Terho, rengas lie käyttäytyy fysikaalisesti vähän samoin kuin liimasauma, eli isompi pinta-ala = enemmän pitoja. Tai siis ainakin pehmeä rengas.
Kytkimessä on varmaankin vähän samaa maailmaa. Sitten kuitenkin kovemmalla pintapaineella se sintteripala puree vauhtipyörään lujempaa, jolloin kolmilapainen pitää paremmin kuin nelilapainen, mutta samalla myöskin kuluu samassa suhteessa nopeammin.
Monilevykytkimen tapauksessa sama asia kuin renkaassa ja liimasaumassa, eli enemmän pinta-alaa, enemmän pitoja. Levyjen lisääminen ei pienennä pintapainetta, joten kytkimen pito on levyjen määrä x yhden levyn pito.
Kytkimessä on varmaankin vähän samaa maailmaa. Sitten kuitenkin kovemmalla pintapaineella se sintteripala puree vauhtipyörään lujempaa, jolloin kolmilapainen pitää paremmin kuin nelilapainen, mutta samalla myöskin kuluu samassa suhteessa nopeammin.
Monilevykytkimen tapauksessa sama asia kuin renkaassa ja liimasaumassa, eli enemmän pinta-alaa, enemmän pitoja. Levyjen lisääminen ei pienennä pintapainetta, joten kytkimen pito on levyjen määrä x yhden levyn pito.
Comment