Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Fuelcut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Fuelcut

    Seuraavanlainen satunnainen ongelma ahtojen kanssa:

    Kun survaisen tallan pohjaan kierrosten ollessa alle neljän tonnin niin katkeaa meno seinään kertaheitosta niin että tärähtää juuri ennen kun ahdot saavuttaa huippunsa. Välittömästi jos tämän jälkeen ottaa uuden kiihdytyksen niin taas toimii ja ahtaa normaalisti. Eli mihinkään safemodeen ecu ei jää. Tätä sattuu n.500km välein, eli suhteellisen harvoin. Tänäänkin taas pätkäsi menon yhden kerran, jonka jälkeen yritin oikein provosoimalla saada uuttaa katkosta aikaiseksi kumminkaan siinä onnistumatta.

    Polttoaineensyöttö loppuu tai ehkä syy kipinässä? Yliahtoon en usko koska katkos tapahtuu ennen kuin ahdot saavuttaa huippunsa. (mekaaninen mittari)

    n75 putsattu, putkisto koeponnistettu ja vikakoodit luettu. Vikakoodeja ei löytynyt. Kiinni tällä hetkellä DRS-systemsin lastut, muuten profiilin mukainen vakio manuaali AAN.

    Toinen huomio ja huoli ahtojen kanssa on seuraavanlainen: Painan kaasun pohjaan, ahtaa vain 1,1bar,lappu välittömästi ylös ja alas; uusi yritys tuottaa heti halutut liki 1,4bar.Tätäkin vain tekee satunnaisesti. Tosiaan n75 on mitattu,puhdistettu ja voideltu.

    Mistä kannattaisi seuraavaksi vikaa lähteä hakemaan?

  • #2
    Kannattaa vaikka kokeilla toista boksia tai lastua. Saa ainakin suljettua kakka-lastun mahdollisuuden.
    Tai voiskos temppuileva MAP tehdä tuommosta? Tosin luulis sen jäävän safemodeen sillo...

    Comment


    • #3
      Epäilisin tuota N75 venttiiliä jos ei kerta aina nosta paineita normaalisti.
      Itsekkin putsasin voitelin ja kokeilin akkulaturilla tuon venttiilin kunnon, mutta Karalalla käynnin jälkeen meni vaihtoon.

      Jää kuulema välillä jumiin eli välillä ei nouse ahdot ja välillä käy hetkellisesti älyttömissä paineissa. Kokeiltiin toisella venttiilillä ja heti rupes pelaamaan normaalisti.

      Comment


      • #4
        Ainakin muutamassa nissanin 200sx (sr20det koneella) olen törmännyt vastaavaan ominaisuuteen, mikäli ahtoja nostaa. Eli jos ahdot nousevat liian korkealle, ecu katsoo parhaaksi katkaista bensan syötön. Ongelmahan lähtee lastulla. Luulisi audistakin vastaava "turvajärjestelmä" löytyä. On muuten pikkustavailla häijy tunne, kun meno loppuu täydessä vedossa. Pelästyy lähes aina, että mikä perhana hajosi.

        Eli kannattaisi lastua tarkastella, toki se N75:nenkin mahdollinen aina on, kun ahtopaineista on kyse.

        Comment


        • #5
          Kaasun painamisen nopeus vaikuttaa tavoiteahtomäärään eli softassa on ns overboost-toiminto.
          Sekä ilmamassa- että ahtorajoitin on kierrosten funktiona toimiva eli voi katkaista ennen max ahtojakin. Vuoto? Yksi vaihtoehto, että softassa on vähän liian tiukat rajat ja satunnaisesti menee rajalle.

          Comment


          • #6
            Entäs map, sehän on kuitenkin 2,5bar.
            Siitä jää varmaan kyllä koodi?

            Comment


              #7
              Softa ollut jo yli vuoden käytössä,ekan kerran pätkäisi muistaakseni joskus puolisen vuotta sitten,ja nyt ilmojen lämmettyä tai vian pahennettua tehnyt kiusaa useammin.

              Tottahan se on,että häijyltä tuntuu kun vedot loppuu kovassa kiihdytyksessä.Päästää niin miehekkään pamauksen kun puslat ja muut kannatinkumit pohjaavat että säikähtäähän sitä vähemmästäkin.Yleensä vielä kesken ohituksen. 98% ajosta ahtaa normaalisti ja tuo fuelcut tulee aika harvoin.

