Enpä minäkään tiedä, mutta kaikki ne on suunnilleen samanlaisia. Se kannattaa vaihtaa koska niissä on typerästi toteutettu pulssikehä, se saattaa irrota ja rikkoa lootan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
High Power - tuunaajat älkää vaivautuko
Collapse
X
-
Riittänee perusteluksi :) Tuo ei ole vaikea päätös muutenkaan, nykyinen resonoi ikävästi jossain 2500rpm kohdalla. Siitä varmaan käy startin hammaskehä uuteen Bling Factoryn tekeleeseen.
425€ + rahti on päivän hinta asetelmalle "Monster01" (Nr. 883082999707) ja sen 1200Nm pitäs kestää.
Taisi olla rohkea haave käyttää jotain massalevyä? Joe ehdotti kuvan levyä (toinen ylhäältä) http://i145.photobucket.com/albums/r...6-14%20009.jpg Ei saa kuulemma olla jousitettu. Tuon pitäs todistetusti pitää 950Nm.
Ei taida hirmu häävi ajettava kyllä tuollakaan enää olla...
Comment
-
Onhan niitä.
En kyllä millään tahdo uskoa että tuollainen yksilevyinen pitäisi 1200 Nm. Tai sitten sen puristusvoima on hirveä ja kampuran päittäislaakeri tykkää kyttyrää kun kytkin on niin jäykkä. Tai no ehkä sen saa jollain vipuvarsisuhteella toteutettua, mutta en tiedä miten. Tuollainen Sachsin paketti kestää 1110 Nm, ja 1650 Nm ilman turvamarginaalia.
Comment
-
Jarnolle tulossa reipas ahdinpäivitys kun noin järeetä kytkintä haussa?
Tuo 425€ ilmeisesti pelkkä asetelma ja levy (+modaus) päälle?
Miten paljon täältä löytyy käytännön kokemusta miten paljon mikäkin kytkin kestää/ei kestä vääntöä? Olisi kiva saada faktaa pöytään.
Välillä tuntuu, että vedetään överiksi meinigillä "ettei varmasti_ikinä_koskaan luista" ja luovutaan muista ominaisuuksista/mukavuuksista kytkimen vuoksi.
Comment
-
SRE 754 ja nelilapainen sintterilevy, täysin viimeisen päälle shimmattuna rupesi lipsumaan 700Nm tuntumassa. Tiltonin kolmilevyistä en ole vielä saanut luistamaan, tosin eipä sitä vääntöäkään ole semmoisia lukemia kuin näillä muilla.
Mitä ajomukavuuteen tulee, niin onhan tuollainen Tilton varsinkin tottumattomalle aivan kamala, mutta kyllä se sintterilevyinen SRE:kin vähän epämiellyttävä on.
Päittäislaakerista sen verran, että saa sen rikottua ihan vakioasetelmallakin. Kytkimellä seisominen tyhjäkäyntikierroksilla kalvaa laakeria varsin nopeasti. Tavallaan se on hyvä, jos polkimessa on vastetta, niin muistaa olla käyttämättä sitä liikaa.
Comment
-
Mulla tais olla joku 720-750Nm silloin SRE:n kanssa ja kovissa vedoissa alkoi lipsumaan. Oli myös niin ikään Fidanzan alumiinipyörä, tosin uusitulla kitkapinnalla. Shimmasin samalla asetelman siten, että levyssä oli paksuutta 8,4mm ja otin pyörästä vähän pois siten, että oltiin joku 0,3-0,4mm ylipainatuksella.
Voihan se olla, että sintterilevyssä on sitten niin vähän sitä kitkapinta-alaa, että varsinkin alumiinipyörän kanssa voi tulla pintapaineongelmia. Varmaan massalevy pelais paremmin siinä.
Comment
-
425€ + rahti on Monsterin hinta. Tuo ehdotettu jousittamaton levy 199,50€ (exchange price) eli oletettavasti pitää toimittaa levy (keskiö?) vaihdossa.
En ole ahtimia päivittämässä. Päivitin polttoainepuolen ja pitää seuraavaksi tehdä uudet ohjelmat. Nykyinen SRE RS4 pitää 800Nm, johon se on rajoitettu. Kyllä nuo ahtimet varmasti aika pian loppuu, mutta kiinnostais kokeilla mitä muu rauta antaa jos kytkintä ei tarvis suojella.
