Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t (225hp,APX) Imusarjoista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t (225hp,APX) Imusarjoista

    Onkos kellään tietoa (tai mutua) 1.8t:n imusarjoista. Ilmeisesti tuo vakio ei ole paras mahdollinen virtauksiltaan. Apr:n imusarjaa olen katsellut ja se lupailee imusarjan vaihdolla stg3 ja stg3+ paketin yhteydessä jopa 40-50hp lisää. Minkälainen operaatio tuon imusarjan vaihto kaikkineen on? Meneekö vakio kaasuläppä tuohon nätisti (tuohon saa optiona ilmeisesti kaasuläpäkin lisähintaan, onko sillä pelkästään kosmeettinen vaikutus?), onko bolt on vai pitääkö jonkinlaisia putkimuutoksia ruveta väsäilee, tarviiko softaa muuttaa yms... Kaikenkaikkiaan onko tuo kannattava hankinta lisähevosten/väännön ja pienemmän turboviiveen toivossa? Autoon on vaihdettu stg3 paketti diskopotulla (ei apr:n).

  • #2
    Heitänpä samaan kasaan vielä lisää. Mikä on asiaa tuntevilla tietävillä ihmisillä mielipide imusarjoista APR vs. Dahlbäck:

    http://www.awesome-gti.co.uk/images/...ms100013_l.jpg
    http://www.dahlbackracing.se/images/Parts/insug/797.jpg

    Ei näistä kuvista hirveesti iloa taida olla mutta jotain referenssiä kuitenkin...

    Comment


    • #3
      Mikä on asiaa tuntevilla tietävillä ihmisillä mielipide imusarjoista APR vs. Dahlbäck:
      en kuulu asiaa tuntevien (ei omakohtaista kokemusta) piiriin, mutta noiden kahden kuvan perusteella uskoisin jälkimmäisen olevan parempi.

      Comment


      • #4
        Itse itselleni vastaillen:

        http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3098525

        Tuosta nyt varmaan saa jotain osviittaa.

        Comment


        • #5
          pelkän imusarjan vaihdolla ei tuossa sun asteikossa paljoa saavuteta, 28RS:än rajathan siinä paukkuu jo nytkin varmaan tolle 1.8sille? anna kun arvaan 327-328hp tai ~349hp? ja noissa vortexilla olevissa imusarjoissa on kaikissa järjestäen "liian" pieni kokoojakammio. Dahlbackista voin sanoo et siinä on paineenjako"linja" liian pieni, eli saavutettava hyöty apx:än vakioon on lähestulkoon olematon. toki kaikkiin sylintereihin saadaan sillä tasainen paine mutta tulppana sekin toimii... lisääntynyt teho on siis tässä tapauksessa sitä kun paine jakaantuu tasaisemmin niin sylinteri ykkösen tai nelosen (sun koneessa 4) kasvattaessa tehoaan saadaan samalla muihin pyttyihin vastaavasti enemmän tehoa heikoimman sylinteritehon mukaan mentäessä. ja noi vortexin mittauksetki on jotain virtauspenkki kamaa joten ei nekään koko totuutta kerro. sekavaa ja tyhjentävää.

          Comment


          • #6
            Tuo APX:n vakio lankku on niin huonosti nestettä tarjoava yksikkö, että jopa omavalmisteinen kaasari tuottaa paremman, tasaisemman, puhtaamman polttoaineen valutuksen sylinterille. ( hox: hymiö).

            Vitsit vähemmäksi. Kyllä se ihan totta on että tuo on huono imusarja, se on suunniteltu kuluttamaan vähemmän bensaa, tekemään sekoituksesta mahdollisimman "vihreän" ja pelastavan maailman suurelta pahalta.

            Comment


            • #7
              Lähinnä kyselen, JOS vielä sattus joskus intoutumaan esim 2871R:ää, sisuskaluja yms. sälää vaihtelemaan niin samaan konkurssiin menis sitten jo varmaan imusarjakin, jos sillä nyt jotain hyötyä saavutettaisiin. Ja muutenkin alkoi aihe kiinnostamaan kun noista jotain juttuja lueskelin..

              Comment


              • #8
                kyl niistä vakiosarjoista saa ihan hyviä muokkaamalla... mut jos noista kahdesta mitä tyrkytät pitäsi valita niin APR ehdottomasti...

                Comment

                Working...
                X