Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2 20v pakosarja (ja pitkästi 10v tarinaa)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    http://jaka.kotipolttoinen.com/audi/coupe/
    Löytyy joitakin mun projektikuvia. Osa on kyllä ehtinyt jo vanhentuakin.

    Comment


    • #32
      http://public.fotki.com/kessu74/audi...o/kuva001.html

      tuolla kuva mun projektista.

      Comment


      • #33
        Siisti ku mikä. Se räpätys johtuu sen haitariputken vuodosta hukkaportin jälkeen.
        Mutta nämä pikku letkut on sekasin edelleen, sais kuvia joltakin miten ne todellisuudessa menee. Haynesistakaan ei ollut apua ei ollut niistä mitään siinä oikeastaan, 2 letkua tulee vakion putsarin takaa ja yksi imusarjan alta ja yksi turbon painepuolelta, Lukenut juttuja ja tuntuu että jokaisella vähän erillalailla ne. Sitten tänään ku sain uudet ahtoputket ja on tiivis turbolta imusarjalle, Niin eikös moottorin vika valo syttyy heti kun turbo enemmän mukana katkasee kun ahdot nousee yli 0.9, se kuuluu asiaan vissiin.

        Comment


        • #34
          kuuluu asiaan.

          onko sulla hukkaportti säädetty??vai miksi yli ahtaa??

          meneekö hukkaportille letku??

          Comment


          • #35
            Turbon kompressio puolelta menee jonkun anturin kautta hukkikselle letku.
            Imusarjan alta tuleva letku menee on/off ventiilille ja sieltä autoon sisälle.
            Viimeksi muokannut maake81; 1.4.2008, 04:39.

            Comment


            • #36
              onko hukkaporttiin vaihdettu jäykempi jousi??ahtopaineen säädin hajalla??

              Comment


              • #37
                Auto tuli vasta 19.3 mulle, yritelly selvittää mitä kaikkea tehty, hukkis vaikuttas toimivan uusin huomenna kaikki ohuet letkut. Putsarin takaa tulevat vaan arvoitus kun edellisen jäliltä niin sekasin ja suurin osa irti.

                Comment


                • #38
                  Niin se moottorin vikavalo ei syty jos kiihdyttää rauhallisesti, mutta lenkkari lattiassa syttyy 3000rpm jälkeen heti.

                  Comment


                  • #39
                    joku ahto ongelma siellä on,joko hukkaportti tai ahtopaineensäädin

                    jotain siellä on räpelletty, jos letkuja on irti.

                    eikös kompressorilta mene letku hukkaportin alempaan paikkaan??

                    Comment


                    • #40
                      Tutkin sitä pakosarjaa ja se on yhtenäinen ei 2 osanen. Turbolta tulee ohut letku hukkikselle anturin kautta josta on johdot puolaan, tuntuu että ei kuuluis mennä siitä,
                      anturista lähtee toinen letku imusarjalle paksumpaan alipaine letkuun.
                      Sitten on t-haara jossa haulit sisälla siitä 2 lähtöä irrallaan ja letkuja ei vapaana miettinyt mihin ne kuuluis oikeesti. Kumma että ei ennen ku coolerin luota letku vuosi ei herjannut vikakoodia. Ahtopaineet oli sillonkin 1.0 silti, paras apu olisi kun saisi kuvia joltain vastaavasta koneesta ja letkuista orkkiksena.

                      Comment


                      • #41
                        "Anturi" lienee magneettiventtiili, jolla boksi säätää ahtoja.
                        Vaikuttaa olevan asennettu kuten 20v-koneessa eli portin alapuolelle. 10V:ssä on erilainen letkutus ja se on nyt ihan päin mäntyä laitettu.

                        Comment


                        • #42
                          kyllä hämärältä vaikuttaa kytkennät.

                          ahtopaineen säädin ainakin on väärin kytketty,jos johdot menee puolaan.

                          helpoin tapa on,laitat mekaanisen ahtopaineen säätimen kiinni ja säädät ahdot normaali tasolle.

                          noissa vakio ahdot muistaakseni noin 0,6bar

                          Comment


                          • #43
                            Kävisinkö ottaa ihan foton siitä motikasta mikä hukkista ennen.?

                            Comment


                            • #44
                              ota kuva

                              ootko kokeillu ohittaa sitä mötikkää ja katsonut mihin ahdot sit nousee??silläkin näkee jos ahdot nousee korkealle niin hukkaporttia on mulkattu.
                              Viimeksi muokannut kessu74; 1.4.2008, 13:52.

                              Comment


                              • #45
                                Laiton sulle mailina ne kuvat.

                                Comment


                                • #46
                                  ahtopaineen toteutus on tehty vastapaine ohjauksella.

                                  pitäs olla paikanpäällä katsomassa,on niin hämärän näköisiä kytkentöjä ettei tuosta saa selvää.

                                  tuleeko hukkaportin alempaan lähtöö letkua??

                                  helpoin tapa tosiaan olis laittaa mekaaninen ahtopaineen säädin väliin, jos et muuten tuota saa pelaamaan.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Hukkikselle tulee paksumpi letku alas myös.

