Mä oon käyttäny pikku alumiiniadapterilla Saabin painelaakeria orkkis pidikkeessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
High Power - tuunaajat älkää vaivautuko
Collapse
X
-
-
Minulle on tulossa Bitukkaan tuollainen Monster 1200nM SRE Saksan poijjaan tekele 6-lapaisella Unkarin poijjaan tekemällä sintterillä ja Blingin teräsvauhtiksella, kunhan saan liikenteeseen ja sisäänajot ajeltua niin raportoin tuon toimivuudesta. Pelkkää hyvää olen kuullut tuosta yhdistelmästä (kylläkin levy ja asetelma samalta Saksan pojalta). Kesä saattaa olla kyllä mennyt jo jonkin matkaa ennen kuin saan testattua...
Comment
-
Uskallatko Timo kertoa mitään hintaa tuolle Monsterille?
Se on käytännössä jo ostoslistalla seuraavaa setuppia varten, mutta hintoja en oo uskaltanu kysellä...
Ja sitten tietäjät: onnistuukohan tuo Monsteri Blingin 754 vauhtiksella vai pitääkö hommata 707, koska siihen ainakin saadaan sopivaa palikkaa.
Comment
-
Otin lainauksen omasta projektitopikistani "Berliinistä tulee ja sellainen henkilö kuin Joe Krumpholzt tekee vahvistuksen. On tehnyt kytkimien muutoksia vuodesta -88 saakka.Tässähän on sellainenkin vaihtoehto, että Joelle voi lähettää jo olemassa olevan SRE-asetelman, jonka se sitten vahvistaa."
mail: joe.krumpholz@t-online.de
Sre monsteri on mulla nyt pari vuotta ollut ja ajettavuus ei eroa juurikaan vakiosta sre:stä. Asetelmasta on modattu käpälät, että vakion 707:n 1400 daN jousipaine on saatu nostettua 2050 daN saakka.
Comment
-
Tää Monsterman on mulle uusi tuttavuus, mutta 1200Nm pysäyttävät yksilevy kuulostaa päittäislaakerille ikävältä. Mutta käyttökokemukset toki kiinnostaa.
Comment
-
Tämä on varmasti mukavuudeltaan eri luokkaa kun "normi"monilevykytkimet. Ja kun merkki on Sachs, niin väännön kestokin on tuosta nimellisestä varmasti vielä kovempi todellisuudessa.
http://www.dli-teknik.se/index.php?s...=15765&lang=sv
Tuommosen ostan omaan, heti kun nelilapanen ja -765 asetelma antautuu. Tämäkin on vielä karvan alle 1000/1000 paketin kestänyt mukisematta. Ei voinu sanoa, että vikisemättä, kun sitä se kyllä pitää, normiajossa paikaltaan lähtiessä ihan riittävästi.
Comment
-
Vieras
Onko tuo Monster siis jonkun kolmannen osapuolen muokkaama SRE?
Mikä on jykevin yksilevyinen Sachs joka on heidän omaa tuotantoa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viestiTää Monsterman on mulle uusi tuttavuus, mutta 1200Nm pysäyttävät yksilevy kuulostaa päittäislaakerille ikävältä. Mutta käyttökokemukset toki kiinnostaa.
Comment
-
Tuo on varmasti totta. Itellä on odottamassa AP:n 2-levyinen(käytettynä ostettu). Malli näyttäis olevan CP7372-CE90-SF jolle luvataan 848Nm kesto. Yhtäkkiä en löytänyt AP:n 2-levyistä mallia jossa olis suuremmat lupaukset..? Sit nähään miten luisteleepi...
Jos jollain on tommonen "Monster" joskus irrallaan, muutama kuva olis hieno juttu (mielellään semmosia, mistä näkis "muutokset").
Comment
-
-
Eiköhan "Lambo" kytkin ole CP7373-CE90-SF.
Pointtini oli, että ilmoitetut vääntölukemat on melkoisen vaihtelevia.
Kumpa kaikki kertoisivat puristusvoiman (tai siis yleensä joku edes).
Laitoin muutaman mitatun samaan kuvatukseen toiminta-alueella (voima-asteikko on "yksiköitä"). Tiltoneista ja QM:stä ei ollu varmasti uusien mittauksia paperilla montaa.
