Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT/S3 Viritys setit +muuta viritysporinaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    STG3 paketti tulee aina neljällä ohjelmalla. Sisältyvät hintaan. Yleensä yhdeksi niistä asennetaan vakiotehoinen versio.

    Kyllä tuohon saa hyvinkin ajettavan ja käyttömukavan, mutta kestävän kytkimen. Hyvä maksaa, joten hinta pompsahtaa 1350 eur sintteripaketin hinnasta 1650 euroon. Molemmat kestävät suunnilleen saman verran vääntöä, sintteri on vain vähän terävämpi käyttää.

    Comment


    • #32
      Onkos muuten tietoa että minkä kokonen välijäähdytin tuonne TT:n keulalle vakio puskurin taakse mahtuis kun FMIC tietysti on tarve tuon setin kans laittaa, ajattelin kun täältä saa customina tilattua ja käytettyjäkin on erilaisia pilvin pimein.

      Comment


      • #33
        Tuolla ketjun alussa oleva backdraftin paketti, (tosin 225:n 350hp), on ilmeisesti suunniteltu oikeanpuolen ohjaukselle. Pientä modailua tuon kanssa joutuu harrastamaan: Downpipen kanssa joutuu vähän rälläköimään/hitsailee ja imuputken tieltä joutuu muuttamaan lämppärin letkua menemään eri kautta. Lisäksi alkuperäistä ilmanputsarikoteloa ei taida saada istumaan kunnolla ilman modausta, joten vv-suodatin on helpompi vaihtoehto. Muuten osat kyllä loksahtelevat paikoilleen ihan nätisti. Plussaa siitä, et osat on laadukkaan oloisia ja näkyvät osat tyylikkään näköistä kiillotettua rosteria. Loppujen lopuksi tuo tulee vähän halvemmaksi kuin APR, ja hyväkuntoisen kytkimen pitäisi vielä kestää tuon setin tuomat tehot jos ei hirveesti varttilähtöjä harrasta. Toisaalta APR:n mukana tulee kuitenkin FMIC, EMCS optiot, ja jotain muuta kenties hyödyllistä. Kytkin menee luultavasti nopeasti vaihtoon APR:n kans?

        Comment


          #34
          Kuten todettu, ei siihen normaalikäytölläkään tarvita ahtimen vaihtoa...

          Comment


          • #35
            Se taitais olla aika alkaa ihan tosissaan katteleen näitä settejä ku toi vakiohyrrä taitaa olla tiensä päässä pikkuhiljaa. Tarkotus olis siis hommata tommonen stg3+, putkisto ja FMIC.
            Coolerisettivaihtoehdot:
            -TCarbon
            http://www.tcarbon.com/product_info....roducts_id=318
            -APR
            http://www.goapr.com/Audi/products/i...r_fmic_tt.html
            -Forge
            http://www.doc-power.com/index.php?p...17&sengine=121

            Kyselin coolerisettejä myös mm. AMWorksilta, Street Turbolta jne. AMW ei tee enää mittatilauksesta coolerikittejä ja Street Turbon coolerisetti maksais noin 700-800 ? asennettuna.

            Comment


            • #36
              Oletko 100% varma että haluat tuolle puskurille FMIC:n? Piirräppä vasitella paperille oma autosi ylhäältä ja piirrä siihen virtaukset. Teen huomenna sinulle eräänlaisen ehdotuksen.

              Comment


              • #37
                Tietysti hyviä ehdotuksia otetaan vastaan mutta kyllä FMIC keulalle tulee jos stg3+ laitetaan konehuoneen puolelle. Odottelen Ari ehdotustasi...

                Comment


                • #38
                  Jotkut hyvät sidemountit alkuperäisille paikoilleen tai vaihtoehtosesti hommaat "puskuriksi" ppi:n tai vastaavan keskeltä suht avonaisen kuoren että saat oikeasti ilmaakin sille coolerille hyvin. Normaali puskurilla ilmaa ohjautuu tuonne sivuille aika reippaasti.

