OLen tossa yrittänyt etsia puuttuuvia paineita, vaihdoin tänään 710N bypassin ja mittasin ahtopaineen säätöventtiilin, vastusta siinä 29 ohm, eli rajoissa. Mitähän tässä seuraavaksi? Painetta ottaa nyt 0.3 bar. Voisiko tuo n75 vena olla väärin päin? Siinä on ne 3 letku lähtöä, kuuluuko se pisin putki olla ahtimeen menevässä letkussa? Paine koetta en ole vielä tehnyt, varmaan kannattaa. Ehdotuksi pojjaat ;) Ja mootti oli aeb. Mistä muuten tietää, onko auto siinä safemodessa, vai mikä olikin, ja miten sen saa pois??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t ahtopaineet hukassa?
Collapse
X
-
tomppa1976Avainsanat: Ei mitään
-
Oletkos katsonut imuputkiston vuodot?
Safemodessa ajelet peruspaineilla (lähellä tuota 0.3) ja vikakoodit nollaamalla pääset eroon safesta. Siihen menemiseen on jokin syy ja se on syytä selvittää.
-
tomppa1976
Vikakoodit tarkastettu vag-gomilla, eikä ollu kun moottorin lämpötila-anturin koodi, ja se on vissiin joku hetkellinen ajossa ollut häiriö, ainakin luulen niin. Ei ajossa muuta ongelmaa, kun nou paineet. Kiitos vain vinkistä.
Comment
-
tomppa1976
OK. Sitten se oli ihan oikein kiinni. Pitää varmann seuraavaksi mitata se n75 johto, 1 napaan pitäis ilmeisesti tulla akku jännite? Voihan siinä venassa varmaan olla vikaa vaikka vastus olisikin oikea. Piru kun olis mahdollista kokeilla toisella venalla, ilman että tarviis maksaa sitä , eikö ne jotain 100 ekun luokkaa ole.
Comment
-
tomppa1976
Eli voinko huoleti kokeilla MTO sinun antamaa esimerkkiä, ja ottaa johdon irti, ilman että mikään paikka hajoo?
Comment
-
Eihän siitä johdon irrottamisesta varmaan hyötyä ole, tarkoitin vain että kun toimiva venttiili otetaan pois pelistä irroittamalla johto, niin ahdot nousee juuri mainitsemmallesi 0.3:n tasolle. Irroittamalla näät tietysti onko venalla mitään vaikutusta. Ainoa haitta irroittamisesta ja johto irti ajamisesta on se että vikakoodi luultavasti ilmaantuu.
Comment
-
tomppa1976
Nyt on n75:sen johto mitattu tyhjäkäynnillä 4.9v ja nousee kierrosten noustessa, eli ilmeisesti kunnossa. Tuntuu vähän, että ei voisi putkisto vuotokaan olla kun nousee tasan siihen 0.3bar, ja pysyy siinä hyvin? Viisaamat kommentoikaa.
Comment
-
Itellä myös paineet kadoksissa. Ennen Maffin vaihtoa n:1,3. Jouduin hetken ajamaan vikatilassa olevalla autolla, eli paineet ol 0,3 ja tyhjäkäyntiä ja kierroksia otti tosi huonosti. Uusi maffi paikalleen ja auto toimi taas hyvin mutta max paineet on jäänyt sinne 0,9 korville.
Auto on myös järkyttävän laiska pienillä kierrokilla ja jenkaa ottaa laiskasti (verrattuna kaverin mk4 1.8t lastuttomaan golfiin). Painetesti on tehty talvella ja kaikki kunnossa, kokeiltu toisella ehjällä maffilla ja samat ominaisuudet. Myös uutta n75 venttiiliä on kokeiltu. Turbolta tulpattu letku ja paineita tuntuis tulevan, testatttu kylläkin talvella ja liukkaalla. pitänee kokeilla nyt uudestaan. vag-com antaa satunnaisesti lambdan häiriötä??? Onko mitä veikkauksia mikä olisi vialla.Viimeksi muokannut tapza_s; 29.6.2009, 18:32.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tapza_s Näytä viestiItellä myös paineet kadoksissa. Ennen Maffin vaihtoa n:1,3. Jouduin hetken ajamaan vikatilassa olevalla autolla, eli paineet ol 0,3 ja tyhjäkäyntiä ja kierroksia otti tosi huonosti. Uusi maffi paikalleen ja auto toimi taas hyvin mutta max paineet on jäänyt sinne 0,9 korville.
Auto on myös järkyttävän laiska pienillä kierrokilla ja jenkaa ottaa laiskasti (verrattuna kaverin mk4 1.8t lastuttomaan golfiin). Painetesti on tehty talvella ja kaikki kunnossa, kokeiltu toisella ehjällä maffilla ja samat ominaisuudet. Myös uutta n75 venttiiliä on kokeiltu. Turbolta tulpattu letku ja paineita tuntuis tulevan, testatttu kylläkin talvella ja liukkaalla. pitänee kokeilla nyt uudestaan. vag-com antaa satunnaisesti lambdan häiriötä??? Onko mitä veikkauksia mikä olisi vialla.
Comment
-
Mulla A4:ssä oli ahtopaineet hukassa, nousi n. 0.3bar. Lämpömittari oli joskus oireillut/viisari tipahtanut kesken ajon ja nyt tässä joku päivä sitten alkoi käynnistymään huonosti kylmänä. Vikakoodi oli tullut tuosta G62 anturista, hain tilalle uuden ja kas.. Ahtoja on taas 1.2bar. Ostin jo n75 venankin mutten ehtinyt vaihtaa, onneksi vika oli vaan 37eur arvoinen. Ps. Tepon kautta puoleen hintaan;)
Comment
-
Nyt on alkuperäinen lämpötilaanturi vaihdettu, ei vaikutusta. Auto kyllä kulkee tasaisemmin, mutta liian aikaista sanoa muuta, kun eilen vaihdoin. Tänään menee tt:n pässi forgen tilalle ja katsotaan taas mikä vaikutus. Täytyy myös varmaan kokeilla kaverin ahtopainemittarilla, ettei se nyt vaan valehtele.
Comment
-
Helppo konsti tarkastaa mahdolliset vuodot pakopuolelta. Auto useamman tunnin jäähtyneenä esim. yön yli. Konepelti auki valmiiks ja sähkölamppu käteen. Sit auto käyntiin ja kiireellä pakosarjaa tiirailemaan. Vuotokohdista tihkuu kosteutta. Aivan pienet halkeamat saattavat umpeutua lämmetessä. Jos vuotaa kannen ja pakosarjan välistä niin sen huomaa alapuolelta "paskaisena kohtana"
Comment
-
Kyllä se pienikin halkeama voi vaikuttaa. Ammattimies pystyy hitsaamaan sen paikallaan ollessakin Jos joskus kuitenkin otat tuon pakosarjan irti ja katsot sisään niin huomaat ettei se halkeama ookkaan niin pieni kun päältäpäin näyttää. Tässä hyvin tyypilliset näkymät...http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...sarja+halkeamaViimeksi muokannut jouni78; 24.11.2009, 23:06.
Comment
Comment