Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1 ja 5 sylinterin pakoventtilit ainakin on kovilla,huonosta pakosarjasta johtuen.tuskin se vakio coolerikaan häävi on.

    Comment


    • Niin, no sitä vaan meinasin että kyllähän sillä vakiocoolerilla hyvin selviää kun ei vedä ns. täpömaksilla jatkuvasti.

      Comment


      • Ja onhan noita RS2 palikallisia ursseja tehty maailman sivu, kun kerran "bolt-on" viristä on kyse...

        Comment


        • Niin, no sitä vaan meinasin että kyllähän sillä vakiocoolerilla hyvin selviää kun ei vedä ns. täpömaksilla jatkuvasti.
          Ja talvella varsinkaan ei imulämpöongelmia helposti tule.

          Comment


          • Mulla vakiopuskurin sisällä tollanen kiinankuuleri. En nyt muista, kun ebaysta tilasin, mutta suunilleen varmaan sama kuin ht-tunen myymä: http://ht-tune.com/apps/keraily/tuote.aspx?o=66&t=1

            Puskurista ei kyllä sisäpuolelta paljoa orkkista ole näkyvissä, mutta sinne toi mahtui. Niin että ulkoa ei näe ollenkaan. Järkihän vähän tuota vastaan on, koska ei toi vakiopuskuri hengitä tollaselle kuulerille tarpeeksi. Halusin vaan itsekkin ton nyt ainakin alkuun täysin piiloon ja kokeilin sovittaa puskurin alle.

            Comment


            • Anamonta, pikkuässässä, vai urssissa? kaksi aivan eri eläintä keulan tiloiltaan...

              Urssin keulalle mahtuu mitään muokkaamatta 1" paksu kenno ilmastoinnin kennon eteen (korkea ja leveä kenno) Alas jos laittaisi matalaa, niin ongelmaksi tulee samoin tein coolerin päädyt ja ahtoputket, urssin keula kun on aika voimakkaasti pyöreä.

              Comment


              • No se lähti omasta urssista kone pukille. Tänään nostettiin kansi ylös ja hyvä niin...

                Kansipahvi fuskannu 1-2 pytyn välistä, tulpasta kärki lentänyt johonki nevadaan ja männän reunassa pieni sulamisjälki...

                Jännä tuo tulpan kären puuttuminen, kun auto toimi ihan moitteetta kun ajoin sen speedpartyistä halliin seisontaan...

                No katsellaan viikonloppuna alakerran ja kankien kunto ja ryhdytään pieniin muutostöihin!

                Comment


                • Omaan koirankoppiin hankittuna RS2 pakosarja, RS2 turbo ja RS2 suuttimet. Porkkikselta lastu?
                  Lisäksi mietinnässä: katinkorvaus putket.
                  Toinen vakio cooleri hankittu. Katellaan tossa keväämmällä löytääkö tiensä paikalleen vai tuleeko joku muu ratkaisu.
                  Zimmermannin uudet levyt ja Ferodon DS2500 palat joka nurkkaan.

                  Comment


                  • Mistä porukat on ostaneet noita RS2 satseja (turbo, pakosarja, suuttimet)? Moiselle setille saattaisi olla itsellänikin tarvetta. Ebaysta noita saa metsästämällä (erikseen), mutta jos tiedossa on paikkoja mistä nuo kaikki saa kerralla ja kohtuu hintaan niin pistäkää infoa...

                    Comment


                    • Mistä porukat on ostaneet noita RS2 satseja (turbo, pakosarja, suuttimet)? Moiselle setille saattaisi olla itsellänikin tarvetta. Ebaysta noita saa metsästämällä (erikseen), mutta jos tiedossa on paikkoja mistä nuo kaikki saa kerralla ja kohtuu hintaan niin pistäkää infoa...
                      Tepolta?

                      Comment


                      • Käytettynä sieltä täältä:) Jos ei halua uusista maksaa itseään kipeäksi.

                        Comment


                        • Suunnitelmissa on tehdä AAN koneen täydellinen peruskunnostus ja samalla hiukan piristää sitä. Uusilla osilla pääsääntöisesti (ellei tosiaan jostain löydy uudenkarheita) Tarkoitus on ostella osia ajan kanssa ja kuhan kaikki on kasassa, nostaa kone pois keulilta...

                          Comment


                          • Multa löytyy joutilas projekti AAN jos jotakin kiinnostaa. Alakerrassa laakerivika...

                            Comment


                            • Huh, selailin noita uusien osien hintoja ja tosiaan keräilyksi menee, pääsee huomattavasti halvemmalla (esim. ebay:stä löytyy osia aika hyvin)

                              Mitäs tuon AAN koneen mukana tulee (onko täydellinen setti)?