                  Comment


                  • #39
                    PPI tai joku muu vastaava oikeesti laadukas puskuri vois oikeesti sopiakkin. Mietin tässä, että pitäiskö tappaa toi vakioturbo nyt ensin alta pois uudella softalla, vaiko odotella ettei auto enää liiku metriäkään vai tilata suorilta uutta osaa, ajaa auton talliin ja ottaa sen sieltä keväällä vasta pois...

                    Comment


                    • #40
                      Tekee miten tykkää. Osien jälkeen siihen pitää tehdä sitten "custom" ohjelma uusiksi. Jos rahaa on niin tekee miten tykkää, mutta itse tekisin: osat -> ohjelmointi niin säästys yhdeltä päivitykseltä :)

                      Comment


                      • #41
                        Juu sitä on tullu mietittyäkin mutta toisaalta jos laitan tohon ny sen softan ja putken, ajan sen mitä se vakiotuubo kestää siellä ja sitten ku porsii ni ei muutaku APR:n kamat tilaukseen ja niinku Repo sano ni APR:n settien mukana tulee aina softa joten ei ongelmaa sen puolesta :)

                        Comment


                        • #42
                          Niin, säästäähän siinä sen softan verran kuitenkin paalua, jos tilaa stg3:sen missä se on mukana, jos paketin tilaisi kuitenkin. Mutta tottakai, jos talveksi vähä menovoimaa haluaa, niin eiku softa ja putki vaan :) Vai meinaatko joka tapauksessa seisottaa talven? Itsellä mieli tekisi ässään jotain pientä kivaa, voi hyvin olla, että teen homman ohjelma+putki menetelmällä ensin, sitten vasta muuta, jos/kun turbo antaa myöten. Toisaalta, taas mennään järjen rajamailla, kun isommankin auton tarve akuutti olisi :)

                          En olekkaan nähnyt juha teeteetäsi edes! Onko se tallissa vallan ;)

                          Comment


                          • #43
                            Ääh sitä talveksi mitään tehoja tarvi, vakiolla luisuu ihan hyvin. Kuluta ne rahat mielummin HaldeX:n performance palikkaan josta talvella on tuplasti enemmän huvia kuin noista tehoista :-)

                            Itselle tuo on tulossa tässä syksyn aikana.

                            Comment


                            • #44
                              Olli: Laita vaan softa + putki. Kyllä niitä isompia kärryjä ehtii ostella ;) Niin ja kyllä tolla TT:llä joskus ajellaan muttei ihan hirveesti. Tavotteena on saada toi enskesäks jonkinlaiseen stg xxx-vaiheeseen, tällä hetkellä alla OZ Ultraleggerat matt blackina rata-ajoo varten ja tallissa Keskin Tuning KT1:set 10x17. Alustaa + jarruja pitäis vielä päivitellä hiukan ja laittaa ainakin se softa + putki mutta taitaa mopon pärinää kuulua taas jossain vaiheessa...
                              Ari: HPC-purkki olis kyllä tarkotus hommata. Ja kuten sanoit niin kyllä noilla vakiotehoillakin pääsee oikein mukavasti leikkimään.

                              Comment


                              • #45
                                Kuten tuossa kirjoitinkin, JOS todella tehoa talveksi tarvii... Eli melkeen laittasin itse suoraan stg3, jos auto voisi seistä talven ja settua olisi! Sitten keväällä luultavasti olisi hymy miltei korvissa :)

