Mikähän lie taloudellinen kipuraja näiden moottoreiden rakentajille, mikäli markkinoilta löytyisi valmis, bolt-on -tyyppinen kuivasumppuvoitelujärjestelmä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Tais Dahlback:in ja Repon systeemit olla siellä 4ke hujakoilla. Tekeekökään Repo niitä enää? Maailmalta törmänny muutamaan juttuun jostain 2-2,5ke systeemistä, mut on kait enemmänkin kustomtyötä. Eipä tuolla itelle oo väliä, ylittää oman budjetin kirkkaasti. :D Tuskinpa tämmöstä inhimilliseen(~1000e) hintaan edes pystyy teekemään, muille kuin itselleen, jos ajattelee aikaa esim. öljypohjan muutoksiin/hitsauksiin ja vakio öljypumpun korvauskaulus cnc-työstöllä. Laadukkaat letkut ja liittimet kustantavat ylättävän paljon, kunnollinen öljypumppu, remmipyörät/remmi/sähkömoottori, pumpun kiinnikeraudat jne...
Comment
-
http://www.prospeed.bg/en/product/4945
http://eurospecsport.com/products/co...ng-systems.htm
http://www.inaengineering.com/ = 034efi = 3999$
http://www.autoverdi.com/ pienin mahollinen audiin käypänen pumppu 12000sek+moms
Sattuneesta syystä oli linkkei ja hintoi hollilla.
Ite en ajatellu käyttää rahaa ku korkeintaan 2x minkä uus orkkispumppu maksaa.
Yllättävän ison kulun tekee oheis krääsä, letkut, liittimet ja rattaat.
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja eskeMulla ainaki tuntus olevan riittämätön urssissa tommonen 450x300x76 kennokoko, tehot ehkä jossakin 4sadan huitteilla (ja on toki muitaki muuttujia).
Imulämmöt nousee nollakelillä nelosen täyskaasuvedossa login mukaan 40:n asteen tienoille, jopa yli.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja eske Näytä viestiMulla ainaki tuntus olevan riittämätön urssissa tommonen 450x300x76 kennokoko, tehot ehkä jossakin 4sadan huitteilla (ja on toki muitaki muuttujia).
Imulämmöt nousee nollakelillä nelosen täyskaasuvedossa login mukaan 40:n asteen tienoille, jopa yli.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viestipainepuolelta,ovi oli hallissa auki eli aikalähellä ulkolämpötilaa
Comment
-
Näin on. Ensiarvoisen tärkeää varmistaa ilman virtaus kuulerin läpi. Tarkoittaa siis sitä, että poistopuoli on vähintään yhtä tärkeä kuin syöttöpuoli joka yleensä suht hyvin kunnossa onkin keula-asennuksissa. Urssissa ja muissa pitkittäisvitosissa on juuri se ongelma, että heti coolerin takana on moottori, joka tehokkaasti ehkäisee ilman poistumista jäähdyttimen takapuolelta. Isomman koolerin hyöty voi osittain johtuakin juuri siitä, että reunat tulevat enemmän koneen ohi joten ulkoilma pääsee paremmin virtaamaan läpi.
Comment
-
Pohjamuovin pitäminen autossa kiinni on käsittääkseni aika olennainen juttu konehuoneen ilmanpoiston kannalta.
E: Ja puskuri tosiaan pitäis olla sellaine että turhat reijät pois. AInoastaan jäähdyttimille reikä ja sekin tiivistetty jäähdyttimen pintaan asti.
http://www.gmecca.com/byorc/dtipsaer...ml#AeroGeneralViimeksi muokannut -03 tq; 5.1.2012, 15:14.
Comment
-
Juu toki näin kuten edellä jo mainittiin, että oikein tehtynä coolerille ilmakanava, jonka reunat on tiivistetty coolerin pintaa vasten jotta sisään tulevan ilman on pakko mennä coolerin läpi. Tuo pohjamuovijuttu toimii siten, että konehuoneeseen menevä ilma hidastuu koska konehuoneessa on kaikenlaisia esteitä jotka aiheuttavat turbulenssia. Pohjamuovin alta virtaavan ilman nopeus on tuuliolosuhteista riippuen samaa luokkaa ajonopeuden kanssa. Kun pohjamuovin takaosassa virtaukset yhdistyvät, muodostuu siihen kohtaan alipainealue kun nopeampi ilmavirtaus pyrkii vetämään hitaampaa ilmavirtausta mukaansa.
Vakiourssin tapauksessa pohjamuovi on vielä erityisen tärkeä siksi, että se muodostaa coolerille menevän ilmakanavan "pohjan". Jos pohjamuovi ei ole paikallaan, pääsee ilma virtaamaan esteettä coolerin ohi.
Comment
Comment