Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ei sinne 63.5mm pitkä tappi mahdu? Niitä nyt näyttäisi olevan monellakin valmistajalla.

    Comment


    • Kyllä pitkän kanssa pärjää. Siitä saa lyhyemmän tehtyä. Jos on toimittajaa kotimaassa/kotimaahan vahvalle tapille niin laita vaan linkkejä.

      Comment


      • Hevosvoima.comista löytyi Wössnerin 61mm tapit. Saattaapi olla kotona jo ensi viikolla.
        Niillä mennään.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja Jari74
          Niin tuokin saattaa olla syy miksi ne reiät on siirretty alas. Tosin konetta kootessa pitäisi laittaa nuo kanget "oikeinpäin" eli se reikä samalle puolelle missä se suutin on.
          Näytti sittenkin olevan kummallakin puolella nuo voitelureiät, ainakin näissä kangissa. :)

          Comment


          • Saisitko Thuppu mitattua veivin yläsilmässä olevan holkin vahvuutta?
            Viimeksi muokannut eske; 15.2.2011, 17:55.

            Comment


              Noin 1,5mm näyttäis olevan, eli holkin halkaisija ~23mm mitä nyt mauserilla sai mitattua. Ei paljoa jää varaa jos 22mm tappia ajattelit..?

              Comment


              • No ei siellä sitte paljoa tavaraa ole.. Minun kanget työstettiin tolle 22mm tapille koska sellaiset Wisecot sattuivat siihen hätään hyllyssä olemaan :)

                Comment


                  Missä lukemissa Wisecon tapit antautuneet? Kiinnostaa, sillä itsellä Wisecot 20mm:n tapilla.

                  Comment


                    Ei vissiin sitten kenelläkään kokemuksia Wisecon tapin katkomisesta?

                    Comment


                    • Yli 600 hepalla 22mm wiseco tapit taipuivat ilman nakutuksen tai muun häiriön aiheuttamaa lisäkuormaa.

                      Alle 500 hepalla meni pilkkeiksi kai ainakin kolme wiseco 22mm tappia samasta koneesta, kut vemssiin iski triggerihäyriö.

                      Eräs nissanisti pätki kaksi sarjaa wiseco tappeja noin 500hv koneessa, ennenkuin vaihtoi merkkiä.

                      Rallimiehet muistelevat kauhulla wisecon tsekkoslovakiassa valmistamia lightweight - tappeja, jotka katkesivat 2l vapareissa käytännössä kaikki.

                      Vastaavasti Paavolan +1000hv koneissa on ollut wisecoita ilman probleemia. Männät vähän muuttaa muotoa ja lähtiessään ovat eri kokoisia, mutta varttimailerissa moisilla pikkuseikoilla ei ole niin merkitystä, kunhan niihin osaa kokoonpanovaiheessa varautua. Kiihyttimessä ei tappien kanssa ole ollut murehia.
                      Viimeksi muokannut Repo/promo; 18.2.2011, 09:39.

                      Comment


                        Samanlaisia kokemuksia täälläkin wisecon tapista, ei nyt poikki mennyt, mutta kaikki ei kiltisti irronneet pikkumoottorivaurion jälkeen, eli aika limitillä ovat. 22mm tappi mutta jonkun muun ku visecon, vois suositus olla.

                        Comment


                        • Ei naurata yhtään kauhukertomukset wisecoista.
                          Vielä ainuttakaan käynnistystä tehneenä rempan jäljiltä ni haluttas jo wisecot vaihtaa :)

                          Comment


                            Mitenkäs JE tapit?

                            Comment


                            • Taitaa olla asia niin että absoluuttisia kestoja ei pysty sanomaan millekkään tapeille tms... Sen riskin ottaa kun lähtee virityksen tielle ;) Kokeilemalla selviää ! Toisissa laitoksissa kestää 800hp ja toisissa 600hp...

                              Tietysti parhaansa voi aina tehdä koneen keston eteen etsien tietoa maailmalta ja eri foorumeista ja käyttämällä niissä hyviksi havaittuja tuotteita mutta taitaa jokainen kone olla oma juttunsa ja maailmaan mahtuu paljon tarinan kertojia ja syyttelijöitä osien huonouteen viitaten paneutumatta sen enempää leipomisen oikeisiin syihin kuten säädöt yms...

                              Comment


                              • Ruotsalaiset ovat Je:tä ainakin nettitietojen perusteella käyttäneet hyvillä tuloksilla. Itse ajattelin Je:n tapit laittaa.

                                Comment


                                • Itsellä kanssa on wiseconin tapit koneessa ja orkkis 20mm paksuisena. En ole konetta käynnistänyt mutta muuten kone läjässä. Kun lukee näitä juttuja niin rupeaa arveluttamaan tappien kesto. Mutta rupeappa sitten tappia vaihtamaan ja kone aukaisemaan. Tarkoitus olisi tappeja kuormittaa 500-550hv tehoilla ja saada koneesta sellainen että sitä ei joka vuosi tarviaisi avata.
                                  Repolla varmaan eniten kokemusta asiasta niin olisi mielenkiintoista kuulla kannattaako tapit vaihtaa ja tykkääkö kansi pahaa jos sen menee aukaisemaan?

