Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t ahtopaineet hukassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8t ahtopaineet hukassa?

    OLen tossa yrittänyt etsia puuttuuvia paineita, vaihdoin tänään 710N bypassin ja mittasin ahtopaineen säätöventtiilin, vastusta siinä 29 ohm, eli rajoissa. Mitähän tässä seuraavaksi? Painetta ottaa nyt 0.3 bar. Voisiko tuo n75 vena olla väärin päin? Siinä on ne 3 letku lähtöä, kuuluuko se pisin putki olla ahtimeen menevässä letkussa? Paine koetta en ole vielä tehnyt, varmaan kannattaa. Ehdotuksi pojjaat ;) Ja mootti oli aeb. Mistä muuten tietää, onko auto siinä safemodessa, vai mikä olikin, ja miten sen saa pois??

  • #2
    Oletkos katsonut imuputkiston vuodot?

    Safemodessa ajelet peruspaineilla (lähellä tuota 0.3) ja vikakoodit nollaamalla pääset eroon safesta. Siihen menemiseen on jokin syy ja se on syytä selvittää.

    Comment


      #3
      Vikakoodit tarkastettu vag-gomilla, eikä ollu kun moottorin lämpötila-anturin koodi, ja se on vissiin joku hetkellinen ajossa ollut häiriö, ainakin luulen niin. Ei ajossa muuta ongelmaa, kun nou paineet. Kiitos vain vinkistä.

      Comment


        #4
        Kyllä se pisin putki pitäs olla imuputkessa, ainakin mulla oli. Jos venttiili on samallainen ja luultavasti on, niin ahtimen ja hukkaportin välinen tie pitäs olla auki kun venttiili on jännitteetön. en anna takuita, mutta näin muistelen.

        Comment


          #5
          OK. Sitten se oli ihan oikein kiinni. Pitää varmann seuraavaksi mitata se n75 johto, 1 napaan pitäis ilmeisesti tulla akku jännite? Voihan siinä venassa varmaan olla vikaa vaikka vastus olisikin oikea. Piru kun olis mahdollista kokeilla toisella venalla, ilman että tarviis maksaa sitä , eikö ne jotain 100 ekun luokkaa ole.

          Comment


            #6
            Muistaakseni laakkosella hinta oli 135? ja Doc Powerilla 95?. Docilla on myös n75j 68?. J mallin erona oli muistaakseni pienempi venttiili virtaus, jolloin säätö on hitaampi, paineet nousee ehkä vähän. Tuohon 0.3 se nostaa paineet, kun ottaa ehjästä venttilistä liittimen irti.

            Comment


              #7
              Eli voinko huoleti kokeilla MTO sinun antamaa esimerkkiä, ja ottaa johdon irti, ilman että mikään paikka hajoo?

              Comment


                #8
                Eihän siitä johdon irrottamisesta varmaan hyötyä ole, tarkoitin vain että kun toimiva venttiili otetaan pois pelistä irroittamalla johto, niin ahdot nousee juuri mainitsemmallesi 0.3:n tasolle. Irroittamalla näät tietysti onko venalla mitään vaikutusta. Ainoa haitta irroittamisesta ja johto irti ajamisesta on se että vikakoodi luultavasti ilmaantuu.

                Comment


                  #9
                  Nyt on n75:sen johto mitattu tyhjäkäynnillä 4.9v ja nousee kierrosten noustessa, eli ilmeisesti kunnossa. Tuntuu vähän, että ei voisi putkisto vuotokaan olla kun nousee tasan siihen 0.3bar, ja pysyy siinä hyvin? Viisaamat kommentoikaa.

                  Comment


                  • #10
                    Kaverin aeb:ssa samaa vaivaa. Vikakoodiksi antaa hall-anturia. Vaihdettu tulpat, n75 ja painetestit tehty. Tosiaan ahtaa vaan tohon 0,3bar ja auto pelaa muuten täysin normaalisti. Vetääkö toi hall vika sen nyt safety modeen ja siksi ei päästä ahtamaan?

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä.

                      Comment


                      • #12
                        Itellä myös paineet kadoksissa. Ennen Maffin vaihtoa n:1,3. Jouduin hetken ajamaan vikatilassa olevalla autolla, eli paineet ol 0,3 ja tyhjäkäyntiä ja kierroksia otti tosi huonosti. Uusi maffi paikalleen ja auto toimi taas hyvin mutta max paineet on jäänyt sinne 0,9 korville.

                        Auto on myös järkyttävän laiska pienillä kierrokilla ja jenkaa ottaa laiskasti (verrattuna kaverin mk4 1.8t lastuttomaan golfiin). Painetesti on tehty talvella ja kaikki kunnossa, kokeiltu toisella ehjällä maffilla ja samat ominaisuudet. Myös uutta n75 venttiiliä on kokeiltu. Turbolta tulpattu letku ja paineita tuntuis tulevan, testatttu kylläkin talvella ja liukkaalla. pitänee kokeilla nyt uudestaan. vag-com antaa satunnaisesti lambdan häiriötä??? Onko mitä veikkauksia mikä olisi vialla.
                        Viimeksi muokannut tapza_s; 29.6.2009, 18:32.

                        Comment


                        • #13
                          Nostetaampa taas esiin. eli viat on edelleen samat, mutta kovaa ajettaessa (150km/h-->) Kun kaasua antaa tai höllää saattaa auto välillä nykäistä kummallisesti, mikä on hyvin ikävää noissa nopeuksissa. Lisäksi tulpat ovat lievästi vaaleat. Mistä jatketaan tutkimista?

