Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT/S3 Viritys setit +muuta viritysporinaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT/S3 Viritys setit +muuta viritysporinaa

    Tuossa brittifoorumilla tuli ihan mielenkiintonen tarjouspläjäys osista 180hp versioiseen jolla luvataan kyseiseen koneeseen 325hp.

    Osat:

    GT2860RS -5005S ball bearing turbo 0.64 AR
    Hi Flow cast manifold
    3? SS downpipe and sports cat
    3? SS Inlet pipe
    SS Charge pipe
    Forge custom Front Mounted Intercooler
    Silicone connecting hoses (Blue, Red or Yellow)
    Braided oil and water hoses
    SS oil drain bottom pipe.
    Gaskets
    Hose clamps
    Actuator bracket and SS extension rod
    Studs, Bolts, Nuts and washers
    Genesis 550cc Injectors
    Bosch 4 bar fuel pressure regulator

    Tuon hinta 4925 puntaa sisältää asennukset ja lastutukset (+pitävät itsellään vanhan turbon)

    Ei sinällään pahan hintanen paketti. Itse odottelen 225hp versioisen pakettia jota ovat nyt suunnittelemassa ja kun sen saavat kyhättyä niin pitää kysellä tarjousta noista osista, kun ei britteihin asti oikein viitsi asennuttamaan lähteä.

    Tästä suoraan keskusteluun
    Viimeksi muokannut uiop; 20.3.2008, 15:23.

  • #2
    Tuohon samaan hintahaarukkaan saa APR stg3:n, joka tuottaa enemmän tehoa.

    Myydään joko itse asennettavaksi tai asennetaan meillä.

    Comment


      #3
      TT:n ja tuon paketin hinnalla saa jo varmaan oikeita autojakin..

      Comment


      • #4
        harrastaminen maksaa :D

        Comment


        • #5
          Niin no. Edelleen modernin näköinen sporttiauto, josta saadaan luotettavasti vajaat 400 hevosta. Jos noilla spekseillä tehtaalta yrittää jotain tilata, niin hankalaa voipi olla. Tokihan noita vanhoja M-sarjan Bemuja saa Saksasta jo halvalla, tai S4/S6-malleja, mutta jos haluaakin ajella tehokkaalla sportilla, eikä perheautolla...

          Mikä nyt sitten on "oikea auto"... :)

          Comment


            #6
            Mitä eroa on sporttiautolla ja urheiluautolla? Eihän tuo ole kuitenkaan kuin A3 toisella korilla :) Kyllä muotoilu itsellekin on mieleen, mutta 400hv 1.8t:stä tuossa autossa on.. noh, tuninkia.
            Viimeksi muokannut Jede; 4.3.2008, 14:33.

            Comment


            • #7
              Onhan se outoa ja täysin väärin, kun yritetään kutitella noin mitätöntä moottoria ja haaveillaan huimista tehonlisäyksistä ja kaikesta sellaisesta.

              Itse vain nyt tykkään tästä kyseisestä lotjasta niin paljon, että kyllä sitä mielummin sen kans värkkää ja säätää, kun ottaisin jonkun toisen aihion tuunattavaksi. Itsellä elämäntilanne nyt muuttumassa sen verran että saa hommattua normaalin käyttöauton työmatkoille ja vielä yhen pyörän tyydyttämään nekin itsensätappovietit. Saa pukata TT:n pajalle ja alkaa oikeasti kikkailemaan ja kokeilemaan sitä tuunauksen tuntua mitä olen pitkän aikaa vain voinut haaveilla.

              Kaikilla on tietysti omat näkemyksensä sporteista ja urheiluautoista ja tuunauksen kannattavuudesta. Kannattavuudesta, autoista ja järkevyydestä on mielestäni täysin turha puhua samassa lauseessa. Tunnepuolen leikkimistähän tämä on pirulauta ihan täysin.

              Comment


                #8
                Henkilökohtaisesti kääntyisin vastaavassa tilanteessa varmaan kyllä tuohon APR:n pakettiin. Tuotetuki olis kertaluokkaa lähempänä. Ja jos voimakin saa enemmän niin varmaan sopii sellainenkin.

                Comment


                  #9
                  Ja tuommonen sämpylä-TT on varmasti ihan kiva melkein tuplatulla koneteholla. :)

                  Comment


                    #10
                    Jos turbon vaihtaa suurempaan lastutettuun autoon niin auttaako tuo pelkkä turbon vaihto vai pitääkö jotain muutankin tehdä, että vaikuttaa? Kuinka pitkälle riittää suuttimet, pumppu sun muut. 225 ttq siis autona.
                    Viimeksi muokannut turpiini; 4.3.2008, 20:27.

                    Comment


                      #11
                      ohjelma pitää muuttaa,isommalle turbolle.

                      Comment


                        #12
                        Eikös tollaset 300hp saa vähän halvemmallakin??

                        Comment


                        • #13
                          no mä laitoin omaan s3:
                          garret 2871R ahtimen
                          3"downpipe ja putkisto
                          ATP pakosarjan
                          simens deka 630 suuttimet
                          bosc iso tuottosen bensapumpun.

                          noi kaikki makso n.1600?.

                          säätöjä vielä odottellaan.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä alkaa tuo APR setti loppujenlopuksi kiinnostamaan enemmän. Kytkytin tuosta tietysti menis myös vaihtoon myös aika vikkelään. Mitenkäs haldexin kanssa? Ainaki sen lastutus olis hyvä tehdä, muuta?

