Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

High Power - tuunaajat älkää vaivautuko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko siinä sitä ajoitustappia? Siis siinä blingin vauhtiksessa...

    Comment


    • On siinä se ykk ajotustapin paikka kyllä.

      Olis niillä tällainenkin olemassa: http://www.blingfactory.fi/epages/vi...ducts/BF200107. Hirvittää vaan tuo paino, plus mulla on jo tommonen quarter masterin 7,25" kykä hommattuna, kytkinlevyt lähtee just sinne uudelleen keskiöitäväks.

      Edit: Laitanpa vielä kyselyä saisko ne tehtyä tosta spesiaaliversion, et tulis tohon kevyeen pyörään lisäksi tuo 60-2 kehä, jota se hall haistelis.

      Comment


      • Siis ehdottomasti vaan muutos takastefan 60-2 triggerille, jos ei ihan välttämättä tarvi orkkisecua käyttää. Maksaa sen luokkaa puolitoista sataa ja voi unohtaa triggeröinnin kanssa pelleilyn siihen paikkaan.

        Tässä havainnekuva johdon läpiviennistä, starttimoottorin laipasta pieni pala pois ja sehän istuu melkein bolt on. Lohkoon ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.
        http://i770.photobucket.com/albums/x...2/halli010.jpg

        Sitten noissa vauhtipyörissä, joissa homesignaali on toteutettu jollain reijässä olevalla pinnatapilla, niin sen paikallaanpysyminen on varmistettava, kuten eräs tätäkin foorumia lukeva tietää..

        Comment


        • Ecu tulee olemaan joku ei orkkis. Ehkä Motec, kenaxilla siitä oli ainakin kokemusta tän mosan kanssa?

          Miten toi hammaskehä tonne tulee? Vauhtipyörän alle vai miten? Sittenhän ei tarvis vauhtikseen mitään teetättää erikseen?

          Laitatko tuon varaosanumeron, voi joskus laakkoselta käydä kyselemässä.

          Comment


          • Motecista on kokemusta sekä mulla, että kalskeella ja taitaa molemmilla olla pelkkää hyvää sanottavaa kyseisestä purnukasta..?

            Se rakennelma tulee kampuran takastefan tilalle, itse triggerikehä tulee krymppiliitoksella kampuraan, vauhtipyörän alle. Vauhtipyörään ei tarvitse mitään modauksia.

            Kalske voi varmaan heittää lonkalta sen varaosanumeron.

            Comment


            • Loistohomma, eli pistän blingfactorylta tulemaan ton valmiin vauhtiksen tolle 7.25" kykälle ja heitän tommosen halli setin anturoinniks. Kiitokset taas, pääsee hommissa vähän etiäpäin!

              Comment


              • Juu ja sano, että jättää sen home-tapin laittamatta kokonaan. Sitä ei tarvita. Ja sano, että tsekkaa sen pyörän kellolla.

                Comment


                • Tuli abyyn ostettua sre vakiolevylle kun laatikko oli irti ja nyt kohta kone lähtee irti niin kiinnostaisi päivittää vauhtis kevyeen ja kovaan.

                  Onko sellaista kovaa vauhtipyörää johon tuo 707-sre kävisi?

                  Comment


                    Onko sinulla siis 707 jo olemassa? Se kun ei ABYn vauhtikseen sovi.

                    Comment


                      Itelle tuli NM:n vauhtipyörä kevennettynä. http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG eteenpäin Tarvitsi tuollaisen holkin sorvata. Löytyi helpommin ja halvemmalla kuin 3B.

                      Comment


                        Jos käyttää sitä kuulalaakeria, joka NM vauhtiksessa on vakiona niin ei tarvi sorvailla. Mutta Hi-Po sovelluksissa lienee toki viisasta käyttää neulalaakeria sen suuremman kuormankantokyvyn vuoksi.

                        Comment


                          Enpä nyt enää muista, että minkä takia tuon neulalaakerin siihen laitoin. Uskoisin, että se kuulalaakerikin kyllä kestää nämä leikit kyllä.

                          Comment


                          • Pahoitteluni, ulkomuistista heitin tuon 707. Jotenkin oli juurtunut tuo numerosarja vähäisiin aivosolukkoihin :)

                            Sehän on sitten oltava tuo 754.

