Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbopuolen painetesteri - Audistin Niksinurkasta....

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Tein itse kans testerin. Riittääkö että ottaa tuon imupuolen letkun irti ja tökkää siihen? Eli tarviiko tehdä mitään muita valmisteluja?

    Comment


    • #92
      Siihen vaan, ei tarvi dieselissä muuta.

      Comment


        #93
        Huohotinlähdön tukkiminen jos ahtimen imupuolelle kytkee? Kai tuossa 2.5TDI V6:ssakin tuota huohotuskuraa työnnetään ahtimen läpi? :)

        Comment


        • #94
          Onko tuohon jokin syy miksi pitäisi noin tehdä?

          Ite olen lukemattomat kerran puolen barin paineilla paineistanu ja mitään haittavaikutuksia en ole huomannu.

          Vuodot on myöskin löytyny noilla paineilla hyvin.

          Comment


            #95
            Vanhemmiten se puolkikin baria voi olla liikaa niille lakritsin sukuisille huohotusletkuille. Ihan kannatettava neuvo.

            Comment


              #96
              Niin no, olisiko parempi ponnistaa ne heikot kohdat tuossa kohtaa jo halki?

              Vähän halki oleva huohotuksen osa kun voi aiheuttaa aika paljonkin päänvaivaa tulevaisuudessa.

              Comment


                #97
                Ymmärsinkös oikein tuolta FAQ-osastolta löytyvästä N75-kaaviosta, että painetestissä paine pääsee N75:en kautta hukkaportin kellon ohjausletkuihin?

                Comment


                  #98
                  Kyllä ymmärsit oikein. N75 on auki aina joko imuputkeen tai paineputkeen.

                  Comment


                  • #99
                    Nostetaan wanhaa topikkia ylös, mulla toi wannabeaudi alkoi vänkärin puolelta suhisemaan 1bar ->

                    Aattelin notta äkkiäpä mää paineistan järjestelmän ja paikallistan vian, mutta se onkin toinen tarina se.

                    Enivei, moottorina on AVF, huohottimen letku irti ja löysin siihen hydrauliikkaliittimen ja sopivan karan (pitää keksiä jotain nätimpää tilalle) ja sit ahtimen päästä letku irti, mittailin että karkiasti 80mm halkaisijaa.

                    Sitten B-rautaan tönärin kanssa ja ostoskoriin päätyi:

                    - 75mm viemäriputken jatkos (keskeltä 79mm paksu): http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...8/?artId=87270

                    - 75mm viemäriputken pääty: http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...8/?artId=88469

                    - Kulmaventtiili: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...0/?artId=82580


                    Jatkoksesta toinen pääty sahalla pois, sitte toho päätytulppaan 8mm reikä, kiristi mutterilla tuon kulmaventtiilin siihen ja ready!
                    Ei paras, mut alkuun pääsee.

                    https://www.dropbox.com/s/lfa2zpz4dq...37.43.jpg?dl=0

                    https://www.dropbox.com/s/9mn9av7d70...37.53.jpg?dl=0

                    https://www.dropbox.com/s/53t2qhcs7z...22.47.jpg?dl=0

                    Comment


                      Itse porasin Uponorin päätytulppaan reiän, ja vedin siitä tubeless-ventiilin läpi.

                      Comment


                        Olisko tähän hommaan mitään kotikutoista savu-/väriaineniksiä keksittynä? Ammattitasoisia savukoneita myydään toki mutta hintakin on yleensä sitä luokkaa ettei kotiharrastajan kannata harkita.

                        Comment


                          Mihin tarkoitukseen sinä savua tarvitset ? Saippuavesi auttaa vuodon etsinnässä, jos ei muuten löydy.

                          Comment


                            Tuo värisavuhan on hyvä ajatus. Saippuavettä ei viitsi koneeseen alkaa työntämään...

                            Comment


                              Ebaystä löytyy ainakin savukoneita n. 30e kpl hintaan. Sellanen vois olla hyvä tuohon testaukseen?

                              Comment


                                Suolahappoa ja ammoniakkia.

                                Comment


                                  Savu olis niin paljon helpompi nähdä. Kompura kun käy siinä vieressä niin ei kuule missä suhisee eli mihin suihkia sitä saippuavettä. Nyt sitä eBay linkkiä 30€ savukoneeseen.

