Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

High Power - tuunaajat älkää vaivautuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ajatuksena oli se, että jos kerran millin liike kaasupolkimessa ns. tappaa auton eli bensa tai sytkä loppuu niin kannattaa se kaasuläpän potentiometri tarkastaa aiheuttaako jonkin oikosulun Motronicille.

    Comment


    • Jatkaa se kuitenkin kiertämistä ahtojen loppumisen jälkeen, mennään vaan ns. vaparin tehoilla.

      Comment


        Ahtimen imupuolen tarkastelu voisi olla nyt sangen aiheellista. En nyt muista millainen imupuoli tuossa autossa oli, mutta jos vaikka suodatin menee kasaan tai imuputki ennen turboa luttuun, selittäisi se ilmiön oikein hyvin.

        Comment


        • Lisäsin SamSam:in Monster-kytkimen kuvaan vakio -707:sta otetun.
          Mielikuvitusta käyttäen voi nähdä vakiosta yhden lankalenkin puuttuvan -> voi olla jopa jäykempi, kuin vakio. Pitäis päästä mittaamaan...

          Comment


            Oisko tuossa tosiaan purettu painin levy irti ja otettu lanka pois ja sorvattu jousen kosketus kohta pienemmälle halkasialle mikä kasvattaa puristusta mutta lyhentää liikevaraa. Helppo muokkaus myös itse tehdä mutta.. itelle tein kahdella vakio jousella asetelman mutta ei irrottanut kunnolla, johtunee siitä että kaverina oli vakio massalevy joka vaatii enemmän liikettä irrottaakseen kun kova sintteri. Koska välissä on se pelti jousi.

            Oisko täällä kokemusta /neuvoja 7a nokkien ajoituksista, minne päin kannattais lähteä hieromaan nokkien välistä ja kokonais ajotusta?
            Nyt siis vakio ajoituksissa ja meinaa olla että paine nousee reilusti jo 4krpm mutta veto alkaa vasta 5krpm jälkeen Ja paras veto on aivan rajoittajalla n.7-7,5krpm. Ois tarkotus saada aluetta hieman elemmaks koska kierrosten lisääminen ei nyt oo oikeen mahdollista..
            Vehje 7A ahdettuna, 1.3bar paineilla n.500/550
            Ruokinnan kun saan kasvatettua niin koetellaan kovemmilla paineilla, mutta heräämiseen pitäis saada hieman vireyttä. :)

            Comment


              Suuttimien valintaa, tuottoa ~800hp@E85 (hankala arpoa ahtimien tuottoa kun dynot antaa mitä missäkin)
              Yrittänyt kaivella täältä kokemuksia mutta aika vaihtelevia kokemuksia suuttimien riittävyydestä samantyylisissä setupeissa. EV14 7-reikäisistä kuullut positiivista vrt. modatuihin 1-reikäisiin ja sellaisia tekisi mieli mutta suurin koko on 957@3bar, 0280158040
              http://www.finjector.com/verkkokaupp...lts/0280158040

              4bar peruspaineella 1080cc niin riittääkö miten pitkälle 6 pyttyisessä 2,7t?
              Viimeksi muokannut Mikse; 24.5.2016, 22:14.

              Comment


              • Eikös tuo ole sama pistää vaikka 2000cc? Ne pelaa pienilläkin aukioloilla ihan hyvin.

                Comment


                  Mistä niin isoja saa? Minä olen käsittänyt ettei noita modaamattomia 7-reikäisiä ole niin isoina.

                  Comment


                  • Ne on yksireikäisiä, kun niistä on poistettu ne ritilät. Toimii mainiosti, vaikka onkin vain se yksi viuhka.

                    Comment


                      Olen koittanut finjectorin suuntaan avata keskustelua siitä mikä RS4-imusarjaan/kiskoihin olisi aidosti hyvä suutin, mutta siellä ei taida asia erityisemmin kiinnostaa. Mikelläkin taisi olla ainakin nykyään sellainen imupuoli.

                      Jos suuttimessa on nimenomaan viuhka, on se RS4-paketissa pienoinen ongelma, kun sitten ampuu mihin sattuu. Jos on kartio niin sittenhän ei ole niin väliä.
                      Alkuperäisen erikoisuutta voi äimistellä täältä:
                      http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_245.PDF (pdf-sivu 21, sivunumero 22)
                      Sähköliittimet ovat vielä 45-asteen kulmassa, että tilanne olisi mahdollisimman oivallinen..

