Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a3 1.8t:n piristys/päivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a3 1.8t:n piristys/päivitys

    Eli tällä hetkellä vakio kunnossa oleva 1.8t olisi tarkoitus piristää ja päivittää.

    Autolla ajettu kohta 180tkm, eli vakio turbo ei ole varmaan enää ihan parhaassa terässän niin sen ajattelin päivittää samalla hieman isompaan. Onko siis ihmisillä kokemusta että minkälaisen turbon sinne saa helposti mahtumaan. tarkoituksena on teho lukemat jossain 300hv paikkeilla.

    Ylimääräisestä tehosta johtuen joutuu voimansiirtoa päivittämään, mutta kuinka paljon. Kytkin lähtee samantien vaihtoon mutta kestääkö vakiolaatikko tuollaisia tehoja? Ja miten esim männät ja muut sisuskalut? ja se aina puhuttu jäähdytys. Vaatiiko isompaa välijäähdytintä ja mistä saa sellaisen sarjan että saa siirrettyä sen nokalle sieltä etu nurkasta?

    Lisäksi vakio bypassi olisi tarkoitus heivata jorpakkoon ja tilalle jonkin laista blowoff-pilliä. Minkälaisia ja merkkisiä olette laittaneet. Forgelta ainakin on juuri vag 1.8t:hen tarkoitettu malli mutta on myös sen hintainenkin. Kokemuksia otetaan innolla vastaan.

    Ja lopuksi vielä tuo ahtopaine mittari mitä ei vakiona ole. Minne se kannattaa sijoittaa ja paljonko siihen kannattaa panostaa? Hinnathan lähtevät jo parista kympistä liikkeelle. Itse ajattelin a-pilaria.

    Tässä on jo enemmän kysymyksiä kun tarpeeksi mutta jos jokainen antaisi vastauksen edes yhteen kysymykseen niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Ja KYLLÄ olen etsinyt foorumilta vastaavia keskusteluja, mutta ne yleensä ovat liian yleismaailmallisia ja haluaisin tarkempaa tietoa merkeistä ja kokemuksistanne. Ja lisäksi olen aika peukaloinen näitten tietokoneitten kanssa :P

  • #2
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=64925

    Tuossahan tuntuisi olevan myynnissä ihan passeli paketti sinulle. Moottorin sisuskaluihin ei tarvitse koskea, kytkimen voi joutua vaihtamaan. Tottakai pitää muistaa, että ton setin lisäksi tarvitaan putkisto ym. osaa vielä.
    Ahtopainemittarin voi asentaa sille tarkoitettuun telineeseen A-pilariin. A3:seen saa ihan mallikohtaista telinettä. Ahtopainemittarille haaroitus sitten T-haaralla bypassin päältä. Noista ahtomittari-asioista löytyy haulla paljon asiaa. Tässä yksi threadi koskien juuri A3 8L http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=64612
    Viimeksi muokannut Olli; 9.7.2008, 10:09.

    Comment


      #3
      Tuolta vaikkapa alkuun vähän yleisimpiä vastauksia
      http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=184...df891c01a352f2

      Comment


      • #4
        juu toi setti oli aika passelin oloinen tosiaan mutta kun en ole mikään miljonääri niin pitäisi pystyä palakerralla päivittämään....

        ja noista dumpeista. Doc powerilla on myynnissä reiluun 200?:n forgen valmistama VAG 1.8T:hen tarkoitettu dumppi/bypass, joka puhaltaa ulos 20-30% ja kierrättää loput niin kuin normaali bypass.

        Onko tuo ilmamäärä riittävä aikaansaamaan sellainen tyypillinen maukas dumpin suhahdus vai onko jotenkin vaimeampi? Vai puhaltaako mikään dumppi edes sitä 100% ulos? Voiko tulla ongelmia jos tällaisen dumpin autoon asentaa.

        Tuo forge olisi siitäkin hyvä että käy suoraan alkuperäisiin letkuihin bypassin tilalle. Eli onko kellään kokemuksia kyseisestä mallista?

        Comment


        • #5
          Jos pitää saada vauhtia eikä pihinää niin säästät tuossa just kätevästi 200e.

          Comment


          • #6
            Todellakin, 200e pelkästä äänestä on melko paljon.

            Comment


            • #7
              No kyllä putkisto, ahdin ja ohjelmointi kannattaa samalla kertaa tehdä. Muuten joudut päivittämään softaa osien vaihtuessa. Ja tosiaan, kyllä se perus forge bypass riittää ihan, 200e on posketon hinta puhinasta, kuten raati sen jo ilmoittikin. Laitat vaikka laadukkaan vapaavirtaus-suodattimen, niin kyllä sieltä ääntä saa tulee. Tosin vv-suodattimistakin voi olla montaa mieltä.
              Viimeksi muokannut Olli; 9.7.2008, 14:13. Perustelu: kirotus vireitä

              Comment


              • #8
                Niin ja putkiston, ahtimen ja softan lisäksi vaihtoon kannattaisi harkita myös pakosarjaa ja suuttimia (ja riittääkö A3:n bensapumpussa tuotto noille tehoille, sitä en tiedä?) Ja luultavasti myös downpipe kannattaisi vaihtaa paremmin virtaavaan. En tiedä sitten löytyisikö tuohon jotain ihan bolt-on hybridi turboa, jolloin voisi hyödyntää vanhoja osia. Ja sitten Forgen by-pass ja vv-suodin, niin kyllä sieltä ääntäkin lähtee.
                Surullisen monta tapausta tiedän, että ollaan viritetty autoa mahdollisimman halvalla ja sit itketty kun ei kestänytkään. Mut valintakysymyksiähän nämä tietysti on...

                Comment


                • #9
                  No nyt kun otitte nuo vv:t puheeksi, niin doc powerilta saa tuota bsr:n optiflowta, joka käsittäkseni käy suoraan vanhan kotelon tilalle. Olenko aivan hukassa, ja onko tämä ns. LAADUKAS vapaaviratussuodatin? Ja hintakaan ei ainakaan valmistajan kotisivuilla ollut älytön. Ja kiitos jo nyt tulleista vastauksista.

                  Comment


                  • #10
                    Minulla oli A4:ssa tuo BSR optiflow. Hyvin huollettuna ajaa varmasti asiansa. Mielestäni poikittais koneeseen kannattaa asentaa ihan pelkkä kartiosuodatin. Jättää alkuperäisen ilmansuodattimen pohjan paikalleen ja asentaa siihen sitten kartiofiltterin. Tällöin se saa ilmaa alkuperäisen tavoin lokasuojasta käsin. Merkeistä BMC:stä hyviä kokemuksia. Maksaa 100e, on BSR halvempi ja varmasti huollettuna hyvä ja laadukas. Huollolla tarkoitan pesua ja sopivaa öljyämistä.

                    Ja tosiaan, unohdin tuosta listastani suuttimet, ne kannattaa vaihtaa todellakin! Säästää kalliin remontin.
                    Viimeksi muokannut Olli; 10.7.2008, 14:28.

                    Comment


                    • #11
                      Saahan sen kakstoimisen dumpin kolmannen reiän tulpattua. Ymmärrykseni mukaan silloin se toimii normaalin tavoin. Ja jos normaali forge maksaa 145-190 ? ni miksei. Ite meinasin ehkä ostaa juurikin tuon. Jos ääni rupee tympii ni tulppa vaan kiinni...

                      Comment

                      Working...
                      X