Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 ahdinpäivitys ja letkut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 ahdinpäivitys ja letkut

    Näyttää siltä että korvausahtimessa on kompressorikotelon inletin ulkohalkaisija huomattavasti suurempi, joten eipä originaali imuletku taida siihen päälle venyä. Miten olette tämän ratkaisseet? Imuletkusta lähtee myös ohut letkunpätkä N75 venttiilille ja muuallekin, eli sekin täytyy huomioida.

    S2forumilla on ainakin ollut liikenteessä toisesta päästään avarampaa imuletkua silikonista, saakohan kotomaasta jostain sellaista?

    Entä olisikohan jollain mahdollisesti tietoa mitä kierteitä Garretin keskiosassa käytetään. Näyttäisi olevan sekä öljyn- että veden letkujen kiinnitys vaihtoehtoisesti kierteillä, sekä öljyntulossa myös laippakiinnitys.

  • #2
    Eipä tuossa muuta vaihtoehto ole, kuin kehittää joko oma ratkaisu, tai sitten jostain tosiaan hommata tuo silikoniversio (joka taitaa olla 034 alkuperää ja alunperin AAN koneiselle tarkoitettu).

    Comment


    • #3
      Millaisia mahdollisuuksia olisi välttää koko MAF to turbo-letkujumppa? Jos säädettävä moottorinohjaus (VEMS, Tatech...) niin voidaanko koko maffi nakata mäkeen? Mites N75, vieläkö sitä tarvitaan paketin toimintaan?

      Comment


      • #4
        maffin saat ainaki heittää mäkeen säädettävällä ohjauksella

        Comment


        • #5
          kyllä siellä jonkunlainen ahtopaineen säädin pitää olla.

          Comment


          • #6
            ahtopainetta voi ohjata myös ihan mekaanisilla venttiileillä jos ohjelmoitavaan ruiskuun päädyt.

            Comment


            • #7
              Helpoimmalla siis pääsee ohjelmoitavalla ruiskulla.

              Mekaaninen ahtopaineen rajoitusventtiili N75 tilalle, niin taas yksi vikaherkkä sähköinen laite vähemmän ? :)

              Comment


              • #8
                niinhän se on.

                hestecin ja tatechin saa ainakin liitettyä alkuperäiseen johtosarjaan,adapteri johtosarjalla.

                Comment


                • #9
                  Vemsiltä (minulta) löytyy purkki suoraan oikealla liittimellä ilman muutosjohtosarjaa.
                  Ja tuossa on myös ihan toimiva ahtopaineensäätökin.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt sain kaikki tarpeelliset öljy- ja vesiletkut hommattua, kiitos letkuista eräälle foorumilaiselle. Pakopuolen tiivisteet hoitui kätevästi Tepon kautta.

                    Tarvittavat nipat ja sovitteet löytyi Hi-Flexiltä Turusta, vieläpä erinomaisen palvelun tuloksena! Kaveri tiskillä jaksoi etsiä letkujen jatkoksi eri nippoja. Suurin osa letkujen kierteistä oli JIC:jä.

                    Vielä tarvitsee tehdä sopivat laipat lohkon puolelle öljyn tulolle ja paluulle.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Paljon maksoit pakosarjasta? Meinaat kokeilla miten kopio kestää. Mulla on sama sarja ollut jo vuoden hyllyssä kun ei tiedä laittaisko kiinni vai...

                      Comment


                      • #12
                        Meinaan koittaa juu. Alkuperäinen pakosarja oli haljennut koko matkalta alkaen ahtimen liitoksesta aina keskimmäisien sylinterien laippoihin saakka.

                        300 euroa maksoin rahteineen Ruotsista. Mitä nyt tiivisteitä sovitellut tuohon niin sopii 100%:sti. Kannen ja pakosarjan liitospinta on suora, toistaiseksi kaikki siis ihan kohdallaan. Hukkaportin pinnapultit otin vanhasta, koska mukana tulleet hieman liian pitkät. Sisäosissa oli pikkasen valuroiskeita joita siistin vingulla.

                        Eipä sitä auta muutakuin rohkeasti koittaa paikalleen.

                        Comment

                        Working...
                        X