Tein itse kans testerin. Riittääkö että ottaa tuon imupuolen letkun irti ja tökkää siihen? Eli tarviiko tehdä mitään muita valmisteluja?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Turbopuolen painetesteri - Audistin Niksinurkasta....
Collapse
X
-
-
Nostetaan wanhaa topikkia ylös, mulla toi wannabeaudi alkoi vänkärin puolelta suhisemaan 1bar ->
Aattelin notta äkkiäpä mää paineistan järjestelmän ja paikallistan vian, mutta se onkin toinen tarina se.
Enivei, moottorina on AVF, huohottimen letku irti ja löysin siihen hydrauliikkaliittimen ja sopivan karan (pitää keksiä jotain nätimpää tilalle) ja sit ahtimen päästä letku irti, mittailin että karkiasti 80mm halkaisijaa.
Sitten B-rautaan tönärin kanssa ja ostoskoriin päätyi:
- 75mm viemäriputken jatkos (keskeltä 79mm paksu): http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...8/?artId=87270
- 75mm viemäriputken pääty: http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...8/?artId=88469
- Kulmaventtiili: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...0/?artId=82580
Jatkoksesta toinen pääty sahalla pois, sitte toho päätytulppaan 8mm reikä, kiristi mutterilla tuon kulmaventtiilin siihen ja ready!
Ei paras, mut alkuun pääsee.
https://www.dropbox.com/s/lfa2zpz4dq...37.43.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/9mn9av7d70...37.53.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/53t2qhcs7z...22.47.jpg?dl=0
Comment
-
Esim. http://www.ebay.com/itm/Eurolite-N-1...item2a4bb19c34
Menee nähtävästi vähän yli kun en huomannu postia aluksi katsoa.
Comment
-
T-haaralla paineletkuun kiinni. Siitä venttiilin kautta sitten paineella ahtoputkistoon. Eikös tuolla tavalla paine ime sopivalla rakenteella tuosta t-haarasta tuon savun ja sen jälkeen puhalla venttiilin kautta putkistoon? Vai onko ihan tuhoon tuomittu idea?
Edit: Vähän tarkemmin kun mietti niin tuhoon tuomittu ideahan tuo. :)Viimeksi muokannut 54mmy; 26.2.2015, 20:44.
Comment
-
Paineilma ejektorilla voisi onnistuakkin. Varsinkin kun tarvitaan suhteelisen pieni paine ja virtaus, pitääpä testata huomenna töissä kuinka käy.
Comment
-
Testattu SMC.n ZU07L ejektorilla imeä savua, onnistuu. Pari haastetta kuitenkin on ainakin tuolla mallilla, ensinnäkin imu on toisessa päässä ja paine toisessa, keskellä poisto. Vaatii hieman virettelyä jotta paineistetun savun saa hallitusti johonkin letkuun. Toinen haaste on saada riittävän paksu savu jotta siitä on jotain hyötyäkin. Jatketaan kuitenkin vielä protoilua.
Comment
-
En satavarmaa voi sanoa ASB mallista mutta omassa 3.0TDI:ssä tulppasin sen letkun joka menee turbon sisäänmenosta turbon etupuolelta ja on kiinni klemmarilla metalliputkessa joka sukeltaa koneen uumeniin. Klemmari auki ja tulppa letkuun.
En usko että tarvitsee mitään muuta jos tulppaa sitten sen imusarjalle tulevan (IC:ltä lähtevän) letkun... itse paineistin noin ja sitten toisella kertaa annoin IC letkunkin olla paikallaan (jos on hyvä säkä niin missään pytyssä ei ole pako ja imu auki yhtä aikaa jolloin koko systeemin pitäisi kestää ilmaa kohtuullisesti.. jos egr ei vuoda.. ja senkin voi peltiläpykällä tulpata hetkeksi juuri tuossa "kaasu/sekoitin/mikälie läpän" vieressä)
Turbon imupuolelle kävi suoraan joku viemärin kuminen pääty korkki,..http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...ty-2000034460/
Siihen sitten istutin auton tubeles venttiilin niin sai ilmaa annettua.
Comment
Comment