Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbo vikaako audissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    n75 naksuu, vikakoodeja ei vielä mitattu mut huomenna mittaan jos kaveri vaan joutaa käymään. Siis mikä toi monitoimianturi on ja missä sijaitsee?
    Viimeksi muokannut Nikke78; 3.9.2008, 20:01.

    Comment


    • #32
      Ohita N75 ja kokeile nouseeko paineet.

      Comment


      • #33
        Ok.. Testaan huomenna tolla ohituksella

        Comment


        • #34
          Juu eipä muuttunu auto mihinkään kun ohitti ton n75:sen... Eli ahtaa vain ton 0,4-0,5bar.

          Comment


          • #35
            Minä heitän jälleen kerran ilmaan bypassin, Kuuluuko ajon aikana suhinaa? Tulppaa koko passi kokeeksi.

            Comment


            • #36
              Niin miten ohitettu? Letku ahtimelta portille ohituksella looginen lopputulos. Portinletku irti tulpattuna ohittamalla ahtaa "niin paljon ku ahtaa".

              Comment


              • #37
                Elikkä laitoin vain letkuihin sopivan metalliputkikäyrän n75:sen tilalle... On kyllä outo tuo vika kun tänään aamulla sain muutaman kerran ahtamaan jopa n.1bar mutta heti tippu takaisin 0,4bar. Pitääpä kokeilla ihan huvikseen ottaa pässi pois ja laittaa dumppi tilalle...

                Tosta ajonaikaisesta suhinasta niin eipä mielestäni kuulu mitään kummempia suhinoita...

                Comment


                • #38
                  eli meneekö sulla nyt letku turbolta hukkaportille??

                  jos menee ,silloin se ahtaa vain perus paineen, joka on luokkaa 0,4-0,6bar.

                  mikäli hukkaporttiin ei ole vaihdettu jäykempää jousta.

                  ahtovuodolta kyllä tuntuu,jos olet kokeillut eri n75 venttiilejä

                  Comment


                  • #39
                    Kyllä eli käytännössä otettu vaan n75 välistä pois. Hukkikses on hivenen jäykempi jousi. Tilanne sama ton ahtamisen kanssa oli n75 kiinni tai ei...

                    Comment


                    • #40
                      Ne vikakoodit olisi nyt kullanarvoiset. Ne saa sieltä myös vilkuttelemalla:
                      http://www.sjmautotechnik.com/troubl...f20v.html#fcs4

                      Sillä on nyt joku ahdistus päällä, jonka takia ei halua nostella ahtoja ollenkaan.
                      Jos säädettäessä oli ahtovuoto mitä veikkasit ja mistä oli puhetta joskus, voi se myös nakuttaa ja sen takia laskea ahtoja radikaalistikin.

                      Comment


                      • #41
                        Sen enempää hukkiksen rakenteesta tietämättä, ku en ole moista purkanut; Voisiko jumia "auki", tai kalvo rikki?

                        Comment


                        • #42
                          Kalvo rikki ahtaa niin pirusti ellei pakopaine paina venttiiliä auki. Aukijumiminen varmaan melkoisen harvinaista ja tuskin sattumalta peruspaineille jäisi.

                          Comment


                          • #43
                            Joo ei oo niissä. Luettiin tossa äsken vikakoodit ja hallista ja G28 antoi jotain koodeja. Niko varmaan kohtapuoleen laittaa tarkemmin.

                            Comment


                            • #44
                              Hallikoodilla ja ahtamattomuudella on tiukka yhteys! G28 koodihan tulee aina jos kone ei ole käynyt.
                              Hall-signaalin puuttuessa kokonaan kone ei lähde käymään, käyvässä koneessa puuttuessa ahtokontrolli ja nakukontrolli kytketään pois ja sytkää turvamyöhäselle.

                              Comment


                              • #45
                                Jep eli seuraavanlaisia vikakoodeja pukkas

                                1. 00515 camshaft position (hall) sensor (g40)
                                01-10 signal sorted to B - intermittent

                                2. 00513 Engine speed sensor (G28) implausible signal - intermittent


                                Eli ainaskii Hall-anturissa jotain häikkää... Toisen kerran kun otettiin vikakoodit ei enää tota hall vikaa näyttäny.

