Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Garrett t03

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Garrett t03

    Moro! Onko kukaan laittanu audi a4 vm 95-99 autoihin garrett t03 turboa? Mahtuuko paikalleen? mitään muutoksia mahtumista varten? On meinaan aika ahtaat tilat tuolla konehuoneessa :)

  • #2
    Ajattelen nyt ääneen mutta miksi laittaa joku iisakin aikainen ropeli?

    Comment


      #3
      Mahtuu vielä paljon paljon isompikin kunhan heittää vähän rojuja pois tieltä ja tekee uuden pakosarjan.

      Ajattelen nyt ääneen mutta miksi laittaa joku iisakin aikainen ropeli?
      Miksikäs ei jos sillä kerta pääsee haluttuihin tehoihin.

      Comment


      • #4
        Noihinhan on niitä sovitepaloja laipoille jos haluaa sätöstellä...
        Aika budjetti ahdinhan tuollainen vanha Garrett on, jos hyvää tekee niin kannattaa valita minun mielestä joku syttyvämpi simpukka...

        Comment


        • #5
          No kannattaa kuitenkin muistaa että esimerkiksi budjettivirittäjien käyttämät Holsetit on perusrakenteeltaan jostain 70-luvulta kotoisin. Kovin huonosti on tekniikka ahtimissa kehittynyt, kun fyysisesti saman kokoinen Garret ei edelleenkään pysty tuottamaan yhtä paljon ilmamassaa. Ja painesuhdetta ilmamassaan nähden tutkiessa tilanne on vieläkin edukkaampi Holsetille.

          Kyllähän "moderni" ahdin herää ja on oiva kompromissi ylä- ja alakierrosten suhteen, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä että se olisi joka suhteessa parempi.

          Comment


          • #6
            Sepä se, riippuu mitä hakee autoltaan.
            Jos hakee sitä budjetti hommaa niin varmaan järkevämpi olisi ottaa joku bolt-on tyyppinen juttu, tosin en ymmärrä jos voimaa haetaan että miksi se pitäisi tehdä juuri tuolla T03 ahdin tyypillä.
            Tuossa jo edellä mainittiin, että parempiakin on olemassa järkevään hintaan...

            Tämähän on vaan tarinointia ja ajatuksia sen enempää lähtökohtia tietämättä.

            Comment


              #7
              Jos hakee sitä budjetti hommaa niin varmaan järkevämpi olisi ottaa joku bolt-on tyyppinen juttu
              Jos halvalla haluaa päästä niin silloinhan kyllä pitää tehdä kaikki osaset itse.
              esim. toimivaan ja kestävään pakosarjaan ei välttämättä tarvi sijoittaa kuin alle 50?.
              Jos topicin aloittajalla sattuu hyllystä tällainen t03 löytyyn ja se tuntuu sopivan kokoiselta omiin tarpeisiin... niin miksikä sitten ei?? Olettaen tietysti sitten, että peukalo ei ole keskellä kämmentä;)

              Comment


              • #8
                Nyt pitäs vaan saada aika vastaava turbo tilalle kun alkaa vissii olee vanha silmukka särki kun menee litra tonnille öljyä.. Ja ois tarjolla tuossa tutulla yks puhallin

                Comment


                • #9
                  Kaipa se tuossa tapauksessa on viisainta korvata samanlaisella, jos ei mitään virihaaveitakaan ole. Tietysti jos haluaa mennä vaikeimman kautta niin mikäs siinä. :) Uskoisin, että K03:a löytyy käytettynäkin, kunnosta tietty aina paha mennä sanomaan.

                  Comment


                  • #10
                    Vanha mutta toimiva ahdin. Ei mulla ainakaan ole pahaa sanottavaa siitä, herää ja toimii ihan hyvin. Aikanaan 1.9 koneesta otettiin 320 hv irti, joten ei se ihan nuhapumppu ahdin ole ;)

                    Halpoja on mutta tuskin ilman huoltoa kannattaa käytettyä laittaa kiinni.

                    Comment


                    • #11
                      Jos todellakin on tarkoitus vain korvata vanha ahdin niin eikö tuo ole järkevä huollattaa? Sikäli kun se on siinä kunnossa, että sitä kannattaa huoltaa.
                      Noilla tuorbohuolto pajoilla on varmasti hyllyssä antaa korvaava ahdin jos omastasi ei kannata tehdä enää.

                      Comment


                      • #12
                        Se huoltohan se tietenki ois mutta kun ei täällä helevetin tuppukylässä oo semmosta :D lähin on tuossa 200 km päässä :)

                        Comment


                        • #13
                          No yleensä ne lähetetään huoltoon :)

                          Comment


                          • #14
                            Niin ja ei kai sitä erilaista ahdinta nyt kannata vakio softalla ajaa kun on kuitenkin erilainen eli uuden softanki joutuu teettämään.

                            Comment


                            • #15
                              ei oo vakiosofta :) tämä alkaa vähä karata eli alunperin oli kyse siitä että mahtuuko tuo solmu tuonne konehuoneeseen :)
                              Viimeksi muokannut bonus; 8.6.2008, 16:02.

                              Comment


                              • #16
                                Pasi lienee tarkoitti sitä, että ahtimen myötä myös softa menee vaihtoon. Orkkisahtimelle tehtyä ohjelmaa voi käyttää jatkossakin, jos uusi ahdin on samanlainen kuin entinenkin.

                                Comment


                                • #17
                                  Mutta siellä on viriohjelma jo. Mutta mahtanee tuo solmu olla aika erillainen kuin mille tuo nykyinen ohjelma on, joten vaihtoon sekin joutaa.

                                  Arvailen aloittajan puolesta :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Käytännössä vakioahtimen virisofta isomman ahtimen kanssa aiheuttaa ahtojen ampumisen yli melkein heti eikä hetken päästä eli ei toimi. Syynkin tiedän ja osaan ehkä jopa muuttaa niin kauan kuin pysytään vaijerikaasuvehkeissä :)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X