Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakosarja/by-pass tietoa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Pakosarja/by-pass tietoa?

Onko kellään kokemuksia tällaisesta pakosarjasta,että halkeaako samalla tavalla kuin vakio?
    http://www.pepantuonti.fi/product_in...roducts_id=138

Tarkoitus olisi laittaa myös paremmin hönkivä putkisto perälle..

Ja samointein kannattaako tämmöstä Forge tyylistä
    http://www.pepantuonti.fi/product_in...roducts_id=121

pässiä laittaa kun omasta on varmaan reikä kalvossa (vakio pässi) kun viheltää oudosti kun ahdot nousee -0.2-0 bar.

Mukava olisi saada kuulumaan suhahduksia kiihdyttäessä. :)

PS.toivottavasti kirjoitustyyli ei ole hanurista kun en ole kuin muutaman kerran kirjoitellu tälle foorumille..

rosteriset kiina pakosarjat on perseestä.

itse käyttäisin forgen venttiiliä,en mitään kiina kopioita.

Comment

Olen siinä uskossa että rosteri sarjat halkee helpommin kun valurauta sarjat. Ei muuten pelkkä by-passin vaihto paljoakaan suhahteluita lisää, jos suhinaa ja puhinaa haluat niin laita kartio suodatin kiinni.

Comment

vaparissa on vaan se huono puoli et se tahtoo imeä
        sisäänsä kaikkea pientä kivaa shcaissea vai onko jotain muuta mielipidettä.?

Ainakin mitä olen lukenut noita topicceja.

No se on hyvä tietää et en tilaa tuota pakosarjaa ja tyydyn vakioon vai onko tiedossa paremmin virtaavia pakosarjoja?

Comment

Vaparin kun laittaa niin aina on suurempi vaara saada maffille tauhkaa kuin oikeanlaisella paneelisuodattimella.

Olemassa on kuivia versioita ja öljyttäviä versioita vapareista. Ensin mainitussa on suurempi mahdollisuus saada pölyä keuhkoihin koneeseen ja jälkimmäisen liika öljyäminen tietysti tuottaa riskin saada öljyä MAF:lle. Itsellä oli käytössä BSR:n öljyttävä versio, mutta kun sen oikein huolsi ja tarkkan öljysi (ei liikaa) niin ei ole yhtään MAFfia tarvinnut vaihtaa.

Tuo by-pass minkä linkitit ei nosta mitään suhautuksia koska ei tuokaan päästä ilmoille yhtään sen enempää kuin vakio boschilainen. Forgelta löytyy Säädettävä by-pass josta on mahdollisuus saada suhautuksia ulospäin, mutta vaara on taas saada auto käymää rikkaalla kun ei kaikki tarvittava ilmamäärä kulje putkistossa, tosin tuo on todettu monessa autossa toimivaksi ainakin tuolla briteissä muilla foorumeilla. Itselle en tuota kuitenkaan ole hankkinut.

Tässä on itsellä tuo forgen 007p ja BSR:n Vapari.

Comment

pässiä laittaa kun omasta on varmaan reikä kalvossa (vakio pässi) kun viheltää oudosti kun ahdot nousee -0.2-0 bar.
            Onkos sulla Juha-Matti ihan varmaan faktaa, että viheltäminen korjaantuu vaihtamalla pässi? Itselläni on meinaan ollut sama vika puolisen vuotta (viheltää oudosti juurikin samoilla ahdoilla kuin sulla), mutta mulla on TT:n pässi jolla ei ole ikää kuin vuoden verran tai vähän reilun, joten vaatinee aika huonoa tuuria että olisi hajonnut?!?!

Comment

Pakko heittää tähän väliin, että mullakin viheltää aina välillä varmaan juuri noilla paikkeilla. Olen huomannut, että kylmänä tekee sitä oikeastaa vaan. Siis esim. kun lähdet aamulla nolla kelillä tai kylmemmällä. Olen itse kanssa kyllä epäillyt jotankin tota bypassia...

Comment

Mulla on ollut kohta vuoden verran käytössä tuommoinen minkälivalmistajan_mikäliekopio_forge, eikä mitään ongelmia ole ollut. Muistaa vaan puhdistaa ja öljytä sitä joskus, niin hyvin toimii. Maksoi juurikin luokkaa 65-70 eur. BlazeSpeediltä sen kokeiluun ostin.

