Ajatuksena oli se, että jos kerran millin liike kaasupolkimessa ns. tappaa auton eli bensa tai sytkä loppuu niin kannattaa se kaasuläpän potentiometri tarkastaa aiheuttaako jonkin oikosulun Motronicille.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
High Power - tuunaajat älkää vaivautuko
Collapse
X
-
Comment
-
Lisäsin SamSam:in Monster-kytkimen kuvaan vakio -707:sta otetun.
Mielikuvitusta käyttäen voi nähdä vakiosta yhden lankalenkin puuttuvan -> voi olla jopa jäykempi, kuin vakio. Pitäis päästä mittaamaan...
Comment
-
Vieras
Oisko tuossa tosiaan purettu painin levy irti ja otettu lanka pois ja sorvattu jousen kosketus kohta pienemmälle halkasialle mikä kasvattaa puristusta mutta lyhentää liikevaraa. Helppo muokkaus myös itse tehdä mutta.. itelle tein kahdella vakio jousella asetelman mutta ei irrottanut kunnolla, johtunee siitä että kaverina oli vakio massalevy joka vaatii enemmän liikettä irrottaakseen kun kova sintteri. Koska välissä on se pelti jousi.
Oisko täällä kokemusta /neuvoja 7a nokkien ajoituksista, minne päin kannattais lähteä hieromaan nokkien välistä ja kokonais ajotusta?
Nyt siis vakio ajoituksissa ja meinaa olla että paine nousee reilusti jo 4krpm mutta veto alkaa vasta 5krpm jälkeen Ja paras veto on aivan rajoittajalla n.7-7,5krpm. Ois tarkotus saada aluetta hieman elemmaks koska kierrosten lisääminen ei nyt oo oikeen mahdollista..
Vehje 7A ahdettuna, 1.3bar paineilla n.500/550
Ruokinnan kun saan kasvatettua niin koetellaan kovemmilla paineilla, mutta heräämiseen pitäis saada hieman vireyttä. :)
Comment
-
Suuttimien valintaa, tuottoa ~800hp@E85 (hankala arpoa ahtimien tuottoa kun dynot antaa mitä missäkin)
Yrittänyt kaivella täältä kokemuksia mutta aika vaihtelevia kokemuksia suuttimien riittävyydestä samantyylisissä setupeissa. EV14 7-reikäisistä kuullut positiivista vrt. modatuihin 1-reikäisiin ja sellaisia tekisi mieli mutta suurin koko on 957@3bar, 0280158040
http://www.finjector.com/verkkokaupp...lts/0280158040
4bar peruspaineella 1080cc niin riittääkö miten pitkälle 6 pyttyisessä 2,7t?Viimeksi muokannut Mikse; 24.5.2016, 22:14.
Comment
-
Olen koittanut finjectorin suuntaan avata keskustelua siitä mikä RS4-imusarjaan/kiskoihin olisi aidosti hyvä suutin, mutta siellä ei taida asia erityisemmin kiinnostaa. Mikelläkin taisi olla ainakin nykyään sellainen imupuoli.
Jos suuttimessa on nimenomaan viuhka, on se RS4-paketissa pienoinen ongelma, kun sitten ampuu mihin sattuu. Jos on kartio niin sittenhän ei ole niin väliä.
Alkuperäisen erikoisuutta voi äimistellä täältä:
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_245.PDF (pdf-sivu 21, sivunumero 22)
Sähköliittimet ovat vielä 45-asteen kulmassa, että tilanne olisi mahdollisimman oivallinen..
2000cc saa myös toimimaan, mutta säätäjä voi olla halukas veloittamaan ylimääräisestä tuntien käytöstä.
Comment
-
Mites noissa 2000cc oikein toiminta kun lukee finjectorin sivuilla: suunniteltu kaasu käyttöön. Toisella autoforumilla tästä oli mainintaa että ihan hyvin pelaavat myös E85:lla, mutta taas kun ei tuntunut olevan kokemusta kuin tasolla "kaverin-serkun-naapurin autossa toimi"
Comment
-
Tarkoitus ajaa myös bensallakin niin uskallan epäillä 2000cc toimivuutta tai ainakin työllistää softan tekijää. Ja toimii ja toimii mainiosti tarvii varmaan olla vertailupohjaa.
