Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

High Power - tuunaajat älkää vaivautuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko JE:n mäntään siis tehty tilaa ruutalle jyrsimällä samaan kalikkaan vaan tila? Siis että voiko tehä ite.. en oikee löytäny juttua mistään.
    Hinta wösnerillä vähän halvempi kun je+tapit, vähän raskaammat, puristus jää jo ehkä turhankin alas noilla, joutuis sitte lohkosta laskea jonkun verran. mutta se mietityttää että millasella seinällä ne tapit on.

    Comment


    • Mikäpä siihen helmaan estää pientä koloa tekemästä?

      Comment


        Käsitin ettei se helmaan ottais kun mäntä on helmastaan lyhyempi vaan osuuko jotenkin "rungon" kohdalle, eli tapin kohdalla olevien vahvistuksien kohdalle? Mietin että onko niistä vain viistetty pois niin että sopii olemaan.

        FCP:ltä kyllä sanoi että vähän taivuttamalla ruuttaa sopii. JE:n sivuilla sanottiin että tarvii jonkin muunnos palan jonka avulla saa sopimaan.
        Viimeksi muokannut okkim; 29.8.2017, 12:17. Perustelu: Siistetty rivityksiä.

        Comment


          No ei se varmaan mihinkään muualle ku helmaan ota, villi veikkaus.

          Comment


            http://www.audiclub.fi/audifinns/att...8&d=1437387035

            Kyllä toi JE on niin paljon matala ettei se helma ylety sinne ruuttaan asti vaan täytyy ottaa tuohon "seinään" mikä tulee tapilta helmaan. Voin olla väärässä mutta epäilisin. Ja kun puhui taivuttamisesta niin ajattelin että vähä keskemmälle. Wösneri on ympäri asti helmaa eikä tuollasta kapeaa helmaa niin sitten sopiiki jo olemaan.

            Tuli muute mielee että kuinkahan vankat nuo Audin omat takomukit oikeasti on? Mietin vain että mikäli noista ottais laelta pois niin paljon kun wösnerissä on pienempi puristuskorkeus niin ne painais yhtä paljon. Sitä en tiedä onko siinä varaa eikä se ollut pointtikaan.
            Viimeksi muokannut okkim; 29.8.2017, 12:17. Perustelu: Siistetty rivityksiä.

            Comment


              Ai ne oli tommoset epäsymmetriset männät, no nois voi ottaa vähä eri lailla tosiaan.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja jesse47 Näytä viesti
                http://www.audiclub.fi/audifinns/att...8&d=1437387035

                Tuli muute mielee että kuinkahan vankat nuo audin omat takomukit oikeasti on?
                Mietin vain että mikäli noista ottais laelta pois niin paljon kun wösnerissä on pienempi puristuskorkeus niin ne painais yhtä paljon.
                Sitä en tiedä onko siinä varaa eikä se ollut pointtikaan.
                Eiköhän wösnereissä ole sama puristuskorkeus kuin vakio männissäkin,männissä monttu,millä puristussuhde saatu alemmas.

                Comment


                  Oho, siis meinasin tilavuutta. Eli JE:llä palotila kasvaa 8.3ml ja wösnerillä 12.3ml. Mutta siis Wössner painaa 306g ja vakio ~340g, 12.3ml painaa noin. 33g ettei noita ainakaa kevyeksi voi sanoa. Kun JE painaa 285g ja siitä sais ehkä vielä vähä sipasta päästä pois.
                  Viimeksi muokannut okkim; 29.8.2017, 12:19. Perustelu: Siistetty rivityksiä.

                  Comment


                    Tuossa on mun nykyiset Je:n männät, näyttää hieman erilaiselta kuin tuossa yllä. Enkä kyllä muista asentaessani, että olisi pitänyt ruuttia modata tai mäntää viistää, näissä ainakin on tarpeeksi marginaalia.
                    Attached Files

                    Comment


                    • En tiedä millaset tykit 5syl on, mutta jos ne on samoja kuin kaikissa neloskoneissa, niin en lähtis taivuttelemaan pilliä. Multa oli jostain mystisestä syystä murtunu juuresta yks pilli ja se oli sen männän loppu se. Ne on juotettu kiinni eikä kestä taivutusta.

                      Comment


                      • Donan huomio aiheellinen. Lienee samanlaiset tykit vitosessa. Murtuu katki ennemmin, kuin taipuu. Oletan, että jopa varovasti taivuttamalla sitä putkea tai sen juotosta siihen runko-osaan vaurioittaa.

