eli auto S2 3b vm. 91, ja ongelmana semmonen kun kone on kylmä niin toimii täysin ja seokset kohdallaan mut sitten kun lämmöt on nousee niin pintakaasulla ottaa kierroksia 1500 sit sammuu ja herää 1000 kierroksella ja tämä jatkuu koko ajan. Yli 1500 kierroksen toimii mut seokset ihan pielessä (rikkaalla) ja ei nosta oikein ahtopaineita. Kylmänä ahdot normaalit.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 3B käyntihäiriöitä (missä VIKA??)
Collapse
X
-
Itsellä MTM-lastun kanssa toiminta juuri vastaavaa kuin kuvailet. En ole vielä löytänyt lääkettä.
Sulla on siis aiemmin toiminut ok, mutta ei enää? Onko säännönmukaisesti aina kylmänä ok ja lämpimänä ei?
Itsellä katseet on kohdistettu nyt hall-anturiin, joka tavalla tai toisella temppuilee. Jos nyppää hallin irti kone käynnissä, poistuu ongelma (mutta on turvaohjelmalla sytkän osalta!).
Työlistalla on kokeilla kaverin autosta jakajaa. Ei ole vain ehtinyt vaikka on ollut ns työn alla jo viikkoja.
Comment
-
MTM:n lastut tunnistaa vag-comilla, ne sanoo moottorin tyypiksi "MTM MOTOR xxxx".
Olen varsin valmis väittämään, että sinulla on MTM 2,5 bar mapilla. Lambdan vaihto ei auta ongelmaasi melkoisen varmasti, mutta se on kyllä hyvä idea uusia muuten vaan! Seokset on sitten normaalitoiminnassa ok ja kulutus luultavasti laskee tuntuvasti, jos auton nykyinen anturi on kovinkin vanha.
Testaapa tuota, että nyppäät jakajan rungosta hall-anturin johdon irti kone käynnissä. Startissa se on pakollinen, joten käynnissä otettava irti.
Comment
-
En tiedä onko S2 samanlainen vag com liitin kuin s4, tuossa kuitenki S4 malli: http://www.sci.fi/~razur/S4/vag-com-liitin.jpg ja kuskin kohdilla sellainen releboksi, konehuoneen puolella.
Comment
-
Voisiko tuossa olla ongelmana se kaasuläppäpotikan tyhjäkäynti tunnistus, kuten kivistö ehdotti jossain toisessa topikissa.
Kuullostais loogiselta että kylmänä ecu antaa koneen käydä yli 1500rpm tyhjäkäyntiä eikä katkaise välttämättä moottorijarrutuksessa polttoaineen syöttöä, mutta kun kone lämpenee niin ongelmat alkaa.
Ecu luulee että kaasuläppä on kiinni ja ja mikäli kierroksia on yli 1500 se luulee että nyt mennään moottorijarrutuksella ja katkaisee polttoaineen syötön kokonaan ja taas tuhannen kierroksen liepeillä ecu hokaa että nyt pitää antaa taas bensaa ettei moottori sammu?
tämmöinen arvaus tulisi mieleen.
Comment
-
Kaasuläppäpotikasta bensapuolelle ei käytetä kuin tyhjäkäyntikärkiä.
Kerron kyllä jos oma ongelmani selviää ennen sinun omaasi, Teemu. Sano niille huollossa että testaavat myös sitä hallin nyppäämistä irti auto käynnissä. Vikakoodeja ei itselleni generoidu paitsi tietysti jos repii hallin irti niin siitä.
Comment
-
Meikäläisellä oli peugeotissa samanlainen ongelma, ratkesi kun säädin tyhjäkäynnin seosruuveja. (kaasuläpän rungossa)
Comment
-
MAKTEP
-
Lisää havaintoja tehty!
eli vika tulee jos kuumalla koneella pitää tyhjäkäynnillä. jos pitää kierroksia niin voi ajella miten pitkälle tahansa. muuten kiva ajella mut kaupungissa vähän kehno.
Sit mitä meinaa vikakoodi: tyhjäkäynti sopeutus !!??
Porkkis voisitko kokeilla tekeekö samoin vai oliko vika hall-anturissa??
Comment
-
Siis toimii, mutta tulee silti vikakoodi? Täytynee tulkita niin, että sen virtapiirissä on sitten jotain muuta häikkää, jos koodia pukkaa.
Comment
-
Taas pidettiin pieni taistelusessio.
Toimivasta autosta testattu puolaa+sitä vahvaria tms mikä siinä kyljessä on.
Skoopitettu 62 asteanturia, vaikuttaa terveeltä.
Nakuanturien irroitus ei muuta mitään (pitäisi myöhäistää 6 astetta 123 ja 45 pyttyjä).
Irroitettu imulämpöanturi ja mitattu ja vertausmitattu tunnetusti toimivaan.
Revitty vaihteeksi aika paljon antureita irti käyvästä koneesta. Käy aika hassusti muuten ilman mafia, lämpöanturia ja kaasuläppäanturia :)
Ajoituslampulla ihmetelty kipinää. Katkeaa kokonaan kun pätkii.
62 asteanturin repiminen käyvästä koneesta poistaa vian. Sama juttu kuin halli siis. Nämä kaksi anturia ovatkin logiikassa naimisissa. Pitänee skoopituksesta huolimatta kokeilla kaverilta anturia.
Käy anturit vähän vähiin ja johtovika on aika epätodennäköinen koska vakio ja toinen virilastu pelaa.
Dorkatkin ideat otetaan vastaan.
Comment
-
Itse vaihdoin viileämmän termarin koska mulla vika menee päälle vasta kun koneen lämmöt on noussu noin 80-90. nyt lämmöt on matka ajossa 60 mutta kaupungilla melkein 90.
Tuli mieleen et voisko toi rikkaalla käyminen johtua ryypystä (vian ollessa päällä).
Kokeilitko porkkis et meneekö sulla vika päälle jos ei päästä konetta tyhjäkäynnille koneen ollessa kuuma. pidä kierroksia noin 1500!!
Comment
Comment