Mulla toimi AAN kun yksi hammas puuttui hammaskehältä. Silloin maksimi kierrokset oli vaan jotain 3400 TJSP (en muista tarkkaan). Kierrokset loppui ihan lennosta, oli auto paikoillaan tai liikkeessä.
Vikakoodiksi tuli "Engine speed sensor - Signal fault", koodia en muista...
Pitänee joskus jumpata startti irti tms mistä pääsee kätevästi tutkimaan hammaskehää. Arvatkaa teenkö asialle toistaiseksi mitään, jos hampaissa on vikaa. No en! Jos vikaa on, pitää aikatauluttaa kone pois joskus ja vaihtaa pelkkä stattikehä, koska alakerta on painotettu ko. limpun kanssa...
Juttelin joitakin vuosia vanhemman vw-asentajan kanssa ja tältä jäi mieleen tieto että viitosessa dampperi, kampiakseli, vauhtipyörä olisivat erikseen jo valmiiksi dynaamisessa tasapainossa. Eli osia voi vaihtaa ristiin ja rikkinäinen vauhtipyörä menee koneeseen suoraan ilman eri toimenpiteitä.
Puhun normaaleista viitosista. Ei mistään nanogramman massaheitoista hipokoneissa. Mikä tässä asiassa on faktaa ja mikä on fiktiota?
Nostanpa vanhat löpinät ylös, koska kyseinen vika on nyt 3,5 vuoden jälkeen korjattu!
Vika oli niinkin yksinkertainen kuin 3mm liian lyhyt 62 tappi vauhtipyörässä. Antoi signaalin, mutta niin heikon ettei tuntunut kelpaavan mtm-softalle. Tahdoin nyt muista syistä saada viimein selville tämän asian koska autossahan on selvästi ollut vika.
Pasin kanssa parin illan puuhastelullahan se selvisi lopulta ja kun vielä signaaleja verrattiin toiseen autoon.
Mayerin pojat ilmeisesti kirjoittaneet ihan huolella uusiksi tuota ohjelmaa myös triggausten osalta, koska vakiolla tai vakioista jalostamillani softilla ei ole ollut ongelmia.
Ainiin korjauksena startin reiästä hitsillä jatkoa tappiin ja pienet viilaussessiot siihen päälle :)
Kiitos vielä Pasille.
Comment