                                Antakaahan vinkkiä fiksummat =)

                                Comment


                                • #46
                                  Halli vika on tuon mukaan "ajoittainen". Eli joskus toimii joskus ei. Voi hyvinkin olla, että halli lämmettyään lopettaa toiminnan. Halli vaihtaen siis. (toki kannattaa ehkä samalla mitata hallin johdotkin)

                                  Comment


                                  • #47
                                    G28 koodihan tulee aina jos kone ei ole käynyt
                                    Niin tulee, mut sen lisäks tuli tuo yllä mainittukin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ja sehän ei ole tuo kyseinen G28 herja vaan "no signal".

                                      Hall-viasta kun pääsee eroon niin eiköhän ahda taas.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Nonni...Nyt testattu seuraavat ja huonolla menestyksellä...

                                        1. Hall-anturi vaihdettu uuteen
                                        2. G62 anturi testattu varmasti toimivalla
                                        3. Kaasuläppäanturi testattu varmasti toimivalla
                                        4. G28 pyörimisnopeus anturi testattu varmastiu toimivalla
                                        5. N75 testattu varmasti toimivalla
                                        6. Maffi testattu varmasti toimivalla


                                        Saatiin ahtamaan n.1,8bar kun napattiin hukkikselta ja turbolta letkut irti ja tulpattiin pässin kohta mutta vetoja ei ollut läheskään niin kuin noilla paineilla olettas eli sytkät vikatilassa..

                                        Voiskohan vika olla mapissa? Alkaa loppua keinot pikkuhiljaa...

                                        Neuvoja arvon herrat.. neuvoja =)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Saitko sen hall koodin pois?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ei ole vielä keretty vikakoodeja kattomaan vaihdonjälkeen...

                                            Comment


                                            • #52
                                              Puolella kaasulla kun kevyesti ja tasaisesti painaa auton saa ahtamaan noin 1bar todellista mut heti sen jälkeen palauttaa takas tonne 0,4-0,5bar. Mitä mieltä ootte..voisiko vika olla mapissa?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mulla teki tommosta kans ja toisella boksilla sitten ei. Joko siis boksissa tai mapissa mulla ongelma. Teki kans ahtaa, ei ahda, ahtaa, ei ahda -hommaa jatkuvasti.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Juu mullakin rupee jo vaihtoehdot oleen vähissä... Täytyypä ottaa boksi auki ja vilkasta sinne oisko joku paikka saanu lämpöä yms...Sattuukohan kellään olemaan myynnissä varmuuden varalta AAN käypää motroniccia ja 3bar mappia?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Juuri viime viikolla möin oman RS2 mapin, nyt olisi ollut myyjän markkinat ;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      No olis joo. kummasti pistää miehen osia osteleen kun autossa tehot samaaa luokkaa kuin litrasessa vw polossa =) Onko näissä yleisesti ollut tota mappivikaa ?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        No ei.
                                                        Onko kuunneltu nakutuksia? Jos säädettäessä oli ahtovuotoja ja nyt menee koneeseen enemmän ilmaa, voi se naulata ja motronic pudottaa ahtoja jos ei sytkämyöhästys riitä lopettamaan nakutusta. Vetääkö yhden kerran jees boksin resetoinnin jälkeen?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Juu ei nakuta. Ei vedä kertaakaan resetoinnin jälkeen normaalisti... Kaasua kevyesti ja tasasesti painamalla saan ahtoja nostettua hetkellisesti johki 1bar-1,3bar.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kuinka pitkä aika on hetkellisesti?

                                                            Sanoisin että oireiden perusteella edelleen viittaisi sinne hall yms suunnalle, jotka pitävät boksin peruspaineilla. Jos olisi map-vika tai laskisi nakutuksen takia, antaisi ainakin yhden vedon "täyspaineisena". Vagcom- tai vilkkuvikakoodit on edelleen kovin mielenkiintoiset tietää.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Eli siis niinsanotusti käyttää vaan ahdot siellä 1-1,3bar ja heti pudottaa takas peruspaineille.
                                                              Täytyypä kysellä jos pojat joutaisi lukemaan vikakoodeja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X