Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eikös ev14:ta oo iloa millävaan moottorinohjauksella, isoillakin suuttimilla sumu pysyy hyvänä pienilläkin aukioloilla ja paineilla, käyttöalue laaja

    Comment


    • Taitaapi olla paras suutin joka markkinoilla tällä hetkellä... Saa jopa plus 1000cc suuttimilla tyhjäkäynnit säädeltyä hyväksi.
      Jossain vaiheessa vaihdan omat 998cc delphit noihin...

      Comment


        Itse ajattelin noita tonnin kieppeillä olevia EV 14:a, jos kerta tyhjäkäyti onnistuu kehutulla tavalla. Löytys vaan passelit, ettei tarttee alkaa kiskoja modaan. Ja korkea ohmiset, niin Vemskin tykkäis.

        Comment


          Saako tällaisilla tulpilla varman tuhon 2.2 20vt 1.8t puolakonversio koneeseen? Tulppa on Bosch F6DP platina.
          Käytetty ainakin Audi Coupe Q 20V:ssä

          Comment


            Turhan kuuma tulppa, korkeasti viritetyssä saattaa jäädä hehkuttelemaan ja aiheuttaa nakutuksia.

            Lainaus Tepon verkkokaupasta
            1.8T viritystulppa "FR5DP".

            Edullinen 2 pykälää vakiota kylmempi tulppa VAG 1.8T moottoreihin. Soveltuu parhaiten uudempien COP-puolien kanssa (ei ruuvikiinnitteinen).

            Paras valinta 5-sylinterisiin ahdettuihin joihin vaihdettu 1.8T-puolat

            Comment


              Turhan kuuma tulppa, korkeasti viritetyssä saattaa jäädä hehkuttelemaan ja aiheuttaa nakutuksia.
              Kiitos! Turhaan siis hajottamaan konetta.
              1.8T viritystulppa "FR5DP" varmaan ainoat oikeat. Vai onko vielä jotain hifistely mallia kesäksi viritettyyn malliin?

              Comment


              • Bosch F5DP0R

                Comment


                  F5DP0R sopii parhaiten vanhalle ruuvikiinniteiselle puolalle. Pääasteellisen 1.8T-puolan tulpassa on vastus (toinen R - "Suppression resistor"). Muutoin tulpat ovat samalla rakenteelle olevat platinatulpat.

                  Lisätietoa tulpista

                  Comment


                  • Hyvinpä nuo orkkistulpat toimivat esimerkiksi ns. 034-puolien (IGN1A) kanssa, ongelmattomia jopa yli kolminkertaisten tehojen kanssa.

                    Comment


                      En epäile hetkeään. Enkä osaa sanoa, millaiset resistiiviset ominaisuudet sopisi 034-puolalle.

                      Comment


                      • Nuo 1.8T tulpat omien kokemusten mukaan alkavat menettää kipinävoimaansa suurilla sylinteripaineilla, vaikka käytössä olisikin tehokkaat puolat. Syytä tähän en sitten kyllä osaa sanoa.

                        Comment


                          Säätöjen hakua suoritettu uusien ev14:en kanssa. Ei vielä saanu tontille. Mutta näyttäs että tulee aika tasainen bensakartta. Kielis siitä, että aika lineaarinen suutin ois kysymyksessä.

                          Comment


                            Kuka säätää?

                            Comment


                              Minä ite.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                Jokos noissa ARP-pinnapulteissa tulee mukana isommat prikat kun joskus? Perimätieto kertoo että aikanaan oli sellaista ongelmaa että arppeja käytettäessä prikka painuu kanteen joten pultit ikäänkuin löystyy. Korjauksena oli laikata orkkispulteista prikat ja käyttää niitä.
                                Palatakseni vielä hieman kannen pultti/prikka aiheeseen mitä käsitelty tuolla 6. sivulla niin sellanen kommentti, että noi laikatut orkkisprikat ei mahdu ainakaan mulla noiden ARPin pinnapulttien kanssa käytettäväksi. Liian pieni reikä prikassa. Pitää siis hakea pulttikaupasta isommat kovat prikat noiden kaveriksi. Vähän hölmö juttu että laadukkaan ARP sarjan mukana tulee pienemmät prikat mukana mitä orkkikset ja rupeet niitä sitten vielä vaihtamaan toisiin.

                                Ei kai siinä mitään onkelmaa kun ARP muistaakseni lupailee yli 15 kovuuslukemia niin jos siihen laittaa kaveriksi sen 12.jotain prikan?

                                Comment


                                • Kovametalli poralla 11mm reikä prikkoihin, itse hioin tasohiomakonessa vielä pikat sileksi.

