Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onpa hieno väritys autossa. Mites noi tfsi:n puolat pelittäs tämmösessä 220vt:ssä. Luultavasti ei onkelmaa, kun toi Tatech näyttäs venyvän vaikka mihin :)

    Comment


      Itse vaihdoin TFSi-puolat kesäkuussa. Pitäis olla vahvemmat. Yhtään ei ole Treen Laakkonen kuulemma vaihtunut takuuseen... Osanro: 06E 905 115E Laakkoselta 200 euroa viisi puolaa.

      Comment


        Löytyykö mistään vauhtiputkasta hyllystä sopivia laippoja urssin putkistoon?
        Tarkoitus olis askarrella noi catcon rosterikatit orkkisten tilalle.

        Comment


        • http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?k=1270836021 Ajattelitko ton tyylistä? Nopee ja helppo myös V-pantoja soveltaa putkistossa.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja -03 tq Näytä viesti
            http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?k=1270836021 Ajattelitko ton tyylistä? Nopee ja helppo myös V-pantoja soveltaa putkistossa.
            Ajattelin että jos alkuperäisen kaltaisia laippoja käyttäis jos joskus tulee tarve asentaa vakiokatit takaisin.
            Viimeksi muokannut Hammu; 29.9.2011, 13:40. Perustelu: typo

            Comment


              Oliko urssin vakiolaipat semmosia kolmion mallisia? Muistaakseni motonetissä oli semmosia myynnissä eri kokoisina, mut voipi olla et ne oli mustaa terästä..?

              Comment


                hx35superille kannattaa tehdä 3" downpipe,jääkö alkuperäiset laipat liian pieniksi??

                Comment


                • No jos haarottaa siihe 2x2,25", niin ei periaatteessa, se 2x2,25" kun on suurempi pinta-alataan.

                  Comment


                    Superi on vasta kevään hommia ja siihenkin onkin ideana tehdä 3" tai 3,5" downpipe joka haaroitetaan orkkisputkistoon.

                    2x 2,25" luulis virtaavan silläkin setupilla ihan tarpeeksi kunhan katit ole tukkeena.
                    Mittaillaan niitä pakopaineita sitten kun se on ajankohtaista.
                    Täytyypä hakea yks tommonen motonetin kolmiolaippa mallikappaleeksi jos vaikka osuis.

                    Comment


                      Nakkasin betonointi yms. jutut niille paremmin soveltuvaan ketjuun. HiPo-hommat siellä..

                      Comment


                        Paljon uskaltaisitte ottaa pannusta voimaa ulos vaihtamatta kankia? Mulla ei oikein ole vehkeitä saati paikkaa ottaa konetta irti, mikä vissiin välttämätöntä jos meinaa kanget vaihtaa. Nyt on 300hp, ja eihän se riitä.

                        Comment


                        • No kuuluisa rajahan on se 500Nm, mutta porkkis epäilee, että sopivilla säädöillä reilusti enemmän(eli ei mitään alavääntömonsteria). Hepathan ei sinällään kankia tapa, vaan se vääntö. Joillakin tuntuu taas hajoavan reilusti allekin ;)

                          Comment


                            450hv, toisaalta voihan se hajota jo tuolla 300:llakin :)

                            Mulla on vehkeet ja paikka, mutta aika nihkeästi aikaa :) Eiköhän me jotain voitais silti keksiä, jos apuja kaipaat. Vois olla jotain voimapalikoitakin joutavana...

                            Comment


                              No epäilemättä ässä voi detonoida ihan koska vaan :D Tosin sinänsä suht maltillisilla kilsoilla tuo kone vielä on, 235tkm

                              Harmi kun nyt ei ole dynopaperia käsillä (toisessa kodissa). Mutta muistaakseni siinä vääntöä oli tällä hetkellä jotain reilu 400nm tai jotain. Täytyy palata astialle sen suhteen kun pääsen tarkistamaan.

                              Kankien vaihtohan on sen verran iso (kallis) homma etten mielelläni teetä sitä missään. Kukapa näitä nyt ilmaiseksi tekisikään paitsi omaa :D

                              400hv kuulostaisi kyllä paljon paremmalta kuin 300hv, niin se kaveri mulle sanoikin keneltä tuon ostin, kun silloin en ollut aikaisemmin omistanut noin tehokasta autoa, että kyllähän se hetken tuntuu tehokkaalta mutta aika nopeasti alkaa kaipaamaan lisää. Onhan tämä nyt mulla kolmisen kuukautta ollut. :D

                              Comment


                                ...siitähän se alkaa... meinaan mopon karkaaminen... :P

                                Comment


                                • Järkevää lie tukahduttaa moiset innostumiset heti alkuunsa. Säästyy paljolta rahan ja ajan menolta. :)

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
                                    Järkevää lie tukahduttaa moiset innostumiset heti alkuunsa. Säästyy paljolta rahan ja ajan menolta. :)
                                    Jep rahaa/aikaa ja murheilta... "Ostakaa kunnon autoja, niin ei tarvi näitä romuja viritellä" ;D Tulee halvemmaksi loppupeleissä kumminki :)

                                    Nim. "saa nähä koska sais aikaiseksi ostettua ensimmäisen järkevän auton"

                                    Comment


                                    • Voiko öljyjäähyn kokoa kasvattaa liikaa? Ajatuksena siis korvata urssin vakio 6-rivinen jäähy 16-rivisellä setrabilla ja sijoittaa se alkuperäisen välijäähyn paikalle kuskinpuolen etunurkkaan. Tilan puolesta mahtuu hyvinkin vaikka vielä isompi.

