Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

High Power - tuunaajat älkää vaivautuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eli ei rääkätä sitä, vaan ajellaan nätisti <3

    Comment


    • Joo, ne jousiteräksiset vetarit vois olla hellemmät noille perän osille.

      Comment


      • Ei varmaan huonoa tekis oikeasti tehdä kimmoisasta materiaalista ohutkaulainen aksila, joka ottaisi etenkin hypytyksessä vääntövärähtelyn vastaan..

        Comment


        • Moro.

          Tuli aloitettua seuraava sleeper wagon projekti.

          S2 -95

          Tulossa seuraavaa:

          TDI lohko+ kampura
          JE:t 9.0:1
          H-profiilit 159x22
          Promo pakosarja
          Rosten-performance venajouset+ pakovenat
          Shrick nokat
          Tommis billet hihnapyörät+ ratas
          2300cc Deka:t
          Tatech 38Pro
          1x Walbro 255+ 2x Bosch -044

          Mitä ahdinta raati ehdottaa tälläiseen setuppiin?

          Olen ajatellut mm. HX52Pro tai HX50 19 pesällä.

          Comment


          • No sehän riippuu aika pitkälti paljonko haluat tehoa?

            Comment


            • Niin paljonko on tohon kadulle tarpeeks:)

              Ehkä noilla 50 sarjan Holseteilla pääsis alkuun.
              Sais jäädä pelialuetta enemmän kun 2000rpm.

              Ja polttoaine tietty re85.

              Comment


              • Jos viinalle, niin miksi ei puristuksia enempää? Sais sitä alakääntöökin?

                Comment


                • Perus viissatanenhan riittä kadulle mainiosti :)

                  Esim. oma matalapuristeinen(7.7:1) ja vakioiskunen viinamotti pro52:lla pukkaa 3baria alle viiteentonniin ja rajoitin laittaa pelin poikki 8500rpm. Ja tolla ahtimella yleensä tehot pyörii 750-900 välimaastossa.

                  Comment


                  • Korkeempipuristeisella vaan saa paremman hyötysuhteen kautta miellyttävämmän ajoltaan, etenkin jossei ne ihan raudan suomat viimeiset hevoset ole hakusessa ja sittenkin viinalla voi mennä todella korkealla purkalla.

                    Jos nyt lähtisin rakentamaan viinakonetta, niin ehdottomasti jotain 10:1 tai jopa ylikin.

                    Comment


                    • Mulle nyt on se ja sama millasen puristuksen kukanenki haluaa moottoriinsa, halusin vaan tuoda esiin sen käyttöalueen mitä 50-sarjan holsetilla voi saada.

                      Lisäksi kysyjän tapauksessa alue pitäs olla vielä laajempi koska stroker ja korkeampi purkka.

                      Comment


                        Eikös suuttimet jo sano, että teho ei jää 500 hp -luokkaan? Muutenkin melko overkill siihen sarjaan.

                        Comment


                          Olikos Laurilla joku selkee teho tavoite? Itelläkin menee tuo stroukki kone avaukseen, kun huohottaa alakertaan enemmän kuin kuski... Ja tuo ollut vielä bensa kone, niin viinalle korkee ruttunen setuppi kiinnostas. (Hyrrä tulis oleen GTX35xx sarjan Garretti) Teho tavoite 750hv. Koneessa tällähetkellä on supran männät ja bimmerin veivit :)

                          Comment


                          • Molemmat noista ahtimista on siellä esken mainitsemassa teholuokassa. HX50 sopivasti modailtuna jopa toisella tuhannella hyvän matkaa..

                            Comment


                            • Mitään tarkempaa teho tavoitetta ei ole.

                              Päätin tilata Pro52:sen.
                              Päivitellään isompaan jos siltä tuntuu.

                              Luotin tossa puristus asiassa pitkälti Rostenin kokemukseen Stroukkereista.
                              Ajattelin sylinteripaineen nousevan liikaa, jos ahdetaan esim. 3bar.

                              Onko näihin laitettu Tiltonia 2 vai 3 levyisenä?

                              Kytkimen toimittaja haluaisi tietää ton 01e laatikon spoorin pituuden.
                              Olisiko kellän muistissa, tai irrallaan laatikkoa/ akselia?

                              Comment


                              • 3-levyistä tiltonia on tavattu perinteisesti laittaa. Niitä kun saa ebaystä niin törkyhalvalla.

