Onko siinä sitä ajoitustappia? Siis siinä blingin vauhtiksessa...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
High Power - tuunaajat älkää vaivautuko
Collapse
X
-
On siinä se ykk ajotustapin paikka kyllä.
Olis niillä tällainenkin olemassa: http://www.blingfactory.fi/epages/vi...ducts/BF200107. Hirvittää vaan tuo paino, plus mulla on jo tommonen quarter masterin 7,25" kykä hommattuna, kytkinlevyt lähtee just sinne uudelleen keskiöitäväks.
Edit: Laitanpa vielä kyselyä saisko ne tehtyä tosta spesiaaliversion, et tulis tohon kevyeen pyörään lisäksi tuo 60-2 kehä, jota se hall haistelis.
Comment
-
Siis ehdottomasti vaan muutos takastefan 60-2 triggerille, jos ei ihan välttämättä tarvi orkkisecua käyttää. Maksaa sen luokkaa puolitoista sataa ja voi unohtaa triggeröinnin kanssa pelleilyn siihen paikkaan.
Tässä havainnekuva johdon läpiviennistä, starttimoottorin laipasta pieni pala pois ja sehän istuu melkein bolt on. Lohkoon ei tarvitse tehdä mitään muutoksia.
http://i770.photobucket.com/albums/x...2/halli010.jpg
Sitten noissa vauhtipyörissä, joissa homesignaali on toteutettu jollain reijässä olevalla pinnatapilla, niin sen paikallaanpysyminen on varmistettava, kuten eräs tätäkin foorumia lukeva tietää..
Comment
-
Ecu tulee olemaan joku ei orkkis. Ehkä Motec, kenaxilla siitä oli ainakin kokemusta tän mosan kanssa?
Miten toi hammaskehä tonne tulee? Vauhtipyörän alle vai miten? Sittenhän ei tarvis vauhtikseen mitään teetättää erikseen?
Laitatko tuon varaosanumeron, voi joskus laakkoselta käydä kyselemässä.
Comment
-
Motecista on kokemusta sekä mulla, että kalskeella ja taitaa molemmilla olla pelkkää hyvää sanottavaa kyseisestä purnukasta..?
Se rakennelma tulee kampuran takastefan tilalle, itse triggerikehä tulee krymppiliitoksella kampuraan, vauhtipyörän alle. Vauhtipyörään ei tarvitse mitään modauksia.
Kalske voi varmaan heittää lonkalta sen varaosanumeron.
Comment
-
Itelle tuli NM:n vauhtipyörä kevennettynä. http://pasin.kuvat.fi/kuvat/Audi+90+...8Custom%29.JPG eteenpäin Tarvitsi tuollaisen holkin sorvata. Löytyi helpommin ja halvemmalla kuin 3B.
Comment
-
Jos käyttää sitä kuulalaakeria, joka NM vauhtiksessa on vakiona niin ei tarvi sorvailla. Mutta Hi-Po sovelluksissa lienee toki viisasta käyttää neulalaakeria sen suuremman kuormankantokyvyn vuoksi.
Comment
-
Mutta tämähän käy: http://www.streetperformance.com/SPE...pany_id=101343
Varmaan jo moni sen tieskikin jo, eli että ei käy. ABY ja ADU-malleihinsa on myös eri asetelma kuin s4:een. Tarkistin onneksi koodin joka onkin 883082 999724, eli "724". Taitaa olla niin minimalistinen mallisarja ettei ole kannattanut alkaa tekemään kevyttä vauhtista. Tai toki 034 motorsportilta löytyy 590$ hintaan.
Comment
-
Jos sulla on 754HD asetelma ja halut sen RS2´sen?
Aika helppo, ostat 034selta 7A fidanzan ja laitat siihen joko S4/6 massalevyn tai PO´n cerametalli 4 lapaisen ja jätät mootorin ja askin välistä sen ABY/ADU´n laipan pois.
edit: I5 01A vauhtis siis.
näky myös AAN vauhtis olevan niilla, vähäsen arvokampi vaan.
Jos käyttät ns. 7A vauhtista muista jatka työsylinterin tappia noin 10mm!
Mulla oli omassa audissa juuri se 7A vauhtis + 754HD ja PO ja mainio yhdistelmä kaduauton ku väännönkestoksi riitä se 750nm´a
edit2: ja jos sellaisen alumiini fidanzan laitat, niin vaihtakaa hammaskehä stopparipultit johonki ei magneetisen metalli pulttin, saata häiritse joitenki ohjauslaitteiteiden trigeröintia.Viimeksi muokannut mulk; 16.10.2012, 20:40.
