Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vesiruiskun asennus suomessa ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vesiruiskun asennus suomessa ?

    Onko tietoa asentajista/myyjistä ?

    Pitäisi varmaan moinen laittaa imuilmoja tappamaan.

    AmWorks ei ainakaan viime kysymään moista enää suostunut asentamaan.

  • #2
    sporttiauto ainakin myy,ilmeisesti myös asentaa myymiään tuotteita.

    jonot vaan kesä aikaan on todella pitkät.

    Comment


    • #3
      Joo tuollahan noita löytyy kanssa. Eipä näytä kummoinen olevan asentaa itsekkään.´

      Voisi dynopäiville moisen väsätä..

      Comment


        #5
        devils own /MAP
        snow performance /MAF
        vast performance (näyttää devis ownilta)
        EPL on kyhännyt omansa.

        Comment


        • #6
          No niin, nyt rupesi infoa tulemaan ;)

          Kokemuksia näistä ?
          http://www.coolingmist.com/detailmain.aspx?pid=Cool150

          http://eshop.snowperformance.de/boos...age-i-kit.html
          Viimeksi muokannut vayne; 1.6.2008, 12:07. Perustelu: linkkejä

          Comment


            #7
            Paljonkos tuo hyödyttää, jos on tehokas cooleri? Paljonko on veden kulutus? Tuleeko suutin imusarjaan vai minne?

            Comment


              #8
              pysyy lämmöt tasasena koko kiihdytyksen. FMICin kanssa ei tosin suurta vaikutusta. Vettä kuluu aina kun ahdot nousee eli kulutus riippuu ajotavasta. Suuttimen tai suuttimet voi laittaa jäähyjen kylmään päähän tai sen jälkeisiin putkiin tai jopa kaasuläpän luo, mutta silloin itse imuilman jäähdytys hieman kärsii.

              Comment


              • #9
                Vettä ajetaan 5-20% bensan määrästä tarpeista riippuen. Jos autossa on jo hyvä välijäähdytin, on vedellä merkitystä vain ilmavirtauksen puuttuessa (kaupunki, moottoritien alut, kiihdytysajot). Vesi suihkutetaan mahdollisimman aikaisin (heti IC:n jälkeen), jolloin jäähdytysvaikutus on maksimaalinen. Lisäksi on huomioitava, että vesi jäähdyttää vielä palotilassa, jolloin vaaditaan suurempi sytytysennakko tuottamaan sama ja suurempi teho (noh, biturbojen ecut ajavat aina nakutusta vastaan, joten se hoituu itsekseen).

                Ahdetuista välijäähdyttämättömistä mopoista on erittäin hyviä kokemuksia vesijäähdytyksestä. Samoin autoista, joissa on pieni cooleri tai kova käyttö pienellä ilmavirtauksella (drifting). Veden päälle tulon voi suoraan lukea imulämmön tiedonkeruusta.

                Comment


                  #10
                  Elikkäs periaatteessa olis parempi ruiskia vettä coolerin ulkopinnalle, niin vettä ei menis palotilaan palotapahtumaa haittaamaan ja jäähdytysvaikutus olis silti olemassa?

                  biturbojen ecut ajavat aina nakutusta vastaan
                  Tuo on ehkä hivenen karkea yleistys, mutta ei varmaan kaukanakaan totuudesta, kun kaikki yrittää houkutella viimeisetkin pollet töihin laitumelta (ja kaikki pollet on aina töissä)...

                  Comment


                  • #11
                    Ei se vesi taida haitata palotilassa, ja minun käsityksen mukaan vesisuihkutus on tehokkaampi sisäisesti kuin ulkoisesti.

                    Comment


                    • #12
                      Helpompaa se vesi on ruiskia kuulerin ulkopinnalle, kun kelpaa pienempikin paine järjesjelmässä. Tehokkaampaa se taasen on ruiskasta sisälle, palotapahtuman hallinta helpottuu, saadaan kivemmat ennakot boksista, ja nakutusherkkyys muutenkin laskee. Sopivalla sisäisellä vesi(alkoholi)ruiskulla saadaan imuilman lämmöt alle ulkolämpötilan.

                      Sisäisellä ruiskutuksella saattaa olla haittavaikutuksina pieni sisäinen korroosio herkkyys kylläkin.

                      Comment


                      • #13
                        Onko tämä vesiruiskutus laillinen täällä Suomessa? Oma käsitykseni on, että vesi rinnastetaan bensaan, jos sitä käytetään polttoaineena(tai lisänä) eli siitäkin pitää maksaa vero.

                        Comment


                        • #14
                          Tääh. Eihän vedessä ole enää mitään palamista, se on jo kertaalleen palanutta vetyä joten paha sitä on polttoaineena käyttää..

                          Eri asia jos siihen lisäksi lykkää metanolia tai vastaavaa alkoholia jäätymisen estämiseksi mutta siitähän ei tarvitse kellekään kertoa...

                          Comment


                          • #15
                            Niin, mikään muutoskatsastamaton moottorin mekaaninen tai elektroninen muutoshan on laiton Suomessa. Ahdetuilla tulee vielä "kivana" pikku lisänä se, että vähäpäästöisessä turbokoneessa tuo rinnastetaan aina moottorinvaihtoon, jolloin pitää suorittaa myös päästötestaukset ennen leiman saamista papereihin ;)

                            Comment


                            • #16
                              Ei parane ottaa vesiruiskun vettä lasinpesunestesäiliöstä, jos sattuu luikahtamaan tippa propanolia ja veromätkyt! :D

                              Yleisesti suositellaan käytettäväksi tislattua vettä jo suuttimen kalkkeutumisenkin ehkäisemiseksi. Veden määrä palotilassa pitää olla sopiva. Kaikki vesi pitäisi höyrystyä, muutoin se alkaa jo haitata palotapahtumaa. Kuten Jussi sanoi, vesi rauhoittaa palotapahtumaa ja saattaa sen paremmin hallintaan.

                              Comment


                              • #17
                                Vähän lakitekstiä siitä mitä verotetaan ja miten, nyt ja tulevaisuudessa. Yleisesti voi sanoa mitään helpotusta kulkupelien verotukseen ei ole tulossa, päinvastoin. On sama millä auto liikkuu. Vedestäkin ovat jo ehtineet tehdä säännöksiä eli kaikki toivo jollain muulla aineella ajamisella ja halvemmalla pääsemisellä voidaan unohtaa. Ymmärän asian niin, jos vettä ruiskutetaan palotilaan, on se palamistuote ( ulkopuolinen ei). Ainoa millä voinee ajaa halvalla on turve! Mielestäni masentavaa luettavaa nämä uudet ja vanhat lait.
                                http://www.edilex.fi/virallistieto/h...0061?archive=1

                                Comment

                                Working...
                                X