Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

High Power - tuunaajat älkää vaivautuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ootteko miten putsaillu männän tappeja?

    Karstarenkaat muodostunu männän ja kiertokangen väliseen alueeseen ja ei lähde tummentuma pesemällä pois. Muutamaan roskis tappiin kokeilin ihan pylväsporakoneeseen pyörimään ja punainen + harmaa scotch brite yhdistelmä ja perään autosolia + mikrokuitu liinaa.

    Tuli kyllä kiiltävä mutta sit taas jossain viritys ketjussa oli puhetta jos pinnan jättäis mataksi, niin sitoisi enempi öljyä pintaan?

    Aiheuttaa taas liiallista miettimistä mokoma asia..

    Comment


    • En ehkä menettäisi yöunia. Kiillota tappi jos jännittää.

      Comment


        Joo muutaman kun testaili mitä niistä tulee milläkin tavalla, niin paras oli ihan pelkkää autosolia ja mikrokuituliinalla kiilto takasin. Ei 0,001 mikrolla ainakaan tullu heittoa aikaseksi. Muutaman kerran kun puhtaalla liinalla ja reilulla tahnalla vaan pyyhkäs ja porakoneessa 1500rpm missä tappipyöri.

        Comment


          aan koneeseen kaasuläpän anturia hakusessa, osaako kukaan sanoa boschin numeroa, joka sopisi suoraan. Maxxecun ohjaus tulossa joten ei tarvitse olla alkuperäinen, 3-napainen riittäisi ja kiinnitysjako 70mm.

          Comment


            Mikä öljypohjan tiiviste pitää parhaiten I-5 koneessa? Purettaessa oli 2 kpl kovia muovi? Tiivisteitä.

            Comment


              Mä oon laittanu reinzin ja elringin tiivisteitä.
              Reinzin numero oli ylhäällä, 71-29178-10 mutta saatavuudesta ei oo tietoa kun ainakin jossain vaiheessa yläpään tiivistesarjat oli aika kiven alla.

              Comment


              • Eipä ole kokemusta muista kuin reinzin tiivisteitä. Enkä koe tarvetta hankkiakaan kokemuksia muista.

                Jos ei niitä saa, niin laita liimalla?

                Comment


                  Kaksi tiivistettä siellä on sen peltilevyn takia, jos sitä syystä tai toisesta ei laita takaisin, riittää yksikin tiiviste.

                  Viimeiset kaksi alakertaa kasattu Elringing tiivisteillä, on pitänyt. Yksi aiemmin kasattu Ajusalla, sekään ei ole viellä hallin lattialle vuotanut.

                  Comment


                    Turbo on hommattu päädyin budjetti ratkaisuun holset hx40super yllätys....

                    Sain auton mukana tulleen Tatech liten myytä ja nyt pitäisi hommata uusi/käytetty moottorin ohjaus laite,olen katsellut maxxecun sport ja vemssiä.
                    Olen kallistumassa maxxecuun mutta mikä olisi paras tuossa n.1000€ hintaluokassa? Moottorina on 3b
                    ja mulla ei pysty hyödyntämään omia johtosarjoja kun niitä ei ole kiitos edellisen omistajan.....

                    Comment


                      No jos vaihtoehtona on Vems ja Maxxecu niin ei tartte kyllä kahta sekuntiakaan miettiä, toinen on about valovuoden edellä toista.

                      Comment


                        Alle tonnin hintaluokassa olis myös ecumaster. Sen dokumentaatiosta on kyllä pakko antaa vähän miinuspisteitä, mutta eiköhän toi omakin vessa tuolta kohta starttaa. Classic taitaa olla 750e ja Black tonnin huitteilla.

                        http://www.ecumaster.com

                        Comment


                        • Kaverin urs6 laitettiin ecumaster emu eli classicista vanhempi versio. Helppo oli laittaa adapterin kanssa vakio johtosarjaan.