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja tapza_s Näytä viesti
                            Itellä myös paineet kadoksissa. Ennen Maffin vaihtoa n:1,3. Jouduin hetken ajamaan vikatilassa olevalla autolla, eli paineet ol 0,3 ja tyhjäkäyntiä ja kierroksia otti tosi huonosti. Uusi maffi paikalleen ja auto toimi taas hyvin mutta max paineet on jäänyt sinne 0,9 korville.

                            Auto on myös järkyttävän laiska pienillä kierrokilla ja jenkaa ottaa laiskasti (verrattuna kaverin mk4 1.8t lastuttomaan golfiin). Painetesti on tehty talvella ja kaikki kunnossa, kokeiltu toisella ehjällä maffilla ja samat ominaisuudet. Myös uutta n75 venttiiliä on kokeiltu. Turbolta tulpattu letku ja paineita tuntuis tulevan, testatttu kylläkin talvella ja liukkaalla. pitänee kokeilla nyt uudestaan. vag-com antaa satunnaisesti lambdan häiriötä??? Onko mitä veikkauksia mikä olisi vialla.
                            Jep itsellä vähän sama vika, tosin nyt mekaanisella säätimellä ahdot nostettu.

                            Comment


                            • #15
                              No tulipahan taas testattua paineet kellolta tuleva letku tulpattuna ja kyllä suhisee. Ottaa painetta mittarin mukaan riittävästä (1.5bar). Kai tuohon sais paineita tuolla mekaanisella säätimellä mutta en pidä itse sitä vaihtoehtona.

                              Comment


                              • #16
                                Päästelin tuossa motarilla menemään ja huomasin että 3-4 vaihteilla isoilla kierroksilla ajettaessa ahtaa satunnaisesta yli baria. Mutta 5 ja pienillä vaihteilla puutuu???

                                Comment


                                • #17
                                  Bensanpaineen säädin tai bensapumppu?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Täytyy laittaa B-paineen säädin kiinni ja katsoa onko paineet kunnossa. Paljonko pitäis olla painetta?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vaihappa G62

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siis G62? Mitä tällä tarkoitat?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eli moottorin lämpötila anturi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mulla A4:ssä oli ahtopaineet hukassa, nousi n. 0.3bar. Lämpömittari oli joskus oireillut/viisari tipahtanut kesken ajon ja nyt tässä joku päivä sitten alkoi käynnistymään huonosti kylmänä. Vikakoodi oli tullut tuosta G62 anturista, hain tilalle uuden ja kas.. Ahtoja on taas 1.2bar. Ostin jo n75 venankin mutten ehtinyt vaihtaa, onneksi vika oli vaan 37eur arvoinen. Ps. Tepon kautta puoleen hintaan;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kiitos tiedosta. Täytyy ruveta kyselemään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt on alkuperäinen lämpötilaanturi vaihdettu, ei vaikutusta. Auto kyllä kulkee tasaisemmin, mutta liian aikaista sanoa muuta, kun eilen vaihdoin. Tänään menee tt:n pässi forgen tilalle ja katsotaan taas mikä vaikutus. Täytyy myös varmaan kokeilla kaverin ahtopainemittarilla, ettei se nyt vaan valehtele.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuossa jakopäänrempan tein vk loppuna ja huomasin tosiaan että turbossa jonkin verran sivuttais välystä. Voiko vaikuttaa ahtoihin. Ja onko veikkauksia mistä johtuu, että tulpn kärjet aivan valkeat? Käy laihalla mutta miksi?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mikä on "jonkin verran" arvioituna: milli, kaks, kolme, jopa viis? Noin 1-2mm ei pitäs vaikuttaa vielä mihinkään. Öljynsyönti yleensä kasvaa ennenkuin ahdot katoaa. Laihalla käynnin syy vois olla se perinteinen vuoto jossain maf:in ja lambdan välillä

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      JOnkin verran eli niin että sen kyllä silmällä havaitsi. Kai se on taas tehtävä vähän painetestiä ja logittaa vähän faktaa ylös, jos sieltä jotian löytyis...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Helppo konsti tarkastaa mahdolliset vuodot pakopuolelta. Auto useamman tunnin jäähtyneenä esim. yön yli. Konepelti auki valmiiks ja sähkölamppu käteen. Sit auto käyntiin ja kiireellä pakosarjaa tiirailemaan. Vuotokohdista tihkuu kosteutta. Aivan pienet halkeamat saattavat umpeutua lämmetessä. Jos vuotaa kannen ja pakosarjan välistä niin sen huomaa alapuolelta "paskaisena kohtana"

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Omassa pakosarjassa on ihan selkeä halkeama siinä turbon pulttien kohdalla josta vähän puhaltaa. mutta vaikuttaako niin paljon päästöihin?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä se pienikin halkeama voi vaikuttaa. Ammattimies pystyy hitsaamaan sen paikallaan ollessakin Jos joskus kuitenkin otat tuon pakosarjan irti ja katsot sisään niin huomaat ettei se halkeama ookkaan niin pieni kun päältäpäin näyttää. Tässä hyvin tyypilliset näkymät...http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...sarja+halkeama
                                                            Viimeksi muokannut jouni78; 24.11.2009, 23:06.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X