Olen alkanut suunnittelemaan, että tulevaisuudessa tulisi hommattua uusi parempi ahdin, olen ajatellut, että teho tavoitteet olisi jotain 300hv paikkeilla. Turbo moottori on vielä aika uutta mulle ja siksi kysyisinkin täältä neuvoja ja ohjeita. Autona on siis a4 1.8t quattro AEB vm-98.
Meneekö se homma niin, että ostan haluamani ahtimen ja sille vakio pakosarjaan sovite laipan tai kokonaan uuden pakosarjan. Onko noi down pipen laipat yleensä jotain vakiomalleja vai kuinka?
ESIMERKKI:
Jos hommaan Garrett GT28RS ahtimen ja http://www.ht-tune.com/apps/keraily/...aspx?o=276&t=1 muunnoslaipan. Sitten järkevää olisi varmaan vaihtaa koko putkisto dp:ltä asti, jotain 3" kokoa ja välijäähdytin olisi ehdoton. Lopuksi vielä ecun säätö tietenkin. Miten esimerkiksi bensapaineet? Kannattaisi varmaan pumppukin uusia jokatapauksessa vai? Entäs kytkin? Varmaan vaihtoon sekin...mutta lähinnä nyt on askarruttanut toi turbon asentaminen. Saisinko homman toimimaan ihan vaan esimerkkinä niin, että ostaisin tuon kyseisen ahtimen ja sovitelaipan ja laittaisin vakioputkiston kokonaisuudessaan vai onko tuossa down pipessa eri laippa?
Sitten, miten muuten auto toimii, jos tekisi kyseiset muunnokset mutta ajalisi sillä jonkin aikaa ilman, että moottoria ei oltaisiin vielä säädetty? Lähinnä rahan säästämisen ajan :), kun ei ihan kaikkia pystyisi kyllä heti hommaamaan.
Meneekö se homma niin, että ostan haluamani ahtimen ja sille vakio pakosarjaan sovite laipan tai kokonaan uuden pakosarjan. Onko noi down pipen laipat yleensä jotain vakiomalleja vai kuinka?
ESIMERKKI:
Jos hommaan Garrett GT28RS ahtimen ja http://www.ht-tune.com/apps/keraily/...aspx?o=276&t=1 muunnoslaipan. Sitten järkevää olisi varmaan vaihtaa koko putkisto dp:ltä asti, jotain 3" kokoa ja välijäähdytin olisi ehdoton. Lopuksi vielä ecun säätö tietenkin. Miten esimerkiksi bensapaineet? Kannattaisi varmaan pumppukin uusia jokatapauksessa vai? Entäs kytkin? Varmaan vaihtoon sekin...mutta lähinnä nyt on askarruttanut toi turbon asentaminen. Saisinko homman toimimaan ihan vaan esimerkkinä niin, että ostaisin tuon kyseisen ahtimen ja sovitelaipan ja laittaisin vakioputkiston kokonaisuudessaan vai onko tuossa down pipessa eri laippa?
Sitten, miten muuten auto toimii, jos tekisi kyseiset muunnokset mutta ajalisi sillä jonkin aikaa ilman, että moottoria ei oltaisiin vielä säädetty? Lähinnä rahan säästämisen ajan :), kun ei ihan kaikkia pystyisi kyllä heti hommaamaan.
Comment