                              Comment


                              • Rostenin kanget

                                Mihin momenttiin ootte vetäny noita rostenin kankia? Tuli kanget ja ohjeet, mut oli ilmoitettu momentti pultin venymällä ja en pysty mittaan tota venymää ite. Ja ois kiva jos sais kaikki kiristysarvot samalla tohon ABY koneeseen. Ja kankien pultit on ARP 2000.
                                Viimeksi muokannut Jaako; 31.10.2009, 22:27. Perustelu: lisäys

                                Comment


                                • PO:n veiveissä samoilla pulteilla muistaakseni ohje mukana jossa kehotetaan vetämään 55Nm 5 kertaa välillä löysäten ellei venymää mitata.
                                  En ota vastuuta numeron oikein muistamisesta :)

                                  Comment


                                    Ihmetyttää nämä moneen kertaan momentit. Varsinkin ranskalaisten odotusajat ja sitten jälkikiristykset. Tehtaalla ne momentit kuulemma kerralla vedetään momenttiin...Näin on viisaat kertoneet.

                                    Comment


                                    • Sekä pultti että kanki on tehtaalla tehty vähän eri tavalla.

                                      Moneen kertaan kiristyksessä varmistetaan, että mikään osa ei oo ns killissä, vaan istuu toisiinsa nähden niinkun kuuluu.

                                      Toki kenenkään ei tarvi blueprintata konetta, kasaan sen voi vetää mittaamatta yhtään mitään. Kestää sit jos kestää. Toisilla on kestäny, toisilla ei.

                                      Yleensä kuitenkin niitä tehovehkeitä, jotka kulkee päivästä toiseen töihin ja takas, joita ei koko ajan korhata, on vähän heittokellolla mittailtu ennen öljyjen sisään kaatamista.

                                      Comment


                                      • 40nm+65nm
                                        ARP-pultit veiveissä
                                        Viimeksi muokannut opinions; 1.11.2009, 12:41. Perustelu: tarkennusta

                                        Comment


                                        • Niin onko tuo 40nm+65nm kankien momentti?

                                          Comment


                                          • Näin mun on käsketty kiristää, rasvatut pultit.

                                            Ainakin muistaakseni, hiukan hakee vielä näin sunnuntai aamulla..

                                            Comment


                                            • Männät

                                              Elikkä mitä mäntiä kannattas laittaa tohon aby:n? Löyty sellainen kiva ylläri,että oli 1-2:s sylintereissä naarmut. Eli poraukseen menee. Mahlet taitaa olla niin arvokkaat,että kannattaa laittaa jotku muut.

                                              Comment


                                              • wiseco,wössner,je tuossa joitakin merkkejä

                                                Comment


                                                • Wössneriä ajettelinkin. Nuohan taitaa olla ihan hipo kamaa. Taitaa puristus laskea hiukan noilla Wössnereillä.

                                                  Comment


                                                  • muistaakseni tehdas lupaa 8:1

                                                    Comment


                                                    • No sittenhän sitä kestää puristaa ilmaa hieman enemmän kokoon :)

                                                      Comment


                                                      • Niin. Audihan ilmoittaa näiden pelti"pahvistenkin" olevan 9.3 rutuilla, todellisuuden ollessa jossain melkein 0.5 alempana. Jos wösner ilmoittaa tuota audin ilmoitusta vasten voi tulla aika "laama" alipaineella.

                                                        Comment


                                                        • No sit se hauskuus taas tulee ylipaineella.Oli kangen vaihto aika ajankohtainen.Nimittäin 5:s sylinterin kangen laakerit finaalissa.Oli jo pyöriny kangen silmässä liuskat ypäri.Onneksi kaula mitoissaan ja pinta hyvä.
                                                          Nyt löyty männät ruotsista.Eli Wisecon tekeleet oem puristuksilla.Eipähän pitäs olla niin vetelä alipaineella.
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut Jaako; 9.11.2009, 18:40. Perustelu: päivitys

                                                          Comment


                                                          • Jaako; Viitsitkö paljastaa mitä maksoi Wisecot ja mistä tilasit?

                                                            Comment


                                                            • Turbotec toimittaa männät, hinta löytyy niiden sivuilta.Hinta vaihtelee hiukan kruunun kurssin mukaan.Mulla oli tuuri kun sattu olemaan just yks sarja,niin ei tarvinu tilata jenkeistä.Yli 900e teki kuitenkin :( 8.0:1 rutuilla ois saanu jotain 800e luokkaan. Ilmeisesti ruottalaiset teettäny noita mäntiä Wisecolla juurikin noilla oe puristuksilla, koska valmistajan listalta ei löydy ku 8.0:1.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X