Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

N75 vaihto 1.8t 98vm

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • N75 vaihto 1.8t 98vm

    Ajattelin kysästä ton n75 vaihdosta.. Onko vaikee vaihtaa ja tartteeko mitä muistaa kun vaihtaa.

    Tietysti letkujen paikat mutta esim vikakoodit? nollaus? onko kyseinen venttiili moottorin vasemmalla puolella "edessä"..

    Mietin vain että jos kyseinen komponentti siellä asustaa niin ainakaan minun käteni eivät mahdu väliin. ja tosiaan maavara estää normaali tunkin käytön jos tarttisi siis nostaa ylös..

    Jos joku voisi selventää vähän tätä vaihto operaatiota.. En olisi kysynyt jos olisin jostain räjäytyskuvia löytänyt.. Kun ekaa kertaa tätä nyt vaihdan!

    kiitos kaikista vastauksista.

    ps. Jos vituttaa ainainen jankkaaminen näistä niin muista oma eka kertasi =)

  • #2
    Ei mitään ihmeempiä huomioitavia, paitsi monesti alunperin klemmarit puuttuu, on vai sellaiset puristeliittimet letkuissa. Joten klemmareita kannattaa olla, kun alkaa purkamaan.

    Jos ei käynnistä autoa kun mokkula on irti, ei se myöskään vikakoodia jätä muistiin. Joten siitä ei hätää.

    Yhteenkään 1.8t koneeseen en ole vaihtanut, enkä edes tutkinut missä sijaitsee. Tuossa kuitenki kuva, jos vähän selventäisi.

    (sikäli kun oikean osan bongasin "36")



    ps. Kumpi pitää kutinsa: Topikin vm 98 vai profiilin 99? Jos samasta autosta kyse
    Viimeksi muokannut Razur; 11.2.2008, 20:47.

    Comment


    • #3
      Onhan se vähä ahdas paikka, etenkin siinä vaiheessa kun murjoo alkuperäsiä klemmareita pois...
      Omastani taisin ottaa ilmanputsarin kannen ja huohotinputkia irti että on vähä paremmin tilaa heilua. Operaatio hoitui yläkautta. Hommassa ei sinällään mitään erikoista, kunhan muistaa laittaa kaikki letkut ja sähköliittimet takaisin.

      Comment


      • #4
        morjes.. itse vaihdoin passattiin turhaan uuden n75:sen koska siihen menevästä sähköliittimen juuresta oli piuhat poikki.. kannattaa katsoa ensiks se jos mokkula on kokonaan mykkä.. on aika ahdas saada letkut irti mut ei mahdottomuus..

        Comment


          #5
          Tuo on näköjään aika tyypillistä. Mulla oli sama juttu, muttä en kerennyt ostaa uutta venttiiliä, kun löysin katkenneen johdon ensin. Muistan että foorumilla on myös monta muuta kohtalotoveria.

          Comment


          • #6
            Turbo lähtee kyllä mukaan mutta liian myöhään.
            Auto on nyt muutenkin myyjäliikkeen piikiin korjaamolla koko tämän viikon, hyvähän se muutenkin on joskus vaihtaa ja todennäköisesti se on paskana koska vagcom sen ilmoittaa olevan risa eikä johdoissa näkynyt mitään.

            Comment


              #7
              Minkä koodin VAG-COM anto? Tyypillisesti se johtovika antaa koodin, että tuo venttiili on rikki. Johto on ihan liittimen juuresta poikki, kumisuojan sisältä ja saattanut jäädä huomaamatta. Mutta anna liikkeen selvittää jos kerran "takuu" voimassa.

              Comment


              • #8
                koodia en muista mutta urpo lähtee 4000rpm jälkee vasta puhaltaan.

                Comment


                • #9
                  Laitapas kaima sitten raporttia tähän tulemaan kun saavat katsottua missä vika.
                  Omassani myös tuon 4000rmin kohdalla tulee vasta se "potku" (jos nyt mistään potkusta voidaan edes puhua).
                  Abt:n ohjelman mukaan maks. väännöt ovat karvan alta 4000rmin, ja alavääntöjä ei siis luonnollisestikaan ole juuri mitään.

                  Liekö se vika sitten jossain, vai ihan tuon ohjelman mukaista toimintaa. Mene ja tiedä.

                  Sinänsä vain erittäin ikävää ajella kun vasta ylempänä heräilee.

                  Comment


                    #10
                    ABT lastu tuuppaa syömään hukkaportin kelloja. Tarkasta hukkaportin kellon tanko.

                    Omassa vastaavanlainen, lähti noin 3500rpm vasta lähtemään. Ahtimen vaihdolla siitä
                    selviää.

                    Comment


                    • #11
                      No justiinsa. Kuulostaa "kivalta".

                      Kyllä tässä on tuo ahdinpäivitys pyörinyt mielessä jo jonkin aikaa.... joskohan jotain ihan muuta sais tuonne pellin alle!