                                Comment


                                • #46
                                  Mikä putkisto olis paras silmällä pitäen tulevaisuuden suunnitelmia eli STG3+ ?
                                  BSR on melkein ainoo minkä soundeja oon päässy kuunteleen livenä kun kaverin entisessä TT:ssä oli sellanen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    2,5" tai 3" läpivirtaava catbacki laipoilla. downpipee ei ennen ehkä kannata välttämättä vaihtaa jos meinaat turoo vaihtaa...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mitenkäs näis sit toi leimaus jos on paikallaa tuollainen stg3?? Turbohan on melko piilossa, mut mites päästöjen kans?? Vakiokattihan ei käy stg3 mukana tulevaan downpipeen? Millainen katti olis syytä hommata tilalle ja miten tässä vaiheessa käy lambda-anturien kanssa? Itseä kiinnostaa todella että millainen putki pitäisi stg3 rinnalle rakentaa että sen saisi myös katsastuksesta läpi päästöjen puolesta?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo toi yllä oleva vastaus mun putkistokysymykseen oli kyllä semmosta diibadaabaa, että kyllähän tommoset jutut oli ihan tiedossa jo ennestään. Taitaa täällä foorumillakin olla muutamalla jampalla stg3+ setit ja ei oo tainnu leimauksen kanssa olla ongelmia ? Talven aikana tää prokkis varmaan tuleeki sitte eteen, turbo vetelee niin viimesiä että...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Katti vaikka HJS:ltä. Hintaa 860 eur. Ei ahdista hepankaan vertaa stage3 pakettia.

                                          Milltek catback on hyvä, joskin 380hp virisetille vähän ahdas. APR on virtaukseltaan parempi, mutta 3" putkesta voisi käyttää termiä helvetin äänekäs. Katti parantaa tätä ominaisuutta hieman.

                                          Virisatsi on laiton, mutta päästölapun sillä saa liput liehuen, jos on katti kunnossa.

                                          e: unohtui mainita. Jos TT:ssä ei ole laajakaistalambdaa, kannattaa isot virisetit unohtaa.

                                          Esim APR stg3 toimii kapeakaistalambdapeleissä tasan niin kauan, kun kaikki apulaitteet ja sensorit ovat uusia, tai uutta vastaavia. Laajakaista on sopeutuvampi, ja toimii siis hyvinkin varmasti.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eli S3:ssa on laajakaistalambda? Onko virisarja siihen sit paremmin soveltuvampi? Eikö näitä stg3 ylipäätään enemmän ole laitettukin S3:iin ja saatu vielä leimastakin läpi? Itseä vain kiinnostaa et miten juuri tuo putkisto kannattaisi toteuttaa tai miten porukalla jolla on stg3 on putkisto rakennettu että saa katsastuksestakin läpi...

                                            Comment


                                              #52
                                              Taisi mennä sillälailla että 210hv:ssa ei ole laajakaistaa, mutta 225 kyllä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ei se kyllä ihan niinkään mene :)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Tero kiusaa!
                                                  No kerro nyt sitten miten se menee niin en koijaa seuraavalla kerralla.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    210hv APY, tavallinen.
                                                    210hv AMK, sama kuin BAM.
                                                    225hv APX, tavallinen.
                                                    225hv BAM, oletettu laajakaista. En tarkistanut.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Esim APR stg3 toimii kapeakaistalambdapeleissä tasan niin kauan, kun kaikki apulaitteet ja sensorit ovat uusia, tai uutta vastaavia. Laajakaista on sopeutuvampi, ja toimii siis hyvinkin varmasti.
                                                      Onko tämä ominaisuus vain APR:n seteissä. eikös karala ole tehnyt noita vanhempiakin suurin piirtein samoilla hiluilla

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kenelläkään minun tuntemalla ainakaan ei ihan ongelmitta ole toimineet nekään.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          mulla garret 2871R ATP pakosrj siemens deka suuttimet 630ml ja paljon muuta ja harinen sai ainakin auton toiminaan loistavasti. Ja autossa ei siis ole laajakaista lamdaa(paitsi mittarille) Leima pitäs viel saada(ps.ei kellää tuttuu katsastus miestä..:)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Millainen putkisto sul sit on?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              downpipe on ATP sarjaa,putkisto on 3" tuumasta suoralla putkella ilman kattia ja MTM takapönttö..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X