Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AEB poksumista imusarjassa/käyntihäiriöitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t AEB poksumista imusarjassa/käyntihäiriöitä

    Kyseessä audi a4 b5 1997 1.8t aeb koneella eli siis vaijerikaasu ja ecu 2 liittiminen.

    Sellanen ongelma että alkutalvesta ajettu nykyiselle paikalleen huoltoa varten. (Tällöin ei mitään ongelmia)
    Huollossa uusittu ainakin jakopää, b-pumppu, tiivisteitä, kaikki nesteet ja joitain antureita sekä myös konehuone pesty.
    Nyt käynnistettäessä (ahtoputket, maf, yms) kaikki kiinni ei käy tyhjäkäyntiä oikeastaan ollenkaan tai seilaa rajusti 400rpm ylöspäin ja sammuilee.
    Kaasua painaessa vastaa viiveellä ja kaasun poispäästämisen jälkeen saattaa huudattaa kierroksia vielä korkeammalle ja seilaa rajusti.
    Ilman ahtoputkia, maffia(eli siis ns. vaparina ahtoputki irtiotettuna kaasuläpästä) käy tyhjää jotenkin eikä sammu mutta kaasua painaessa kierrokset heijaa suuntaansa silti rajusti.
    Imusarjan paine tyhjäkäynnillä on jossain 0bar ja -0.1bar tienoilla, meillä muissa 1.8t koneissa normaalisti sielä -0.6bar ja -0.9bar välissä tyhjäkäynnillä.(eli tässä ainakin yksi selkeä vika kunhan tietäisi mistä johtuu)
    Onko kellään ollut samanlaista vikaa tai tietoa mistä johtuu?
    Löytyy videoita käynnistä yms lisää infoa mitä en nyt muistanut.
    Viimeksi muokannut Laurioskari; 22.9.2022, 15:12.

  • #2
    Oiskohan jako pielessä.?

    Comment


    • #3
      Se on näköjää hetiku kysyy apua nii löytää ite vian ?
      Ei ollu jako pielessä ja aiemmin tais hampaan tai kaks olla mut se ei hirveemmin vaikuttanu käyntiin.
      Vika löytykin yllättävän yksinkertasesta jutusta kun imusarjan tiivisteen väliin oli jääny jonkun putken kiinnike mistä hörppäs ilmaa sisään.
      Oli niin pahassa paikassa ollu ettei nähny ollenkaan.

      Comment

      Working...
      X