Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Boschin N75

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Boschin N75

    Tietääkö kukaan Boschin varaosanumeroa AEB-koneeseen tarkoitettuun By-pass venttiiliin? Diagnostiikka näytti että on N75 venttiilissä jotain häikkää, joten se lähtee vaihtoon...

  • #2
    Haluatko nyt siis vaihtaa bypassin vai n75 venttiilin?

    Comment


    • #3
      Eikö ne ole samoja? Jaahas, nyt tuli sitten sellainen emo-munaus, mistäs olen saanut semmoisen käsityksen? :)))). Jos kerran diagnostiikka sanoo N75:sen olevan rikki niin kai mä sen sitten haluan ostaa :)

      Niin, ja jos N75 ei ole by-passi, niin mistä se semmoinen osa sitten löytyy?

      Comment


      • #4
        Ahtopaineensäätösolenoidi eli "WGFV".

        Comment


        • #5
          Pikaisella googletuksella löytyi tuommoinen kuva.


          siitä menee noita letkuja hukkaportille ahtimen imupuolelle ja ahtoputkeen tai imusarjaan.
          ja lisäksi vielä sähköliitin.
          Tarkkaa sijaintia en tiedä, mutta pitäisi kyllä tulla vastaan kun lähtee hukkaportin letkua seuraamaan.

          Comment


          • #6
            Jaahas, no nyt sekin tiedetään. Löytyykö osanumeroa? Kuka on alkuperäisvalmistaja?

            Comment


            • #7
              Irrota alkuperäinen, huuhtele brake-cleanerillä samalla akkulaturilla katkosähköä antaen (räpsyttele). Ruuvaa takaisin kiinni -> pitäisi toimiman moitteetta. Ja taas säästyi rahaa :)

              Comment


              • #8
                Jos diagnostiikka sanoo että se on rikki, niin voi olla sähköhäikkääkin. Alkuperäisvalmistajaa en muista, mutta kotoisin Monacosta -sielläkin näemmä teollista toimintaa rahanpesun lisäksi. Hintaa jossain 70e tienoissa. Ei taida löytyä tarvikkeena mistään?

                Ja se vika voi tietysti olla muuallakin N75:n virtapiirissä, jos diagnostiikka siitä herjailee.

                Comment


                • #9
                  voiko nuihin vaihtaa tuon kelan? Mulla olis yks ylimääräinen

                  Comment


                    #10
                    Oliko toi WGFV-lyhenne
                    waste-gate-frequency-valve tai jotain sinne päin ja onko se sama AAN:ssä?

                    Täältä sivuilta lyötyy todella asiallista juttua vähän joka lähtöön ja makuun..........Paras paikka!!!

                    Comment


                    • #11
                      Vähä OT: Hyviä nuo lyhennykset. Monesti kun näkee jonku WGFV:n tai ISV:n, tulee vain mieleen WTF ;-)

                      Comment


                        #12
                        Joo näin on LOL! ;)

                        Comment


                        • #13
                          Pitää kai tästä sitten lähteä ostamaan brake-cleaneriä...

                          Comment


                          • #14
                            Pikaisella googletuksella löytyi tuommoinen kuva.
                            Arvon harrastajille tietokilpailukymysys, mistä koneesta tuo versio on ? :-)

                            Comment


                            • #15
                              3B:n solenoidissa lukee muistaakseni Eaton, eli olisko ihan ameriiiiikasta.

                              Comment


                              • #16
                                1.8T ja 2.7TT "viriventtiili" ECS Race

                                Porkkis ehti ekana...

