Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Pataraudasta tehtyjä ei juurikaan bongaa mistään nettikaupasta, rosterisia kylläkin.

    Esim. pakosarja www.ht-tune.com ja downpipe vaikka täältä: http://www.ace-competition.se/

    Comment


      #32
      Onkos jollakulla nyt sit oikeasti tommonen rosteripakosarja pettänyt?

      Comment


        #33
        Saattaa olla, että tulee mustasta väännettyä sarja ihan itse.

        Comment


          #34
          Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
          Onkos jollakulla nyt sit oikeasti tommonen rosteripakosarja pettänyt?
          oon kuullu että noita on useampikin repeillyt.

          Comment


            #35
            Täältä hyvä ja kestävä sarja
            http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=65170

            Comment


            • #36
              Onhan noi rosteriset ihan kivan näköisiä näyttelypelin konehuoneessa kiiltelemässä, mutta ei ne käyttöä varten ole tehty. Rosterin ongelma on nimenomaan tuo Ramin jo mainitsema mustaa huomattavasti suurempi lämpölaajeneminen.
              Yleensä ottaen tuubisarjat repeää sauman vierestä, jossa aineen tiheys on hitsauksen vuoksi muuttunut + sauman ainevahvuus hieman paksumpi -> laajenee ja palautuu eri tahtiin.
              Musta kestää ehdottomasti paljon paremmin, joskin senkin käyttöikään vaikuttaa luonnollisesti se millaista käyttö on. Paljon kovaa ajoa ilman loppujäähdyttelyä on luonnollisesti paras keino saada metalli antautumaan muuallakin kuin pakosarjassa..

              Tuo Tepon postaama sarja yleismallina lienee hinta-laatusuhteeltaan parhasta päästä.

              Comment


              • #37
                No omasta kokemuksesta voin sanoa ,että toistaseks ainakin on tuo ht-tunen sarja kestänyt hyvin punaseks lämmittelyä. Saumoihin kun vetää itse vahvikesaumaa lisäks niin hyvin kestää... (ainakin vielä kestänyt n.8000km ajettu =) ... )

                Comment


                  #38
                  on myös olemassa kahta kiina sarjaa joista se toinen tuntuisi olevan parempi. erottaa siitä kun turbon laippaan tulee jokainen putki omanaan eikä ole ns. hanskaa. hintaakin tuli vaivaiset n.150€

                  pakosrj

                  rapeempi srj

                  Comment


                    #39
                    Minkäslaista painimista aiheuttaa öljy- ja vesilinjojen veto esim. garretin keskiosalle? Letkut uusiksi, vai onnistuuko liittimien vaihto tai uusien kierteiden teko?

                    Comment


                      #40
                      uusiksi kun tekee niin ei tartte ihmetellä ;)

                      Comment


                        #41
                        Ooraith. Mistäs letkuja ja liittimiä osais sitte ettiä? Ei varmaan joka marketista löydy. 034motorsportilla taitaa olla valmiita settejä, mut jos ihan täältä löytys.

                        Onnistuukos pakosarjan vaihto ilman kannen irroitusta?

                        Comment


                          #42
                          Pitäis onnistua sarjan vaihto, mitä omaa kulkinetta niiltä osin silmäilin jokin aika sitten.

                          Comment


                            #43
                            Pakosarjan vaihdossa potentiaalinen ongelmapaikka katkeilevat pinnapultit. Joka tapauksessa ne on vaihdettava kun eivät uusintakiristystä varmastikaan kestä.

                            Teetin äsken pari letkua hydrauliikkaliikkeessä ~60 eurolla. Vesiletku haravalta ja öljynsyöttö. Nämä tuli ihan punosteflonista puristepäillä. Öljynsyötön alapää on orkkis, joka sahattu poikki ja hitsattu siihen 1/4" hydrauliikkaletkun lähtökara, johon voi puristaa teflonin.

                            Vesisyöttö lohkosta meni vähän pidennetyllä orkkistyylin letkulla/putkella, kun sitä vähän taivutteli. Tämä sama ei varmaan silti päde ihan täysin, kun mulla on spq-sarja.
                            Öljynpaluu on rakenneltu orkkispalikoista, nitriilisilikoniletkusta jne.
                            Ahtimen alle paluulaipaksi ainakin turboneticsiin sopii sama kuin orkkisletkun alapäässä on eli lohkoa/öljypohjaa vasten oleva.