                                  Comment


                                    Ite ajattelin käyttää nykyisiä vakiotappeja. En ainakaan aiemmin oo törmännyt juttuun niiden huonoudesta..? Olettanut et kestävät hyvin sen minkä vakio männätkin, eli 600+hv? Vai onko tästä jotain tarkempaa tietoa?

                                    Comment


                                    • vakiotapit kestää suurinpiirtein tuon. Mutta kun on vaihdettu wisecon männät ja tapit.

                                      Comment


                                        Ite ajattelin käyttää nykyisiä vakiotappeja. En ainakaan aiemmin oo törmännyt juttuun niiden huonoudesta..? Olettanut et kestävät hyvin sen minkä vakio männätkin, eli 600+hv? Vai onko tästä jotain tarkempaa tietoa?
                                        Tupihan tuossa totesi, että mutkalle "onneksi" vain mennyt.

                                        Se pitää pojat lähtee fillari kauppaan, jos ei uskalla=)

                                        Sen riskin ottaa kun lähtee virityksen tielle ;)
                                        =) =)

                                        Comment


                                        • Olettanut et kestävät hyvin sen minkä vakio männätkin, eli 600+hv?
                                          Mutta ei heppaakaan enempää ;)

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja jarski79
                                            Repolla varmaan eniten kokemusta asiasta niin olisi mielenkiintoista kuulla kannattaako tapit vaihtaa ja tykkääkö kansi pahaa jos sen menee aukaisemaan?
                                            En ole Repo, enkä asiasta oikeastaan mitään tiedä, mutta kommentoin kuitenkin. Koska itse lähtisin vaihtamaan männän tappeja alakautta, en näe oikein syytä sille, miksi kansi ottaisi itseensä tuossa hommassa. Se lienee kuitenkin yhtälailla kiinni koko ajan.

                                            Comment


                                            • Mitenkäs saat männän paikoilleen alakautta? Muistaakseni joskus asiaa ihmettelin ja totesin että ei saa. Mutta voinhan olla väärässä.

                                              Comment


                                              • Ei onnistu alakautta.

                                                Aina kun tapit on katkenneet, on syynä ollut nakutus tai raaka ajoitusvirhe, eli turpaan on tullut tapille ja lujaa.

                                                Ongelma on vain siinä, että jos tappi vääntyy, se murjoo ylähelan väljäksi, joka taas keikuttelee laakerit laidoiltaan kasaan, joten kohta pääsee korjaamaan koko moottorin.

                                                Oliko tupilla kangen laakereissa laidoissa killottumia? Se on ensioire tulossa olevasta motorkaputt-tilanteesta.

                                                Comment


                                                  Meinasin, että otattaa kampuran pois tieltä, mutta kovempi hommahan se niin taitaa olla, jos mosa on jo korissa, eikä pukissa.. Haen takkini.

                                                  Comment


                                                  • Vaikka kampuran ottaa pois niin silti ei onnistu.

                                                    Comment


                                                    • Eihän ne männät alas sovi tuleen. Tuosta kuvasta hieman osviittaa, miksei.
                                                      Viimeksi muokannut Razur; 22.2.2011, 18:49.

                                                      Comment


                                                        Onneksi hain jo sen takkini.. =)
                                                        Kysynpä vielä kuitenkin, onko kansi sitten aina oikaistava aukaisun jälkeen? Kiristyshän tapahtuu keskeltä kiertäen päätyihin päin ja vaiheittain, joten vähän se tuntuu hassulle, jos tuo moisesta kieroksi jo pääsee.

                                                        Comment


                                                        • Pitää nuo ylähelat vielä tarkistaa. Kiillottumia muistaakseni oli, mutta ei pelkästään laidoissa. Nyt kun kasataan, ei jätetä vaihtamatta noita yläheloja jos on pieninkään epäilys niiden vahingoittuneisuudesta.

                                                          Comment


                                                            Mitkäs on parhaat/järkevimmät tulpat noille 034 sytkille? (vireistetyssä AAN koneessa)
                                                            Oletuksella että 2bar ainaki painetta ja tehoakin sais kestää.
                                                            1.8T 5 lämpöarvosta boschia ja Urssin orkkiksia vissiin lähinnä käytetty,
                                                            mutta onko jotain suurempaa tietoa/kokemusta kellään?

                                                            Eikös noissa Bosch tulpissa menny ne lämpöarvot toisin päin, kuin muissa?
                                                            Tyyliin et 7 lämpöarvosta ei tohdi laittaa (kun vahingossa tuli sellainenkin setti 1.8T tulppia ostettua)

                                                            Comment


                                                            • Itsella NGK PFR8B käytössa pitkään, orkkis tehoisestä asti ja ei ole ollut mitän onkelmia

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X