Eli tällä hetkellä vakio kunnossa oleva 1.8t olisi tarkoitus piristää ja päivittää.
Autolla ajettu kohta 180tkm, eli vakio turbo ei ole varmaan enää ihan parhaassa terässän niin sen ajattelin päivittää samalla hieman isompaan. Onko siis ihmisillä kokemusta että minkälaisen turbon sinne saa helposti mahtumaan. tarkoituksena on teho lukemat jossain 300hv paikkeilla.
Ylimääräisestä tehosta johtuen joutuu voimansiirtoa päivittämään, mutta kuinka paljon. Kytkin lähtee samantien vaihtoon mutta kestääkö vakiolaatikko tuollaisia tehoja? Ja miten esim männät ja muut sisuskalut? ja se aina puhuttu jäähdytys. Vaatiiko isompaa välijäähdytintä ja mistä saa sellaisen sarjan että saa siirrettyä sen nokalle sieltä etu nurkasta?
Lisäksi vakio bypassi olisi tarkoitus heivata jorpakkoon ja tilalle jonkin laista blowoff-pilliä. Minkälaisia ja merkkisiä olette laittaneet. Forgelta ainakin on juuri vag 1.8t:hen tarkoitettu malli mutta on myös sen hintainenkin. Kokemuksia otetaan innolla vastaan.
Ja lopuksi vielä tuo ahtopaine mittari mitä ei vakiona ole. Minne se kannattaa sijoittaa ja paljonko siihen kannattaa panostaa? Hinnathan lähtevät jo parista kympistä liikkeelle. Itse ajattelin a-pilaria.
Tässä on jo enemmän kysymyksiä kun tarpeeksi mutta jos jokainen antaisi vastauksen edes yhteen kysymykseen niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Ja KYLLÄ olen etsinyt foorumilta vastaavia keskusteluja, mutta ne yleensä ovat liian yleismaailmallisia ja haluaisin tarkempaa tietoa merkeistä ja kokemuksistanne. Ja lisäksi olen aika peukaloinen näitten tietokoneitten kanssa :P
Autolla ajettu kohta 180tkm, eli vakio turbo ei ole varmaan enää ihan parhaassa terässän niin sen ajattelin päivittää samalla hieman isompaan. Onko siis ihmisillä kokemusta että minkälaisen turbon sinne saa helposti mahtumaan. tarkoituksena on teho lukemat jossain 300hv paikkeilla.
Ylimääräisestä tehosta johtuen joutuu voimansiirtoa päivittämään, mutta kuinka paljon. Kytkin lähtee samantien vaihtoon mutta kestääkö vakiolaatikko tuollaisia tehoja? Ja miten esim männät ja muut sisuskalut? ja se aina puhuttu jäähdytys. Vaatiiko isompaa välijäähdytintä ja mistä saa sellaisen sarjan että saa siirrettyä sen nokalle sieltä etu nurkasta?
Lisäksi vakio bypassi olisi tarkoitus heivata jorpakkoon ja tilalle jonkin laista blowoff-pilliä. Minkälaisia ja merkkisiä olette laittaneet. Forgelta ainakin on juuri vag 1.8t:hen tarkoitettu malli mutta on myös sen hintainenkin. Kokemuksia otetaan innolla vastaan.
Ja lopuksi vielä tuo ahtopaine mittari mitä ei vakiona ole. Minne se kannattaa sijoittaa ja paljonko siihen kannattaa panostaa? Hinnathan lähtevät jo parista kympistä liikkeelle. Itse ajattelin a-pilaria.
Tässä on jo enemmän kysymyksiä kun tarpeeksi mutta jos jokainen antaisi vastauksen edes yhteen kysymykseen niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Ja KYLLÄ olen etsinyt foorumilta vastaavia keskusteluja, mutta ne yleensä ovat liian yleismaailmallisia ja haluaisin tarkempaa tietoa merkeistä ja kokemuksistanne. Ja lisäksi olen aika peukaloinen näitten tietokoneitten kanssa :P
Comment