Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbo vikaako audissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbo vikaako audissa?

    Ruvennut hivenen ihmetyttämään tuo audini menohaluttomuus.

    Tehty painetestit ja ahtovuodot korjattu mutta vetoja ei tunnu kuitenkaan olevan niin paljon kuin pitäisi ja sitä myös todistaa kaverin vastaavan tehoisen s4 bit -00 kanssa kokeillut vedot erinopeuksista.

    Jätätti kuin tikku sontaan kun kuukaus sitten mentiin rintarinnan...outoa!
    Penkissä käytiin viime viikonloppuna ja sielläkin sain mielestäni hivenen osviittaa auton hiipuneista tehoista...

    Näillä osilla ja paineilla oletin noin 50hv ja 80nm enempi.

    Onko kellään ollut ongelmia noiden master power ahtimien kanssa?? Itselläni malli MP 802315 ja ahdot siellä ~1.7bar-1,8bar

    Mielestäni ahdin vinkuu hivenen liian paljon ja muutkin ovat jo ääntä ihmetelleet... Vai onko ahtimen ominaisuus?

    Päittäis välystä ei ole ,mutta sivuttain liikkuu melko reilusti...kuuluuko olla näin. Seinämiin siipi ei osu. En tiedä kuvittelenko , mutta tuntuu ,että ahtimen vinkuminen vaan kasvaa päivä päivältä kovemmaksi.

    Ahtimella ajettu noin 2000km joten ei pitäisi vielä vaihdettavien osien listalla olla...vai?

    Ilmamassamittarin kansi on hivenen pullahtanut. Voisiko vika johtua siitä... Ns.ahtovuoto sitä kautta

    Mitä kannattaisi nyt ruveta tsekkaamaan...Antakaahan fiksut teräviä neuvoja ja opettakaa amatööriä =)
    Viimeksi muokannut Nikke78; 26.8.2008, 17:12.

  • #2
    paljonko tehoa/vääntöä oli?? siitä vois pystyä veikkaamaan jotakin.

    Comment


    • #3
      lukemat oli.....
      Viimeksi muokannut Nikke78; 3.9.2008, 20:57.

      Comment


      • #4
        tuntuu aika vähältä tuolla ahtimella ja ahdoilla.onko tehoja rajattu kestävyyden takia??onko ilmamassamittari siirretty painepuolelle??vai miten se on pullahtanut??

        Comment


        • #5
          Ei ole tehoja rajattu. Sytkäennakot kutakuinkin tapissa ja lähellä nakurajaa. ilmamassamittari on siirretty painepuolelle...Niin ajattelin minäkin että vähän on tehoja näillä palikoilla...

          Comment


          • #6
            kannattaa ilmamassamittarin kunto alkajaisiksi tarkistaa.

            tuon turbon pitäis riittää pitkästi yli 400hv

            Comment


            • #7
              Samoista lämpöongelmista tuokin kärsi kuin muutkin dynopäivän autot. Ahdot on rajattu noin 1.6 bariin vakiosisuskalujen takia, mihin sitten mahtoikaan jäädä, 1.7? Persdyno sanoi 4 tai vähän päälle.
              Jossainhan on selkeästi vikaavikaa, jos auto on muuttunut.
              Ahdin piti vähän ääntä jo säädössä, pistin merkille mutta ei niin kovasti että olisin ottanut puheeksi.

              Comment


              • #8
                Penkissä näyttää olleen paperin mukaan 1,75bar. Pikkasen on nytte semmonen kutina että pitää huomenna muokata ahtoputkia ja hommata muutamaan kohti 90 silikoonikäyrä jotta saa joustoa hiukan noihin ahtoputkiin. Tuntuu et lentelee putket nyt jatkuvasti jostain irti ja ei pääse testaan miten pelaa vai pelaako ollenkaa..

                Maffi pitää kans avata ja kansi liimata kunnolla kiinni ja kattoo sitte onko parempi.

                Hiukka tuntu tuossa äsken ilman puskuria ja kaikki ahtoputket tsekattuna pirteämmältä mut saa nähä oisko ollu tunne vaan =)

                Comment


                • #9
                  kyllä se maffi ja letkuvuodot/muut on näissä audeissa mistä yleensä menohaluttomuutta kannattaa etsiä.
                  pystyykö tosta lokittamaan maf arvoja?

                  Comment


                  • #10
                    Juu niin tuntuu olevan. No ehkäpä ahtovuodot saadaan kuriin huomenna kun laitan putket uusiin puihin.

                    Voiko maffin kannen vaan irrottaa nätisti pois vai onko jotain varottavaa heti siinä kannen alla? Kaipa tosta pystyy nuo maf arvot lokittaa...vai miten on porkkis?

                    Comment


                    • #11
                      Tuossahan on forgen diverter valve, joka päästää paineet ulos. Asennettuna aivan turbon vierelle, mahtaako vuotaa sieltä ja sitä kautta olla "turbon vinkunaa".

                      Eihän tuo venttiili kuitenkaan ole mikään takaiskuventtiili.
                      Viimeksi muokannut migis; 26.8.2008, 21:15. Perustelu: pikku lisäys, ehkä perustelu...

                      Comment


                      • #12
                        Ei pysty maffista ottamaan logia.

                        Comment


                        • #13
                          Ei saa maf logia ei, mutta "load" arvoja se osaa näyttää - melkein sama asia. Referenssi tosin nyt puuttuu...

                          Comment


                          • #14
                            Mittaa myös ohivuodot ja puristuspaineet.

                            Comment


                            • #15
                              Ok. täytyypä mitata puristukset. Koneen rakentamisen yhteydessä katottiin ja sillo näytti joka pytyllä samoja lukemia. olikohan jotain 12 joka pytyllä...

