Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suuttimien vaihdosta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suuttimien vaihdosta

    Tarkoitukseni on lastuttaa nykypirssi ja vaihdattaa suuttimet isompiin.

    Suunnitelmissa on vaihtaa boschin 315ml/3bar suuttimet. Näin ollen virtausero vakiosuuttimiin on noin +50%. Kuulostanee aika isolta ja mietinkin että löytyykö säätövaraa autosta itsestään sen verran, että käy ja kukkuu normaalisti?

    Joten voiko vakiosuuttimet vaihtaa isompiin jo etukäteen ennen säätöä vai onko se aina tehtävä paikan päällä?

  • #2
    ja miks ne suuttimet pitää vaihtaa isompii..?

    Comment


    • #3
      Tätä ketjua kun lukee niin voisi päätellä siitä olevan hyötyä.

      Comment


      • #4
        Vaihda vasta paikanpäällä, vakio boksi ei tuollaista pysty kompensoimaan. Saattaa "öljy" määrä kasvaa yllättäen, jos nuo etukäteen vaihdat.

        Comment


        • #5
          Miten suuttimet vaikuttaa öljyn määrään? Vai tarkoitatko bensaa?

          Löysin taulukon, jonka mukaan vakiosuuttimien virtaus onkin 282cc/min@3bar eikä 205cc/min@3bar kuten excel-taulukossa, joka tälläkin foorumilla on ollut esillä. Tiedä sitten kumpaan luottaa.

          edit:Tyyppi on siis EV12, mutta mikä on suuttimen pituus?
          Viimeksi muokannut Paaki; 13.7.2008, 19:13.

          Comment


          • #6
            Kun lisätään polttoaineen suihkutusta 50%, huuhdellaan sylinterit bensiinillä ja palamaton bensiini kulkeutuu öljytilaan. Tällöin moottoria voitelee bensiiniöljy, jota on hetkessä normaalin neljän litran sijaan 6l.

            Suuttimet siis vaihtoon vasta, kun ecua koodataan.

            Comment


            • #7
              No nyt selvensi!

              Missä kulkee raja, jolloin suuttimet ovat ecua säädettäessäkin liian isot? Käykö esim. vielä 440cc@3bar? Meinaan hyvähän se olisi potentiaalia olla isomallekin virivirille, jos tuntuu ettei se kori liikahdakkaan mihinkään.. :)

              Comment


              • #8
                Tuskin mikään ongelma. Mulla olis jopa viiden sarja kaupan, mutta eivät taida sulle mennä, koska bfb:ssä varmaan ns lyhyet suuttimet.
                Varmastikin 50% yli-isoista vetää johonkin vikatilaan. Käyntiin varmaan lähtee kyllä :)

                Comment


                • #9
                  Seosmittarista näkee kuinka rikkaalla. Alle 10 - 11 on reilun rikkaalla. Nokat vaikuttaa myös seokseen ja lämpöihin. Parhaan tuloksen saat analysoimalla sekä pakolämmöt ja seoksen samanaikaisesti. (Esim VEMS:n mittari)

                  Jos auto on vähäpäästöinen niin se pitäisi saada myös päästöistä läpi katsastuksessa muutosten jälkeen.

                  Vaihdatko isompaa turboa ja välijäähdytintä ? vai pelkästään suuttimet ja lastun ja jos niin miksi vain suuttimet ja lastun ?

                  Comment


                  • #10
                    Joissakin 1.8t-moottoreissa on tehtaalta niin pienet suuttimet, että vakioahdin riittää pidemmälle. Tästä syystä suuttimia vaihdellaan myös muuten vakioihin autoihin.

                    Comment


                    • #11
                      Harisen kanta suuttimien vaihtoon oli, että se ei kannata vakioturbon ollessa paikoillaan..

                      Comment

                      Working...
                      X