                            383hp näyttäs olevan dynotettuna tuolla apr:n sivuilla tuosta samaisesta koneesta. Onko suomessa näitä stage3 settejä laiteltu paljonki?

                            edit. oho, pakosarjaki näyttäs saavan elinikäsen takuun, onko se pakosarjan omistajan vai itse pakosarjan elinikänen takuu? :D
                            Viimeksi muokannut uiop; 5.3.2008, 08:13.

                            Comment


                            • #15
                              Stage3:ia pyörii suomessa kymmenkunta.

                              Pakosarjan ikuinen takuu on sananmukaisesti ikuinen. Kysyin APR myyntipäälliköltä, että montako noita on mennyt, oli vastaus noin 500kpl/vuosi viimeiset 7 vuotta. Jatkokysymys, montako on tarvinnut vaihtaa, vastaus: pariin on vaihdettu pinnapultit, yhtään pakosarjaa ei ole rikkoutunut.

                              Haldexille ei tarvitse tehdä välttämättä mitään. HPP purkilla autosta tulee kivempi ajaa.

                              Kytkin/vauhtilimppupakettia löytyy tällä hetkellä hyllystä.

                              Comment


                              • #16
                                mitenkä muuten sitten tämmönen juttu, jos ostan tuon läjän osia ja asentelen kaikessa rauhassa, Ssen jälkeen lastulle. Jyrki suosittelet varmaan käyttämään teillä lastulla? Miten on tuon ajamisen kanssa nuo hilut niskassa vakio ecun kanssa Suomeen asti?

                                kylläpä nyt on Arilla kyselyikä :D

                                Comment


                                • #17
                                  Eikös tuon setin mukana tule siihen tarkoitettu softa, minkä käyttäminen on varmasti fiksuinta?

                                  Ainahan varmaan onnistuu niin, että lähetät pelkän ecun softattavaksi. Ei koko autoa turhaan kannata roudata.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kummasti se ecu kulkee postin mukana ees taas... :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tjaa se toimii noin tuolla. Ajattelin, että dynon kanssa sais sen ohjelmoinnin tehtyä parhaiten.

                                      Comment


                                        #20
                                        Nojoo toki, mutta tuskin vaihtuneilla suuttimilla ja nostetulla bensanpaineella kovin helposti ajelet Ljusdal-Hki väliä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Stage3:n voi ostaa myös itse asennettavaksi. Silloin vain lähetät purkin mulle, niin juottelen siihen sen softalutikan paikoilleen.

                                          Koko viripaketilla ja vakiosoftalla ei kyllä kannata ajaa metriäkään.

                                          APR viripaketissa tulee aina mukana softa. En usko, että ahtoja nostamatta tuollaisesta kukaan rutistaa yhtään parempaa dynossa, joten oikeasti sitä APR:n ohjelmaa kannattaa käyttää.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No tämäpä selvä homma, hieno juttu. Nyt vain sitten suunnittelemaan tarkempia aikoja purkamiselle kun saadaan ensin tuo toinen auto haettua. Olen lähemmin yhteydessä sitten kun tavarat pitänee laittaa tilaukseen. Voi olla että kysyttävää tulee vielä lisää.

                                            Comment


                                            • #23
                                              miten muuten käykö tää APR setti kans s3seen???

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mullekin selvis tänään,et vanha turbo alkaa olla ehtoopuolella. Alkuperäistä turboo ei enää vittis millään laittaa. Nyt olisi hyvä hetki harkita kans tuota stg3+. Rahatilanne ei vaan oikeen sallisi moista :(

                                                Comment


                                                • #25
                                                  miten muuten käykö tää APR setti kans s3seen???
                                                  Eikös se APX kone ole sieläki, luulis onnistuvan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    1.8T S3:n moottorikoodit ovat APY, AMK, BAM. BAM on ainoa joka löytyy sekä TT:stä että S3:sta.

                                                    Mutta eiköhän tämä kyseinen setti mene myös S3:eenkin siinä missä TT:hen. Repo voi vahvistaa :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ah juu aivan oikein. Hyvä että korjasit.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        allright hyvä tietää jos vaikka innostuisi ;D

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Coolerin kanssa on vähän ekstraduunia, mutta muuten paketti istuu myös S3:een.

                                                          Moni laskee pennejä näissä projekteissa, ja katselee halvempia kittejä, joista puuttuu yhtä ja toista tarpeellista. Vierestä seuranneena sekä muutaman customipaketin tehneenä usein sanosin, että HYVIN harvoin viimeistelty ajokuntoinen ATP kitti on yli 1000 eur halvempi, kuin APR.

                                                          Näitä olen muutaman asentanut, ja osat loksahtelevat paikoilleen varsin helposti. Yleensä asennus ottaa pitkän päivän. Ei häslinkiä ja rälläköintiä, ei puuttuvien osien metsästystä, ei erillistä jännittävää dynoreissua. Osat paikoilleen ja menoksi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Onkos tuohon stg3+ saatavana EMCS:ää (vai mikä se oli), että saisi tarvittaessa auton esim vakiotehoiseksi? Vanha kytkin tuskin montaa viikkoa kestää kasvaneita tehoja. Löytyykö tt:hen kytkintä, joka kestäisi tehot mutta olisi kuitenkin käyttömukava, koska auto on jokapäiväisessä normaalikäytössä. Ja millaisessahan hintahaarukassa kytkimet liikkuu?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X