                              Mites nuo ohivuodot saa mitattua. Onko laakkosen keikka tiedossa vai..

                              Pitääpä muuten mikko kokeilla ihan perus bypässillä vaikuttaako mitenkään auton käytökseen.

                              Comment


                              • #16
                                Ei taida Niko olla vaikutusta esim orkkispässillä. Kun massamittari on painepuolella ja bypassi voi päästää paineet ulos vaihteenvaihdossa, kannattaisi laittaa sinne "kunnollinen" dumppi, joka paineen alaisena pitää ne paineet siellä putkistossa, eikä vihellä niitä parin ohuen O-renkaan välistä pihalle. (luulisin)

                                Kokeilin joskus ihan vaan kokeilemisen ilosta omassa laskea bypassista paineet ulos, vaan eipä tuo toiminut. Alipaineella ajaessa jousivoima ei jaksanut pitää venttiiliä kiinni, joten se imi ilmaa sieltä ohi ilmamassamittarin, mulla siis massamittari vakipaikalla, joten lisää jousivoimaa jolloin se ei taas auennut ollenkaan ja melkoinen sakkaaminen vaihtotilanteessa. Joskus oli ahdetussa hondassa Forge, joka laski paineet ulos ja siinä oli semmoinen pieni huohotinfiltteri, jottei se ime oravia moottoriin.

                                Comment


                                • #17
                                  onko vika selvinnyt??

                                  Comment


                                  • #18
                                    Puristukset kunnossa. Ohivuotoja ei vielä mitattu. Puhistin tänään maffin ja liimasin kannen kunnolla kiinni. Hommasin myös uuden ilmanputsarin ja huomenna teen ahtoputket uusiks ja tsekkaan kaikki letkut ja klemmarit läpi et fuskaako jostain.

                                    Vaihan myös tuon bypassin paikan kauemmas ahtimesta...katotaan mitä tapahtuu
                                    Pistän huomenna lisää tietoa asiasta...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noniin...Nyt on autosta katottu jokainen klemmariliitos ja vaihdettu putsari uuteen ,laitettu puhdistettu maffi takas, siirrettu bybassi kauemmaks ahtimesta ja kas kummaa vetoja alko löytymään aivan eritavalla.

                                      Vielä pitää muutama mutka kohta muutattaa silikoonikäyräks jotta putkissa enempi joustoa ,mutta mukavaa kun rupes nyt kuitenkin tuo vehje laulaan paremmin.

                                      Nyt hiukan harmittaa kun viime viikonloppuna käytiin siellä penkissä ja luulen et nyt lähtis erilukemat. no toisella kertaa sitten =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Otetaan Niko tuossa juuri ennen lumien tuloa uusi sessio, jotta ei tuo kuuma ilma häiritse.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Näin tehdään. Toivotaan että luvut paranee. Jos vielä tuon vemssin sais hommattua ni sit vois rauhassa säästellä parempiin sisuskaluihin. Onko muuten mikko sulla vaiheltu sisukset?

                                          Comment


                                          • #22
                                            On päivitetty kyllä, tuli pieni pakko kun oli männänrengas ei poikki ;) vaan kahdessa osassa. Nyt pöristelty about 35tkm nykyisellä kokoonpanolla.

                                            Vastaus Nikolle tuohon alempaan kysymykseen:
                                            Motronicilla mennään ja miksei mentäisi, kun softa toimii ja vetojakin löytyy. Aftermarket ruiskuun mulla vaan ei ole laittaa rahaa, ainakaan pariin vuoteen, näin vaimo sanoi, mistä lie se sen voi tietää. Meinasin ajella tällä setupilla nyt jonkun aikaa, eihän sitä voi tietää jos lotosta voitan, niin ennen talvea voi olla Tatech kabiinissa.
                                            Viimeksi muokannut migis; 31.8.2008, 20:53. Perustelu: Turhanpäiväistä höpinää, jota voisi käydä yv:lläkin

                                            Comment


                                            • #23
                                              No juu... Sillon ehkä syytä jo koskea sisuskaluihin =) , Olikos sulla vaihettu jo moottorinohjaus vai vieläkö orkkislootalla.

                                              Tarkoitus itsellä ens talven aikana uusia sisuskalut ja hommata vems yms. ja laitaa oikeesti painetta vehkeeseen =)

                                              Comment


                                              • #24
                                                kyllä sitä painetta saa jo vakiopuhaltimella, ei se siitä kiinni ole. Itsellä vakiomännillä, kansi oikaistu, veivit vaihdettu. Katsotaan mitä käy ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No saa toki. Ajattelin vaan ,että varmistan hiukan tuota kestävyyspuolta kuitenkin ainakin hivenen parempaan suuntaan. Onnea kokeiluun =)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No nyt se rupes oikeasti temppuilemaan!! Elikkä ahtaa vain noin 0,5bar. Maffi testattu (ville P. lainasi omaansa) ja vika jatkuu. N75 testattu villen vastaavalla ja vika jatkuu.

                                                    Ahhtoputket käyty läpi ja testattu.... ei vuotoja, Motronicci nollattu ja ei vaikutusta vikaan. Auto toimii muuten aivan tavallisesti mutta ei vaan ahda. Voisiko olla tuo hemmetin master power ahdin?

                                                    Kertokaahan taas kerran mitä kannattas tsekkailla vielä!!!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Koodeja ei ilmeisesti ollut? Naksuuko N75 output testillä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        monitoimi anturi??

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          n75 mä vaihdoin kaksi 2 viikon välein vanha oli ehjä ja kaksi uutta
                                                          Viimeksi muokannut jusu31; 3.9.2008, 18:51. Perustelu: jopinaa

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei mene nettitietojen mukaan AAN ympäristössä ylilämpöä eculle, mutta voihan tuonkin kokeilla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X