                            Comment


                              #44
                              Onnistuu, ei vaan ole mitenkään helppo homma. Tietysti riippu paljon siitäkin missä kunnossa pakosarjan pultit on, osan joutuu avaamaan melko pienestä välistä.
                              Itellä ei lähde edes turbo irti kokonaisena kansi paikoillaan, eikä tietty pakosarja lähde irti ilman turbon irroittamista. Vakioturbolla homma olisi varmaankin paljon helpompi.

                              Comment


                                #45
                                Kiroillaan sit vaihto tilanteessa:) Tässä oon nyt näitä juttuja lueskellu monta päivää, mut en nyt selvää kuvaa saa noista garretin vaihtoehdoista.

                                Eli k26 pakopesällä, ja gt28 sarjan kompura puoli, mutta mikä kombinaatio tarkemmin? Kun siis ollaan 350-400hv väliin menossa.

                                gt2871r lienee turhan järeä?
                                Tämä lähempänä?

                                Comment


                                  #46
                                  2871 piisaa max 450hv
                                  28rs 300-350hv, saattaa tulla pakopaine ja lämpöongelmia,jos tappiin vedät tuon ahtimen.

                                  kiertokanget syytä vaihtaa kummallakin turbolla,vääntöä tulee liikaa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Jos haluat GT-sarjan 71 kompuran, ota 3071. Voi sitä ajella maltillisilla buusteilla myös. Teho tulee sitten kierroksilla ja kyllä se vakiomoottori sen kestää mukisematta.
                                    2871 sakkaa ja turbiini on ahdas. Nuo atp:n "kkk-pesät" on aika lähellä vitsiä. Gedulla lienee tarjota haivainnekuva aiheesta.

                                    Pyydä myös tarjous hevosvoima.com:sta gtk-325 neticsistä kkk-pesällä. Edullisempi vaihtoehto sille on turboneticsin numerolla 11035 (50/54) ja saa myös liukulaakeroituna. Googlella voi kaivella lisää.

                                    Oma netics (11022) 54/57 siivillä ja kkk#8 pesällä antaa barin alle kolmen tonnin, joka on mielestäni sangen hyvä asia. Vakioahtimeen ns normaaliajossa ei ainakaan negatiivista muutosta.
                                    Kunnon meno toki alkaa vasta myöhemmin.
                                    Edittinä tähän sen verran että jälkiviisaana ottaisin #10 pesällä, jos tälläisen tahtoo.

                                    Neticsin kkk pesä on täysin originaalia vastaava. Tekevät myös #8 pesää org 56 siivelle/ahtimelle (10vt).

                                    Comment


                                      #48


                                      Elkää hyvät ihmiset tuohon koskeko, ellette halua touhuta vingun kanssa paria iltaa ;)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Wagnerin evo-pakosatsi on myös yksi vaihtoehto. Siihen käy sitten kaikki t3 laipalliset CT ahtimet, ja pienemmät Garretit.

                                        Esim ct350 ahtimella saa nafti 450hv, ja silti saa kolmeen tonnin 2 bar, jos haluaa.

                                        Wagnerin Evo sarjaa löytyy multa hyllystä.

                                        Myös CT:llä oli jonkin aikaa saatavilla KKK pesäinen turbo, mutta pesät vietiin käsistä, ja ovat tällä hetkellä loppu.

                                        Comment


                                          #50
                                          Tämä thead kannattaa myös lukea.
                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65890
                                          Itse asiassa kuvittelin jostain syystä että oltaisiin tuossa samassa keskustelussa ja siksi ei wagner+ct tullut tässä pinnalle.
                                          Wagnerin sarjalla tosiaan ahdinvalikoima 100-kertaistuu.

                                          Comment


                                            #51
                                            Eli ymmärsinkö oikein? KKK/Garret yhdistelmät kannattaa unohtaa tuon pakopesän takia? Oishan tuo wagneri ihan jees. Mut hintakin on kolminkertainen kiikarissa olevaan sarjaan verrattuna.