Comment

Jambbe Itse ainakin epäilen passia äänen aiheuttajaksi kun se ääni tulee sieltä päin (ainaki perstuntumalta)

Mutta sekin on siinä että ääni ilmeenty VASTA ilmastointihuollon jälkeen eli silläkin voi olla osuutta asiaan.Kun kävin myöhemmin kysymässä asiasta niin tuli vain jotain
                  muminaa,että ahtovuoto jossain??NO sen jälkeen kysyin et miten se paikallistetaan?

Taas jotain muminaa et alipainetestillä ja pitäs tilata uusi aika....

Päätin vain,että kun tuli edellinen huolto niin kalliiksi kun siihen ilmastointihuoltoon tuli kaikkee muuta niin et jätän väliin sen testin tai lykkään myöhemmäksi

Siinäpä se on kummitellut kohta vuoden päivät kun ei ole pahemmin paikkaa missä katsella ahtoputkistoa ja/tai by-passia.Ajattelin vain kokeilla et
                  jos vaihtaisi sen passin kuitenki ja katselisi niitä letkuja jotka
                  menee sinne et josko niissä olisi jotain reikiä/halkeamia..

Mutta se vapari jäi kummittelemaan jos sen hommaa ja öljyttävän mallin niin kuinka usein se pitää pestä/öljytä ja onko se öljyäminen aivokirurgin hommaa vai riittääkö et kunhan sitä ei upota/valele öljyyn?

Comment

Toinen vaihtoehto on modata auton omaa suodatin koteloa. Teet kotelolle isomman tai toisen imu putken ja johdat siihen mahdollisimman kylmää ilmaa. Tämäkin tuo jonkun verran lisää ääniä.

Jos kuitenkin laitat sen vaparin niin kannattaa ostaa joku valmis setti missä tulee kunnon lämpökilpi suodattimelle mukana. Ajatuksenahan on imeä mahdollisimman kylmää ilmaa moottorille.

BMC:n oma puhdistus/öljyämis ohje:
                    http://www.bmcairfilters.com/infoWAKins.asp

Comment

Juu, tuomonen lämpöpellillien on hyvä olla, muuten se on vain haitaksi kun ottaa pakosarjalta lämmöt sisäänsä. Tuossa yksi: http://en.bsr.se/products/4900420/

Öljyäminen ja peseminen on simppeli homma.
                      - Kopistele suurimmat tauhkat pois
                      - Huljuta suodatin sappua -vesi yhdistelmässä
                      - Anna kuivua hyvin
                      - Suihkuta öljy sumute pullosta pintaan siten että väri on tasainen eikä yhtään valumaa ole havaittavissa, muute setti on liian märkä.

:)

Comment

Kahden vaiheilla olen ollut,että tilaanko sen vaparipaketin vai modaanko vanhaa suodatinkoteloa...

Ropleema on vaan ollut et mistä sen imuputken vetää kun tuppaa olemaan ahdasta
                        ja eikä sitä kannata vetää turbon vierestä koska sittenhän ne lämpenee siinä välillä.

Jos jollain on omasta projektista kuvia/kokemusta olisin kiitollinen.

Mutta kiitos näistäkin tiedoista että en tilaakaan tuota pakosarjaa tai forgen kopiota.
                        Tuppaa vaan tuo forge olemaan aika suolasen hintainen :)

Comment

http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=62940

Siinä sulle pässi :)

Comment

menikin jo kaupaksi...

Comment

Harmi kun kerkes mennä ois ollut tarvetta...:(

Noh.pitää kai etsiä jostain tai sit vaan ostaa se forgen pässi

Comment

Itse ostin pässin biltemasta. On muuten aika tarkka kopio forgesta. Ei mikään huono vehje, hyvin tiivistetty, ties vaikka tulee samalta tehtaalta kun forge. Mukaan tuli se jousi sarjakin samaan hintaan. Suosittelen.

Comment

mulle tuli tänään käytetty split-r, saa nähä miten toimii, nooh jossei 20-30% ulospuhallus toimi kunnolla ni sen onneks saa normi bypassiksikin.

Comment

Villep. Äläs nyt jos biltemasta löytyy tommonen ni käyn kyllä hakee,nimittäin on tuos nurkan takana:)

Ostitko tilauksena vai suoraan liikkeestä?

JA laitatko linkin jos ostit nettikaupasta?
                                    Viimeksi muokannut juntunen84; 29.4.2008, 21:05. Perustelu: Ei muista kaikkea

Comment

Tikkurilan biltemasta ihan hyllystä. Luulis että löytyy jykylästäkin. Tais maksaa jotain alta 60€.

Muistakaa vaan asentaa se "väärinpäin", ihan kuin forgekin.

Comment

Working...
                                      X