Se mitä olen kuullut kokemuksia kun on vaihdettu mörköisot 1-reikäiset noihin modaamattomiin niin toiminut helvetin paljon paremmin. Se onko polttoaine pisaroina vai sumuna varmaan vaikuttaa moneen asiaan ja siksi noista 7-reikäisistä yritän löytää tietoa tai lähinnä sitä mihin asti nuo riittää, 1080@4bar. Peruspainetta nostamalla toki lisää tuottoa mutta rajat tullee siinäkin vastaan (?) kun ajetaan isoilla ahdoilla.
Comment
-
Niin, ei niissä viuhkaa ole, vaan kartio. Anteeksi väärä kuvaus.
2000cc toimii sekä bensalla, että viinalla ja kokemusta on omalla kohdalla vuodesta 2011 asti.
Ei se työllistä yhtään sen enempää sitä softaajaa, ne toimii ihan siinä missä muutkin. Eikä se pienilläkään aukioloilla räi sillä tavalla kuin jotkut vanhat isot dekat.
Comment
-
Formula tietoa tai ei, niin partikkelikoossa on melkoinen ero modatulla ev versiolla, verrattuna monireikäisiin. Mitä enemmän hajottimia, sen parempi varsinkin viinalla. Ja koskee juuri näitä isoja suuttimia.
Toki isolla ev:llä auto liikkuu mutta ei se sitä tarkoita, että kokoonpano olisi hyvä.
Yhdessä toista kilohevosta omaavassa suuttimien käytössä oli melko radikaali ero, kun ev tilalle tuli monireiät. Kaikki toimi paremmin, tehoa enemmän, duty pienempi jne. Siksi valmistajilta tulee uusiin autoihin näitä monireikäversioita, vielä vaan vähän pienempiä ovat pirulaiset.
Vähän sama asia, kun ev14 tuli markkinoille, olivat hyviä mutta nyt jo vanhentuneita muuhun tarjontaan. Eli puretut modatut versiot.
Comment
-
Jos nyt hetkeksi unohdetaan muut suuttimet ja palataan tuohon alkuperäiseen kysymykseen eli noiden 1080cc@4bar riittävyyteen. Netissä muutamilla laskureilla pitäisi riittää 800hv@E85, täällä mitä S/RS autoja 6xx tehoilla toisilla dutyt tapissaan, toisilla laskennallisesti riittäisi (isommat suuttimet mutta dutyissä ylimäärin varaa) helposti samoilla tehoilla...
Comment
-
Nyrkkisäännöt toimii vain jos paineet pysyy hallinnassa. Isokin pumppu käy pieneksi ku ajetaan yli 2bar ahdoilla ja peruspaine on 4bar. Silloin täyskaasulla siirtopaine sen yli 6bar. Siihen vielä vähä painehäviöö pienen linjan takia, ja pikkusen ohkaset sähköt pumpuille, niin ei olekaan pumpuilla tuotto se, mitä oli odotus.
Comment
-
Linjat tulee riittävän isoiksi ja sähkötkin on jo nykyiselle pumpulle vedetty uusiksi niin samat tulee toisellekin. Pumppujen tuottokäyrä näyttäisi ~250l/h@7bar ja noita olisi tarkoitus laittaa 2 rinnan. Vähän kyllä vierastan peruspaineen nostoa mutta mieluummin kyselen täällä etukäteen kuin korjaan jälkikäteen ;)
Paljonko Vaynellä olisi dutyt noilla pienemmillä suuttimilla vrt. nykyisiin?
Voiko miten laskea yksinkertaistetusti jos teholisäys on esim. 20% paljonko kasvaa polttoaineen tarve?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
Paljonko Vaynellä olisi dutyt noilla pienemmillä suuttimilla vrt. nykyisiin?
Voiko miten laskea yksinkertaistetusti jos teholisäys on esim. 20% paljonko kasvaa polttoaineen tarve?
Toki ei mitään hajua paljon tuolla piikki aukiolojen aikaan on bensanpaine ahdoilla ja siten suuttimien tuotto. Tuo laskettu 4 bar peruslinjapaineella ja sehän siellä ei ole tuolloin.
Comment
-
Tuossa pari pätkää vitosen kyljessä olevasta Borg Warner S300SX-E ahtimesta. Siivet tuossa ovat 62/83 ja 76/68
https://www.youtube.com/watch?v=iYXsx13P-tI
https://www.youtube.com/watch?v=s80-15NrrG8
Aika vähän löytyy tietoa/ kokemusta näistä ahtimista ja samoin Garretin gtw sarjasta, 5 mukisen kyljessä. Molemmat kiinnostais kovasti.
Comment
-
Comment