Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 8L ahtopainemittarin asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 8L ahtopainemittarin asennus

    Eli otsikon mukainen projekti olisi tässä käsillä 8L-koriseen a3:seen (AGU) ja tarvitsisin jo asian tehneiden/muiden asiasta tietävien vinkkejä/ohjeita mitä tehdä ja miten(jotta vältetään turhat virheet). Kaikki neuvot ovat varmasti tarpeen.
    Jonkin verran jo löysinkin aiempia/vanhoja keskusteluja asiasta mutta tarkennettavaa jäi huomattavasti.

    -Mistä tämä t-haaroitus kannattanee tehdä? Ilmeisesti paras paikka joku by-passin letkuista, mutta mikä (ilmeisesti se pienin joka tulee siihen päälle)? Mitkä muut vaihtoehdot t-haaran paikaksi?

    -Mistä mittarin paineletku kannattaa tuoda sisälle? Mitkä ns. parhaat "reitit" jotta esim. vältyttäisiin turhilta/tiukilta mutkilta,ym?

    -Mistä mittarille sähköt? Jostain jo valmiina olevista liittimistä, sulakkeilta?? Vai kokonaan uudet omat johdot?

  • #2
    -T-haara by-passin ohjausletkuu(se pieni) tai bensapaineen säätimen letkuun(by-passi kyllä parempi vaihto ehto)

    -jarru pääsylinterin vieressä on läpivienti reikä

    -sulakerasissa on virranottopisteet(30 napa ja 15 napa)

    Comment


    • #3
      Bensapainesäätimen letkuun en asentaisi mitään lisälaitteita. Pieni vuoto letkussa aiheuttaa inhottavan bensapaineen putoamisen ja roisia nakutusta. By-pass kelvollisempi.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja jarppa^ Näytä viesti
        -T-haara by-passin ohjausletkuu(se pieni) tai bensapaineen säätimen letkuun(by-passi kyllä parempi vaihto ehto)

        -jarru pääsylinterin vieressä on läpivienti reikä

        -sulakerasissa on virranottopisteet(30 napa ja 15 napa)
        Tarkoitatko sitä läpivientiä siinä heti jarrupääsylinterin vieressä missä on joku jarruletku,tms vai sitä isompaa "johtonippua" mikä on hieman kauempana samalla korkeudella kylläkin, ja nämä siis kummatkin kuskin puolella jarrupääsylinteristä??

        Ja tarkoitatko sulakkeita/sulakepaikkaa 30 ja 15? Taisi olla toinen joku kattoluukun sulake toista en muista, tuossa paikka 15 oli sulake ja 30 ei ollut.

        Comment


        • #5
          -edestäpäin katottuna jarrupääsylinterin vasemmalla puolella on läpivienti reikä.

          -siis tarkotin 30 jatkuvaa virtaa ja 15 virtalukontakana olevaa,mulla oli ainaskin 6 tai 8 mm mutteri rivi mistäs sai sit ottaa virtaa tarpeen mukaan.Mittaa vaan mihin kohtaan tulee virta kun kääntää virrat päälle.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja jarppa^ Näytä viesti
            -edestäpäin katottuna jarrupääsylinterin vasemmalla puolella on läpivienti reikä.

            -siis tarkotin 30 jatkuvaa virtaa ja 15 virtalukontakana olevaa,mulla oli ainaskin 6 tai 8 mm mutteri rivi mistäs sai sit ottaa virtaa tarpeen mukaan.Mittaa vaan mihin kohtaan tulee virta kun kääntää virrat päälle.
            Voitko tarkentaa missä nimenomaan on se läpivienti? Onko se siis joku jo käytössä oleva läpivienti, meneekö siitä mitä johtoja,tms? Ei tahdo löytyä tai sitten olen vain sekoittanut sen muihin.

            Joo nyt ymmärrän, tarkoitat siis tuolla paikka 30 sitä liitin "rivistöä" missä on numeroitu paikat, siinä mutteri rivistön yläpuolella näytti olevan myös jotain isohkon kokoisia releitä,ym.

            Comment


            • #7
              Nollaantuuko audeissa tai ko. A3:ssa mikään jos ottaa akun kengät pois?? Onko joku aikaraja,tms?

