Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 3B käyntihäiriöitä (missä VIKA??)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S2 3B käyntihäiriöitä (missä VIKA??)

    eli auto S2 3b vm. 91, ja ongelmana semmonen kun kone on kylmä niin toimii täysin ja seokset kohdallaan mut sitten kun lämmöt on nousee niin pintakaasulla ottaa kierroksia 1500 sit sammuu ja herää 1000 kierroksella ja tämä jatkuu koko ajan. Yli 1500 kierroksen toimii mut seokset ihan pielessä (rikkaalla) ja ei nosta oikein ahtopaineita. Kylmänä ahdot normaalit.

  • #2
    Heh heh. Onko autossa MTM:n lastu?

    Comment


    • #3
      Onhan sinne joku vaihdettu mutta ei tietoo mikä!!

      Comment


      • #4
        Tarkistapa kaikki ahtoletkut ettei olis halkeamia.

        Comment


        • #5
          Itsellä MTM-lastun kanssa toiminta juuri vastaavaa kuin kuvailet. En ole vielä löytänyt lääkettä.

          Sulla on siis aiemmin toiminut ok, mutta ei enää? Onko säännönmukaisesti aina kylmänä ok ja lämpimänä ei?

          Itsellä katseet on kohdistettu nyt hall-anturiin, joka tavalla tai toisella temppuilee. Jos nyppää hallin irti kone käynnissä, poistuu ongelma (mutta on turvaohjelmalla sytkän osalta!).

          Työlistalla on kokeilla kaverin autosta jakajaa. Ei ole vain ehtinyt vaikka on ollut ns työn alla jo viikkoja.

          Comment


          • #6
            Joo ennen toimi, aina toimii kylmänä ja kuumana ei. Huomenna vaihdan lambdan. Onko lastussa mtm merkki tai jotain mistä tunnistaa?

            Comment


            • #7
              MTM:n lastut tunnistaa vag-comilla, ne sanoo moottorin tyypiksi "MTM MOTOR xxxx".

              Olen varsin valmis väittämään, että sinulla on MTM 2,5 bar mapilla. Lambdan vaihto ei auta ongelmaasi melkoisen varmasti, mutta se on kyllä hyvä idea uusia muuten vaan! Seokset on sitten normaalitoiminnassa ok ja kulutus luultavasti laskee tuntuvasti, jos auton nykyinen anturi on kovinkin vanha.

              Testaapa tuota, että nyppäät jakajan rungosta hall-anturin johdon irti kone käynnissä. Startissa se on pakollinen, joten käynnissä otettava irti.

              Comment


              • #8
                Miten vm.91:stä testataan vag-com kun käytin eilen autoa korjaamolla ja sanoivat että ei voi lukea. Ei ne löytäneet edes liitintä.

                Comment


                • #9
                  En tiedä onko S2 samanlainen vag com liitin kuin s4, tuossa kuitenki S4 malli: http://www.sci.fi/~razur/S4/vag-com-liitin.jpg ja kuskin kohdilla sellainen releboksi, konehuoneen puolella.

                  Comment


                  • #10
                    91:ssä on ne liittimet kuskin jalkatilassa. Tehtaalta ne on siinä alamuovissa kiinni konepellin avauskahvan lähellä, mutta luultavimmin ne on siitä ajan saatossa irronnet ja ovat siellä jossain syövereissä eli pitää ottaa se kaukalo ratin alta pois.

                    Comment


                    • #11
                      Huomenna auto menee vag-com testiin. Katsotaan löytyykö miten paljon vikoja.
                      Viitsitkö Porkkis laittaa viestii jos vika löytyy!!

                      Comment


                      • #12
                        Voisiko tuossa olla ongelmana se kaasuläppäpotikan tyhjäkäynti tunnistus, kuten kivistö ehdotti jossain toisessa topikissa.
                        Kuullostais loogiselta että kylmänä ecu antaa koneen käydä yli 1500rpm tyhjäkäyntiä eikä katkaise välttämättä moottorijarrutuksessa polttoaineen syöttöä, mutta kun kone lämpenee niin ongelmat alkaa.
                        Ecu luulee että kaasuläppä on kiinni ja ja mikäli kierroksia on yli 1500 se luulee että nyt mennään moottorijarrutuksella ja katkaisee polttoaineen syötön kokonaan ja taas tuhannen kierroksen liepeillä ecu hokaa että nyt pitää antaa taas bensaa ettei moottori sammu?
                        tämmöinen arvaus tulisi mieleen.

                        Comment


                        • #13
                          Kaasuläppäpotikasta bensapuolelle ei käytetä kuin tyhjäkäyntikärkiä.

                          Kerron kyllä jos oma ongelmani selviää ennen sinun omaasi, Teemu. Sano niille huollossa että testaavat myös sitä hallin nyppäämistä irti auto käynnissä. Vikakoodeja ei itselleni generoidu paitsi tietysti jos repii hallin irti niin siitä.