                                    Niin se kummastuttaa eikö ton pitäs nakuttaa ja pitää mekkalaa, kun ahdot noin korkella ja käydä laihalla, vaan ei pelaa kun unelma ja vetoja ku pikkukylässä, en ole uskaltanut nyt ajella kun pinta kaasulla ton häiriövalon takia.
                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.4.2008, 15:49. Perustelu: Yhdistetty.

                                    Comment


                                    • #48
                                      tuleeko hukkaportin alempi lähtö suoraan turbon kompressori pesältä??

                                      kokeile jättää motikka välistä pois,ja hukkaportin ylempi lähtö myös vapaaksi.

                                      niin nähdään mitkä on perus paineet.

                                      kyllä pitäis.
                                      aivan varmasti laukee jossain vaiheessa,jos seokset laihalla ja nakuttaa.
                                      onko sulla siinä seossuhde mittaria??

                                      eikö se lyö enää vetoja pois kovilla ahdoilla??
                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.4.2008, 15:49. Perustelu: Yhdistetty.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Niin ahdot nousee 1.0 jo 3.vaihtella 3500rpm ja isomalla vaihtella reilusti ylemmäs en vaan uskalla kokeilla kuinka ylös että ei hajoa.

                                        Taitaa olla helpoin nakata tolla säätimellä kuikkaa.

                                        Ei lyö enne löi 4500-5000 poikki nyt ei eli ecu ei saa ahtotietoa jostain syystä nyt.
                                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.4.2008, 15:50. Perustelu: Yhdistetty.

                                        Comment


                                        • #50
                                          kokeile ensin ohittaa se,ja katso mihin nousee ahdot sen jälkeen.

                                          ei pitäisi nousta läheskään niin korkealle.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Täällä sitten tavataan muokata edellistä viestiä ihan itse ellei kukaan ole vastannut välissä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              No niin testasin että se venttiili ei ollut välissä, yli 0.89 ei nouse mutta valo syttyy heti kun polkasee vähänkin.

                                              Se vänkärin peltiukko on hitachi mac 11B, Jokos tämä malli älyää lamda päälle miten vai ollenkaan.?
                                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.4.2008, 15:51. Perustelu: Yhdistetty. Muokkaaminen onnistuu tuosta muokkaa napista.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Hitaasti ohjaa pelkkää sytytystä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  ahdot nousee silti liikaa.

                                                  ilmeisesti vaihdettu jäykempi jousi hukkikseen.

                                                  kannattaa vaihtaa vakio jousi.
                                                  Viimeksi muokannut kessu74; 1.4.2008, 18:36.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mutta mikähän aiheuttaa sen vikatilan eculle kun valo syttyy heti kaasua enemmän laitettaessa, vaikka ahdot olisi 0.4. Olisi Hitachi 11b jollain f5 lastulla tiedossa kannataisko ostaa.?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      lueskelin tossa vähän vanhoja juttuja 10v turboista.

                                                      saattaa olla että tuossa sun moottorissa on vakio ahtopaine niinkin alhainen kuin 0,4bar,ainakin 1b ja 2b moottorissa on,jotka ovat viimeisiä 10v turboja.

                                                      jos ahtopaine on tuota korkeampi,siksi saattaa vikavalo palaa.

                                                      jotain vikaa siinä sun boksissa on,kun ei katkos sytytystä ahtopaineiden noustessa liikaa.

                                                      lastutettu boksi antaa ahtopaineen nousta ylemmäs,ennekuin katkoo menoa.
                                                      Viimeksi muokannut kessu74; 1.4.2008, 19:49.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        No Tänään sain auton kuntoon ja jopa ihan itse, :) se vihreä kovaputki eculle oli sökönä.
                                                        Siinä samalla selvis että eculle oli tehty jotain muutoksia, ecutoimii nyt ja katkasee 0.9 menon, vikavalo ei pala, ja pelaaminen parani entisestään. Ainut on edelleen tyhjäkäynnin
                                                        vaeltelu, tekee sitä kun sammutat kuuman moottorin ja saa olla sen 30min, lähdet ajelemaan tekee sen että nostaa 2000rpm kiekat tyhjäkäynnillä ja hetken päästä laskee normiin 900rpm, ja tekee sen vain yhden kerra keskilämpösellä konella. ilma vuodot ois pois suljettu kaikki loput letkut uusin tänään 5m sitä saa tonne meneen.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          tyhjäkäynnin heittely saattaa johtua isv jumittelusta.

                                                          hyvä että muuten sait pelaamaan.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Niin ja lopuksi mistä saisin helvetin vahvan kannentiivisteen ja vähän paksumman puristuspaineet jos ihan pikkusen laskis mahd. halvalla,
                                                            ja pultit. on nykynen tiiviste ehyt, mutta ei taida kestää noita tulevia kokeiluita kohan saan seosmittarin ja suuttimet paikolleen.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              20v peltitiiviste pitäis sopia MC-koneeseen senkun laittaa vaan. Ei toki laske prässejä, mutta kestää. Normipultit ei ole mikään ongelma.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X