Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 210hv k04 herääminen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 210hv k04 herääminen.

    Löysin netin syövereistä jutun Audi S3 8L faceliftistä (01-) ja muutama seikka siinä jäi vaivaamaan.

    "With its 1.8-litre displacement, two charge-air intercoolers, a type K 04 turbocharger and a maximum boost pressure of 2.1 bar, this engine develops a powerful torque of 280 Nm which becomes available at only 2200 rpm and is maintained right up to 5500 rpm."
    http://www.audiworld.com/news/01/090501/content.shtml

    Tarkoittanee tuo 2.1bar k04:sen teoreettista maksimi tuottoa? Muuten on faceliftissä kovat paineet ;) Paljonko S3:sen vakio ahdot on(210hv ja 225hv)? Itsellä ahdot 0.8bar max. mikä lienee aivan normaali. Oma S3 ei ole facelift vaan 210hv versioo

    Myös tuo 2200rmp kohdalla oleva maksimivääntö ihmetytti. Itsellä tuntuu lähtevän vasta 3000rmp jälkeen vetämään kunnolla.

    Lueskelin tuossa muita k04 kommentteja ja sain käsityksen, että pitäisi tosiaan herätä alle 3000rmp jo. Pitäisikö tästä olla huolissaan vai ei? Auto pelaa noin muuten ajoltaan normaalisti ja kulkee hyvin. Ahdin on 120tkm ajettu.

    Onko vikaa vai ei.

  • #2
    Eiköhän boosti ole ilmoitettu absoluuttisena paineena? 2.1bar ylipainetta on jo kumminkin "ihan kiva" lukema :)

    Ilmoitetut väännöt taasen on yleensä markkinointiosaston kaunistelemat, ja lisäksi "jarruttamalla" tehdyt, eli jarrutettu kone täydellä kaasulla "ylhäältä alas".

    Comment


    • #3
      Pakkohan sen on absoluuttinen olla. Vaikkakin taitaa Suomessakin joku ajella S3:lla lähes 2bar YLIPAINEILLA :)

      Tästä nopeasti laskien siis facelifti S3 ahtopaineet n. 1bar kun taas aikaisemmassa 210hv versiossa 0.8bar kuten minullakin.

      Tuntuu kyllä, että omassa tuo suurin vääntö(oli mitä tahansa) on vasta 3000rmp huitteilla. Missä lie vikaa sitten. Täytyy viedä tuossa penkkiin kun kerkee, ei tarvi arvailla.

      Mutta tosiaan kokemuksia muilta S3 kuskeilta kaivattaisiin!

      Comment


      • #4
        mulla mittarinäytti 1.9 bar ja sillä ajelin 1,5 vuotta ,tuntu kyllä menevän ihan kivasti.:)

        Comment


          #5
          Omassa autossa(cupra-R) on tuo 210hv kone,eli sama kuin S3:ssa.
          Autossa on revon ohjelmointi ja maksimiahdot on 1.44 bar n.3200rmp...
          Ahdot kestää yli 1bar rajoittimeen asti...Heräilee n.2500rmp.Eli eiköhän tuo ole normaalia että paras veto alkaa 3000 kierroksesta.

          Comment


          • #6
            Jari: Sinua juuri tuossa tekstissäni tarkoitin. :) Aika willit paineet, ei voi muuta sanoa. Mikä lastu oli kyseessä?

            Luultavasti tarvisi lastua ruveta kesän aikana miettimään. Autoni tosiaan 2000vm, eli ei onnistu obd ohjelmointi. Vai olenko väärässä.

            Onko jkn:llä hyvä kokemuksia revosta ko. motin kanssa?

            Comment


            • #7
              ei tiedä mikä ohjelma oli kyseessä, nyt menossa kesäkuussa hariseselle uusilla tavaroilla säätöihin.,:)=

              Comment


              • #8
                Meinaako sinne hesteciä oikeen tunkee? Vaiko mitä?

                Comment


                • #9
                  en,ihan penkissä tehää uus ohjelma uusille osille...

                  Comment


                  • #10
                    Olli, itselläni oli TT 225, joten suurin piirtein samasta koneesta siis kyse. Ainakin Revolta sai tuohon koe-softan, vaikka mullakin oli vuoden 2000 malli.

                    Koesoftasta en pitänyt pätkääkään - tuntui, että alaväännöt hävisi tyystin, eikä ylemmillä kierroksilla ollut kuitenkaan menemisen tuntua. Auto oli täysin kunnossa, että en osaa sanoa, miksi homma meni noin.

                    Päädyin APR:n lastuun, ei mennyt tuohon vuosimalliin obd:n kautta. Käyttäytyi aivan toisella tavalla, väänsi hyvin alhaalta ja asiallisen catbackin kanssa jaksoi vetää aika hyvin myös yläkierroksilla.

                    edit: toisaalta kaverilla oli Leon Cuprassa Revon softa ja hyvin pelasi. Ota näistä sitten selvää...
                    Viimeksi muokannut Kasaasta; 2.5.2008, 10:19. Perustelu: lisäys

                    Comment


                    • #11
                      Tuossa MTM:n softa S3:ssa. Maksimiväännöt n. 3200 kierroksessa.

                      Comment


                        #12
                        Ihan hyvältä tuo Revon softa tuntuu...Vetää vajaasta kolmesta tonnista mielestäni aika ylös.Huippuväännöt samoissa kierroksissa kun MTM softalla,tosin hieman kovemmat väännöt(413nm).
                        Jokainen auto on hieman erilainen,koska jotkut osat tuntuu vaihtuvan vuosimallista toiseen.Vaikka ahdin ym.pysyy samana niin n75,ilmamäärämittarit ym. saattavat olla hieman erilaisia.Harvoin menee metsään jos ostaa tunnetun softan...Tietysti parhaan saa jos softa tehdään penkissä juuri kyseiselle autolle.
                        MTM varmasti hyvä,mutta kallis.Eikä vedä ihan niin ylös.

                        Comment


                        • #13
                          Heh, tuo jkn-nimimerkin Cupra on juuri sama, josta tuossa muutama postaus ylempänä mainitsin, eli kaverini vanha auto :)
                          Siinä Revon softa toimii kyllä kivasti.

                          Comment


                            #14
                            Tuli juuri sama mieleen,että "tuttuja" ollaan...Mutta tosiaan,softassa ei valittamista.
                            Paitsi voimaahan voisi olla enemmän:)

                            Comment

                            Working...
                            X