              Comment


              • #8
                Ajotietokone taitaa nollaantua ja lasinnostimet on käytettävä kerran alas-ylös, jotta automaatiikka toimii. Radiosta en muista, taitaa menettää muistinsa.

                Comment


                • #9
                  Jos on audin käyttämä blaukkarin jälkiasennus mankka, kannattaa radion suojakoodi ottaa esille. Yleensä sitä ei löydy mistään :)

                  Comment


                  • #10
                    Siinä jarupääsylinterin vasemmalla puolella edestä katsottuna se ainaki mulla oli,ei muistaakseeni menny mitään siitä läpi.Semmonen musta kumi tulppa siinä oli.Nii 30 tarkoitetaan jatkuvaa virtaa ja 15 virtalukontakana olevaa,oisko ne ny ollu 6 vai 8mm muttereilla ne virranotto pisteet.Mittaat vaa mihin tulee virtalukon takaa virta,voi olla myös et ne oli numeroitu.On niin kauan aikaa ettenmuista oikeen enää.:)

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja jarppa^ Näytä viesti
                      Siinä jarupääsylinterin vasemmalla puolella edestä katsottuna se ainaki mulla oli,ei muistaakseeni menny mitään siitä läpi.Semmonen musta kumi tulppa siinä oli.Nii 30 tarkoitetaan jatkuvaa virtaa ja 15 virtalukontakana olevaa,oisko ne ny ollu 6 vai 8mm muttereilla ne virranotto pisteet.Mittaat vaa mihin tulee virtalukon takaa virta,voi olla myös et ne oli numeroitu.On niin kauan aikaa ettenmuista oikeen enää.:)
                      Joo "löysin" tai käytin yhtä toista läpivientiä mistä sai sen letkun hyvin tuotua kuskinpuolelle, meni jotain muitakin johtoja siinä mutta oli pari vapaata paikkaa vielä. Noi virtapuolen johdot pitää vielä harkita mistä/mihin laitan ne. Koitetaan tutkia ;)

                      Comment


                      • #12
                        Noniin mittarin sähköt pelaa nyt, vielä pitäisi tehdä t-haaroitus, sitten näkee pelaako mittari,ym. Noi sähköt olikin todella kätevä ottaa juuri tästä edellämainitusta "riviliittimestä", missä siis on useampi virranotto mahdollisuus. Myös maadoitus paikka löytyy läheltä/vierestä.

                        Comment


                        • #13
                          Edistystä hieman eli t-haara tehty ja "testilenkki" heitetty, ja mittari toimii niinkuin pitääkin. Hieman kyllä oli hankala vertailla ahtoja,jne kun ei ole aiempaa kokemusta näistä 1.8t moteista. Ja tässä yksilössä on vielä lastu.

                          Mitä esim. vakio ahdot pitäisi olla AGU 1.8T:ssä?? Tuntuvatko että nämä lukemat mitä nyt pienen testi lenkin aikana sai selville ovat normaaleja:
                          -Tyhjäkäynti ~ -0.8, (jossain tilanteissa kävi jopa -1bar)
                          -Pintakaasu tai sitä kevyempi n. -0.4 - -0.8bar (esim. satasen vauhdissa pintakaasulla)
                          -Reippaampi kiihdytys/reilulla kaasulla jotain 0.4-0.5bar
                          -Hetkelliset "täydet paineet" mitä nyt kokeilin pari kertaa niin jotain 1 - 1.1bar??

                          Myös ilmeni minusta outo tapaus kun kokeili juuri tätä hetkellistä "paine piikkiä"/overboostia, eli n. pintakaasulla satasen vauhdista kun laittoi kaasun pohjaan niin auto nykäisi pari kertaa oudosti ja samalla kuului ns. "tumahdus"/paukahdus konehuoneesta nykäisyjen aikana??

                          Onko normaalia vai onko jokin vialla tai menossa hajalle?? Voiko tämä liittyä jotenkin ahtoihin tai esim. seoksiin??

                          Comment


                          • #14
                            Hei tietääkö kukaan että mistä saisi kohtuu hintaisen ahtopainemittarin a3 8l:ään a-pilari telineellä?

                            Comment

                            Working...
                            X