                        Comment


                          Joo en mielellään lähtis taivuttelemaan. Ensisijaisesti männät jotka sopii muokkaamatta, kun sellasia kerran on tarjolla. Täytyy olla että je:ltä on kahta täysin eri tyyppistä mäntää tarjolla tähän vitoseen.

                          Muistaisko kukaan koodia näille mitkä on menny ruutan kans ilman muokkaamista. Nuo oli je 302229 joista sanoi että ei sovi ruuttaa muokkaamatta.

                          Onkos toi JE HD tappi saman pituinen kun Audin vakio tappi?
                          Viimeksi muokannut okkim; 29.8.2017, 12:14. Perustelu: Siistetty rivityksiä.

                          Comment


                          • On siihen montaakin erilaista mäntää. Tuo samsamin mäntä näyttää olevan varsin korkeapuristeinen.

                            Comment


                              Niin tottakai on eri puristuksella mutta myös toi männän malli on muuttunu tyystin. Vanha malli sopi ruuttien kans, uudella (kapea helmainen) toutuu taivuttaa. FCP sanoi ettei ole saatavilla vanhaa mallia..

                              Menee aika hankalaks kun tolla JE:llä (CR 8.5) ois tullu mun laskujen mukaa hieman yli 8:1 ja siitä ois voinu pikkusen sitte sipasta kun on mitannu nesteellä. Wösnerissä on cr 8.0:1 että se tekee n.7.7:1 tässä myllyssä 82mm koossa. No ongelma tulee siinä että jos mielis 8 kieppeille ruttua niin pitäis ottaa lohkosta tollane 0.6-0.8mm pois ja sitte oiski pahin mahollinen paljerako.

                              Joutuis laskea niin paljon että saa sorvata reunaa männästä pois. Pieneksi sitä ei oikeen saa jos meinaa bensalla ajaa. Toi 8.5 ruttunen ois vaan paljon parempi valinta tähän.

                              Kun toi diisselin lohkohan on oikeasti korkeampi kuin 236mm.. 81mm audin vakio takomännällä, pitkällä iskulla ja vakio peltitiivisteellä mittasin palotilaksi 62.25ml ja se oli kasattuna että pitäis olla aika tarkka. JE ois 8.3ml isompi niin tulis 70.55ml joka tekis 81.5mm porauksella 8.06
                              Viimeksi muokannut okkim; 29.8.2017, 12:16. Perustelu: Siistetty rivityksiä luettavammaksi.

                              Comment


                              • Miks tosta öljyruutta asiasta täytyy tehdä ongelma? Jos närästää tehdä uuteen kiiltävään mäntään lovi (mikä ei vaikuta mitään mihinkään) kattelee toiset öljyruutat sinne. Onhan niitä muissakin moottoreissa jos jonkin mallisia. Varmaan yks yksinkertaisimmista osista koko moottorissa. Tekee vaikka ite.

                                Comment


                                • Sen verran noissa tehdasvalmisteisissa on hyvää, että niissä on kuulaventtiili joka estää pääöljykanavaa valumasta tyhjäksi ja samalla toimii pienenä rajapaineventtiilinä avaten ruutat vasta kun takana on tarpeeksi painetta..

                                  Comment


                                  • Tarkotin sitä pillin runkoa, en pulttia. Siinä kannattaa pysytelllä orkkiksessa.

                                    Comment


                                    • Vitosessa ei ole semmoinen kuulavenallinen banjopulttiratkaisu öljyruutassa, niinkuin taitaa volkkareissa olla.

                                      Vitosessa on suora reikä, mihin toi ruutan runko menee tiukalla sovitteella ja se lukitaan paikoilleen tuosta korvakkeesta M6 ruuvilla.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Wössnerit menee paikoilleen ilman modausta 2.5 tdi:n lohkoon.

                                        Comment


                                        • Just tuota tarkotinkin, etten ole nähny vitosen öljyruuttia :)

                                          Voiskos sinne tehdä kierteen ja käyttää volkkarin pultteja ja mitä ikinä pilliä...