Tämä on varmasti mukavuudeltaan eri luokkaa kun "normi"monilevykytkimet. Ja kun merkki on Sachs, niin väännön kestokin on tuosta nimellisestä varmasti vielä kovempi todellisuudessa.
http://www.dli-teknik.se/index.php?s...=15765&lang=sv
Hauskasti yksilevyiseen lukema on 440Nm samassa sassin taulukossa.
Tuohon Monster-kytkimeen saattais olla muutettu painelevyn kosketuskohtaa pienemmälle halkaisijalle, se kolmas "lankalenkki" (välitys muutettu). Jos näin, niin päittäislaakeriin ei tulisi lisää kuormaa.
Hyvin menee offtopikkiin....
Ja hyvin on tietokonemaailma hävittänyt kuvan. Linkitin uudestaan
Comment
-
Minkälaista männänrenkaiden katkovälystä porukka on käyttänyt kilomoottoreissa?
JE:n 81,5 männät 0,09mm välyksellä tulossa korkeeseen lohkoon.
JE:n taulukkosta laskeskelin jotain 0,45mm pintaan ylemmät renkaat,
ja 0,38mm öljyrenkaat.
On vaan pikkasen amerikkaa toi taulukko.
Comment
-
Joo. 1000hp moottoria tarkoitin.
Taidan laittaa n. 0,5mm välystä ylempiin renkaisiin.
Tehtaan jäljiltä näyttäis välystä olevan n. 0,25mm.
Comment
-
Riippu mitä riviä taulukosta käyttää.
Alareunasta löytyy tollanen.
Blown Race Only
Bore x .0060"
Tolla kertoimella tulee se 0,5mm ylemmälle renkaalle. Alemmalle Bore x .0063 eli 0,51mm.
Tarkaks menee rakotulkilla mittailu :)
Comment
-
Isompi ero sais olla ylemmän ja alemman välillä. Kympin luokkaa ainakin. Alemmassa isompi siis.
Comment
-
Onkos porukka käyttäny yleensä stanu mittasia veivejä näissä korkeissa lohkoissa? (ja miksei orkkis lohkotkin). Itellä tuossa AEL lohko mihin pitäis ny speksata/tilata sisuskalut. Kuinka paljon ylipäätään on kokemuksia noista pidemmistä veiveistä? Olin vähän ajatellut 159mm veivi setuppia kokeilla... 82mm porausta varmaan tulen käyttämään. (tehot sinne 750hv luokkaan)
Comment
-
Ongelmana ahtojen loppuminen (ykkösellä ahtaa tappiin asti, kakkosella 6000rpm, kolmosella jo 5500rpm) Tippuu tasan nollaan ahtopaineet eli peruspainekin häviää. N75 johto irrotettuna ahtaa peruspaineen rajoittimelle asti. Jos kaasun nostaa millin lattiasta ylös ongelma häviää. Myöskään bensaohjelmalla ei lopeta ahtamista missään vaiheessa. 1.9bar jousi vakiohukkiksessa, RS2 pakosarja, Fin-Turbon K26 (#6 pakopesä) hybridi 55/54 siivillä. Tehoa noin 400hv. Ahtaa max. 1.8bar ja rajoittimen lähelle noin 1.5bar (kun kaasua nostettu milli pohjasta). Porkkiksen ohjelma ja viinalla on tämä ongelma.
Tuntuu että ainoa ongelman aiheuttaja voi olla hukkaportin aukeaminen pakopaineesta kun ei ahda yhtään mitään?
Comment
-
Tuolla viankuvauksella keskittyisin ekaksi kaasuläpän asentoanturiin, meneeko oikoseen kun läppä on 100% auki? Kun kerran ongelmaan auttaa tuo millin kaasun nosto? Vcds:lla onnistuu tuo läpän liikkeen tarkistus, moottorista kenttä 3 löytyy ja ohjearvot läppä auki 90-102 ja läppä kiinni 5-10. Sitten tietysti johtosarjan tarkistus/mittaus Motronicilta saakka. Eikös teillä ole se harvinainen #8 pesä ahtimessa?
Comment
-
Ei kai sen nollaan silti pitäisi pudottaa ahtoja jos kaasuläpän anturissa vika? Eikö sieltä peruspaine pitäisi kuitenkin tulla?
#6 pakopesä on, mutta ilmeisesti vähän harvinaisemmalla 2.2 tuuman pakolähdöllä (80-luvun alun malleissa 1.95 tuumaa?).
Comment
Comment