Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Siis onko noi arvot mitattu kahdella pumpulla yhtä aikaa vai onko ne kahden pumpun keskiarvot? Ihan aito Walbro toi mun pumppu on.
Eikös motronikkiin saanu kahden softan modia jota voi muuttaa lennosta? Sais ton päästöhomman kierrettyä. Liikenteessä ja katsastukseen vaikka noi nykyiset 440:set suuttimet ja radalle isommat päästöistä viis. =)
Edit. toisaalta toi dual softa olis mielenkiintoisempi E98 ja E85 yhdistelmälle.
Saan mä sen päästöihin ns liian isoillakin suuttimilla, jos käytössä on väärät suutinasetukset ohjlemassa. En vaan tahtoisi sellaisia käyttää varsinaisessa säädössä.
Saa sen tietysti kierrettyä myös veksaamalla suuttimia päästötestiin. Tavoitetila olisi tietysti kyseisen rajoituksen selättäminen ihan kokonaan.
JE:stä en nyt muista, mutta ainakin wisecolta sai tilattua sillä rutulla millä männät halus. Vähän mutuilua, mutta eikös mäntä ole sama kuin 16v golfissa? Jotenkin ainakin muistelen, että siitä koneestä wisecolta löytyi tarvittavat tiedot ja riitti että kertoi minkä rutun haluaa ja muutaman viikon kuluttua tuli 5kpl mäntiä.
Muistelen, että JE:ltäkin olisi helposti saanut halutulla rutulla. Kyselin tätä joskus heiltä ja muistaakseni vastaus oli että kertoo vaan minkä rutun haluaa niin saavat tehtyä. Eli ei tarvitse itse laskeskella korkeuksia ja muotoja.
Melkosta muistelua kyllä nämä, kun onhan siitä vissiinkin jo noin 5v aikaa kun noita viimeksi mietti ja kyseli.
JE:ltä saa myös kustomimukeja, toimitusajasta en osaa kyllä sanoa. Noita perusmittaisia JE:n mäntiä (8,5 ja 9,0:1) löytyy Rosten Performancelta norjasta yleensä hyllystä. Ellei ole sitten jo siirtynyt Supertechiä myymään.
Vitoskoneeseen suosittelen ottamaan suoraan 5cyl tehdassarjan, neloskoneen mäntäsarja lisättynä yhdellä tulee todella kalliiks sen yhden irtomännän vuoksi. Ja senkin männän joutuu teettämään sen neloskoneen sarjan sarjanumerolla ja toimitusaika on mitä on.
Vielä palatakseni tuohon suutinasiaan... Jos noi 550cc suuttimet juuri riittää 500+hv niin sehän on 3barin bensapaineilla. Jos ne virtaa 630cc 4:llä baarilla niin pitäishän niiden silloin riittää aika hyvin tolle tehotavoitteelle..? Vai meneekö se noin?
Kyllähän se vanha nyrkkisääntö viidellä suuttimella on cc/min = hv.
Suuttimen tuotto muuttuu teoriassa neliöjuuri(uusi paine/vanha paine) eli 3->4 bar lisää noin 15% ja tämä täsmää noihin numeroihisi. Siellä arviolta 600-630cc haarukassa se mun seinä tulee vastaan. ajattelin ostaa itselle yhden sarjan 613cc@3bar EV14 tässä joskus niin saan omassa autossa protoiltua tuota. Isomaf-protoauto on tällä hetkellä rautapäivityksien takia ulottumattomissa testeihin.
Niin eli hetkinen pitääkö tota bensapainetta säätää manuaalisesti? Vai mikä ton säätökannen funktio on? Eikös vakiopaine ollu joku 4barin hujakoilla? Hieman olen pihalla näistä asioista mutta koko ajan oppii uutta. :D
Tuo nyrkkisääntö vain tuppaa hieman olemaan moottorikohtainen, joissain sovelluksissa saattavat jopa 875cc ruutat olla korkeella aukiololla reilulla kuudella sadalla konilla.. Esimerkiksi nokilla on jonkin verran vaikutusta.
Thuppu: siis tuohon tukkiin saa orkkiksen tilalle AMW:ltä säätökannen, jolla pystyy käsin säätämään painetta.
Ahaa, luulin et softaan vaan määritellään haluttu bensapaine, mut onki ilmeisesti kiinteä. Kumpi noista kansista on tähän sopiva, halvempi vai kalliimpi?
Enpä usko, että kyse on kenestäkään niistä, joiden autoja minä olen säätänyt... En halua kenenkään puhelinnumeroita kolmannelta osapuolelta, mutta voit laittaa viestiä, että ottaa yhteyttä vaikka YV:llä tai kenax miumau 500whp piste net.
Itse tiedän yhden kaverin turun seudulta, joka meinasi laittaa aluksi GT42:sen, mutta meni hyllylle ja ilmeiseti on tulossa vielä jotain mukavaa? Selailin foorumia ja löysinkin että 50MFS taitaa tulla kylkeen. Eiköhän silläkin irtoa jo jotain=)
Itse tiedän yhden kaverin turun seudulta, joka meinasi laittaa aluksi GT42:sen, mutta meni hyllylle ja ilmeiseti on tulossa vielä jotain mukavaa? Selailin foorumia ja löysinkin että 50MFS taitaa tulla kylkeen. Eiköhän silläkin irtoa jo jotain=)
Toi garretti alkaa olee jo suurinta kokoluokkaa, mitä itse siihen koneeseen laittaisin. Toki monenlaisia setuppeja tästäki maasta löytyy, et voihan sen toimimaan saada. Jenkaa se vaan vaatii.
Se seinä on yksinkertaisesti pieni iskutilavuus. Toki korkealle kierrättämällä voidaan aikajännettä kohden lisätä moottorin hengittämän ilman määrää, mutta ilman melko raskaita voitelujärjestelmän muutoksia tämä ei ole tietyn rajan yli mahdollista. 700-800hp nyt vielä onnistuu melko "helposti", mutta sen jälkeen vaaditaan jo paljon.
Comment