                                  Comment


                                    Esim. http://www.ebay.com/itm/Eurolite-N-1...item2a4bb19c34

                                    Menee nähtävästi vähän yli kun en huomannu postia aluksi katsoa.

                                    Comment


                                      Niin juu tuollainen, ei vanha setä osannut enää ajatella että discossakin savuaa.

                                      Comment


                                        Aika säätämiseksi taitaa mennä ku lisäksi tarvii vähä painettakin...

                                        Comment


                                          Joo eihän noi painetta tuota itessään yhtään.

                                          Comment


                                            T-haaralla paineletkuun kiinni. Siitä venttiilin kautta sitten paineella ahtoputkistoon. Eikös tuolla tavalla paine ime sopivalla rakenteella tuosta t-haarasta tuon savun ja sen jälkeen puhalla venttiilin kautta putkistoon? Vai onko ihan tuhoon tuomittu idea?

                                            Edit: Vähän tarkemmin kun mietti niin tuhoon tuomittu ideahan tuo. :)
                                            Viimeksi muokannut 54mmy; 26.2.2015, 20:44.

                                            Comment


                                              Paineilma ejektorilla voisi onnistuakkin. Varsinkin kun tarvitaan suhteelisen pieni paine ja virtaus, pitääpä testata huomenna töissä kuinka käy.

                                              Comment


                                                Kappas toi ejektorihan toimii osittain sillä periaatteella mitä tossa koitinkin selittää, siinä tosin ilmeisesti suunnitellu sikäli pidemmälle homma, että paine ei pääse karkaamaan haaran kautta?

                                                Comment


                                                • Minä kun transportterista joskus katoin ni tein vanhasta muovimukista ja hyvä tuli ja nopiaa. Ohan näihin näitä ratkaisuja miljoonia.

                                                  E:olen pahasti myöhässä, vastaus siis viesteihin 99 ja 100

                                                  Comment


                                                    Testattu SMC.n ZU07L ejektorilla imeä savua, onnistuu. Pari haastetta kuitenkin on ainakin tuolla mallilla, ensinnäkin imu on toisessa päässä ja paine toisessa, keskellä poisto. Vaatii hieman virettelyä jotta paineistetun savun saa hallitusti johonkin letkuun. Toinen haaste on saada riittävän paksu savu jotta siitä on jotain hyötyäkin. Jatketaan kuitenkin vielä protoilua.

                                                    Comment


                                                      Kompuran ilmanoton kautta? Ei tuo savu varmaan vedenerottimiin jää.

                                                      Comment


                                                      • Voisko joku vääntää rautalangasta mitkä letkut tulisi tulpata 2.0tfsi koneessa kun putsarilta lähtevästä letkusta syöttää ilman sisään?

                                                        Comment


                                                          Osaako joku sanoa pitääkö 3.0TDI:ssä (ASB) tulpata huohotus jostain painetestin ajaksi?

                                                          Comment


                                                          • En satavarmaa voi sanoa ASB mallista mutta omassa 3.0TDI:ssä tulppasin sen letkun joka menee turbon sisäänmenosta turbon etupuolelta ja on kiinni klemmarilla metalliputkessa joka sukeltaa koneen uumeniin. Klemmari auki ja tulppa letkuun.

                                                            En usko että tarvitsee mitään muuta jos tulppaa sitten sen imusarjalle tulevan (IC:ltä lähtevän) letkun... itse paineistin noin ja sitten toisella kertaa annoin IC letkunkin olla paikallaan (jos on hyvä säkä niin missään pytyssä ei ole pako ja imu auki yhtä aikaa jolloin koko systeemin pitäisi kestää ilmaa kohtuullisesti.. jos egr ei vuoda.. ja senkin voi peltiläpykällä tulpata hetkeksi juuri tuossa "kaasu/sekoitin/mikälie läpän" vieressä)

                                                            Turbon imupuolelle kävi suoraan joku viemärin kuminen pääty korkki,..http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...ty-2000034460/
                                                            Siihen sitten istutin auton tubeles venttiilin niin sai ilmaa annettua.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X