                            Löytyykö tuolle vauhtista?

                            Comment


                              teettämään joutuu.

                              Comment


                              • Mutta tämähän käy: http://www.streetperformance.com/SPE...pany_id=101343

                                Varmaan jo moni sen tieskikin jo, eli että ei käy. ABY ja ADU-malleihinsa on myös eri asetelma kuin s4:een. Tarkistin onneksi koodin joka onkin 883082 999724, eli "724". Taitaa olla niin minimalistinen mallisarja ettei ole kannattanut alkaa tekemään kevyttä vauhtista. Tai toki 034 motorsportilta löytyy 590$ hintaan.
                                Viimeksi muokannut Jaymz; 14.10.2012, 08:27. Perustelu: Tutkin ennen kuin aloin hutkimaan.

                                Comment


                                  Mikä Fidanzan vauhtiksen numero pitää olla, jotta käy siun kykään?

                                  Comment


                                  • Ei taida fidanzalla olla olemassa tuohon sopivaa.

                                    Comment


                                    • Jos sulla on 754HD asetelma ja halut sen RS2´sen?
                                      Aika helppo, ostat 034selta 7A fidanzan ja laitat siihen joko S4/6 massalevyn tai PO´n cerametalli 4 lapaisen ja jätät mootorin ja askin välistä sen ABY/ADU´n laipan pois.
                                      edit: I5 01A vauhtis siis.
                                      näky myös AAN vauhtis olevan niilla, vähäsen arvokampi vaan.
                                      Jos käyttät ns. 7A vauhtista muista jatka työsylinterin tappia noin 10mm!
                                      Mulla oli omassa audissa juuri se 7A vauhtis + 754HD ja PO ja mainio yhdistelmä kaduauton ku väännönkestoksi riitä se 750nm´a
                                      edit2: ja jos sellaisen alumiini fidanzan laitat, niin vaihtakaa hammaskehä stopparipultit johonki ei magneetisen metalli pulttin, saata häiritse joitenki ohjauslaitteiteiden trigeröintia.
                                      Viimeksi muokannut mulk; 16.10.2012, 20:40.

                                      Comment


                                        Mulla ois ylimääräisenä just tuo Fidanzan I5 01A-vauhtis hyllyssä. Eli sama kuin 3b-kova pyörä. Vauhtipyörä on käyttämätön. Massa 4.6 kiloa. Ajoitustappikin on paikoillaan.
                                        Viimeksi muokannut RS2; 17.10.2012, 00:01. Perustelu: paino

                                        Comment


                                          Multa löytyy myös käyttämätön setti: PO-metallin cromo vauhtipyörä (7kg) sekä PO-metallin nelilapanen sintteri ja sacshin raseasetelma. 3b vauhtiksen kopio, eli pitää ottaa se kalikka pois askin ja lohkon välistä.
                                          Sopii askien 01e sekä 01a ja viitosen perään.

                                          Comment


                                          • S2/RS2 vakio vauhtikseen käy "724"-asetelma, joka minulla on paikallaan.

                                            Comment


                                              Löytyy minulta pelkkä 754 SRE asetelma. Sekä CrMo VP, 707SRE ja 4 lapainen sintteri, jos joku tarvitsee.

                                              Comment


                                                Kaupankäynnille on oma osastonsa. Myynnissä olevista osista voi toki mainita sivulauseessa, mutta se ei saa olla viestin pääasiallinen sisältö. Vastaisuudessa ko. speksit täyttävä viesti poistetaan.

                                                Comment


                                                • Hai.

                                                  Noniin, AAN + Holset HX52 + Eaton M90 = Ei toivoa toiminnasta??

                                                  Tiedossa on Eatonin (ja muutenkin rootsien tyyppivika), eli lämmöntuotto. Mutta ei keskitytä siihen, vaan heittäkää mitä muuta ongelmaa tai toimimattomuutta voisi tulla? Kenax jollain kaverilla oli ollut ongelmia eatonin kanssa, mutten tiedä tarkemmin. Holsen imupuolelle varmaan se perus pentan venttiili ja eatonille by-pass systeemi että kierrättää ilmaa lävitsensä vaan kun holsetti ahtaa.

