Tietääkö kukaan Boschin varaosanumeroa AEB-koneeseen tarkoitettuun By-pass venttiiliin? Diagnostiikka näytti että on N75 venttiilissä jotain häikkää, joten se lähtee vaihtoon...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Boschin N75
Collapse
X
-
Jos diagnostiikka sanoo että se on rikki, niin voi olla sähköhäikkääkin. Alkuperäisvalmistajaa en muista, mutta kotoisin Monacosta -sielläkin näemmä teollista toimintaa rahanpesun lisäksi. Hintaa jossain 70e tienoissa. Ei taida löytyä tarvikkeena mistään?
Ja se vika voi tietysti olla muuallakin N75:n virtapiirissä, jos diagnostiikka siitä herjailee.
Comment
-
S6turbo
Oliko toi WGFV-lyhenne
waste-gate-frequency-valve tai jotain sinne päin ja onko se sama AAN:ssä?
Täältä sivuilta lyötyy todella asiallista juttua vähän joka lähtöön ja makuun..........Paras paikka!!!
Comment
-
Vähä OT: Hyviä nuo lyhennykset. Monesti kun näkee jonku WGFV:n tai ISV:n, tulee vain mieleen WTF ;-)
Comment
-
S6turbo
-
Pikaisella googletuksella löytyi tuommoinen kuva.
Comment
-
eaton.... made in luxemburg muistaakseni !!! vai oliko se multifunkenille....
sanoisin, että 3B, ei ADU
Comment
-
Eaton ehkä, mutta uskokaa nyt huvikseen että niissä lukee Made in Monaco. Mä olen niitä niin monta ostanut risa2:een. :-)
Comment
-
H.L
Dahlback Rasing myy neljää erilaista solenoidia hintaan 62-84?.
Kannattaa olla tilatessa tarkkana että saa oikean. Helppo verrata kuvasta jos osa kädessä.
Comment
-
Anonyymi
Joo, se osanumerohan on alkuperäisenä 034 906 283C, mutta nykyään tuon lienee korvannut F-versio (sama koodi, mutta kirjain vaihtuu lopussa). ECS race -valve on H-versio ja virikäyttöön sopii myös J-versio, joka antaa oikeasti hiukan F:ää tai C:tä enemmän ahtopainetta.
Comment
-
3b, aan, aby ja adu fliparit ovat samat, vaikka koodissa pientä eroa. Ero tulee mekaanisesta kiinnityksestä.
Comment
-
N75 putsattu ja testattu akkulaturilla -> toimii kuin pitää.
Kun vikakoodit luetaan tulee tämmöinen koodi:
01262 solenoid for boost pressure control (N75)
26-00 output open
Ja auto uusii koodin HETI kun se nollataan. Kai sitä täytyy ostaa uusi venttiili, vai voiko ongelma olla jossain muualla? Merkillistä vaan että solenoidi toimii kun akkulaturilla testaa...
Comment
-
Kuten sanottua, jos se vikakoodia aiheuttaa, siinä voi olla vikaakin. Jumi aiheuttaa lähinnä yliahtokoodia, ei N75 herjaa.
Comment
-
01262 solenoid for boost pressure control (N75)
26-00 output open
1) Johto poikki jostain, joku liitin viallinen tai huono kontakti
2) Venttiiliä ohjaava pääteaste rikki
Ei kannata vielä ostaa uutta venttiiliä. Tarkista yleismittarilla tuleeko venttiilille ohjaus. Kytkentäkaavion mukaan venttiilin toiseen piuhaan tulee 12 V bensapumpun releen kautta. Eli siellä pitäisi näkyä 12 V aina koneen käydessä. Motronic vetää toista piuhaa maihin venttiiliä ohjatessaan. Kaavion mukaan +12 V johto on puna/ruskea ja 0 V kelta/valkoinen.
Vaihtoehto 2 onkin sitten varsin epämiellyttävä. Venttiilin ohjaus tulee suoraan Motronicilta...
Comment
Comment