Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vielä mennään vakionokilla. Dp kyllä on riittävä, 3.5". Eli ei varmasti ahdistele sieltä ainakaan. Ei tuo ainakaan vielä missään tilanteessa hoikalle oo menny, täyskaasukiihdytyksissäkin seokset 12:ta luokkaa ja pakolämmöt 750-800C:ta.

    Comment


      pakolämmöt 750-800C:ta.
      Kollektorista vai Downpipestä?
      Pakopaineet kannattaisi tsekata...
      Itsellä 760 Decat, 40 Super 16 pesällä 3.5" down ja pakopaine 2.8Bar 1.8 Bar paineilla eli ei hyvä (säädettävää nokkapyörää tulossa) Voimia en ala tässä kehumaan yleisesti, mutta onhan sitä ihan tarpeeksi talveksi ja ehkä kesäksi=)

      Comment


        monella muullakin ollut ongelmia superilla pakopaineitten kans.

        ei se superi pikkupaineilla sitten tuota enempää ilmamassaa kuin vanhakaan turbo,jos ei kerran ole tarvinnut säädellä ja ei mee laihalle.

        Comment


        • Täytty olla ahdas putkisto jos vakionokeilla ja 1.8 barin ahtoilla on pakopainet näin korkeet.
          Mulla oli 16 pesällä kissanokeilla 2 barin paineilla pakopaineita vaan luokka 1-1.5 baria.

          Comment


            ..ja hukkaportilta kaasut poistuu.. mihin? ;)

            Comment


              Kollektorista mitataan nuo pakolämmöt. Kakkua on kyllä lisätty entisen turbon jäljiltä. Voimaa tuli Innovativeen verrattuna selkeästi lisää. Ja ahtoja on nyt 0.7 bar vähemmän. Hukkaportti on integroitu dp:hen.

              Comment


                äytty olla ahdas putkisto jos vakionokeilla ja 1.8 barin ahtoilla on pakopainet näin korkeet.
                Mulla oli 16 pesällä kissanokeilla 2 barin paineilla pakopaineita vaan luokka 1-1.5 baria.
                Downpipe huutaa ulos?

                Itsellä on kyllä yläkerrassa schrickin nenät. 3.5"/4" ränni pitäisi olla alusta loppuun. Pitäisi hieman tutkailla merkkejä missä päin ne pyörivät.. Mr. Lampi taannoin rakentanut yksilön...

                Onkos jollain kokemuksia? Ajattelin itse kokeilla.
                http://www.procater.fi/tuotteet.php?...a=19&tuote=125
                Viimeksi muokannut GTI 2.0; 27.11.2010, 19:09.

                Comment


                • Ok, luulin että on vakionokat. :)
                  Millaiset asteet ja nostot Sun Shrickin nokeissa on ja miten noi on ajoitettu?
                  Downpipe huutaa ulos?
                  Suora konehuoneen alle.
                  Minka kokoine se pakolämpömittari on?
                  Hinta on kylla hyva.

                  Comment


                    schrick 260ast/10,9mm

                    Comment


                      Millaiset asteet ja nostot
                      Pelkään, että vakio merkeissä "päästöjen" takia?
                      Pitäs Pasille laitella Priivaa noista ajotuksista. Auto menee nytten talvi unille ja pieniä muutoksia tiedossa. Jos kokeilisi ensi kesänä ajaa tuota mailin matkaa (tavoitteet rikkoa maaginen 200Km/h raja=))

                      Suora konehuoneen alle.
                      Yllätys yllätys=)

                      schrick 260ast/10,9mm
                      *Kenellä*?

                      Comment


                        eiköhän se ole sullakin,schrick tekee vain 1 tyyppiä nokkia 5-syl 20v moottoriin

                        custon nokat on sitten erikseen,jos niitä edes saa

                        Comment


                          Juu eipä ole tullut koskaan aikaisemmin 5 syl 20Vt koneiden nokkia mietittyä.

                          http://www.tommisbillet.com/suomi/au..._frameset.html

                          Joutuuko siis tämän pyörän kanssa esim. tekemään sen hall telineen?

                          Comment


                            jos sulla hall-anturi on alunperin nokkapyörän takana,eikä virranjakajan tumpissa.

                            Comment


                              No eipä oo kallis toi Procarterin mittari, kun tulee anturikin mukaan. Tuonhan vois jo ostaa pelkästään ton anturin vuoksi.

                              Comment


                              • Nyt rupes kiinnostaa paukku systeemi ?
                                minkälaisa kaasuläppä/tyhjäk.m. versioita tyypit käyttää??
                                Oisko kellään kuvia moisesta systeemistä?

                                Comment


                                  minkälaisa kaasuläppä/tyhjäk.m. versioita tyypit käyttää??
                                  Itsellä vakio AAN imusarja + oheis laitteet ja ei tarvetta vaihdella, ehkä joskus 700Hp jälkeen... Katsotaan milloin tulee aiheelliseksi alkaa laittamaan käännettyä imusarjaa tms.
                                  Viimeksi muokannut GTI 2.0; 28.11.2010, 10:20.