                                Comment


                                • #17
                                  eaton.... made in luxemburg muistaakseni !!! vai oliko se multifunkenille....
                                  sanoisin, että 3B, ei ADU

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eaton ehkä, mutta uskokaa nyt huvikseen että niissä lukee Made in Monaco. Mä olen niitä niin monta ostanut risa2:een. :-)

                                    Comment


                                      #19
                                      Dahlback Rasing myy neljää erilaista solenoidia hintaan 62-84?.
                                      Kannattaa olla tilatessa tarkkana että saa oikean. Helppo verrata kuvasta jos osa kädessä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Helppo tietää varaosanumero ja sitä kautta oikea osa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo, se osanumerohan on alkuperäisenä 034 906 283C, mutta nykyään tuon lienee korvannut F-versio (sama koodi, mutta kirjain vaihtuu lopussa). ECS race -valve on H-versio ja virikäyttöön sopii myös J-versio, joka antaa oikeasti hiukan F:ää tai C:tä enemmän ahtopainetta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siis kyseessä on tyhmä solenoidiventtiili, kun olen noita ihmetellyt, niin ainoa ero näyttää olevan kiinnityksessä ja letkulähdöissä. ??

                                            Comment


                                            • #23
                                              Käytännössä niitä on kai 2 eri mallia eli uusi/vanha = nopea/hidas, loput variaatiot ovat vain letkulähtöjen suunnissa.

                                              J-versio on "viritysmalli" uudempiin siis hitautensa takia. Softan tekijä on kuitenkin tarkoittanut käytettäväksi sitä oikeaa eli kannattaa harkita mitä tekee.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo, kyllä minä ainakin laittaisin orkkiksen.

                                                Täytyy nyt ensin katsoa jos sais sen vanhan ventiilin pelittämään pelkällä puhdistuksella...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  3b, aan, aby ja adu fliparit ovat samat, vaikka koodissa pientä eroa. Ero tulee mekaanisesta kiinnityksestä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    N75 putsattu ja testattu akkulaturilla -> toimii kuin pitää.

                                                    Kun vikakoodit luetaan tulee tämmöinen koodi:

                                                    01262 solenoid for boost pressure control (N75)
                                                    26-00 output open

                                                    Ja auto uusii koodin HETI kun se nollataan. Kai sitä täytyy ostaa uusi venttiili, vai voiko ongelma olla jossain muualla? Merkillistä vaan että solenoidi toimii kun akkulaturilla testaa...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kuten sanottua, jos se vikakoodia aiheuttaa, siinä voi olla vikaakin. Jumi aiheuttaa lähinnä yliahtokoodia, ei N75 herjaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Niin, ensimmäsien kerran kun luin koodit, niin siinä luki jotain ettei imusarjaan tule riittävästi painetta tjsp. Miten on, voiko jollainlailla testata tuleeko solenoidille virtaa?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          01262 solenoid for boost pressure control (N75)
                                                          26-00 output open
                                                          Tuossahan tuo sanotaan: Venttiiliä ohjaa Motronic-boksi, joka haistaa virtapiirin olevan auki. Koska testasit jo venttiilin ja se toimi, jäljelle jäävä mahdollinen vika on:

                                                          1) Johto poikki jostain, joku liitin viallinen tai huono kontakti
                                                          2) Venttiiliä ohjaava pääteaste rikki

                                                          Ei kannata vielä ostaa uutta venttiiliä. Tarkista yleismittarilla tuleeko venttiilille ohjaus. Kytkentäkaavion mukaan venttiilin toiseen piuhaan tulee 12 V bensapumpun releen kautta. Eli siellä pitäisi näkyä 12 V aina koneen käydessä. Motronic vetää toista piuhaa maihin venttiiliä ohjatessaan. Kaavion mukaan +12 V johto on puna/ruskea ja 0 V kelta/valkoinen.

                                                          Vaihtoehto 2 onkin sitten varsin epämiellyttävä. Venttiilin ohjaus tulee suoraan Motronicilta...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kiitos tiedoista.

                                                            Testasin laittamalla testerin kiinni molempiin piuhoihin -> tyhjäkäynnilla antoi 6V ja reilusti kaasua annettaessa virtaa sai ~12V, eli ohjauksessa ei pitäisi olla vikaa.

                                                            On se merkillistä että kaikki pitäisi toimia mutta kuitenkin tuottaa vikakoodia.

                                                            Comment

                                                            Working...