Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

High Power - tuunaajat älkää vaivautuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
    Jos tuota +8 satkua ajattelee rajaksi niin sen sisällä hyvinkin vrt uuden reiän kokoon :)
    Pidin olennaisempana, että on pyöreät pytyt ja hyvin saman kokoisetkin eri korkeuksista katottuna. Kyseisen reikämitan toleranssikin on satku, joten riittävän hyväksi totesin. Ihan täydellisen Paras varmaan edellyttäisi uusia mäntiä, mutta mitään pakottavaa syytä en löytäny.
    2 päivää lisää miettimisaikaa ja uudet männät on tilattu :)
    Jos tulis sitten suunnilleen paras. Olis tehdaskoolle uus goetzen rengassarja jouten, jos joku kaipaa...

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
      uudet männät on tilattu :)
      Noh, kerro nyt ees mitkä tilasit? ;)

      Comment


        Kyllä ne tietää, jotka mua tai mun tapoja tuntee tippaakaan. :)

        Comment


          Orkkismännät ylikoossa? :)

          Comment


            Kylläpä kyllä, Kolben Schmidt.

            Vois vaikka vähän perustellakin eli lähinnä siksi että tietää just mitä saa ja 20mm tappinen riittää mulle oikein hyvin. Se järeämpi tappi voisi olla hyvä peruste, jos olisi mörkötehot. Ei tule sellaisia vaan hyvä ajettava moottori joka ei herää vasta huomenna. Mahtaako kukaan olla vakiotappeja muuten taittanut tai muuten särkenyt? Toimivassa moottorissa siis. Nakulla saa kaiken rikki.
            Suosittujen jenkkimäntien kanssa tuntuu olevan vähän tuurikauppaa mitä sieltä tulee, jos tulee. Millon on mitat mitä sattuu, milloin puristus, milloin tapit heikompia kuin vakiot, milloin teräviä reunoja, joita saa itse viimeistellä, milloin sitä ja milloin tätä. Tähän päälle vielä epäilys siitä aiheuttaako niiden kanssa tyypillisesti käytetty isompi välys häiriöitä nakukontrolliin. Ei oo mun juttu.

            Norjassa taidettiin jo ylittää 650hv vakiomännillä, joten ei niitä kai ihan ekaks tarvii vaihtaa vaikka vähän virittäiskin. Mun mielestä on sangen epäselvä juttu mihin asti ne on jees ja millä perustein joku jenkkitekele on parempi. Siis jos pysytään tasan faktoissa ja unohdetaan mielikuvat.

            Comment


            • On suomessaki vedetty yli 650hv vakiomännillä. Tapit kesti mut renkaat ei.

              Comment


              • Yli seiskaan tähdätään viinalla tänä keväänä eräässä vehkeessä.

                Comment


                • Onhan noita ollu 20mm tapilla seiskan vehkeitä... Yhessäkin vehkeessä 81,25 mahlen männät 20mm tapilla ja n.670-700hv muutamassakin eri penkissä. Kohtuullisesti annettu kenkää ja tapit vaan kestää kuin myös renkaatkin. Toki kone oli melko yläkiree ja isolla föönillä

                  Säätöä säätöä...toki kaikenhan saa rikki halutessaan.

                  Comment


                    Vielä ehtii tilaamaan jotkut paremmat renkaat, jos on suosituksia aiheeseen liittyen. Repo?

                    Comment


                    • Pistäppäs privaan tuota hintaa noille männänrenkaille, orkkismäntiinhän nuo oli?

                      Comment


                      • Kokemusta 2.2 20vt koneessa holsetin hx52? Eli perus 52, ei pro. Muutenhan se on sama, mutta prossa se kompurapuoli erilainen.

                        Comment


                        • HX52 on herkkä, mutta tuntuu menevän paljon aiemmin tukkoon kuin 40 superi. Itselläni oli kesällä HX52 65/70 #16 pesällä ja se kyllä oli katukäyttöön mainio ahdin, mutta korkeilla kierroksilla tukotti kyllä pahasti. Tästä syystä vaihtui pro55:een (71/77 #22 pesällä), joka taas oli inan verran liian yläkireä. Nyt on pro52 (71/70 #16 pesällä) ja se on kyllä loistava ahdin vitosen kylkeen. Vaikka hintalappu on melko kodillaan kys. hyrrän kanssa, niin on kyllä ehdottomasti rahansa arvoinen.

                          edit: jostain muistan kuulleeni, että se HX52:n 67-millinen kompura olisi kohtuullisen ok, mutta ne kaks muuta on täyttä kuraa.
                          Viimeksi muokannut kenax; 27.3.2012, 20:49. Perustelu: korjattu pro:n siipikoko

                          Comment


                            HX52 on herkkä, mutta tuntuu menevän paljon aiemmin tukkoon kuin 40 superi. Itselläni oli kesällä HX52 65/70 #16 pesällä ja se kyllä oli katukäyttöön mainio ahdin, mutta korkeilla kierroksilla tukotti kyllä pahasti. Tästä syystä vaihtui pro55:een (71/77 #22 pesällä), joka taas oli inan verran liian yläkireä. Nyt on pro52 (71/71 #16 pesällä) ja se on kyllä loistava ahdin vitosen kylkeen. Vaikka hintalappu on melko kodillaan kys. hyrrän kanssa, niin on kyllä ehdottomasti rahansa arvoinen.
                            Pääsekö näillä "mörkö" turboilla 8 lukemiin?

