Kertokaas, missä moinen toimenpide onnistuisi halvalla. Uusia laakereita ei varmaan tarvitse, kunhan vaan saisi tasapainoon. Paikallinen turpohuolto haluaisi 200e pelkästä tasapainotuksesta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ahtimen tasapainotus
Collapse
X
-
Moroso!
Kevensitkö siipiä vai? Mutta vakavissaan, vaihda ihmeessä laakeripaketti, jos kerran tasapainotusta tarvitset... Ei aiheuta todennäköisesti kohtuutonta kustannusta ja jatkossa on toiminta varmempaa, tulee öljypuoli tiivistettyä samalla. Omakohtaista kokemusta tosin vain Saabin puhaltimista, Audissa luja luottamus V8-koneisiin :)
Tuo 200 ? on kieltämättä hieman kova hinta, mutta ei taida ilman suhteita paljon allekaan nykyisin päästä.
Jamo
-
En keventänyt, vanha ahdinsiipi sai vähän kipeätä, kun by-passista irtosi o-rengas sinne väliin.
http://s90.5cyl.net/gallery/2_21/IMG_0049
Laitoin sitten varaosa-ahtimesta uuden turbiinisiiven, akselin ja ahdinsiiven. Merkitsin siipien paikat toisiinsa nähden, mutta 150krpm pyörivä ropeli ei kai sitten mennyt täysin tasapainoon, sillä ahdin pitää outoa ulinaa pienillä ahdoilla, mutta kaasu pohjassa hiljenee. Ahtoja tulee tarvittaessa 1.5 bar, joten muuten se pelaa hyvin.
Mielelläni vaihtaisin samalla laakeritkin, mutta kun niissä ei hirveästi välystä ole ja tuohon vakiopilleriin eli K24:ään ei suuremmin kiinnostaisi rahaa upottaa, sillä sen arvo ei hääppönen ole. Kunnossa olevia saa 200 eurolla. Tarkoitus olisi vaan saada se ulina pois halvalla. :)
Comment
-
toi siipi taitaa olla vainaa.... Kero mistä se O-rengas irtosi by pässissä ja miksi ??? kenen bypässi
Comment
-
-
Sulla taitaa olla akseli eli pakosiipi vainaa ,kun oot ajanut ilman puntitusta.Eli se ottaa ekaks kiinni pakopesään ennen kompurasiipeä.Välys pitää myös kokeilla pakopuolelta.
Kompurasiipi antaa esm 1.5 bar ahdoilla niin ison momentin/väännön akselille,että se yksinkertaisesti vain vääntyy jos ahdin ei ole puntissa....laakerit on sata varmasti kaput.
Se sun ahdin vinkuu sen takia kun se ei ole puntissa ja värisee.....hana auki et kuule tai se on niin korkeataajuista ettet sitä erota.....mutta kovilla on ahdin.
Sulla käy hyvä tuuri,jos siitä saa vielä ahtimen.
Comment
-
Dodii, nyt olis turpo tasapainossa ja auto taas ajossa. Laakerit olivat huonohkot, mutta niillä voi ajaa ja savuakaan ei putkesta tule.
Ulina hävisi melkein kokonaan ja välillä ahdot nousevat tappiin oikein nätisti ja mitään outoa ääntä ei kuulu. Välillä taas 1.2 barin kohdalla alkaa ulina kuulumaan ja ahdot nousevat paljon hitaammin tappiin jolloin ulina taas häviää. Johtunee varmaan noista huonoista laakereista, että välillä se ei oikein pyöri värinättömästi. Mutta kesällä sitten uudet laakerit ja tasapainoon.
Comment
-
Pasi:
Oletko paineistanut sun ahtoputkiston? Tuntuu myös siltä, että joku putkista/lemmareista vuotaisi,koska välillä paineet ei nouse kovin nopeasti ja välillä ok.
Jos silikoniletkussa halkeama,niin ulisee...myös jos turbo epätasapainossa niin ulisee....mutta nyt se on puntissa,vaikka voi myös vanhat laakerit pitää ääntä,mutta ei kovin kovaa ääntä.
Comment
-
Näyttäis täälläpäin paikallinen ja ainoa diesel/turbo "huolto" käyttävän/myyvän vain uusia kokonaisia ahtimia. Nauro partaansa kun kyselin aksilan painottamista vaikka laite ilmeisesti löytyykin, hyppää kuulemma epätasapainossa oleva aksila silmille sieltä. Hmm, mitähän sillä sit tehdään? Tiedä sit eikö osaa sitä käyttää vai eikö vaan ollu pikkurahasta pulaa. Eli lähettelyksi menee tämäkin taas...
Comment
Comment