              On periaatteessa mahdollista,että n75:ssa on jotain karstaa mikä ei liuottimella ja paineilmalla lähde irti niin että mäntä välillä jumii. Saattaa ne ahdot käydä korkeammallakin mitä mittari ehtii näyttää kun siinä mittarin letkussa on tietysti kuristukset.Vika sattuu aina varottamatta ja niin harvoin,ettei tuota mittaria juuri silloin tule tarkkaan silmäiltyä kun meno katkeaa.Ja vikaa en saa päälle vaikka yrittäisin kuinka polkea.Jos menisi yliahdoille niin eikö silloin pitäisi jäädä vika ecun muistiin?

              Tuosta overboost-toiminnosta niin huolimatta siitä,kuinka nopeasti painan kaasupolkimen pohjaan niin aina ei saa sitä mitä tilaa.

              Koska vähän häiriöitä mahdolliseen yliahtoon ja välillä liian mataliin paineisiin niin saattais vika kumminkin olla n75:ssa.

              Ennenkuin alan lastuja jumppaamaan boksista on viisainta varmaan kokeilla uutta n75:sta. Menee se rikki kumminkin jossainvaiheessa...ehkä.

              Mistä tänäpäivänä saa uuden edullisesti?

              Comment


              • #8
                Tepolta.

                Comment


                • #9
                  Katoppa ettei vaan olis maffin ja turbon välinen letkun käikäle huonossa hapessa. Itselläni oli juurikin kuvattuja ongelmia kun oli päässyt jo aika huonoon kuntoon tuo letku, ja turbo sai maffin ohi ilmaa.

                  Comment


                    #10
                    Ahtovuotoa tai imuvuotoa myös on tullut epäiltyä.Tuli nuo paineet ponnistettua viikko takaperin juurikin tuosta 80mm maffin putkesta käsin,ei kyllä mistään pihissyt vaikka kilon putkistoon latasin.

                    Comment


                      #11
                      Silloin ei pitäisi vuodella. Kilo riittää hyvin ahtovuotojen tutkiskeluun ja hiljainen paikka lisäksi.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä oli juurikin melko sama ongelma ei lastutetussa autossa, vaihdettii N75 ja muuta mutta mikää ei auttanu, sitte jossai vaiheessa huomattiin että siinä moottorin takana sen muovin alla missä on sytytys etuvastukset nii siellä oli yks alipaine letku irti, se kiinni ja pelaa taas mainiosti.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla oli äskettäin samantapaisia ongelmia ja N75:sen vaihto näyttää auttaneen. Ainakin ahtaa huomattavasti "tasaisemmin". Vanhaa N75:aa on kyllä aikoinaan liuottimilla putsattu, mutta en osaa sanoa auttoiko. Nyt oli uusi odottamassa hyllyssä, joten iskin samalla paikoilleen.
                          Viimeksi muokannut Markus; 13.5.2008, 22:53.

                          Comment


                            #14
                            Olen viimepäivinä huomannut,että kun tyhjäkäynnillä pidän kierroksia esim.2000rpm,käynti aaltoilee 2000rpm ja 2200rpm välillä n.4sekunnin välein. Mitään kunnon nykimistä ajossa en havaitse,mutta kevyesti kiihdyttäessä lähes pintakaasulla hitaissa nopeuksissa aavistuksenomaisen nykimisen huomaa.

                            Imupuolen paineistin varmuudenvuoksi uudelleen oikein auton alla kuullostellen ja brakecleaneria suihkutin maffin lankoihin mutta mitään vaikutusta puhdistuksella ei ollut.Vikakooditkin tuli taas luettua mutta mitään ei muistiin ole jäänyt.

                            Voisiko aaltoilu johtua maffista,lambdasta,pa-pumpusta,puolista vaiko kaasuläpän asennontunnistimesta?Vaihtoehtoja riittää...

                            Olisiko mahdollisesti jokin syy-yhteys fuelcuttiin?

                            Comment


                            • #15
                              Olen viimepäivinä huomannut,että kun tyhjäkäynnillä pidän kierroksia esim.2000rpm,käynti aaltoilee 2000rpm ja 2200rpm välillä n.4sekunnin välein. Mitään kunnon nykimistä ajossa en havaitse,mutta kevyesti kiihdyttäessä lähes pintakaasulla hitaissa nopeuksissa aavistuksenomaisen nykimisen huomaa.
                              Oliko ilmastointi päällä tätä seurattaessa?

                              Comment


                              • #16
                                Siinä mitään ilmastointia ole:)

                                Comment


                                • #17
                                  Voisi hyvinkin johtua hidastuneesta lambdasta. 2000 rpm "lambdahumppaus" tulisi olla kyllä melko paljon vilkkaampi kuin 4sek sykli eikä sitä luonnollisesti tulisi pystyä huomaamaan käynnissä. En usko yhteyttä olevan.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X