                                          Comment


                                            Koska toi je on alta tämän tyylinen ja ruutta osuu käsittääkseni tuohon seinään/tukeen, ei helmaan. Niin siihen ei lovea tehäkkään. Sitten se että jos sen siirtää keskemmälle niin kuinka on tilaa kangelle. Kai se pitäis sopia jos niitä on taivuttamalla laitettu.
                                            https://i.ebayimg.com/thumbs/images/...e5C/s-l225.jpg
                                            Joo wösneri menee heittämällä mutta puristus ja paljerako vaatii jonkun verran hieromista ja wösnerin tapeista ei oikeen oo tietoa.

                                            Ja tuossa näkyy tuo kangen ja ruutan kohta ettei siinä ihan mahottomasti oo varaa siirtää keskemmälle.

                                            Edit. Ja muistinko mainita etten tykkäis tuota kapea helmaista mäntää laittaa kun stroukki lohkossa on nuo lovetkin kangille sylinterin alapäässä.
                                            Viimeksi muokannut jesse47; 30.8.2017, 00:05.

                                            Comment


                                              Mäntien hankkiminen S4 B5 2,7t koneeseen alkaa olla ajankohtaista ja lukenut hartaasti tämän ketjun antia puristussuhteesta isotehoisessa E85 koneessa. Alunperin (ennen tätä perehtymistä) oli ajatuksena 10:1 ruttu mutta mieli muuttui ja nyt niissä männissä mitkä kelpaisivat on 9,3:1 eli vakio. Tehotavoite lähelle 900hv tai mitä ikinä ahtimista löytyy tuottoa, ~95-100lb/min haarukassa.
                                              Epäilykset sopivasta puristussuhteesta heräsi uudestaan kun Saksasta löytyi muutama 1000hv kone, jotka rakennettu matalilla 8:1 puristuksella, että onko tuo 9,3:1 vieläkin liikaa? Antakaa suosituksia ja/tai kokemuksia onko aihetta harkita vieläkin matalampaa ruttua? Nokkien osalta setuppi on avoin mutta alkuun mennään vaparin nokilla.

                                              Comment


                                                Se nokkaspeksi tarttis päättää, koska se vaikuttaa juuri tähän asiaan erittäin paljon.

                                                Comment


                                                  Mitä nokkia noihin on nykyään tarjolla? Vieläkö loba myy omiaan?

                                                  Comment


                                                    CAT Camsilta saa monenlaista. Loba ei taida tehdä enää.

                                                    Comment


                                                      Nokkien puoleen aikomus mennä 2.8/RS4 linjalla ja sen pohjalta on tarkoitus valita puristussuhde. Jos joskus lähtee nokkarumbaan niin niiden specsit täytyy suunnitella sen hetkisen setupin toimivuuden pohjalta. Ja sen vaikutus dynaamiseen puristukseen olkoon sitten plussaa kestävyyden puolesta.
                                                      Tuolla 2,7t keskustelua nokkien osalta ja speksejä. Aikoinaan keskustelu ei oikein saanut tuulta siipien alle niin jäi omaltakin osalta jäihin.

                                                      Comment


                                                        Onko nämä 3b vakio nokat?

                                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20180103_140558.jpg
Views:	1
Size:	245,2 Kt
ID:	1640162

                                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20180103_140606.jpg
Views:	1
Size:	182,4 Kt
ID:	1640163

                                                        Click image for larger version

Name:	IMG_20180103_140611.jpg
Views:	1
Size:	235,2 Kt
ID:	1640164

                                                        Onko säädettävästä nokkapyörästä mitään hyötyä näillä nokilla?

                                                        Comment


                                                          Toimiiko tuo hukkaportin lähtö noin takaviistoon? Tuli vaan kommettia että ei toimisi vastavirtaan kunnolla ...tuo pakosarja ja ahdin tuli auton mukana.On vaan mulla eka viitos kone mitä "virittelen" niin sillä tässä kyselen niin ei tarttis tehdä moneen kertaan uudestaan.Tai olihan mulla se 200 20v mutta siihen ei tarvinnut tehdä kun kansiremppa niin jäi virittäminen ihan ohjelma asteelle mutta tästä ois tarkoitus saada edes tuplasti voimaa.

                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20180113_123508.jpg
Views:	1
Size:	260,2 Kt
ID:	1640213

                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20180113_123738.jpg
Views:	1
Size:	205,0 Kt
ID:	1640214

                                                          Comment


                                                            Ahtopaineet saattaa karata,ei pysty säätämään pieneksi.

                                                            Comment


                                                            • Tuskin tuon kanssa sellaista ongelmaa tulee.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X