                                Mihin kytkimen tekijä tarvitsee poorin pituutta? Asetelma melko pitkälti sanelee sen, paljonko sinne limppujen väliin mahtuu pooria.
                                Viimeksi muokannut kenax; 28.10.2015, 15:04.

                                Comment


                                  On tuossa ollut tilanteita kuulemma, että jää kolmilevyinen kaksilevyiseksi kun boori ei riitä. Ainaki toi oma paketti oli aivan siinä kinthaalla että riittää joka asennossa booria.

                                  Comment


                                  • Mulla on vauhtipyörän kitkapinta n. 35mm kampuran päästä ja riittää jokaiselle levylle pooria. Olen ynnäilyt asian siten, että kunhan kytkinakselin poorin tyveen askin puolelle jää muutama milli ylimääräistä, se riittää.

                                    Comment


                                    • Kiitos tiedoista.

                                      Ei sitä spoorin mittaa mihinkään tarvita, jos muillakin 3 levynen mahtunut..

                                      Tosta kampurasta vauhtipyörän kitkapintaan mitasta oli kanssa puhetta Blingfactoryn kanssa.

                                      Comment


                                      • Tämä tieto on sitten isokorisen 01E askin kanssa, en tiedä päteekö S2:een. Viisaammat vastatkoon.

                                        Comment


                                        • Täytynee odotella että kytkin saapuu ennen vauhtipyörän teettämistä.
                                          Menee kuitenkin tarkalle toi mitoitus.

                                          Millä pulteilla Tilton kiinni vauhtikseen ARP vai mikä siellä kestäis?

                                          Comment


                                          • Ihan vaikka 8.8 perus M8 kuusiokolo

                                            Comment


                                              Mitenkähän männäntappi kestää suhteessa ku halkaisia kasvaa 20 -> 22mm? Esim. 5syl AAN tappi on 20mm, 4,5mm seinämällä(106g). Verrokkina 22mm tappi 4mm seinämällä jossa sisäreiän viistekevennykset n. 2,5mm:iin(101g).



                                              Comment


                                                Materiaali ratkaisee mun mielestä tässä tappiasiassa sen kestävyyden. Kokemusta on ns. Wisecon hd-tapeista, joilla ei tee mitään. Tälläkin hetkellä minulla on Wisecot Audin orkkis tapeilla, koska ne kestää. Halkaisijan isontamisessa näkisin hyödyn ainoastaan puslaan kohdistuvan pintapaineen pienentymisenä. Nuo kartiotapit on mun mielestä on hyvät. Mulle tuli JE:ltä HD-tapit, jotka näyttää tosi hentoiselta, mutta materiaali on sitten tymäkämpää. Noi JE:t oli myös tollaset kartiokevennetyt tapit.

                                                Comment


                                                  Mulla taas JE-tapit näyttää aika jämäkiltä. Kuvassa normitappi ja "tool steel"-tappi.
                                                  https://picasaweb.google.com/1046656...79012374077154

                                                  Comment


                                                  • Piti oikeen kattoa nuo zetecin tapit oli näköjään 4mm seinämällä.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Mun JE:n tool steel HD:t näyttää tältä.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        Kyllä kait se halkaisijakin vaikuttaa tapin kestävyyteen, mut joo ehkäpä itse materiaalilla on suurempi vaikutus. Pitääpä vielä tutkailla laatikosta oliko missään mainintaa mitä matskua noi tapit on.

                                                        Comment


                                                        • Onhan isommassa tapissa poikkipinta-alaa ja jäyhyyttä karvan verran enemmän samalla seinämävahvuudella.

                                                          Itselläni käytössä JE 787-2350-18-PTC

                                                          Edellisessä setupissa 787-2350-14-93C. Näistä pari vääntyi veivin ylähelan materiaalin tyssäytyessä viina"nakutuksen" vuoksi ulos veivistä, mutta sitä nyt tuskin olisi 22mm halkaisijakaan pelastanut.

                                                          Comment


                                                            Onkos kukaan koittanut ajaa ilman ylähelaa ollenkaan eli tappiin tehdyllä "timanttipinnoituksella" tai hankkimalla valmiiksi pinnoitetut tapit. Ei ainakaan lysyyn mene silloin mikään.

                                                            Maailmalla vaan isojen poikien vehkeissä moisia nähnyt.

                                                            Comment


                                                              Ainakin uusia mäntiä ostaessa, kiinnittäisin erityishuomiota siihen, että tulee lyhyellä tapilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X