kohtuu pitkälle
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 paineensäätö asiaa
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja pv Näytä viestiJos vaikka vakio koneen virilastulla vakio suuttimet on täysin auki 6000rpm tienoilla maf lukemalla 270g/s, niin näkisin et tuo 270g/s on kohtuu suurin lukema mitä voi käyttää huijatessa -> kun laittaa suutinta, niin siftaa maffin lukemaa niin, että tarvittavat tehot on käytössä tuolla 270g/s lukemalla (oli se heppamäärä sit mitä vain). Jos bensaa menee törkeästi 270g/s lukemalla, niin vastaavasti maf lukema on pieni tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ja näkisin et täällä voi sitten enemmänkin näkyä huijauksen vaikutus.
ME7 oikean toiminnan kannalta tuo oikea kuormituksen tunnistaminen on elintärkeää. Tämän takia mä vähän vastustan noita huijauksia.
Ohjelmointi saa olla oikeasti todella surkea, mikäli sillä ei saa parempia tuloksia kuin noilla viritelmillä.
Comment
-
No miksi ohjelmoija voi sanoa esim. että tästä koneesta ei saa enempää ahtoja ulos (kannet tms) ja huijaamalla voi ottaa vaikka puol baria lisää? Tämä vaikka asiakas haluaisi enemmän ahtoja. En tiedä satavarmasti miten tuo keskustelu on käyty, mutta ahtoja ei vaan tuntunut saavan.
Eli huijaamalla tuossa tapauksessa sai huimasti lisää tehoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viestiNo miksi ohjelmoija voi sanoa esim. että tästä koneesta ei saa enempää ahtoja ulos (kannet tms) ja huijaamalla voi ottaa vaikka puol baria lisää? Tämä vaikka asiakas haluaisi enemmän ahtoja. En tiedä satavarmasti miten tuo keskustelu on käyty, mutta ahtoja ei vaan tuntunut saavan.
Eli huijaamalla tuossa tapauksessa sai huimasti lisää tehoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiME7:ssäkin on vielä tiettyjä 8bittisyyden jäänteitä jotka aiheuttaa ikäviä rajoitteita ja niiden kiertäminen kysyy ihan kunnolla sitä taitoa. Tuo ahtojen saaminen voi liittyä tähän. Joskus elämä loppuu 191,25:ssä :)
Comment
-
Ajan tällä ketjulla juurikin tuota olan mainitsemaa asiaa. Kaikki lastun tekijät ei vaan laita ahtoja, vaikka asiakas pyytää. Syitä varmasti useita. Ymmärrän myös sen, että tekijät eivät halua mennä "raja" alueelle ja pysytellään varman päälle. Koneen laukeaminen tms ei ole hyvää referenssiä businekselle.
Viestin aiheeksi voisikin muuttaa, kuinka minä nostin paineita :)
Comment
-
noista ilmamassa grammoista voin sen verran todeta, että olen ne säätänyt pyörimään 300 pinnassa max.
Tuo säätämisen huono taso on juuri kuten muutamat täällä mainitsikin. Lisäksi ylikuumalla koneella yms yms.
Kun patenteilla pikku rahalla saa parempia tuloksia kuin säätäjällä, niin ei auta kuin patentoida :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viestinoista ilmamassa grammoista voin sen verran todeta, että olen ne säätänyt pyörimään 300 pinnassa max.
Tuo säätämisen huono taso on juuri kuten muutamat täällä mainitsikin. Lisäksi ylikuumalla koneella yms yms.