                                  Comment


                                    orkkisprikat ei mahdu ainakaan mulla noiden ARPin pinnapulttien kanssa käytettäväksi. Liian pieni reikä prikassa.
                                    Aika outoa? Itsellä ainakin meni=)

                                    Comment


                                    • Lainaus:
                                      orkkisprikat ei mahdu ainakaan mulla noiden ARPin pinnapulttien kanssa käytettäväksi. Liian pieni reikä prikassa.

                                      Aika outoa? Itsellä ainakin meni=)
                                      Minäkin olen prikkoja joutunut poraamaan. Ehkä Mikolla ei ole enään vakioprikat?

                                      Comment


                                        Minäkin olen prikkoja joutunut poraamaan. Ehkä Mikolla ei ole enään vakioprikat?
                                        Kyllä muistelisin, että vakio pulttit laulatin poikki ja otin niistä. Teetin kylläkin myös kovia aluslaattoja pahan päivän varalle enkä niitä käyttänyt, kun en kerennyt saamaan niitä siihen hätään..
                                        Voi muistikin tehdä tepposia myös ja varmaan tekeekin...

                                        Comment


                                          Kuinka paksut noi vakioprikat on? Onko 3mm liian paksu prikkamateriaaliksi?

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu
                                            Kuinka paksut noi vakioprikat on?
                                            Victor Reinz pulteissa prikkojen paksuus ~4mm. Omassani taisi olla vielä alkuperäiset pultit tehtaalta ja prikat niissä olivat paksummat entäkuin reinzin pulteissa.
                                            ARPin prikat ~3mm paksut.
                                            Viimeksi muokannut eske; 20.4.2011, 20:40.

                                            Comment


                                              Hmm, pystyisin tekemään noita todella kovasta matskusta, jotain AR500 levyn luokkaa. Sisähalkaisija 11mm, mikä on sopiva ulkohalkaisija?

                                              Comment


                                              • "vakio"pulttiloita on monella eri valmistajalla.

                                                Toisissa on sen ihme vasurikierre siinä matkan varrella (ainaki reinz) ja joissaki ei (ainaki joku Febi satsi ollu tälläsiä).

                                                Nopee mutu, että kierteellinen ois siitä rikan kohalta ohkasempi ku kierteetön

                                                Comment


                                                • Mulla oli vakiopultit just tollaset kierteelliset ja niistä ei prikka mahdu arppeihin.

                                                  Thuppu, eikös vakioprikasta saa katsottua sopivan ulkohalkaisijan jos rupeet värkkäämään noita? Voin huomenna mitata tallilla sen jos sulla ei moista oo käsillä.

                                                  Comment


                                                    Sillä vastakierteellä haetaan kiertojäykkyyttä siihen pulttiin. Eli pultti ei palaudu taaksepäin, kun sitä kierretään kiinni aste lukemilla.

                                                    Comment


                                                      Toni, mittaile vain, eipä oo itellä vakiopultteja ja prikkoja käsillä... Mittaa nyt vielä mikä on tarkka pultin halkaisijakin.

                                                      Comment


                                                      • Eikös siitä vakio prikastakin hieman suuremman saa vielä mahtumaan? Se koneistettu ala kannessa on hieman isompi kuin vakio prikka, tai sitten muistelen aivan täysin omiani :)

                                                        Comment


                                                          Tuossa on pari kuvaa ARP-prikkojen painalluksista. Kannattais tonne varmaan mahdollisimman isot prikat sovittaa.





                                                          Ja infoa ARP vs. Audi SQ OEM prikoista:

                                                          Alkuperäinen kirjoittaja madpugger
                                                          ARP size
                                                          Outer diameter 19mm
                                                          Inner diameter 11mm
                                                          Thickness 3mm
                                                          edit: - surface area = (pi * (9.5^2)) - (pi * (5.5^2)) = 188.495559 mm2

                                                          Audi washers p/n 035 103 377 12 off £1.03 each
                                                          Outer diameter 22mm
                                                          Inner diameter 11mm
                                                          Thickness 4mm
                                                          edit: - surface area = (pi * (11^2)) - (pi * (5.5^2)) = 285.099533 which is roughly 66% more than the ARP!
                                                          http://www.s2forum.com/forum/showpos...3&postcount=35

                                                          Tepon hakukone ei löytänyt noita SQ prikkojen hintaa, tuskin kalliita ovat jos niitä on saatavilla, mutta onnistuis hyvin tehdä tommosia 4mm isoja prikkoja itsekin. :)

                                                          Comment


                                                            SQ prikkoja ei ole enää saatavilla.

                                                            Comment


                                                              Alkaa bensakartta pikkuhiljaa hahmottua. Jännä, että 440:n jäljiltä pitää 870:n ev14:n vaihdon jälkeen rikastaa tyhjäkäyntiä roimasti, mutta paineella taas ottaa hoikemmalle. Kartta alkaa näyttää aika tasaiselta. Eli suutin on tosiaankin johdonmukainen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X