                          Ominaisuuksia on ihan mukavasti ja päivityksiä tulee aika tiuhaa tahtia.

                          Ainoana miinuksena mitä osaan tuosta sanoa on lähtöjen vähäinen määrä. Tahtoo loppua kesken jos haluaa flexifuelit, boostcontrollit, flektin ohjaukset launchit yms härpäkkeet.
                          Viimeksi muokannut OTOr; 6.11.2018, 21:24.

                          Comment


                            Eiköhän jokaisessa hinnat alkaen ecussa lähdöt ole vajaat kovin pitkälle.
                            Maxxecu tosiaan käyttäjärjestelmänä mainio vehje, päivittyy jatkuvasti. Toki siinäkin on hinnat alkaen malli lähdöiltä aika karkea.

                            Comment


                            • Jos hyvän hinta-laatusuhteen ECUa hakee, niin tuossa voisi olla yksi vaihtoehto:
                              http://autotune.fi/tuote/835/freedri...n-ohjainkortti
                              MS3-prosessorin kanssa hinta pitäisi jäädä reippaasti alle tonnin. Lähtöjä ja tuloja löytyy aika mukavasti ja tarvittaessa niitä voi vielä myöhemmin lisätä CAN-väylään liitettävällä laajennuspurkilla. Miinuspuolena dokumentaatiota saa vähän yhdistellä useammasta paikasta ja muutenkaan tuotteistus ei ehkä ole ihan noiden Ecumasterin ja MaxxEcun tasolla. Mutta ominaisuuksia tosiaan löytyy ihan kivasti vähän vaativampaankin käyttöön.

                              Comment


                                Juu toki maxxecun halvimmassakin on can mukana ja siihen kyllä saa ties mitä lisää.

                                Nykyään laajakaista(t), sähkökaasu ja nakut aika must oltava.

                                Tämä on halvin maxx:
                                http://www.maxxecu.com/products/street

                                Comment


                                  Täytyy minunkin kehua MaxxECUa, helppo käyttää ja toimii hyvin. Lisäksi TT-speediltä (ainakin jos purkin ostaa sieltä) saa erittäin hyvin tuotetukea. Suosittelen.

                                  Comment


                                    Ainoana miinuksena mitä osaan tuosta sanoa on lähtöjen vähäinen määrä. Tahtoo loppua kesken jos haluaa flexifuelit, boostcontrollit, flektin ohjaukset launchit yms härpäkkeet.
                                    Sitten vaan CAN-laajennusosaa kiinni. Blackissa taisi olla lähtöjä muutenkin enemmän ja siinä tuo can-väylä on jo muutenkin integroituna. Aika täyteen ne liittimet tulee itselläkin, varsinkin lähdöt, kun otan eculta tiedot mittaristolle.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                      Lisäksi TT-speediltä (ainakin jos purkin ostaa sieltä) saa erittäin hyvin tuotetukea. Suosittelen.
                                      Komppaan tätä 100%, hyvin on Terolta saanut tuotetukea emailla, puhelimella ja tarvittessa sitä saa myös etäyhteydellä (en oo vielä kokeillut). Em. asiat mielestäni aika tärkeitä asioita, jotka kandee ottaa huomioon purkki valintaa tehtäessä.

                                      Comment


                                        Joo kyllä tänne maxxecu tulee mietin vaan tässä sport vai race?

                                        Minkäslainen se olisi nyt hyvä huohotus systeemi tuohon 3b koneeseen? Olen tässä palstaa tavannut ja aika monella on ventiilinkopasta lähtö päältä ja takaa siitä pönttöön ja takasin öljypohjaan mutta eikö päältä oleva riitäisi? Vai eikö koppaan ollenkaan?

                                        Mikäs tossa orgis ratkaisussa on huonoa?

