Eli minkäs kokonen cooleri audi 1.8T S3 keulalle mahtuu vakio puskurilla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Välijäähdytimen valintaa?
Collapse
X
-
Toi oli aika tiukilla, mut mahtu just vakiopuskurin sisään. Vähän puskuri otti cooleriin kiinni, eikä menny ihan nätisti paikalleen. Periaatteessa vois olla korkeampikin jos tekee muutoksia tohon lukkopeltiin. Tossakin sitä piti vähän leikellä, kuten myös tota törmäysrautaa.
Muistaakseni se oli tuo ht-tunen malli.
linkki
Ei ollu mitään vaikutusta tolla coolerilla imulämpöihin verrattuna vakioihin kun mittailin niitä vag-comilla. Tossa oli kyllä ihan vakio ahdin.Viimeksi muokannut Teemu M; 27.1.2008, 14:23.
-
mitenhän toi istuis?Paksuushan tossa vaan voi ahistaa,isommille tehoille näyttäs riittävän ku toi sun isompi mainostavans?
Mites toi puskuri muuten lähtee irti?
Linkki:
http://www.ht-tune.com/apps/keraily/...aspx?o=156&t=1
Comment
-
Paksuus tossa teki eniten kiusaa, et en usko että sinne saa noin paksua soviteltua jos haluaa sen mahtuvan orkkis puskurin taakse.
Puskuri lähtee irti kun ottaa auki:
Sisälokasuojista 4 ruuvia
Auton alta 2 ruuvia
Konehuoneesta 4 klipsua
Taittaa ensin sivut ulos ja sitte puskuri lähteekin irti.
Tossa vielä muutamia kuvia mitä löyty sovituksesta.
Viimeksi muokannut Teemu M; 27.1.2008, 21:28.
Comment
-
Olis kans kiinnostanu tää kyseinen projekti TTQ:n osalta muttei taida olla kovinkaan moni vaihdellu järempiin täällä. Ilmeisesti softalla + putkitettuna tuntuu moni pärjäävän. Forgelta sais ainakin valmista pakettia hintaan ~ 1000 ?. Muistaakseni Sonnen Juhan Orange TTQ:ssa olis semmonen.
Comment
-
Comment
-
Mulla ois myynnissä valmis setti myytävät palstalla.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=422610Viimeksi muokannut juhkis; 7.3.2008, 15:41.
Comment
-
Orkkiscoolerit saattavat tuuninkipuskureihin ja coolereihin tottuneeseen silmään näyttää olevan persiistä, mutta todellisuudessa niissä on virtauspinta-alaa varsin paljon. Kennothan ovat 100mm, jos ei jopa enemmän, paksut.
Mikä hämää, on se, että orkkiksille on rakennettu (tod näk tuulitunnelissa) toimiviksi todetut ilmanohjaimet, joita tuuninkiseteissä näkee tuskin koskaan.
Oma esimerkkicase, ei cooleri, vaan syyläri, mutta sama ilmiö.
Touhuilin joskus vuosia sitten erään Toyota Corolla Super saloonin kanssa, jossa radalla ilmeni voimakkaita lämpöongelmia.
Auton kuljettaja asenteli peliin loppukaudesta 2000 kaksi suurta audi 100:n syyläriä sarjaan, toinen lappeellaan moottorin edessä, toinen puoliksi edellisen yläpuolella. Mitään ilmanohjaimia ei ollut, vaan varsin avonaisesta WRC-puskurista tuleva viima viilensi syyläripakettia, konehuoneen seinien ja konepeiton toimiessa ilmaa ohjaavana tunnelina.
Lämpöongelmat jatkuivat, mutta kaikki neljä flektiä koko ajan päälle kytkettyinä auto ei enää keittänyt viiden kierroksen jälkeen. Moottori ylikuumeni vasta kymmenennen kierroksen paikkeilla. Ilman flektejä auto keitti suunnilleen samantien liikkeelle lähdöstä.
Kaudelle 2001 purin ko. autosta keulan pois, laikkasin koko etuosan autosta irti, ja rakensin tilalle putkirungon. Putkirunkoon liitettiin sitten VAIN TOINEN edellisvuonna käytössä olleista syyläreistä, ja sen kaveriksi ilmanohjain, joka pakotti kaikki puskurissa olevan reijän läpi virtaavaan ilman kulkemaan syylärin läpi. Itse ilmanottoreikä keulassa oli kokoa 60 x 600mm, kun syyläri oli kokoluokkaa 350 x 800.
Autossa ei koskaan sen jälkeen ollut lämpöongelmia. Myöskään flektejä ei tarvinnut pitää pakkoajolla päällä.
Väitän, että iso osa tuning - coolerisarjoista ovat päivitys taaksepäin. Esim ATP coolerikitti b6 A4:een on olennaisesti originaalia kehnompi.
Comment
-
Hyvä että tulee tietävämpää kommenttia. Nuo valmiit sarjat kuitenkin ovat aika hyvissä hinnoissa. APR:llä on se Z-tyyppi kuuleri myös, Repo varmaan osaa kertoa onko siitä oikeasti mitään hyötyä? Muistaakseni se kuitenkin Stage3 kitissä on mukana. Tuntuu että kesällä vakioahtimellakin meno puutuu aika äkkiä imulämpöjen noustessa. Ei nyt viitsi kuitenkaan noita "merkkisarjojen" hintoja heitellä hukkaan ihan kokeilun vuoksi.Viimeksi muokannut Jede; 16.3.2008, 14:16.
Comment
-
APR kitti on suunniteltu aivan eri lähtökohdista kuin tyypilliset tuningcoolerit. APR:n kennossa virtauspoikkipinta-ala on helposti kolminkertainen verrattuna pitkittäin virtaaviin malleihin. Lisäksi päätykoteloissa olevat siivet ohjaavat sisään tulevaa ilmaa siten, että koko kennon pinta-ala on käytössä. APR:ssä funktionaalisuus on siis ajanut estetiikan edelle. Kaunis ja kiiltävähän tuo setti ei ole.
APR kennossa tapahtuva painehäviö on paljon pienempi kuin pitkittäin virtaavissa malleissa. Suuren virtauspinta-alan takia myös virtausnopeus alenee kennossa, jolloin myös lyhyeltä tuntuva (20cm) kenno ehtii viilentää ilmaa varsin tehokkaasti.
Loggailu stg3 A4:ssa tien päällä on osoittanut, että edes lähes 2 bar ahdoilla imulämmöt eivät tahdo nousta yli 40 asteen.
Comment
Comment