kyllä sinne kolisematon 3 tuumanen mahtuu, itselläkin sellainen joskus oli coupessa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Laittaa sinne oikeanlaisen turbon niin voi lähteä suoraan 4tuumaisel, meikäl on ainakin 4"kartio jo turbossa ;) Toki jos voimaa haluaa niin lienee siirryttävä siihen 4,5" putkeen. Mut enivei ainakin noissa 100S4/S6 näyttää hyvin mahtuvan kaksi 3" menee downpipest eteenpäin vakioputkien paikalla. Vai mitä Mulk ;)
http://koti.phnet.fi/juhakil/pics/turbos2.JPG
Comment
-
-
Audin K24 on ns hoikalla akselilla eli sama kuin K16 jne. Ei siis sovi.
Audin K24:n kompura on snadisti isompi kuin 10v:ssä käytetyn K26:n, joten asettaa kysymyksesi vähän hassuun valoon, jos tehdään jotain oletuksia mitä aiot puuhata...
Eikä kyllä pidemmälle jatkaminen onnistu, kun pakopuoli on niin jumissa.
Pitää tietysti muistaa että kyseessä on mallisarjatunnukset eivätkä nämä yksilöi ahdintyyppiä mitenkään.
Comment
-
rempan yhteydessä toki sarjan vaihtaminen on mielekästä, siitä seuraava muutosten määrä on vaan aika kova, jos ei käsitystä missä vika on, voi niitä tehdä lisää vaikka itse vaihdettava komponentti on parempi.
Vähän ahdistava sarja voi vaikka avittaa melkein tukossa olevaa ahdinta, jotenkin huonosti toimiva (rakoileva/jumitteleva) hukkistakin alkaa vaan harmittamaan jos lisää ilmaa tuodaan ja vanha ei pääse pois. Ja sitten se vastapaine tai pakolämpö problematiikka. Mitattu ja diagnistisoitu vika on kivempi korjata. Mutta tosiaan tuubi sarja on aina hyvä! mutta se sun sportin sarja nyt ole ihan katstrofi.
Comment
-
Minkä kokoisia coolereita ootte laittanu noihin s2.n vakiopuskureitten alle. Tarkoitus ois isontaa välijäähyä. Tota Wagnerin cooleria oon himoinnu mut mihin tehoihin se riittää. Nyt,kun oon taas kotimaassa niin ois aikaa värkätä ton ässän kans.Tepolta ois tarkotus ostaa toi VEMS:n ohjaus tohon autoon ja ottaa joku 400-500hv ulos tosta lelusta.Turbon pitäs riittää tuonne 500+ tehoihin ainakin Repolaisen Jyrkin infon mukaan.
Auto on valmisteltu, niin että pitäs päästä noihin tehoihin mukisematta.Ja tarkoitus ois pitää toi auto niin vakion näköiseä ku mahdollista.
Comment
-
No, noissa jenkeissä tolla kohdistelulla voi saada jopa 30-50hv per kansi. Riippuu tietysti moottorin koosta.Mut tosta välijäähystä, et pakko se on isontaa, mut ei nyt oo tietoo et minkä kokonen noihin tehoihin ois sopiva.WE:n jähy ois kyllä hyvä OE lookin takia.Tarkoitus ois pitää toi auto sleeperinä :)
Comment
-
Joku kuukausi sitten jäätiin muuten selkeällä 550hv setillä pari heppaa vajaa 500 hevosen RS2:lla, jossa vakiocooleri. Imulämmöt dynossa vedon lopuilla yli sadan.
Ensi viikon aikana saan tuohon Wagner cooleri/imusarjapaketin asennettua, joten nähdään ensikäden kokemuksia, miten vaikuttaa käytökseen. Suoraan dynoon ei ikävä kyllä ole menossa.
e: vesicoolerissa ei tollasessa 500hv setissä ole pienintäkään järkeä. Saati, että sitä avustettaisiin vesiruiskulla.
Comment
-
Valaise nyt tyhmää vielä, miksi?
Vesikuulerin voisin kyllä kuvitella hävittävän hyötynsä tarvittavan syylärin kokoon. Eikö menttooli-ruutta ole enää riittävän tehokas järjellisellä annoksella vai mistä on kyse?
Tarkoitukseni ei ole kyseenalaistaa, vaan itseäni puhtaasti kiinnostaa asia.
Comment
-
Vesicooleri on monimutkainen ja vika-altis, eikä sillä voita käytännössä mitään verrattuna hyvään ilmacooleriin.
Vesimetanolin varaan ei voi säätää mitään muuta kuin kiihdytysauton.
Comment
-
Tuleeko liikaa lämpökuormaa/korkeet imulämmöt jos yrittäis talven selvitä urssin vakio coolerilla? Toinen kyllä olis jo hyllyssä.
Autoon tulee RS2 ahdin ja suuttimet. 3bar map ja 1,6bar.
Vakiosarja vielä, mutta hankinnassa RS2 sarja.
Jos löytyis joltain projektikuvia keulasta ilman puskinta ja tuplacooleri asennuksesta.
Vai onko helpompi laittaa yksi matalalahko levee ohut cooleri ja leikata puskuri auki alareunastaan.
Auto on vakiokorkuinen, joten varaa kyllä olis.
Comment
-
-
Comment