                                            Mites Holset? Proffesional Motorssilla ehdottivat KKK/Holset yhdistelmää, ei tosin ollu sen tarkemmin vielä puhetta. Vähän kukkaro vierastaa noita CT ja neticsin ahtimia. Menee reippaasti yli tonnin jo ilman mitään kkk modifointeja.

                                            Pitäs pysyä budjetissa... jota tosin ei vielä ole...

                                            Comment


                                              #52
                                              Ymmärsit, viimeistään pakopesän takia ellei jo muutenkin. Eivät ole esim huollettavissa ja turbiinit ovat suhteettoman pieniä kompressoreihin nähden.

                                              11035 liukulaakeroituna varmastikin alle tonnin ahdin oletuspesällä. Niin halvalla niitä maailmalta löytää.
                                              Pakopesämuutoksen hintaa en tiedä, joten se kannattaakin kysellä myyjältä. Sivuillaan listaa irtopakopesän 290 euroon.

                                              Holsettihybridistä vaan speksejä tulemaan niin osataan arvata lisää.

                                              10V:n K26 menee pulttamalla K24:n tilalle ja siihen kun rakennuttaa noin 50mm kompressorin niin on varmasti ihan soiva peli budjettiviritykseen. Eilen juuri säädin yhden 49/56 K26 -jutun kaverille ja tuli ihan kiva vaikka paineetkin "vain" 1.4-1.5, mutta jaksaa pitää sen loppuun asti.

                                              Comment


                                                #53
                                                Soitin Prof.Motorssille ja keskustelin Virtasen kanssa, mutta en ihan nyt selvää kaikesta saanut, puhui kännykkään vastatuulessa:)

                                                Eli: Hyväksi käyttäen vakio tai rs2 pakopesää, viilaisi Virtanen siihen jonkin toisen ahtimen kompuran, mutta tästä ei antanut mitään konkreettista mallia, enkä älynnyt kysyä. Hintaa tietenkin mallista riippuen 800-900€. Jos oikein ymmärsin niin tosiaan joutuu viilaamaan että saa ympättäy esim holsetin kompuran kiinni tohon kkk:hon.

                                                Mutta hän suositteli kuitenkin rosteri pakosarjaa, josta leikattaisiin laippa pois, ja laitettaisiin esim. holsettiin käypänen laippa tilalle. Ja näinhän ahdin valikoima laajenisi taas huomattavasti, kun noita laippoja kyllä saa/voi teetättää mille ahtimelle hyvänsä. Holset HY35:sta ehdotti hän. Mut taitaa olla hieman liian raju mun tarkoitukseen->56/58?(jos oikeat koot googletin)
                                                Viimeksi muokannut VilleP; 10.11.2008, 17:06.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  CT perusföönit 990 eur, eli reippaasti alle tonnin nekin.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Mitäs jyrki pakosarjalla hintaa?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Wagnerin suositushinta on 730 eur.

                                                      Tuo on mun oma testikappale, niin siitä voi tarjota jotain. Uusi kalikka kuitenkin.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Mitäs katsastus sedät on sanoneet teille noista mörköahtimista +muista viritelmistä? Tai mitä olette sanoneet sedälle? Noita kun on hankala olla huomaamatta:) RS2 update jäis kuitenkin sen verta huomaamattomaksi...

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Wagner + CT setti on varsin diskreetti, koska ahdin sekä hukkis ovat samassa paikassa kuin vakiosetissä, ja GTS kotelo on parin sentin tarkkuudella saman kokoinen kuin vakio.

                                                          Toki, jos inssi tietää tasan tarkkaan, mitä katsoa, jää tuosta kiinni. Silti epäilen moisen katsarin olemassaoloa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Myös CT:llä oli jonkin aikaa saatavilla KKK pesäinen turbo, mutta pesät vietiin käsistä, ja ovat tällä hetkellä loppu.
                                                            Onko Jyrki yhtään tietoa koska olisi taas saatavilla? Tekisi mieli vaihtaa CT350 -> CT355:een...

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              No niin,tarkotus ois laittaa s2:een Masterin turbo MP 802315 ja jotku 440cc suuttimet ja tietenki pakosarja. Tuleeko ongelmia vakio välijäähyn kanssa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X