                                      Linkki ko. jäähyyn http://verkkokauppa.harline.com/fi/V.../357?offset=15

                                      Toinen kysymys eri aiheesta. Sattuisiko joku tietämään mikä kierre on Comp Turbon ahtimessa öljyn tuloreijässä? Silmämääräisesti näyttäisi kartiokierteeltä. 1/8 NPT kierteellä olevaa muhvia koitin sovittaa siihen. Pyörii sormin kierteille pari kierrosta nätisti ja siihen toppaa. Kävin tänään paikallisessa alan putkassa eikä löytynyt samalla kierteellä olevaa muhvia siihen. Toinen vaihtoehto on teettää siihen laippa mutta vähemmällä pääsis kun löytyisi oikeilla kierteillä oleva muhvi suoraan reikään.

                                      Comment


                                        Ihan vaan FYI tontsalle, harline on konkurssissa joten kannattaa kattoa öljyjäähdytintä muualta.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Hammu Näytä viesti
                                          Ihan vaan FYI tontsalle, harline on konkurssissa joten kannattaa kattoa öljyjäähdytintä muualta.
                                          Ai? Vastasivat kyllä puhelimeen tossa puoli viiden aikaan kun sinne soittelin. Kuulemma tilaustavaraa ja lupasi palailla maanantaina asiaan. Otti tiedot ylös osoitteita ja auton malleja myöten. No, saa nähdä soittaako.

                                          Comment


                                          • http://www.compturbo.com/faq

                                            1/8" NPT näyttäis olevan kierre.

                                            http://www.kauppalehti.fi/yritykset/...ne+oy/21648404
                                            Tosiaan konkassa, joten itse en ainakaan tilailisi mitään...

                                            Comment


                                            • Tosiaan, on se sittekin juuri tuo NPT kierre..ja luonnollisesti alkaa krinnaamaan parin kierroksen jälkeen koska kyseessä kartiokierre.

                                              Konkassa näyttää olevan Harline. Mielenkiintoista että puhelimessa oli niin kun ei mitään. Odotellaan mielenkiinnolla maanantain soittoa.

                                              Comment


                                                Eipä olisi ensimmäinen konkurssipulju, joka innokaasti kyllä ottaa uusia tilauksia, mutta vastailu loppuu, kun pitäisi saada rahojen vastikkeeksi se tuote :) Tai sanotaanko, että en ole vielä sellaista konkurssia tavannut, jossa ei noin toimittaisi.

                                                Comment


                                                • Joo, ei kyllä rahaa parane laittaa etukäteen tohon puljuun. Taidan muutenkin suosiolla tilata muualta tuon kun näyttää sitä muualtakin saavan. Sikäli mikäli nyt Autoracing ei myös ole konkassa =)?

                                                  Jottei menisi vallan konkurssin puimiseksi ja saisin vastauksen alkuperäiseen kysymykseen, eli onko tuosta jotain haittaa jos kasvattaa 6-rivisen 16-riviseksi? Uskoisin että ei kai siitä haittaa ole mutta varmistusta kaivaittaisiin vielä.

                                                  Comment


                                                    Ei siitä haitta pitäisi olla, termostaatti kuitenki ohjaa sitä öljyn virtausta joten ei pitäisi jäähtyä liikaa.

                                                    Comment


                                                    • Mahtuuko Urs6 keulalle 75mm paksu coolerikenno kun ilmastointi halutaan säilyttää? Puskurista toki sisältä saa laikata rautaa pois, mutta onko se riittävä modi? Suunnitellun kennon mitat muuten on 500mm x 300mm. Päätyjen kanssa kokonaisleveys 6850mm.

                                                      Comment


                                                      • Ei mahdu siististi. Jos semmosen "pilkottu puskuri" sätöksen haluat niin menee mut coolerin alalaita on paljon ulompana kuin puskurin alalaita eli kauhean näköinen... Toki puskurin sisäpuolellekin joutuu tilaa tekemään..

                                                        Hieman saat apuja kun siirrät syyläriä konetta päin minkä voit..
                                                        Viimeksi muokannut Nikke78; 2.12.2011, 10:53.

                                                        Comment


                                                        • Eli ilmeisesti tuo 300mm korkeus on sen verran liikaa että ei mahdu puskurin sisälle ja tulee näin ollen alareunasta yli? Ei oikeen sätökset kiinnosta kyllä. Mahdollisimman orkkiksena sais lookki säilyä. Minkähän kokoinen kenno sinne mahtuu ilman suurempaa taistelua, kokemuksia? Ja onko tuo ko. kenno sitten jo tilavuudeltaan suurinpiirtein sama kuin orkkis eli ei maksa vaivaa edes vaihtaa?

                                                          Comment


                                                            Lähinnä just se puskurin alareuna on se pahin paikka kun ahtoletkut tulee sinne ja puskuri on kaareva kumpaankin suuntaan, en muista miten paksu mun cuuleri on mutta ei sinne montaa milliä tilaa jäänyt.

                                                            Edit. mulla on 70mm paksu ja päätyjen kanssa n. 6500 x 2500. Vakio puskurin takana ilmastoinnilla. En yrittäis laittaa yhtään paksumpaa tonne jos ei saa custom cuuleria sinne.
                                                            Viimeksi muokannut quattro20v; 3.12.2011, 11:54.

                                                            Comment


                                                            • Yksi vaihtoehto on tehdä tai teettää puskurista vähän erilainen.. Mikäli kiinnostusta on, niin voin antaa yhteystietoja tekijästä.

                                                              http://i770.photobucket.com/albums/x...iskuvaa007.jpg

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X