Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko tuossa kenaxin omassa vielä ilmastoinninkenno paikallaan?

    Comment


    • Ei ole, mutta mahtuisi olemaan vielä 75mm coolerilla.

      Comment


      • Tuossa vielä kenno paikoillaan. 500x250x75mm cooleri.

        http://i770.photobucket.com/albums/x...i/IMG_3273.jpg

        Comment


          Laittaa 50mm kennon. Tilavuus ei merkkaa mitään vaan pinta-ala. Toki jossain kohtaa tulee sekin raja vastaan että cooleri alkaa ahdistaa virtausta, mutta epäilen että 50mm kennossa virtaus piisaa vielä aika pitkälle. Jäähdytystehon kannalta sillä 25mm ei ole suurta merkitystä.

          Comment


          • crossi puhuu asiaa. Lisäksi omasta mielestäni parempi on matala, pitkä kenno kuin hirmu korkea mutta kapea.

            Comment


              Tuossa meni kyllä vähän väärin, jos ymmärsin mitä tarkoitit. Paljon lyhyitä sisäkanavia on parempi kuin vähän ja pitkiä. Ihan siis virtausnopeuden takia ja se vaikuttaa sekä lämmönvaihtoon että vastukseen.
              Leveään kennoon siis ylä+alapääty olisi ehdottomasti parempi kuin sivupäädyt, mutta tuo tapaa olla vaan käytönnössä suunnilleen mahdoton toteutettava.

              Comment


              • Mulla ainaki tuntus olevan riittämätön urssissa tommonen 450x300x76 kennokoko, tehot ehkä jossakin 4sadan huitteilla (ja on toki muitaki muuttujia).
                Imulämmöt nousee nollakelillä nelosen täyskaasuvedossa login mukaan 40:n asteen tienoille, jopa yli.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja eske Näytä viesti
                  Mulla ainaki tuntus olevan riittämätön urssissa tommonen 450x300x76 kennokoko, tehot ehkä jossakin 4sadan huitteilla (ja on toki muitaki muuttujia).
                  Imulämmöt nousee nollakelillä nelosen täyskaasuvedossa login mukaan 40:n asteen tienoille, jopa yli.
                  Enemmän kuin absoluuttisesta lämpötilasta, niin kyse on imuilman lämmöstä suhteessa ympäröivään lämpötilaan. 40 astetta sellaisenaan on vielä melko jees, mutta 40 astetta yli ympäröivän alkaa olemaan jo aika huono. Enemmän kuin cooleri, niin imulämpöihin vaikuttaa pieni ahdin ja paljon painetta.

                  Porkkis, ymmärsit todennäköisesti aivan oikein. Mä olen itse sitä mieltä ihan mutupohjalta, että pitkät, suorat kanavat isolla pinta-allalla ovat paremmat kuin paljon pirun lyhyitä.

                  Comment


                  • Tuo tulikin uutena tietona, että pinta-ala on se tärkeämpi seikka kuin tilavuus. Hyvä että tuli. Tosiaan, tollanen 50mm kenno vois ollakkin hyvä idea koittaa sinne sovitella. Aina parempi mitä alkuperäisempänä saa puskurin pidettyä ulkonäkönsä puolesta.

                    Missä tollasia 50mm kennoja myydään vai meneekö teettämiseksi? Ihan kiinamalli kelpais kyllä. Ei nopealla googlauksella vastaan tullut noin kapeeta. Tollasessa kennossa on kai sitten myös pienemmät lähdöt?

                    Comment


                    • Jos menee teettämiseksi niin yksi hyvä ja edullinen paikka on Raision Jäähdytin. Niillä on pariakin eri kokoa kennoa hyllyssä. Itse tuolla vuosia sitten teettänyt pari välijäähdytintä, tuskimpa ne hinnat ihan hirveäksi on noussut muutaman vuoden aikana. Tuohon saa luonnolisesti itse valittua päädyt/lähdöt.

                      Comment


                      • Itseäkin kiinnostaisi, jos jostain saisi järkevästi tuollaisen 450x300x50 jäähdyttimen. Valmiina ei lie missään, eli teetto hommiksi menee.

                        Comment


                        • Mulla on asiaa tuonne Raision Jäähdyttimeen parin vkon sisällä. Voin vaikka kysäistä samalla välijäähdyttimen nykyhintoja :)

                          Comment


                            Raision jäähdyttimessä olen teettänyt alumiinituotteita huotuskeräimistä veneen vesivälijäähdyttimiin. Aina palvelevaa ja kohtuu hintaista palvelua. Piirtäkää hyvä skitsi tarvitsemastanne osasta, soittakaa, laittakaa kuva sähköpostiin ja noutakaa kohtuu hintainen tuote.

                            Comment


                            • Ei kerkeä paria viikkoa odottamaan =). Soitan tonne heti huomenna.

                              Comment


                                Ei kerkeä paria viikkoa odottamaan =). Soitan tonne heti huomenna.
                                Kerroppas tännekkin niitä, noin hintoja kun saat selville=)

                                Comment


                                • Elikäs 50mm paksusia kennoja löytyi leveyksinä 400mm, 490mm, 600mm + päädyt. Päädyt lisäävät leveyttä n. 60mm per puoli.