                                                  Keskustelu on hyvästä, olis hieno saada tuo setti toimimaan! Laskeskelin, että koneen 8500rpm rajottimella eaton pyörii 19700rpm. Jotkut tainnu kierrättää jopa yli 21000rpm, missä ei ole kyllä mitään järkeä. Mutta tässähän ei ole muuta väliä kuin ahtimen kesto noilla kierroksilla, sehän ei enään ahda sillon koneeseen ilmaa.

                                                  Edit: Kyllä, ruuvi olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta kokeilaan nyt eatonia ensin jos saisi homman toimimaan.

                                                  Comment


                                                    Eihän tuollaisessa roots+turbo ahtamisessa ole muuta ongelmaa, kuin saada imuilman lämmöt ales

                                                    Toteuttaa miten tahansa, rupaa vähintään afterkoolerilta loppumaan tila keulalta. Juuri tänään itse pohdin, että mitenkä tuollaisen tekisi jos haluaisi. Roots ahdin kun tekee aina lämpöä levottomasti (joo, tiedetään, niin tekee turbokin). Ehkäpä jos Roots ahtimella hoitaisi alapään, ja sitten ohittaisin sen kunhan saa turbon sillä hereille voisi onnistua.

                                                    Comment


                                                    • Sillainhan tuo on tarkoitus hoitaa että eaton työntää holsetin imupuolelle niin kauan kunnes ahdin herää, jolloin penta venttiili vaihtaa ahtimen imun tulemaan suoraan suodattimen läpi. Tätä varten sitten tarvii takaisin kierron remmiahtimen painepuolelta imupuolelle. Välijäähytin on melko suurehko kyllä (http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Es...1/IMG_2534.JPG) ja ajattelin ettei tuo lämpö tulisi aivan hirveäksi ongelmaksi, kun remmi on vain alakierroksilla ennen ahtimen heräämistä käytössä? En vaan haluaisi sellaista muulinpotku luonteista konetta, mitä tommonen kone on sillä 700-800hv tehoilla.

                                                      Comment


                                                      • Jatkan yksin pohdiskeluani aiheesta.

                                                        Löytyis tommonen ylimääränen mersun kompressorin by-pass venttiili (http://data.motor-talk.de/data/galle...6064856408.jpg) jota ohjataan pwm:llä. Tuolla olis varmaan hyvä hoitaa eatonin ilman kierrätys esim. tyhjäkäynnillä ja pintakaasuilla ajettaessa sekä täyskaasulla kun holsetti alkaa ahtamaan.

                                                        Comment


                                                        • Tuommoista itsekkin etsiskelen suunnilleen samanlaiseen (eaton+turbo) projektiin, mutta vaikea löytää järkevään hintaan. E-Bayssa on muutama mutta eivät suostu lähettämään suomeen.

                                                          Valmistajan osanumero tähän talteen: 1110980009

                                                          Comment


                                                          • Ite ostin tuolta mersufoorumilta, 95e maksoi ja on siisti kuntosen oloinen. Ebayssä löysin parikin niitä, jossain 70-80e hintaa ja lähettäisivät suomeenkin.

                                                            Edit: Vaikka tuosta http://www.ebay.de/itm/Drosselklappe...item27ce9d65f7 näkyy olevan paljon muitakin myynnissä, 26kpl löyty tällä hetkellä.

                                                            Comment


                                                            • Tänään sain yhden myyjän suostuteltua lähettämään suomeen, toimituskuluiksi tulee osan hinta mutta silti on halpa. Jäi vain kauppa vähän vaiheeseen kun ebay ei anna sitä ostaa, kun myyjä on laittanut, ettei toimita suomeen. No kuitenkin kun saan e-mail / paypal osoitteen laitettua myyjälle menemään niin pitäisi kauppa onnistua.

                                                              Olisin ottanut 2 kun ebay väitti että hänellä on 2 mutta ei ollutkaan. Käytän UK:n ebaytä kun ei toi saksankieli oikein jaksa innostaa, eli osa tulee briteistä. UK:ssa on joskus halvemmat hinnat, kun ei ne myyjät aina ymmärrä mitä ovat myymässä, tarjontaa vähemmän kuin saksassa mutta sitten joillakin taas toimituskulut nousee uskomattomiksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X