Comment
-
SRE 754 sintterillä specsattu ~650Nm tienoille? Siihen nähden hyvinhän tuokin näyttää pitävän yli lupausten.
Oma Southbend DXD 6-lapaisella keraamisella levyllä specsattu 800Nm ja reilun tuon kestänyt vuosia. E85 lisävoiman kestoa en vielä uskalla kehua kun vähän kokemusta mutta toistaiseksi pitänyt hyvin, ehkä jo 9-alkuisia?
Toki vaikuttaa ajotyyli ja käykö radalla/vartilla mutta ylimitoitettu ei tuo mitään lisäarvoa.
Toki hyvä jos/kun alkaa tulla käyttökokemuksia näistä monstereista niin tullaan sitten nöyränä perässä jos oma ei pidä ;D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viestiylimitoitettu ei tuo mitään lisäarvoa.
Omat kokemukset kytkimistä, vääntölukema ei ole tiedossa mutta setuppi tällähetkellä on oem RS6+E85. RS4 +15% kesti vain 15 tkm ilman yhtään rata-ajoa ja "tappo"lähtöjä. Softaa tehdessä pääsi "vahingossa" keskialueen ahdot käymään ~2,1 bar@4000rpm normaalin 1,9-2,0 barin sijaan. Tämän yhden vedon jälkeen kytkin ei enää pitänyt täyskaasuvedossa ollenkaan vaikka tuo keskialueen ahto laskettiin takaisin sinne missä se oli ollut. Eli pienestä oli kiinni tuon kytkimen kesto. Enhän voinut valita tämän jälkeen siis uutta samanlaista +15% settiä.
Pitkällisen pähkäilyn jälkeen päädyin audisrs palstalla kytkimiä kaupitelleeseen Unkarilaiseeen kaveriin, joka myi vahvistettuja ja modattuja B7 RS4 asetelmia + 6-lapaista sintteriä. Lupaukset oli siinä 1000 - 1100nm kesto. Tämä kokeilu oli katastrofi jo alkuunsa kun kävikin ilmi että kytkinlevyn keskiö oli vääränlainen. No, lähetti uuden oikeanlaisen levyn tilalle ja saatiin auto nippuun ja ajoon toisella yrittämällä. Huolellisen ja pitkän sisäänajon jälkeen oli täyskaasun aika. Ja kytkin luisti prkl. Lisää sisäänajoa ja luisti edelleen. En tiedä mikä tuossa oli vialla mutta paineasetelman pinta oli ihan naarmuinen avattaessa. Osat lähetetty Unkariin valmistajalle ja saa nähdä mitä keksivät syyksi. Osaako joku sanoa mistä voisi johtua?
No, sitten taas pähkäilemään uutta kytkintä. Enää en siis voinut luottaa tuohon Unkarilaisen kytkimeen kovista spekseistä huolimatta enkä siis halunnut enää sellaista. Mielessä kävi Audizinellä paljon kehuttu AMD:n stage 4 kytkinsetti joka on ilmeisesti siis sama modattu + vahvistettu B7 RS4 asetelma + 6-lap sintterilevy. Samoja vääntöjä lupaa AMD kuin Unkarin mies. Enhän voinut ottaa riskiä siis ostaa käytännössä samalaista kytkintä josta itsellä oli huonot kokemukset. Lisäksi kun luin että ViLellä oli tuo samainen Unkarin kytkin luistanut dynossa.
Ainoa vaihtoehto yksilevyisissä oikeastaan oli siis Monster. Ensitestien perusteella tuntuisi pitävän eikä ole edes kovin huono käyttää. Parempi käyttömukavuus kuin tuolla katastrofaalisella B7 RS4 kokeilulla. Raportoidaan sitten enempi myöhemmin.
Jarno H: mulla on se 4-lapainen jousitettu. Halusin jousitetun juurikin käyttömukavuuden kannalta. Sille yhdistelmälle lupas Joe 1000nm. Ei tartte lähettää mitään levyjä sille. Tulikohan muutama kymppi lisää tuohon hintaan sit.
Eli summa summarum. Kyllä se pienoinen ylimitoitus tuo vähän lisäarvoa kun ei voi oikeasti tietää mikä kestää mitäkin.
Comment
-
Joo ei kukaan helpoksi ole sanonutkaan eikä se yhtään helpota valinnan tuskaa jos 1000Nm specsattu kytkin ei pidä enempää kuin oem RS4 :/ Tosin jonkun täytyy mättää jos ongelmia on ja riski kasvaa kun haalitaan osia eri paikoista/valmistajilta ja kolmas osapuoli tekee omat modinsa. B7 RS4 setuppia on moni rapakon takana kehunut ja ihmettelen kun täällä kuitenkin on useammalla ollut ongelmia.
