Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t ahtopaineet hukassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Itsellä tosiaan pakosarjassa jonkin verran isompi tuo halkeamam ja vetää ympäriltä mustaksi kun kaasuja vuotaa raittiiseen. Lisäksi tuli kahdet vikakoodit kun tuossa ne luin.

    16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
    P0121 - 35-10 - - - Intermittent (Tätä ei ole aikaisemmin näyttänyt, mutta ei uusiutunut nollauksen jälkeen.)

    16518 Tätä ei ilmais softa suoraan näyttänyt vaan lambdassa "no activity".
    (tätä herjaa lähes joka kerta kun nuo koodit ottaa mutta ei tule heti muistin tyhjentämisen jälkeen takaisin.)

    Comment


    • #32
      Pakkanen tuli ja ahdot katos?

      Läksin tänään ajelemaan ensimmäistä kertaa
      A3 1.8TQ -01 kulkineella kovemmilla pakkasilla (-15). Hetken ajeltuani huomasin ettei ahdot nouse normaalisti. 2 ja 3 vaihteella pysähtyy tasan yhteen. 4 ja 5 vaihteella nousee lähes normaalille tasolle, mutta silti tuntui ettei vetänyt normaalisti... Oisko nopeesti veikkauksia mistä lähtis vikaa tutkimaa? On vaihettu forgen pässi...? Ei syttyny moottorin vikavalo, mut täytynee silti lukasta.
      Viimeksi muokannut 8866; 14.12.2009, 14:06. Perustelu: Ei käytetä profiilin kulkineita, muuttuu kuitenkin ajan saatossa.

      Comment


      • #33
        On vaihettu forgen pässi...?
        Voi jumitella pakkasella.

        Comment


        • #34
          Päivitetään tilannetta. Näin kylmillä kelelillä tuntuu ettei lähde sitäkään vähäää. Ahtoja näyttää motarilla kiihdyttäessä vain 0.6bar.

          Onko olemassa muita testejä millä mitata suorituskykyä kuin tuo 80-12km/h 3-vaihteella?

          Ja sit tuli mieleen, et kuis jos vaihtaa n75 tilalle jonkin mekaanisen venttiilin. Saako näin suljettua pois joitakin vikavaihtoehtoja?
          Viimeksi muokannut tapza_s; 17.12.2009, 18:15.

          Comment


            #35
            Tämä 80 - 120 km/h kolmosella, millaiset ajat olisivat normaalin ehjän rajoissa? Tehdäänkö "lentävällä lähdöllä" vai 80 vauhtia tasaisesti ja sitten nappi pohjaan? Pitää käydä omaa kokeilemassa että kuinka vetää..
            Viimeksi muokannut miq; 17.12.2009, 21:12. Perustelu: lisäys

            Comment


            • #36
              Eli tuli taas tehtyä painetesti ja eipä sieltä muuta löytynyt kuin yksi löysälle jäänyt pantakiristin. No ei kuitenkaan tuonut mittän apua. Lambda herjasi että ei activiteettia. Vaikuttaako tuo lambda ahtoihin, mielestäni ei muuhun kuin kulutukseen ja päästöihin?

              Comment


              • #37
                Ootko koittanu ahtaako jos ottaa hukkaportin kellolta letkun irti?

                Comment


                • #38
                  Vaikuttaako tuo lambda ahtoihin, mielestäni ei muuhun kuin kulutukseen ja päästöihin?
                  Eli vaikuttaa seoksiin. Voipi olla moottorinohjaus turvaohjelmalla, jolloin ahtoja rajoitetaan.

                  Comment


                  • #39
                    Mulla oli viime talvena maffin kanssa ongelmia ja se meni vaihtoon nyt tilalla tosiaan uusi alkuperäinen. Silloin meni tuolle "turvaohjelmalle " eikä ahtanut kuin 0.3bar. Jouduin viikon ajelemaan noilla ahdoilla ja ennenkun sain uuden maffin. Eikä ole ole tuon jälkeen paineet olleet entisensä.

                    Ja on testattu että ahtaa kun tulppaa tuon yhden letkun. Suhina vallan kauhea;)

                    Comment


                    • #40
                      Eli N75:sta joko iohjataan kokoajan auki(turvaohjelma) tai se jumittaa auki. VAG-COMilla näkee sen ohjauksen.

                      Comment


                      • #41
                        Mulla on vaihdettu tuo n75; mutta mitä arvoa pitää vag-comin näyttää kun logittaa oliko nyt 7 kanava mistä tuon duty cyclen näkee?

                        Comment


                        • #42
                          Kysellääs taas.
                          Eli Paineistettiin tuossa järjestelmää taas. Huomasin että vaikka painetta laittaa "reilusti" ei ahtopainen mittari juuri nouse. eikö periaatteessa kuulu näyttää samaa kun kumpuran painemittarin lukema?
                          No kun painetta sitten laitettiin ns: tarpeeksi rupesi sieltä imusarjan alta kuulumaan suhinaa. tämnä ns:z putken jälkeen on heti kuminem t-haara joka hieman vuotaa. Nopea paikkaus jesarilla ja auto baanalle. perstuntumalla auto nostaa paineet nopeammin mutta ei korkeammalle. ilmeisesti täytyy tuo osa laittaa tilaukseen.

                          Comment


                          • #43
                            Ahtopainemittarin tieto otetaan sullakin varmaan imusarjasta, kun taas painetestissä paineistetaan kaasuläppää vasten eli paine on ennen imusarjaa. Siksi ei ahtomittarin viisari värähdä.

                            Comment


                            • #44
                              Testattiin myös niin että kaveri seurasi mittaria ja minä annoin painetta ja pidin läppää auki. Ei vaikutusta.

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja pmtp Näytä viesti
                                Ahtopainemittarin tieto otetaan sullakin varmaan imusarjasta, kun taas painetestissä paineistetaan kaasuläppää vasten eli paine on ennen imusarjaa. Siksi ei ahtomittarin viisari värähdä.
                                Käsi ylös kellä on autossa niin tiivis kaasuläppä jottei laske painetta imusarjaan!

                                Comment


                                • #46
                                  Ehkä se vähän voi päästää, mutta kerääkö muka saman paineen imusarjaan, kuin ennen läppää? Jos läppä vuotaisi kun seula, niin eihän sillä olis mitään virkaa järjestelmässä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllä tiiviys perustuu lopulta siihen että venttiilit eivät siviiliturbokoneissa ole samaan aikaan auki.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X