Ei sinne 63.5mm pitkä tappi mahdu? Niitä nyt näyttäisi olevan monellakin valmistajalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74Niin tuokin saattaa olla syy miksi ne reiät on siirretty alas. Tosin konetta kootessa pitäisi laittaa nuo kanget "oikeinpäin" eli se reikä samalle puolelle missä se suutin on.
Comment
-
Yli 600 hepalla 22mm wiseco tapit taipuivat ilman nakutuksen tai muun häiriön aiheuttamaa lisäkuormaa.
Alle 500 hepalla meni pilkkeiksi kai ainakin kolme wiseco 22mm tappia samasta koneesta, kut vemssiin iski triggerihäyriö.
Eräs nissanisti pätki kaksi sarjaa wiseco tappeja noin 500hv koneessa, ennenkuin vaihtoi merkkiä.
Rallimiehet muistelevat kauhulla wisecon tsekkoslovakiassa valmistamia lightweight - tappeja, jotka katkesivat 2l vapareissa käytännössä kaikki.
Vastaavasti Paavolan +1000hv koneissa on ollut wisecoita ilman probleemia. Männät vähän muuttaa muotoa ja lähtiessään ovat eri kokoisia, mutta varttimailerissa moisilla pikkuseikoilla ei ole niin merkitystä, kunhan niihin osaa kokoonpanovaiheessa varautua. Kiihyttimessä ei tappien kanssa ole ollut murehia.Viimeksi muokannut Repo/promo; 18.2.2011, 09:39.
Comment
-
Taitaa olla asia niin että absoluuttisia kestoja ei pysty sanomaan millekkään tapeille tms... Sen riskin ottaa kun lähtee virityksen tielle ;) Kokeilemalla selviää ! Toisissa laitoksissa kestää 800hp ja toisissa 600hp...
Tietysti parhaansa voi aina tehdä koneen keston eteen etsien tietoa maailmalta ja eri foorumeista ja käyttämällä niissä hyviksi havaittuja tuotteita mutta taitaa jokainen kone olla oma juttunsa ja maailmaan mahtuu paljon tarinan kertojia ja syyttelijöitä osien huonouteen viitaten paneutumatta sen enempää leipomisen oikeisiin syihin kuten säädöt yms...
Comment
-
Itsellä kanssa on wiseconin tapit koneessa ja orkkis 20mm paksuisena. En ole konetta käynnistänyt mutta muuten kone läjässä. Kun lukee näitä juttuja niin rupeaa arveluttamaan tappien kesto. Mutta rupeappa sitten tappia vaihtamaan ja kone aukaisemaan. Tarkoitus olisi tappeja kuormittaa 500-550hv tehoilla ja saada koneesta sellainen että sitä ei joka vuosi tarviaisi avata.
Repolla varmaan eniten kokemusta asiasta niin olisi mielenkiintoista kuulla kannattaako tapit vaihtaa ja tykkääkö kansi pahaa jos sen menee aukaisemaan?
Comment
-
Ite ajattelin käyttää nykyisiä vakiotappeja. En ainakaan aiemmin oo törmännyt juttuun niiden huonoudesta..? Olettanut et kestävät hyvin sen minkä vakio männätkin, eli 600+hv? Vai onko tästä jotain tarkempaa tietoa?
Se pitää pojat lähtee fillari kauppaan, jos ei uskalla=)
Sen riskin ottaa kun lähtee virityksen tielle ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarski79Repolla varmaan eniten kokemusta asiasta niin olisi mielenkiintoista kuulla kannattaako tapit vaihtaa ja tykkääkö kansi pahaa jos sen menee aukaisemaan?
Comment
-
Ei onnistu alakautta.
Aina kun tapit on katkenneet, on syynä ollut nakutus tai raaka ajoitusvirhe, eli turpaan on tullut tapille ja lujaa.
Ongelma on vain siinä, että jos tappi vääntyy, se murjoo ylähelan väljäksi, joka taas keikuttelee laakerit laidoiltaan kasaan, joten kohta pääsee korjaamaan koko moottorin.
Oliko tupilla kangen laakereissa laidoissa killottumia? Se on ensioire tulossa olevasta motorkaputt-tilanteesta.
Comment
-
Onneksi hain jo sen takkini.. =)
Kysynpä vielä kuitenkin, onko kansi sitten aina oikaistava aukaisun jälkeen? Kiristyshän tapahtuu keskeltä kiertäen päätyihin päin ja vaiheittain, joten vähän se tuntuu hassulle, jos tuo moisesta kieroksi jo pääsee.
Comment
-
Mitkäs on parhaat/järkevimmät tulpat noille 034 sytkille? (vireistetyssä AAN koneessa)
Oletuksella että 2bar ainaki painetta ja tehoakin sais kestää.
1.8T 5 lämpöarvosta boschia ja Urssin orkkiksia vissiin lähinnä käytetty,
mutta onko jotain suurempaa tietoa/kokemusta kellään?
Eikös noissa Bosch tulpissa menny ne lämpöarvot toisin päin, kuin muissa?
Tyyliin et 7 lämpöarvosta ei tohdi laittaa (kun vahingossa tuli sellainenkin setti 1.8T tulppia ostettua)
Comment
Comment