Comment
-
Hai.
Noniin, AAN + Holset HX52 + Eaton M90 = Ei toivoa toiminnasta??
Tiedossa on Eatonin (ja muutenkin rootsien tyyppivika), eli lämmöntuotto. Mutta ei keskitytä siihen, vaan heittäkää mitä muuta ongelmaa tai toimimattomuutta voisi tulla? Kenax jollain kaverilla oli ollut ongelmia eatonin kanssa, mutten tiedä tarkemmin. Holsen imupuolelle varmaan se perus pentan venttiili ja eatonille by-pass systeemi että kierrättää ilmaa lävitsensä vaan kun holsetti ahtaa.
Keskustelu on hyvästä, olis hieno saada tuo setti toimimaan! Laskeskelin, että koneen 8500rpm rajottimella eaton pyörii 19700rpm. Jotkut tainnu kierrättää jopa yli 21000rpm, missä ei ole kyllä mitään järkeä. Mutta tässähän ei ole muuta väliä kuin ahtimen kesto noilla kierroksilla, sehän ei enään ahda sillon koneeseen ilmaa.
Edit: Kyllä, ruuvi olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta kokeilaan nyt eatonia ensin jos saisi homman toimimaan.
Comment
-
Eihän tuollaisessa roots+turbo ahtamisessa ole muuta ongelmaa, kuin saada imuilman lämmöt ales
Toteuttaa miten tahansa, rupaa vähintään afterkoolerilta loppumaan tila keulalta. Juuri tänään itse pohdin, että mitenkä tuollaisen tekisi jos haluaisi. Roots ahdin kun tekee aina lämpöä levottomasti (joo, tiedetään, niin tekee turbokin). Ehkäpä jos Roots ahtimella hoitaisi alapään, ja sitten ohittaisin sen kunhan saa turbon sillä hereille voisi onnistua.
Comment
-
Sillainhan tuo on tarkoitus hoitaa että eaton työntää holsetin imupuolelle niin kauan kunnes ahdin herää, jolloin penta venttiili vaihtaa ahtimen imun tulemaan suoraan suodattimen läpi. Tätä varten sitten tarvii takaisin kierron remmiahtimen painepuolelta imupuolelle. Välijäähytin on melko suurehko kyllä (http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Es...1/IMG_2534.JPG) ja ajattelin ettei tuo lämpö tulisi aivan hirveäksi ongelmaksi, kun remmi on vain alakierroksilla ennen ahtimen heräämistä käytössä? En vaan haluaisi sellaista muulinpotku luonteista konetta, mitä tommonen kone on sillä 700-800hv tehoilla.
Comment
-
Jatkan yksin pohdiskeluani aiheesta.
Löytyis tommonen ylimääränen mersun kompressorin by-pass venttiili (http://data.motor-talk.de/data/galle...6064856408.jpg) jota ohjataan pwm:llä. Tuolla olis varmaan hyvä hoitaa eatonin ilman kierrätys esim. tyhjäkäynnillä ja pintakaasuilla ajettaessa sekä täyskaasulla kun holsetti alkaa ahtamaan.
Comment
-
Ite ostin tuolta mersufoorumilta, 95e maksoi ja on siisti kuntosen oloinen. Ebayssä löysin parikin niitä, jossain 70-80e hintaa ja lähettäisivät suomeenkin.
Edit: Vaikka tuosta http://www.ebay.de/itm/Drosselklappe...item27ce9d65f7 näkyy olevan paljon muitakin myynnissä, 26kpl löyty tällä hetkellä.
Comment
-
Tänään sain yhden myyjän suostuteltua lähettämään suomeen, toimituskuluiksi tulee osan hinta mutta silti on halpa. Jäi vain kauppa vähän vaiheeseen kun ebay ei anna sitä ostaa, kun myyjä on laittanut, ettei toimita suomeen. No kuitenkin kun saan e-mail / paypal osoitteen laitettua myyjälle menemään niin pitäisi kauppa onnistua.
Olisin ottanut 2 kun ebay väitti että hänellä on 2 mutta ei ollutkaan. Käytän UK:n ebaytä kun ei toi saksankieli oikein jaksa innostaa, eli osa tulee briteistä. UK:ssa on joskus halvemmat hinnat, kun ei ne myyjät aina ymmärrä mitä ovat myymässä, tarjontaa vähemmän kuin saksassa mutta sitten joillakin taas toimituskulut nousee uskomattomiksi.
Comment
Comment