                                  Comment


                                  • Kysytään nyt ensin haetaanko ns. lähtöpaukkua vai ajonaikana tapahtuvaa antilag-systeemiä?


                                    http://www.kosunenracing.com/als.html
                                    Viimeksi muokannut ExPReS; 28.11.2010, 09:24. Perustelu: Linkki lisätty

                                    Comment


                                    • Kyllä siinä haettiin lähinnä ajonaikana antilag-systeemin toimintaa.
                                      Lähinnä kiinnostaa toi mekaaninen toteutus.
                                      Softan tekeminen jätetään ammattiwelhoille.
                                      Toi Kosusen artikkeli antoi hyvän "lähtöpaukun".

                                      Comment


                                      • Ei nyt ihan suoranaisesti liity virittämiseen mutta kumminkin moottorin vahvistamiseen. Muutama kysymys:

                                        - Ostin ARPin kiinnityspultit AAN kanteen, kuuluuko niiden olla mallia pinnapultti+mutteri+prikka kun alkuperäsethän on pelkät pultit? Onko muilla näin vai onko tullut sutta tavaraa?

                                        - Suositeltava kiristysmomentti noille pulteille käyttäen ARPin omaa rasvaa. Oon vasta ihan pikasesti avannut ton paketin ja hypistellyt muutaman sekunnin yhtä mutteria että en oo ihan varma oliko siellä joku lappu momenteista niin kysyn varoiksi.

                                        - Onko tuolla ARPin omalla rasvalla suurtakin eroa normi molyrasvaan? Alakerrassa ARP pultteja mitkä on ollut ja aiemmin kiinni ja nyt tuo alakerta kasataan uudestaan niin kehtaako käyttää molyrasvaa vai pitääkö hankkia tota ARPin omaa jostain? Ei nyt luulisi tuosta homma kiinni jäävän.

                                        - Millaisella työkalulla ihmisen lapsi voi saada auki downpipen toisen alapultin (sylinterinkannen puoleinen) turbon päästä?

                                        Muutakin oli mutta ei nyt muista tähän hätään...kysellään sitte lisää. Kiitos.

                                        Comment


                                          http://www.biltema.fi/osteri/osteri....02&ryhmaid=138

                                          kuuluu olla pinnapultit

                                          Comment


                                          • Ostin tuollaisen vastaavan sarjan tänään ja niillä kuvittelin saavani auki. Eipä onnistunut niilläkään. Tosin ero taitaa olla se, että nuo bilteman avaimet on ainakin kuvassa enemmän U-muotoiset ja niillä sen puoleen saisi auki. Pitää ostaa tuo sarja kun seuraavaks käy biltemassa. Kansi lähtee kumminkin seuraavana irti niin antaa ahtimen olla downpipeineen ja pakosarjoineen siellä sivussa niin kauan että on kansi pois edestä niin sitten saa purettua tuon paketin myös pienempiin osiin.

                                            Comment


                                              Tota avainta voi vähän rälläkällä muotoilla siitä lenkin päästä ja sitten pillillä antaa lämpöä ja taivuttaa avainta oikeaan muotoon.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja -Tontsa- Näytä viesti
                                                - Suositeltava kiristysmomentti noille pulteille käyttäen ARPin omaa rasvaa. Oon vasta ihan pikasesti avannut ton paketin ja hypistellyt muutaman sekunnin yhtä mutteria että en oo ihan varma oliko siellä joku lappu momenteista niin kysyn varoiksi.

                                                - Onko tuolla ARPin omalla rasvalla suurtakin eroa normi molyrasvaan? Alakerrassa ARP pultteja mitkä on ollut ja aiemmin kiinni ja nyt tuo alakerta kasataan uudestaan niin kehtaako käyttää molyrasvaa vai pitääkö hankkia tota ARPin omaa jostain? Ei nyt luulisi tuosta homma kiinni jäävän.
                                                Eikös pulttipaketissa ollut rasva mukana? Jos en nyt aivan väärin muista, niin siinä tais tulla.. Mikäli ei tule, niin moottorikoneistamot yms myynee sitä. Tuo on niitä kohtia, jossa en kyseenalaista ohjeita, kun niissä mainitaan erikseen ARP:n oma rasva. En usko ARP:n rasvan hankkimisen olevan kynnyskysymys siinä vaiheessa, kun mosaa niputetaan?

                                                Pinnapultit sormikireyteen lohkoon, rasvaa myös sinne. Sitten prikka ja mutteri kunnolla rasvattuna perään ja orkkisjärjestyksessä muttereiden kiristys. 30Nm -> 60 Nm -> 90 Nm -> 90 Nm, sitten sisäänajo ja 90 Nm. Orkkispulttien kiristys tais olla 30Nm-60Nm-180 (tai 2 x 90) astetta?

                                                Niihin ARPn muttereihin käy muistaakseni 1/2" 12-kanttihylsy.
                                                Viimeksi muokannut kenax; 19.1.2011, 07:12.