                      Comment


                        #12
                        Se on sitten loputon kierre :) IMHO käyttikseen uusi K03 ls-cartecista tai
                        marmorilta on ehkä loppujen lopuksi se järkevin ratkaisu. Kaikki muu menee
                        sitten enemmän tai vähemmän säätämiseksi.

                        Vaihdoin ruosteisena autoremontoijana ahtimen noin kahdeksassa tunnissa,
                        joten mikään ylitsepääsemätön paikka tuo ei ole. Katin laipan muttereita varten
                        kannattaa hankkia räikälle joko kardaanijatko, tai sellainen jatko joka sallii pienen
                        kulman.

                        Comment


                        • #13
                          onko toi k03 S3 ahdin ?

                          btw tossa olis mukava päivitys 1.8t nuhasuuteen.. alkais normi s4 jäämään ;)

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on N75 vaihdettu ja ihan samaa tekee. Ahtaminen(potku) alkaa vasta n.4000rpm kohdalla. Katsoin vikakoodit uudestaan ja taas näytti vikakoodia N75:lle eli tällaista:

                            01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
                            26-00 - Output Open

                            Voisiko letkut olla sitten väärinpäin vai mitä kun tuota vikakoodia ei pysty nollaan??? Liike tosiaan vaihtoi tuon N75:en ja ei ollut merkkiliike!

                            Comment


                              #15
                              No, onko se liitin jo katottu kunnolla? Tuo vika viittaa sähköiseen vikaan, joten vika ei ole letkuissa.

                              Avaa se liittimen kumisuoja kunnolla.

                              Comment


                              • #16
                                joo samoilla linjoilla!

                                Comment


                                • #17
                                  Ei oo vielä katsottu. Käyn kohta katsoon kun kone kylmenee.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Liitin oli ok ja johdoissa ei ollut murtumia tai minkäänlaisia rasituksen merkkejä.
                                    Heräs itellä ajatus että entä jos liittimet 1 ja 2 on sekoitettu? kumpi johto kuuluu olla 1 liittimessä?

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei pitäs olla väliä. Se on magneettiventtiili ja kelalla ei pitäs olla väliä, et miten päin liitin on.

                                      Onko toi ARG oikea moottorikoodi tossa profiilissa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Selvä.

                                        siis arg on laittanu alustan :F konehan on aeb =)

                                        mikähän tossa nyt vois vielä olla..

                                        Comment


                                          #21
                                          Vieläkin epäilen johdotusta, ne pitäis mitata ECUlta liittimelle, niin tietäs varmasti johdotuksen kunnon.

                                          Liittimen toinen johto menee ECUn nastaan 64 ja johdon värin pitäisi olla kelta/valkonen.
                                          Toinen johto menee +12V:iin sulakkeelle nr.29. 20A sulake.

                                          Jos ei ole johdotus, niin jäljelle jää edelleen rikkinäinen N75 ja ECU.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Selvä. Kokeilen ylermillä tuleeko virtaa N75:en liittimelle huomenna!

                                            Eli käykö vaan että laitan virrat päälle ja mittaan siitä liittimestä sähkövirran?? Eli 12V< pitäisi virtaa tulla?

                                            Comment


                                              #23
                                              Jep. Mittaa molemmat liittimet maata (auton runkoa) vasten, toiseen tulee jatkuva ~12V kun virrat päällä. Toiseen nastaan saattaa tulla sekalaista jännitettä, kun ECU maadottaa sitä PWM-signaalilla.

                                              pilk.nusss älä mittaa virtaa, vaan jännitettä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuli sellanen mieleen vielä että mitäs sellanen vaikuttaa jos ajelee ilman N75?? Eli ottais sen liittimen irti??

                                                Comment


                                                  #25
                                                  No se vastaa just sitä tilannetta mikä sulla nyt on, eli N75 ei saa signaalia eikä ahdot nouse.
                                                  Viimeksi muokannut amalin; 23.2.2008, 23:10.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vag-comilla pystyy myös testaan tuon venttiilin. Pitäs "naksahtaa" selvästi siinä testissä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jännitettä tulee kyllä. toisesta sellaset ~13v. toinen näytti sit pyöreetä nollaa.
                                                      N75 o vaihdettu, se saa sähköö mutta silti vag-com antaa ton virheen.

                                                      01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
                                                      26-00 - Output Open

                                                      On otettu akun - irti ja pidetty noin 10min ei auttanut. alkaa ideat loppuun.
                                                      Viimeksi muokannut Touniks; 23.2.2008, 23:57.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        No sit kannattaa tarkistaa kytkentä Ecun ja liittimen väliltä. Eli käytät mitarin piipperiä tai mittaat resistanssin ECUn pinni 64:n ja sen N75 liittimen väliltä joka näytti 0-jännitettä.

                                                        Mittaa myös venttiilin resistanssi.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          eikös ecu ollu jossain repsikan jaloissa ?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kuskin nenän edessä konetilassa. Heti pyyhkijän alla mustassa boksissa. Joudut ottaa pyyhkijänvarren pois että saat muovit auki.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X