                          Comment


                          • #14
                            Meikäläisellä oli peugeotissa samanlainen ongelma, ratkesi kun säädin tyhjäkäynnin seosruuveja. (kaasuläpän rungossa)

                            Comment


                            • #15
                              Tänään vaihdettu lambda ja nyt toimii jo lämpimänäkin mutta nykyisin menee joskus boksi turvaohjelman puolelle ja sama ongelma alkaa. kun käynnistää uudelleen niin toimii taas. eli nyt edettiin jo jonkun verran. lambda oli aika varmasti joku vanha p*ska.

                              Comment


                              • #16
                                Porkkis: juri sitä yritin tuossa arvata että eku olisi luullut että kaasuläppä on kokoajan kiinni. eli kaasuläppä potikassa ois ollut tyhjäkäyntipiirissä vika.
                                Ongelma ilmeisesti kuitenkin aiheutui jostain muista syistä.

                                Comment


                                  #17
                                  Sulla toimii ainaskii, kylmäkäynnistys. Oiskohan suuttimet paskana?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lisää havaintoja tehty!
                                    eli vika tulee jos kuumalla koneella pitää tyhjäkäynnillä. jos pitää kierroksia niin voi ajella miten pitkälle tahansa. muuten kiva ajella mut kaupungissa vähän kehno.
                                    Sit mitä meinaa vikakoodi: tyhjäkäynti sopeutus !!??
                                    Porkkis voisitko kokeilla tekeekö samoin vai oliko vika hall-anturissa??

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla on vielä homma vaiheessa eli ei oo vielä ehtinyt testaamaan kaverin jakajaa. Ilmoitan kyllä sitten.

                                      Tuohon sopeutukseen en osaa ottaa kantaa, mutta veikkaan ettei liity asiaan. Mikä on vikakoodin numero?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vikamuisti:
                                        0215 joutokäynnin säätö, sopeutus rajoitinasenn. maks.
                                        FF00 tuntematon vika
                                        FFFF ohjain laite, prosessoriyksikkö epäkunnossa ( ei herjannut sen jälkeen kun vikamuisti nollattiin, kaikki muut viat tuli aina uudestaan)
                                        0201 pyörintänopeusanturi väärä/ ei signaalia

                                        Comment


                                        • #21
                                          No nyt on testattu jakajaa. Ei auttanut sitten yhtään.

                                          Ideat loppui myös siinä samalla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            no eikös toi eka vika koodi oo ihan selvää pässin lihaa? tyhjäkäyntivena alias isv kenkkuilee?

                                            Comment


                                            • #23
                                              ISV toimii!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Siis toimii, mutta tulee silti vikakoodi? Täytynee tulkita niin, että sen virtapiirissä on sitten jotain muuta häikkää, jos koodia pukkaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Taas pidettiin pieni taistelusessio.

                                                  Toimivasta autosta testattu puolaa+sitä vahvaria tms mikä siinä kyljessä on.
                                                  Skoopitettu 62 asteanturia, vaikuttaa terveeltä.
                                                  Nakuanturien irroitus ei muuta mitään (pitäisi myöhäistää 6 astetta 123 ja 45 pyttyjä).
                                                  Irroitettu imulämpöanturi ja mitattu ja vertausmitattu tunnetusti toimivaan.
                                                  Revitty vaihteeksi aika paljon antureita irti käyvästä koneesta. Käy aika hassusti muuten ilman mafia, lämpöanturia ja kaasuläppäanturia :)
                                                  Ajoituslampulla ihmetelty kipinää. Katkeaa kokonaan kun pätkii.

                                                  62 asteanturin repiminen käyvästä koneesta poistaa vian. Sama juttu kuin halli siis. Nämä kaksi anturia ovatkin logiikassa naimisissa. Pitänee skoopituksesta huolimatta kokeilla kaverilta anturia.

                                                  Käy anturit vähän vähiin ja johtovika on aika epätodennäköinen koska vakio ja toinen virilastu pelaa.

                                                  Dorkatkin ideat otetaan vastaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aikamoista hakuammuntaa, mutta onko vauhtipyörän kehällä kaikki hampaat tallella?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kone ei kävisi jos ei olisi :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itsehän pyysit dorkia ideoita:)
                                                        Muistelin vaan muinoin lukeneeni jostain jenkkifoorumilta (olisikohan ollut audifans.com) kummallisista ongelmista 20VT:ssä ja mielestäni herrat puhuivat juurikin hammasongelmista. Voi toki olla niinkin, että ymmärsin asian tuolloin väärin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Juu kaikki ideat on tervetulleita, mutta saan kai torpatakin ne :)

                                                          Tuo hammasluku on oltava ok koska silloin ei toimisi mikään softa. Muita antureita voi repiä irtikin lennosta, mutta tuota ei voi, koska silloin boksi ei tiedä missä mennään.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itse vaihdoin viileämmän termarin koska mulla vika menee päälle vasta kun koneen lämmöt on noussu noin 80-90. nyt lämmöt on matka ajossa 60 mutta kaupungilla melkein 90.
                                                            Tuli mieleen et voisko toi rikkaalla käyminen johtua ryypystä (vian ollessa päällä).
                                                            Kokeilitko porkkis et meneekö sulla vika päälle jos ei päästä konetta tyhjäkäynnille koneen ollessa kuuma. pidä kierroksia noin 1500!!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X