                      2000cc saa myös toimimaan, mutta säätäjä voi olla halukas veloittamaan ylimääräisestä tuntien käytöstä.

                      Comment


                        Mites noissa 2000cc oikein toiminta kun lukee finjectorin sivuilla: suunniteltu kaasu käyttöön. Toisella autoforumilla tästä oli mainintaa että ihan hyvin pelaavat myös E85:lla, mutta taas kun ei tuntunut olevan kokemusta kuin tasolla "kaverin-serkun-naapurin autossa toimi"

                        Comment


                          Tarkoitus ajaa myös bensallakin niin uskallan epäillä 2000cc toimivuutta tai ainakin työllistää softan tekijää. Ja toimii ja toimii mainiosti tarvii varmaan olla vertailupohjaa.
                          Se mitä olen kuullut kokemuksia kun on vaihdettu mörköisot 1-reikäiset noihin modaamattomiin niin toiminut helvetin paljon paremmin. Se onko polttoaine pisaroina vai sumuna varmaan vaikuttaa moneen asiaan ja siksi noista 7-reikäisistä yritän löytää tietoa tai lähinnä sitä mihin asti nuo riittää, 1080@4bar. Peruspainetta nostamalla toki lisää tuottoa mutta rajat tullee siinäkin vastaan (?) kun ajetaan isoilla ahdoilla.

                          Comment


                          • Niin, ei niissä viuhkaa ole, vaan kartio. Anteeksi väärä kuvaus.

                            2000cc toimii sekä bensalla, että viinalla ja kokemusta on omalla kohdalla vuodesta 2011 asti.

                            Ei se työllistä yhtään sen enempää sitä softaajaa, ne toimii ihan siinä missä muutkin. Eikä se pienilläkään aukioloilla räi sillä tavalla kuin jotkut vanhat isot dekat.

                            Comment


                              On joissakin kaasusuuttimissa ollut tiivisteiden turpoamisongelmaa, ja sehän sitten sotkee suuttimen toiminnan.

                              Comment


                              • On, mutta se koskee minun tietääkseni VAIN 1700cc pitkärunkoista. Kyseisellä suuttimella ei toimi bensa eikä viina.

                                Edit: ja tästä on siis myös ihan omakohtaista kokemusta, ei perustu mututornihuhuihin ja foorumitietämykseen.
                                Viimeksi muokannut kenax; 25.5.2016, 09:36.

                                Comment


                                  Formula tietoa tai ei, niin partikkelikoossa on melkoinen ero modatulla ev versiolla, verrattuna monireikäisiin. Mitä enemmän hajottimia, sen parempi varsinkin viinalla. Ja koskee juuri näitä isoja suuttimia.

                                  Toki isolla ev:llä auto liikkuu mutta ei se sitä tarkoita, että kokoonpano olisi hyvä.

                                  Yhdessä toista kilohevosta omaavassa suuttimien käytössä oli melko radikaali ero, kun ev tilalle tuli monireiät. Kaikki toimi paremmin, tehoa enemmän, duty pienempi jne. Siksi valmistajilta tulee uusiin autoihin näitä monireikäversioita, vielä vaan vähän pienempiä ovat pirulaiset.

                                  Vähän sama asia, kun ev14 tuli markkinoille, olivat hyviä mutta nyt jo vanhentuneita muuhun tarjontaan. Eli puretut modatut versiot.

                                  Comment


                                    Onhan Finjectorillakin nykyisin rutkasti bensayhteensopivia isoja.

                                    Comment


                                      Jos nyt hetkeksi unohdetaan muut suuttimet ja palataan tuohon alkuperäiseen kysymykseen eli noiden 1080cc@4bar riittävyyteen. Netissä muutamilla laskureilla pitäisi riittää 800hv@E85, täällä mitä S/RS autoja 6xx tehoilla toisilla dutyt tapissaan, toisilla laskennallisesti riittäisi (isommat suuttimet mutta dutyissä ylimäärin varaa) helposti samoilla tehoilla...