                                  Korkeutta max. 390mm ja siitä noin 10mm tarkkuudella saa kavennettua.

                                  Kennojen hinnat n. 300-400e. Toimitusaika n. 1vko. Sanoin että saattaa joku muukin audisti soitella =).

                                  Oman kennon koon olisin melkein voinut jo puhelimessa sanoa mutta nuo lähtöjen ja kiinnituspisteiden paikat pitää vielä katsoa. Lähdön keskipiste tulis mutulla kennon päädyn keskipisteen ja alareunan puoleenväliin. Eikös ne noin ole suurinpiirtein marketin kennoissakin? Lupasin laittaa sähköpostiin kuvan vielä tänään.

                                  Comment


                                    Jos saat kennon lähdöt kaartumaan taaksepäin (edes vähän) niin kaikki auttaa.

                                    Comment


                                      Jep, ehdottomasti lähdöt taaksepäin kääntymään vähäsen. Oikeastaan letkulähtöjen takia sitä puskuria pitääkin jyystää.

                                      Comment


                                      • Ei oo kukaan sattunu mallaamaan tommosta gtr-style cooleria urssin keulalle? Tuossahan lähdöt kääntyy nätisti taaksepäin.
                                        Kennokoko yleensä 600x300 ja paksuutta löytyy 100-120mm, on tullut myös vastaan 280mm korkeana ja 70mm paksuna.

                                        Comment


                                        • Mutta mutta, jos otan kennon kääntyvillä lähdöillä, kuten tuo gtr style kenno esken viestissä niin silloinhan kennon leveys pitäis mitottaa tarkasti niin että lähtö menee syylärin päädyn ohi, eikös? Tässä tapauksessa kun kennojen leveysvaihtoehdot on rajattu noihin 400mm, 490mm ja 600mm niin se vähän rajoittaa. Vai menikö multa jotain ohi, paljon mahdollista =)?

                                          Itse valitsin tuon 490mm vaihtoehdon ja siitä ajatuksenä oli lähteä suoralla putkella siihen syylärin päädylle asti mistä sit kaartaa mutkalla konehuoneen puolelle.

                                          Comment


                                            Ihan oikein olet päätellyt, mutta onko noi sun saamat mitat pelkän kennon mitat vai onko siinä tulevat päädyt mukana. En muista kyllä miten leveä se syylari on.

                                            Comment


                                            • Ei ole päädyt tossa mukana vaan 60mm per puoli pääty kasvattaa leveyttä. Mainittu jo tossa ylempänäkin mun viestissä =).

                                              Comment


                                              • 300-400 euroa?! Pitäisköhän alkaa tekee.. :P

                                                Comment


                                                  Ala ihmeessä. Suomesta puuttuu sellanen hyvää halvalla tekevä.

                                                  Comment


                                                    Eka ongelma on tuo kenno, aikanaan kun etsin, itse en saanut ainaknan tuota mistään. Eiköhän valtuutettuja alumiinikolvareita nyt joka kylältä löytyy. Silti ei kyll tuntipalkoille pääse noitten kanssa nyhvätessä, mut jos on aikaa ja joku maksaa palkan niin oikeen kivaa lisätienestiä/harrastusta.

                                                    Comment


                                                    • Meiltä saa 45mm , 50mm ja 63mm kennoja sekä välijäähdyttimiä mittojen mukaan tehtynä.
                                                      Kennon leveyksiä on mm. 400, 420, 440, 490, 560, 610, 670 ja 700mm ja paksuus 50mm, nämä kennot löytyi pikaisella selauksella ja monia noista on varastossakin.
                                                      63mm paksuna sitten 350-995mm, tilaamalla muitakin kokoja.
                                                      Korkeus sitten on valittavissa melkein siitä kohtaa mistä kenno leikataan poikki.
                                                      Lisätietoja saa esim sähköpostilla info(at)proturbo.fi

                                                      Comment


                                                        Niin se maailma muutamassa vuodessa muuttuu.

                                                        Comment


                                                        • ^No on noita kennoja meillä ollut kauemmin kuin muutaman vuoden.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo
                                                            Lukekaa talvella silmät höröllä gti-lehteä, kirjottelen sinne artikkelisarjan tälläsen koneen tekemisestä tässä syksyllä.
                                                            Onko tarkempaa aikataulua tälle? Tietäis vaan irtonumerot hakea kun tätä lehteä ei tuu muuten luettua...

                                                            Comment


                                                              Öljypumpusta juttua.

                                                              Yksi tapaus jenkeistä:
                                                              http://www.quattroworld.com/speed-we...42mph-audi-s4/

                                                              "In the case of our engine, we were dealing with huge amounts of torsional deflection in the crank shaft. This happens when power levels exceed about 160 H.P. per cylinder in the Audi 5 cylinder with a stock crankshaft. Our engine was producing in excess of 200 H.P. per cylinder. In any event, it is the nose of the crank shaft that drives the oil pump, so these terrible torsional vibrations get passed directly into the oil pump gears. This, combined with sustained RPM over 9000, proved to be more than the stock pump could endure. The gears inside the oil pump shattered and when our Accu Sump oil pressure accumulator had exhausted its capacity, we had zero oil pressure."

                                                              tuli tökättyä sama tuonne high power ketjuun myös.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X