Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8TQ, VAG-COM sanoo täyskaasulla läpän olevan vain 80% auki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8TQ, VAG-COM sanoo täyskaasulla läpän olevan vain 80% auki

    Eli onko kaasuläppä systeemi jotenkin rikki vai kaasuläpän asentotunnistin?

    Täydet tehotkaan ei tunnu tulevan täyskaasulla vaan hiukan vajaa täydellä kaasulla, eli poljinta helppaa sellaiset 5-10mm.

  • #2
    Olen sopeuttanut useamminkin.
    Muutaman kerran onnistunut, mutta kuitenkin palaa takaisin.

    Comment


    • #3
      Varmaan olet tarkistanut, mutta niinkin yksinkertainen vika eli onko kaasuvaijeri löystynyt=ei edes pysty avaamaan 100%:sti. Itsellä oli edellisessä 1.8T:ssä vaijeri sen verran löysä, että kun painoi kaasun pohjaan, niin konehuoneessa läppä liikkui vielä jonkin verran...oli halpa viritys kun kulki heti paremin, kun sääti vaijeria kireämmälle.

      Comment


      • #4
        Mielestäni oli kireällä, mutta tarkistanpa uusiksi.
        Se ei kuitenkaan selitä tuota miksi vajaalla kaasulla kulkee paremmin kuin täydellä.

        Comment


        • #5
          Luin huonosti tuon alkuperäisen tekstin eli ei tosiaan selitä miksi kulkee paremmin osakaasulla. Kaasuläpän jos olet putsannut ja sopeuttanut, niin sitten on ne yleisimmät viat tarkistettu. Ja ilmeisesti vikakoodiakaan ei pukkaa.

          Comment


          • #6
            Ei varmaan auta vian miettimisessä, mutta oma sähkökaasulla varustettu ei aukaise läppää kuin 85,2% vaikka miten sopeuttaa ja puhdistaa.

            Comment


            • #7
              Mitä arvoja VAG-COM näyttää ilmamäärälle täyskaasukiihdytyksen aikana?

              Comment


              • #8
                Onko aivan täysin varmaa, että puhutaan prosenteista eikä asteista? Ei tuo AVJ:kään avaa kuin jotain 85.x kuten myös eräs AEB jota ihmeteltiin. Asteina tuo olisi melkoisen lähellä täyttä (90 astetta).

                Comment


                • #9
                  Sopeuttaessa VAG-COMlla lukema ainakin näkyy prosentteina ja lukema on 85,2. Toisessa sarakkeessa on aina sen verran, että summa on 100.

                  Koeajolla logittaessa suurin arvo oli blockissa 054 Throttle valve angle (Potentiometer) [%] oli kylläkin 89,1 (+10,9=100)

                  edit: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/050-059.html löytyykin kaksi saraketta 054 blockille, Sensor 1 for accelerator pedal position [%] ja tuo ylempi. E-gas ilmeisesti tarkottaa sähkökaasua?
                  Viimeksi muokannut Paaki; 19.8.2008, 20:12. Perustelu: tarkennusta

                  Comment


                  • #10
                    Kaasuläppää en muuten ole puhdistanut.
                    Onko mitään suosituksia millä kannattaa puhdistaa?

                    Comment


                    • #11
                      Kaasuläpän voi puhdistaa esim.jarrucleanerilla ja topsipuikkoja/hammasharjaa apuna käyttäen. Searchilla löytyy tarkemmin asiasta ja muistaakseni hyvät ohjeetkin.

                      Comment


                      • #12
                        Sama homma mulla et tuntuu vetävän paremmin osakaasulla ja VAG-COM antoi kaasuläpälle arvoja 84,x-85,x %.

                        Comment


                        • #13
                          Kaippa tuo on normaali lukema. Logita lambda-arvoja ja kato miten saa soppaa täyskaasulla.. Myös kaasupolkimen asentoa kannattaa logittaa ettei ole mutu-osakaasu. :]

                          Comment


                          • #14
                            Täälläkin osakaasu antaa paremmat vedot isommilla vaihteilla kuin täyskaasu

                            Comment


                            • #15
                              Ovatko muut saaneet onglemaa selville, että mistä johtui/johtuu?

                              Comment

                              Working...
                              X