Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Todella mystinen vika A4 1.8t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Todella mystinen vika A4 1.8t

    Ahtopaine nousi aiemmin vain maksimissaan 0.2 bar.
    Auto vakio 150 hv vuosimalli -99 sähkökaasullinen.

    Kokeiltu seuraavaa:

    Uusi turbo
    Ahtovuodot testattu
    By-pass otettu kokonaan pois käytöstä
    N75 myös otettu pois käytöstä

    Näillä toimenpiteillähän turbon pitäisi antaa maksimipaine minkä se pystyy tuottamaan. Tällä hetkellä edelleen 0.2 bar.

    Vikakoodit luettiin VAG-COMilla ennen turbon vaihtoa.Ei ollut mitään mikä aiheuttaisi tällaisen vian.Nyt VAG-COMilla ei saa enää yhteyttä mihinkään moduliin, Yhteys näyttää OK mutta moduleihin ei saa yhteyttä.
    Käyn vielä Laakkosella lukemassa koodit jos vaikka niiden laitteilla onnistuisi.
    Luulisi että jos auto olisi ollut jossain "safe modessa" niin se olisi näkynyt VAG-COMilla vikakoodina.

    Otin LOGin ennen turbon vaihtoa ja siiloin MAF arvo oli max. jotain 83g/s/5900 rpm.Tämä lienee liian vähän.

    Turbohuollon kaverin kans juttelin ja oudolta kuulosti hänestäkin.
    Epäili että viallinen MAF voisi olla syynä.
    Voiskohan viallinen MAF aiheuttaa noin rajun ahtojen puuttumisen?
    Mitähän arvoja MAF pitäisi olla, ei muistanut turbohuollon kaverikaan,arveli vain että pitäisi olla yli 100 g/s

    Ahtopaine nousee kaasua painettaessa tuohon 0.2 bar välittömästi mutta ei oikeastaan yhtään yli kun N75 on paikoillaan. Tulpattuna sain nousemaan 0,35 bar.

    Onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa tai hyviä ideoita?

  • #2
    MAF arvo g/s ~ kw konetehoa eli siellä 110 kantturoissa vakiolla.
    N75 sitä ahtoa kontrolloi boksin ohjaamana yli hukkaportin kellon ns peruspaineen.

    Pakoputki tukossa?

    Comment


    • #3
      Laita N75 paikalleen ja ota MAF:ista johto irti. Voi käydä vähän huonosti tyhjäkäyntiä mutta pidä kaasulla käynnissä ja käy kokeilemassa nouseeko paineet. Mikä vanhassa turbossa oli rikki?

      Comment


      • #4
        joskus kawerin passatissa oli ensimmäinen katti tukossa.

        Comment


        • #5
          Hyviä vinkkejä, kiitos. Täytyypä kokeilla, noita konsteja/vikapaikkoja ei ole tullut itsellä mieleen kokeilla.

          Joo, ja vanhassa turbossa pakopesä oli halki ja hukkaportti ei mennyt aivan kiinni asti. Oli sellaista mallia pakopesä ettei saa varaosia.Vuonna -99 asennettu vain muutaman kuukauden ajan audin tehtaalla. Näin kertoi maahantuoja. Muuten normi K03 mutta pakopesä FIN-turbollekin mallia kysymysmerkki.Myös hukkaportin kellolle tulee kaksi letkua joista toinen ei tee mitään.
          Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.8.2008, 13:54. Perustelu: Yhdistetty.

          Comment


          • #6
            Ajelin töistä kotiin MAF johto irti, ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin eikä kulkuun mitenkään. Tarkoittaako sitä että MAF on rikki kun ei reagoi mitenkään?

            Comment


            • #7
              Tarkoittaa sitä että ilmeisesti MAF ei ole sen kummemmin rikki/vian aiheuttaja ainakaan yksinään. Jos MAF on "kulunut" siten että antaa alhaisempaa ilmamäärää kuin mitä sen läpi virtaa niin tehot ovat hukassa. Kun MAF:in johdon irroittaa niin moottori laskee ilmamäärän joka sitten on lähempänä oikeaa kuin rikkinäisellä MAF:illa -> tehojen pitäisi lisääntyä.

              Comment


              • #8
                Uusi MAF on kuitenkin jo tilattu joten pitää nyt kokeilla sekin.
                Pitää käyttää vielä tuo katti irti ja katsoa josko olis tukossa.
                Aika laiskasti puhaltaa putken päästä paikallaan polkaistaessa.

                Comment


                • #9
                  Ääni katille itellä alkoi paineet hiipua ja putken päästä ei kuulunu muuta kun suhinaa kun polki kaasua

                  Comment


                  • #10
                    No niin. Viime yönä sitten saatiin Audi taas pelaamaan. Katin takaosasta sisuskalut palasina ja sen seurauksena tukossa. Kopisteltiin katti aivan tyhjäksi ja nyt pelaa. Kun on osia vaihtanut yli tuhannella eurolla ja kolme viikkoa viettänyt yöt tallissa niin lähes jo hymyilyttää kun vika vihdoin löytyi.
                    Kiitokset neuvoista, niiden avulla lopulta osas tuota putkistoakin epäillä.
                    On nimittäin ensimmäinen kerta kun autostani on pakoputki tukossa.

                    Comment


                    • #11
                      Arvaus kilvan voittaja ! Voittajan on helppo hymyillä : )

                      Comment


                      • #12
                        Mistä johtuu että jotkut erimerkkiset autot eivät toimi ollenkaan jos mafin töpseli on irti? Eli ei lähde edes käyntiin. Fordiin tuota kokeiltiin niin eihän se käyntiin lähteny kun töpseli oli irti.

                        Comment


                        • #13
                          Se johtuu siitä että siinä moottorinohjaus vaatii että tämä anturitieto on saatavilla. Simppeliä :-)

                          Comment


                          • #14
                            Okei se oliki noin simppeli juttu.

                            Comment


                            • #15
                              .......
                              Viimeksi muokannut _jone_; 24.7.2009, 02:58.

                              Comment


                                #16
                                Nyt on osia varalla tulevaisuutta silmällä pitäen. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Jatketaanpa tähän ketjuun.
                                  Voiko ohjelmoidussa 1.8t (ajl) koneisessa maf arvo nousta 169g/s
                                  tuntuu vaan kovalta arvolta.
                                  Asiasta toiseen, onko kukaan käyttänyt tuota VCDS beta 812 version 0-100km/h ja 0-400m kiihdytys ohjelmaa.
                                  Tuntuu vain aika optiselta toi ohjelma mitä kokeilin omalla autolla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    169 g/s = n. 211hv. (169/0,8=211) Eli onhan toi mahdollista..Ross-tech

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sitten tuo kuulostaa järkevämmältä.
                                      Tuolla ylempänä oli vain että g/s~kw tuon mukaan menee sinne 230hv

                                      Comment

                                      Working...
                                      X