Kun patenteilla pikku rahalla saa parempia tuloksia kuin säätäjällä, niin ei auta kuin patentoida :)
En ota kantaa säätäjien tasoon tässä :)
Comment
-
Turhaa saivartelua mielestäni näin kansantajuisella tasolla. maffi on tärkein ja loput on hienosäätöä. jos maffin ja suuttimen suhteen saa lähelle orkkista eli haluttua kuormaa niin ahtoja voi ottaa aika hyvin siten että ajotus pysyy kohtalaisena. Pohjalla on tosin syytä olla OK lastu kun toi vakiosofta on tehty vähän eri periaatteilla. Jos joku panostaa joihinkin rs4 turboihin niin vois syödä miestä jos ei auto kulje edes sitä kuin zener diodilla ja parin kympin säätimellä tuunattu vakioturbonen peli.
Tekeekö dera ohjelmia 2.7t:hen ja saako ahtoja niin paljon kuin haluaa ja ajotukset kympin paremmalla puolella pumppubensalla?
Comment
-
Jeps Ola puhuu asiaa ja nuo minun kyseiset grammat sattuivat vaan kokeilun perusteella olemaan parhaimmat, suhteessa suuttimiin/seoksiin/ennakoihin eli ei siinä sen tarkemmin haluttu mitään määrättyä grammamäärää ;)
Teoreettisesti ME7 toimii kuten, kukin teorioita esittää. Niistä ei vaan paljoa hyötyä ole, jos ei kukaan saa niitä säädettyä autoon.
Tosiaan joku hyvä perussofta kannattaa olla pohjalla, jossa tosiaan ollaan panostettu säätöön. ABT toimii ainakin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viestiTurhaa saivartelua mielestäni näin kansantajuisella tasolla. maffi on tärkein ja loput on hienosäätöä. jos maffin ja suuttimen suhteen saa lähelle orkkista eli haluttua kuormaa niin ahtoja voi ottaa aika hyvin siten että ajotus pysyy kohtalaisena. Pohjalla on tosin syytä olla OK lastu kun toi vakiosofta on tehty vähän eri periaatteilla. Jos joku panostaa joihinkin rs4 turboihin niin vois syödä miestä jos ei auto kulje edes sitä kuin zener diodilla ja parin kympin säätimellä tuunattu vakioturbonen peli.
Tekeekö dera ohjelmia 2.7t:hen ja saako ahtoja niin paljon kuin haluaa ja ajotukset kympin paremmalla puolella pumppubensalla?
Ahtoja ja ajoituksia saa kyllä taitava säätäjä väännettyä lähes rajattomasti.
En kommentoi vieläkään ohjelmoijiin, koska yritän välttää turhaa vääntöä täällä. Jos sanoisin mielipiteeni, saisin äkkiä turhan monia vihamiehiä.
Joku päätellee jotain siitä, että jos joku sanoo, ettei enempää ahtoja saa mutta ohjainlaitetta huijaamalla sieltä puoli kiloa irtoaa lisää "vaikkei kansi virtaa", niin kyllä se "kansi ei virtaa"-mies on väärässä, eikä tiedä mistä puhuu.
Comment
-
Toi Porkkiksen "pintaraapaisu" ME7:sta oli hyvää luettavaa ja käyhän siitä ilmi, että kyseinen moottorinohjaus on jo kovin monimutkainen. Omia kokemuksia on vain 2,7 allroadista, siihen ei enää anturihuijaukset kovin herkästi onnistu. Kone voi käydä hyvin, mutta vikakoodia pukkaa varsinkin lambdoista. Tutkin asiaa oskiloskoopilla ja totesin ettei pelkkä jännitearvo merkitse vaan myös käyrän muoto merkitsee ja se muuttuu aina kuormituksen mukaan. Ola sanoi, että Maffi on tärkein ja Dera sanoi että laskenallinen kuormitus on tärkein. Onko Vagcomin antama Maf-arvo anturiarvo vai laskennallinen ilmamassamäärä? Laskennallisessa on käsittääkseni otettu huomioon moottorin olotila siis myös kuormitus.
Hyvää luettavaa on myös Andy Whittakerin palsta sekä ohjelmointivideot, joista minä en tosin ymmärtänyt mitään.
http://andywhittaker.com/ECU/Disasse...6/Default.aspx
Comment
Comment