                                      Comment


                                        Vanhan nyrkkisäännön mukaan nuo tonniset riittäisi juuri ja juuri 700hv vitosessa, joka olis inan yli 800 kutosessa, kyl tänäpänä noitten uusien suuttimien kanssa ottaisin reilusti turvaa.

                                        Comment


                                        • Nyrkkisäännöt toimii vain jos paineet pysyy hallinnassa. Isokin pumppu käy pieneksi ku ajetaan yli 2bar ahdoilla ja peruspaine on 4bar. Silloin täyskaasulla siirtopaine sen yli 6bar. Siihen vielä vähä painehäviöö pienen linjan takia, ja pikkusen ohkaset sähköt pumpuille, niin ei olekaan pumpuilla tuotto se, mitä oli odotus.

                                          Comment


                                            Jeps ja sanoisin ettei tässä tapauksessa valitettavasti nuo suuttimet ihan riitä :(

                                            Itselle nuo riittäisi juuri sopivasti ja sehän syökin miestä, ettei älynnyt selvittää asiaa vuosi/pari sitten ja laittaa nuo..

                                            Comment


                                              Linjat tulee riittävän isoiksi ja sähkötkin on jo nykyiselle pumpulle vedetty uusiksi niin samat tulee toisellekin. Pumppujen tuottokäyrä näyttäisi ~250l/h@7bar ja noita olisi tarkoitus laittaa 2 rinnan. Vähän kyllä vierastan peruspaineen nostoa mutta mieluummin kyselen täällä etukäteen kuin korjaan jälkikäteen ;)

                                              Paljonko Vaynellä olisi dutyt noilla pienemmillä suuttimilla vrt. nykyisiin?
                                              Voiko miten laskea yksinkertaistetusti jos teholisäys on esim. 20% paljonko kasvaa polttoaineen tarve?

                                              Comment


                                              • Tehon nousu ja bensankulutus seuraa toisiaan täysin lineaarisesti, jos lambda on sama.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti

                                                  Paljonko Vaynellä olisi dutyt noilla pienemmillä suuttimilla vrt. nykyisiin?
                                                  Voiko miten laskea yksinkertaistetusti jos teholisäys on esim. 20% paljonko kasvaa polttoaineen tarve?
                                                  Nopeasti laskettuna nyt max 65% aukiololla, noilla olisi maltillisesti vielä luokkaa 80%.

                                                  Toki ei mitään hajua paljon tuolla piikki aukiolojen aikaan on bensanpaine ahdoilla ja siten suuttimien tuotto. Tuo laskettu 4 bar peruslinjapaineella ja sehän siellä ei ole tuolloin.

                                                  Comment


                                                    Bensanpaine pidetään suuttimen yli vakiona, joten ilmakehän suhteen paineen muutos ei vaikuta tuottoon.

                                                    Comment


                                                      No sitten laskelma lienee suht lähelle eli nuo suuttimet ottaisin, jos nyt omat pitäisi valita. Omaa tyhmyyttä oli, ettei selvittänyt aiemmin tarpeeksi asiaa.

                                                      Comment


                                                        Onko porukoilla kuinka kokemusta BW isomman luokan fööneistä? Siis ei EFR, vaan ihan perus Airwerks turboista. Lähinnä kiinnostais tietää kuinka nuo käyttäytyy vs. vastaavan kokoisiin Holsetteihin?

                                                        Comment


                                                          Tuossa pari pätkää vitosen kyljessä olevasta Borg Warner S300SX-E ahtimesta. Siivet tuossa ovat 62/83 ja 76/68

                                                          https://www.youtube.com/watch?v=iYXsx13P-tI
                                                          https://www.youtube.com/watch?v=s80-15NrrG8

                                                          Aika vähän löytyy tietoa/ kokemusta näistä ahtimista ja samoin Garretin gtw sarjasta, 5 mukisen kyljessä. Molemmat kiinnostais kovasti.

                                                          Comment


                                                            Tuossa olis yks S480:in kanssa. :D

                                                            https://www.youtube.com/watch?v=RTYQSon6TCs

                                                            Comment


                                                              Yleisesti on puhuttu että noi borgit kyllä syttyisi kyllä hyvin herkästi. Toki vähän pesän koon valinnasta kiinni sekin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X