                                        Comment


                                          Tuolta kun vertaa toimintoja ja miettii mitä tarvii
                                          http://www.maxxecu.com/ecu_compare

                                          Race on vähän kattavampi mutta isohko möhkö, jonka asennus vaatii tilaa. Inputeille ja ouputeille löytää kummasti käyttöä, että ei niitä Racessakaan liikaa ole. Hintaero ei ole iso.

                                          Comment


                                            Minä ottaisin Racen. Tosiaan niille inputeille ja outputeille keksii aika äkkiä kaikenlaista jos niitä vaan on tarjolla.

                                            Comment


                                              Onkos kellään kokemusta HX35 Pro MFS ahtimesta? Millanen on verrattuna esim. normi 35 superiin tai 40 superiin?

                                              Comment


                                                Hiljaista on täällä ollut mutta jatketaas kysely linjalla, jos joku heräisi. Onko kukaan evottanut ja kokeillut käyttää 7a koneen pakonokkaa imunokkana, saattaisi olla budjetti ratkaisu mutta varmasti heräämisen kustannuksella? Speksien ollessa kutakuinkin tämmöiset millistä milliin 219° ja nostoa 10,5mm.

                                                Näihin vitosiin kun ei tarvitse, tai minä en ole ainakaan huomannut omissa kokeiluissani juurikaan etuja käyttää rajuja ränttätänttä imunokkia tämmöisessä mid-power katuvehkeessä ja sen sijaan selkeää hyötyä käyttöalueeseen on tullut panostamalla pakopuolen kaasujenvaihtoon (pakonokka&pakokanavat).

                                                Comment


                                                • Eikös se 7A pakonokka imunokkana ollut klassikko viritys näihin?

                                                  Comment


                                                    Ei vaan, vakio turbon pakonokka imunokkana, se on toimiva paketti. En ole kuullut tai lukenut mistään 7a eli vaparin pakonokkaa käytettävän imunokkana, siksi kiinnostaa jos joku kokeillut.

                                                    Comment


                                                    • Onko täällä käytännön kokemusta kaasuläpän suurentamisesta, missä vaiheessa 60mm läppä alkaa ahdistamaan virtausta? Edellinen 2.0 20vt kone tuuppasi +600hp ja vakioläppä. Nyt hakusessa reilusti enemmän ja mietinnässä aletaanko läppää päivittämään V6 tai jonkin muun 80mm läppään.

                                                      Comment


                                                      • Vakio urssin läppä puhaltaa vähintään 930hp @ 2 bar. Hyvä muistaa, että turboahdetussa läpän tarvitsee virrata vain käytännössä sen vaparitehon mukaisesti. Läpän liiallinen suurentaminen tuo äkkiä ikäviä sivuvaikutuksia ajettavuuteen.

                                                        Comment


                                                          Tuolla on testattu eri kokoisia kaasuläppiä 1.8t koneessa:
                                                          https://www.audizine.com/forum/showt...le-Body-Sizing
                                                          Kaverilla on 81 mm C5 RS6 kaasuläppä 3.0 biturbossa (2.7 stroukki), ja siinä ei ole mitään ongelmaa ajettavuuden kanssa. ECUna on MaxxECU.

                                                          Comment


                                                          • Issamin asioihin kannattaa pienellä varauksella suhtautua. Voi toki silti olla ihan paikkansa pitävää tietoa.

                                                            Joku 80mm kokoluokan läppä nyt lienee vielä järkevyyden rajoissa. Se, että kytätään jotain ameriikan tietämystä, että tuhannella hepalla pitää olla aivan vähintään viiden tuuman läppä tai mieluummin kaks on vähän sitten jotain muuta.

                                                            Comment


                                                              Yksinkertainen sääntö on se, että kaasuläpän ei tarvitse olla yhtään suurempi kuin pienin reikä ennen sitä läppää. Koska se pienin reikä on se, joka määrää systeemin virtauskapasiteetin. Karkeasti ottaen ainoat paikat, joissa kuristinta suuremmasta reiästä on hyötyä, on mutkat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X