                                                Comment


                                                  Jokos noissa ARP-pinnapulteissa tulee mukana isommat prikat kun joskus? Perimätieto kertoo että aikanaan oli sellaista ongelmaa että arppeja käytettäessä prikka painuu kanteen joten pultit ikäänkuin löystyy. Korjauksena oli laikata orkkispulteista prikat ja käyttää niitä.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja -Tontsa-
                                                    - Millaisella työkalulla ihmisen lapsi voi saada auki downpipen toisen alapultin (sylinterinkannen puoleinen) turbon päästä?
                                                    3B:stä avasin kokolailla normaalilla 15mm lenkkiavaimella, muut mutterit on 17 mm. Vaati startin irrotuksen lisätilan saamiseksi.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                                      Jokos noissa ARP-pinnapulteissa tulee mukana isommat prikat kun joskus? Perimätieto kertoo että aikanaan oli sellaista ongelmaa että arppeja käytettäessä prikka painuu kanteen joten pultit ikäänkuin löystyy. Korjauksena oli laikata orkkispulteista prikat ja käyttää niitä.
                                                      Eipä ne tuossa omassa sarjassa ainakaan paljoa isommat vois olla, ne istuu melko hyvin siihen pintaan.

                                                      Comment


                                                      • Jollei jaksa laikata niin hakee pulttikaupasta kovat ja sopivan kokoiset prikat siihen.

                                                        Comment


                                                          Sportquattron prikat sopii kans, saatoin tosin siirtää euroopan varastosaldon omaan hyllyyn tossa aikanaan..

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
                                                            Eikös pulttipaketissa ollut rasva mukana? Jos en nyt aivan väärin muista, niin siinä tais tulla.. Mikäli ei tule, niin moottorikoneistamot yms myynee sitä. Tuo on niitä kohtia, jossa en kyseenalaista ohjeita, kun niissä mainitaan erikseen ARP:n oma rasva. En usko ARP:n rasvan hankkimisen olevan kynnyskysymys siinä vaiheessa, kun mosaa niputetaan?

                                                            Pinnapultit sormikireyteen lohkoon, rasvaa myös sinne. Sitten prikka ja mutteri kunnolla rasvattuna perään ja orkkisjärjestyksessä muttereiden kiristys. 30Nm -> 60 Nm -> 90 Nm -> 90 Nm, sitten sisäänajo ja 90 Nm. Orkkispulttien kiristys tais olla 30Nm-60Nm-180 (tai 2 x 90) astetta?

                                                            Niihin ARPn muttereihin käy muistaakseni 1/2" 12-kanttihylsy.
                                                            Siis juu, kansipulttien paketissa on rasva kyllä mukana mutta meinasin noihin veivien ja runkolaakeripukkien pultteihin kun ovat myös arpit että niihin sitä rasvaa tarttis myös hommata. Ne kun on kertaalleen jo olleet käytössä niin niiden mukana tullut rasva on käytetty sillon ekalla kasauskerralla. Josko sitten tuosta kansipulttien mukana tulleesta pussista riitäis myös alakertaan. Ja nyt on kyllä aikaa hommata rasvaakin kun liikkuvat osat piti lähettää tänään R-koneistukseen keravalle tasapainotettavaksi. Omassa koneistamossa ei oo vehkeitä tuohon lisäpainoilla tapahtuvaan painotukseen ja tuolla R-koneistamossa on. Kokemuksia puljusta?

                                                            Ei ollu pulttipaketissa mitään lappua kiristysmomenteista mukana. Mutta jos tuo 30Nm -> 60 Nm -> 90 Nm -> 90 Nm, sitten sisäänajo ja 90 Nm on oikea kaava niin sillä sit mennään. Mistä noita ARPin momentteja pystyy katsomaan netissä? Vai onko kenaxille homma niin arkipäivästä, että ulkomuistista tulee =)?

                                                            Mr.Crossfire Jokos noissa ARP-pinnapulteissa tulee mukana isommat prikat kun joskus? Perimätieto kertoo että aikanaan oli sellaista ongelmaa että arppeja käytettäessä prikka painuu kanteen joten pultit ikäänkuin löystyy. Korjauksena oli laikata orkkispulteista prikat ja käyttää niitä.
                                                            Otin nuo pieneen tarkasteluun ja kyllä ne ovat ARPin prikat edelleen pienempiä mitä orkkikset. Sekä aineen vahvuus että halkaisija on isompi orkkisprikassa. Taitaa siis kannattaa noudattaa neuvoa ja laikata nuo orkkis prikat käyttöön...

                                                            arto s 3B:stä avasin kokolailla normaalilla 15mm lenkkiavaimella, muut mutterit on 17 mm. Vaati startin irrotuksen lisätilan saamiseksi.
                                                            Ja joo, hyvä huomio tossa DP:n irrotuksessa tuo että se yks mutteri on 15mm kun muut 17mm. Ois voinu itseäkin auttaa ku olis pari milliä pienempää avainta sinne tarjonnut =). No on se nyt irti kumminkin jo.

                                                            Comment


                                                              10v kannenpulttien ohjeissa oli 80 apr rasvalla ja 85 öljyllä, jotain amerikan yksikköä~105-115nm

                                                              samat pultit kuin 20v mutta lyhyemmät

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X