Löysin netin syövereistä jutun Audi S3 8L faceliftistä (01-) ja muutama seikka siinä jäi vaivaamaan.
"With its 1.8-litre displacement, two charge-air intercoolers, a type K 04 turbocharger and a maximum boost pressure of 2.1 bar, this engine develops a powerful torque of 280 Nm which becomes available at only 2200 rpm and is maintained right up to 5500 rpm."
http://www.audiworld.com/news/01/090501/content.shtml
Tarkoittanee tuo 2.1bar k04:sen teoreettista maksimi tuottoa? Muuten on faceliftissä kovat paineet ;) Paljonko S3:sen vakio ahdot on(210hv ja 225hv)? Itsellä ahdot 0.8bar max. mikä lienee aivan normaali. Oma S3 ei ole facelift vaan 210hv versioo
Myös tuo 2200rmp kohdalla oleva maksimivääntö ihmetytti. Itsellä tuntuu lähtevän vasta 3000rmp jälkeen vetämään kunnolla.
Lueskelin tuossa muita k04 kommentteja ja sain käsityksen, että pitäisi tosiaan herätä alle 3000rmp jo. Pitäisikö tästä olla huolissaan vai ei? Auto pelaa noin muuten ajoltaan normaalisti ja kulkee hyvin. Ahdin on 120tkm ajettu.
Onko vikaa vai ei.
"With its 1.8-litre displacement, two charge-air intercoolers, a type K 04 turbocharger and a maximum boost pressure of 2.1 bar, this engine develops a powerful torque of 280 Nm which becomes available at only 2200 rpm and is maintained right up to 5500 rpm."
http://www.audiworld.com/news/01/090501/content.shtml
Tarkoittanee tuo 2.1bar k04:sen teoreettista maksimi tuottoa? Muuten on faceliftissä kovat paineet ;) Paljonko S3:sen vakio ahdot on(210hv ja 225hv)? Itsellä ahdot 0.8bar max. mikä lienee aivan normaali. Oma S3 ei ole facelift vaan 210hv versioo
Myös tuo 2200rmp kohdalla oleva maksimivääntö ihmetytti. Itsellä tuntuu lähtevän vasta 3000rmp jälkeen vetämään kunnolla.
Lueskelin tuossa muita k04 kommentteja ja sain käsityksen, että pitäisi tosiaan herätä alle 3000rmp jo. Pitäisikö tästä olla huolissaan vai ei? Auto pelaa noin muuten ajoltaan normaalisti ja kulkee hyvin. Ahdin on 120tkm ajettu.
Onko vikaa vai ei.
Comment