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viesti
                              Pääsekö näillä "mörkö" turboilla 8 lukemiin?
                              En tiedä, eikai se viinalla ainakaan pitäis mahdoton olla..

                              Comment


                                Pääsekö näillä "mörkö" turboilla 8 lukemiin?
                                Hienoja teholukemia kunnon moottorista. :)
                                Nyt on pro52 (71/71 #16 pesällä) ja se on kyllä loistava ahdin vitosen kylkeen. Vaikka hintalappu on melko kodillaan kys. hyrrän kanssa, niin on kyllä ehdottomasti rahansa arvoinen.
                                Riippuen monestakin tekijästä, missä vaiheessa herää tehoalueelle? Ajettavuus itseäni kiinnostaa.

                                Comment


                                  Tuottiko hx52 enemmän kuin 40superi??

                                  Comment


                                  • Pienestä koneesta ei ihan normaalilla turbottamisella saa kyllä sekä hyvää ajettavuudeltaan, että korkeaa huipputehoa samaan aikaan. Se vaan on tosiasia. Sekventiaaliahtamiset yms on sitten asia erikseen.

                                    Pro52 antaa urssin viislovisen askin ykkösvaihteella n. 0,7bar, kakkosella täys rähinä (reilut 2 baria) 5000rpm kohdalla, kolmosella 4500rpm ja nelosella 4000rpm. Ja nämä siis sellaisia, että kyseinen vaihde on sweepattu ihan tyhjäkäyntikierroksilta saakka. Terävällä vaihdolla pienemmältä vaihteelta hyrrän saa heräämään paljon alempaa vielä. Kaikki tämä toki riippuu nokista ja muutenkin moottorin muutoksista melkoisesti.

                                    Kessu, ei vaan päinvastoin. HX40 Super tuntui toimivan paljon paremmin kovilla paineilla kuin HX52.

                                    Kaiken kaikkiaan sanoisin, että HX40 Super on paras all-round ahdin audin vitosen kylkeen. Sitten jos 700 hepan päälle tahtoo, niin pro52 on varma valinta.

                                    Comment


                                    • Jep, pakko kai mennä pro52 tiellä. Jos joku vaan ostais ton 40superin pois jaloista. :)

                                      Comment


                                      • Mitä noilla 40:llä on 5:sta otettu?

                                        Comment


                                        • Joku karvan auki 700hp taitaa olla kovimmat? Ainakin siellä jossain 680 tietämissä.

                                          Comment


                                            Himpun vajaa 700 ja väännöt +700

                                            E. 670hv 780nm 2.5 barin ahdoilla foorumilaisen autosta irtos, ahtimena HX40 Superi.

                                            Comment


                                            • Kyl sillä ihan kunnolla yli 700 neukkuu on vääntöö tehty, olihan tuota itelläkin jo 720nm.

                                              Comment


                                                Hassua. Tuli KS sinetöidyssä paketissa Mahlet. Olen kuullut tapahtuneen myös päin vastoin :)

                                                Comment


                                                • Eipä löytynyt "mid power"-topicia, joten kivittäkään, jos tänne ei sovi..

                                                  Tarkoitus siis alkaa kasaamaan PA-linjaa tohon S3:seen. Tarkoituksena ajaa E85:lla, joka siis tässä hieman pistää vastaan. Yksi 044 löytyisi jo, mutta tuotto taitaa olla siinä ja siinä.. Tavoitteet siis 400-450hv, riippuen ahtimesta. Peruspaine tulee olemaan 3,5 tai 4bar ja ahtoa 1,5bar. Laskin, että 1000cc (Injector dynamics) ruutat virtaavat silloin ~1100cc, joten virtausta pitäisi olla 264 litraa tunnissa + pieni toleranssi. Yksi 044 alkaa olemaan siinä ja siinä tuolla 5-5bar paineella..

                                                  Mitä siis suosittelisitte, että teen? Toinen 044 rinnakkain, yksi iso (aeromotive 11101?) vai kaksi jotain muuta pienempää? Pieni välitankki tulee varmaankin linjaan, jota alkuperäinen pumppu täyttää. Systeemi saisi olla kohtuu hiljainen, kun auto kuitenkin ympäri vuoden käytössä..

                                                  Comment


                                                    Teppo varmaan olisi kohta kertonut itsekin, mutta tuossa voisi olla sopiva.

                                                    Comment


                                                    • Kiitokset arto! Tuollainen lähti tilaukseen..

                                                      Comment


                                                      • Oliko jollain tietoa sopiiko tohon audin 5pyttyseen (aan) moottoriin perään joku muu koppa, joka olisi takaveto ratkaisusta kotoisin? Audin omasta laatikosta jos meinaisi kopan ottaa, on niin pirun lyhyt se koppa, ettei riitä tohon r154 kanssa naittamiseen helposti. Jos olis tarpeeks pitkä koppa niin sais katkastua vaan sopivaan mittaan ja hitsata paksu laippa vaihteiston päähän kiinni.

                                                        Comment


                                                        • Volvosta? Ja jos laipan teet niin teet siitä samalla adapterin.

                                                          Comment


                                                          • Sitä Audin orkkiskoppaa voi pidentää. Eli katkaise siitä laippa irti ja sitten teet tarvittavan pituisen kopan itse.

                                                            Comment


                                                              Juttujen mukaan vanha 6syl rivikone olis samalla jaolla eli Volvo 740/240d6 ja VW LT voisivat olla sellaisia lähtökohtia. Jutut on tietty juttuja, mutta saattaapa vaikka pitää paikkansakin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X