Lupe onko tuo sun kytkin minkälainen ajaa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jarno H Näytä viestiNykyinen SRE RS4 pitää 800Nm, johon se on rajoitettu. Kyllä nuo ahtimet varmasti aika pian loppuu, mutta kiinnostais kokeilla mitä muu rauta antaa jos kytkintä ei tarvis suojella.
Mikse: onhan se aika kulmikasta välillä liikkeellelähtö mutta ei voi mitään. Jäykkyys ehkä samaa luokkaa mitä oli B7 RS4, ei häiritsevä ainakaan itselle. Mutta kaikkea ei saa tähän rahaan. :) Vauhtipyörähän vaihtui Fidanzasta siihen ccc-motorsportin 707-tyyliseen teräsvauhtikseen. Vähemmän jurinoita alle 2000rpm.
Comment
-
Kaipa nääkin on osittain henkimaailman juttuja, perus rs4 massa kykällä mulla on 2.1 bar piikkeejä rs6++ hyrrillä. Pääosin radalla mennään vieläpä. Mutta en valita, kivempi ajaa tällä kykällä varmasti. Näitä kytkimiähän on porukka saanut luistamaan jo lähes vakio autolla :)
Tai sitten kone on vaan pullo :) mutta kyllä tuo monster olisi valinta, jos isompaa kaipaisi.
Comment
-
"only difference is, that the 821 has 4, and the 027 has 6 sinterpads. Six always are better than 4. The 821 is cheaper (for you: Euro 269,00) than the 027 (Euro 299,50)"
Mitä parempaa 6-lapaisessa on? Ei ainakaan väännönkesto, jos Joe oli Lupelle luvannu 1000Nm 4-lapaisella ja lupaa 800Nm 6-lapaisella. Ei varmaan muuta voi olla kuin käytettävyys.
Comment
-
-
On, mutta rengasta ei kannata ehkä tähän keskusteluun ottaa mukaan ollenkaan koska renkaan pitoon vaikuttaa monet muutkin mekanismit kuin pelkästään kitkakerroin ja pinta-ala. Rengas on sangen elastinen keksintö joka pureutuu asfaltin tai muun pinnan muotoihin ja puhtaan kitkan lisäksi siellä vaikuttaa pintojen tukivoimat yms. Lisäksi ei ole ihan yksiselitteinen juttu määrittää renkaan ja alustan välistä kosketuspinta-alaa.
Saattaa olla että kytkimenkään tapauksessa asia ei ole ihan niin yksinkertainen, mutta tiedän siitä vain sen verran että olen viisastelematta. :)
Comment
-
Mutta eikös se mene sitten niin että 6-lapaisen isompi kitkapinta-ala pitää enemmän kuin 4-lapaisen?
Käytettävyydestä en kyllä tiedä mikä siinä muka erona, ajanu vähän kaikenlaisia kytkimiä tässä parina viime kesänä. Lähinnä kaupunki alueella, ja ei tuossa ole mukavuuden kanssa mitään eroa 4 vs 6 lapainen kytkinlevy.
Comment
-
Hyvä kysymys. Jos asiaa tarkastellaan pelkästään puhtaan liuku/staattisen kitkan kannalta niin ei pitäisi olla mitään merkitystä montako lapaa. Vähemmän lapoja -> isompi pintapaine mutta pienempi pinta-ala ja enemmän lapoja -> pienempi pintapaine mutta isompi pinta-ala. Laskukaavaa pyörittelemällä tulos on sama kummassakin. Oma veikkaukseni on että tähän liittyy kuitenkin muitakin ilmiöitä, koska muutenhan esim. 2-levykytkimestä ei olisi mitään iloa.
Comment
-
-
Ei vaan ajattele että sinulla on kahdet lumikengät päällekkäin. Kumpaiseenkin kohdistuu melkolailla sama voima/ala eli paine :)
Karkeasti ottaen levyjen lisääminen lisää kytkimen pitoa lukumäärän suhteessa. Tähän tietysti vaikuttaa käytännössä jonkin verran sellaiset ilmiöt kuten välilevyn vauhtipyörää nopeampi lämpeneminen ja varmasti muutkin pienehköt ilmiöt.
Comment
Comment